1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про особливості управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 4, ст.23) ( Із змінами, внесеними згідно із Законом № 1475-VIII від 14.07.2016 , ВВР, 2016, № 34, ст.594 )
Цей Закон визначає особливості та правові основи управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі.
Стаття 1. Мета Закону
1. Метою цього Закону є визначення особливостей управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі, шляхів підвищення ефективності функціонування підприємств оборонно-промислового комплексу та забезпечення здійснення контролю за їх діяльністю.
Стаття 2. Об'єкти управління державної власності в оборонно-промисловому комплексі
1. До об'єктів управління державної власності в оборонно-промисловому комплексі належать:
майно державних підприємств оборонно-промислового комплексу, в тому числі казенних підприємств, які входять до складу Державного концерну "Укроборонпром";
майно, передане в установленому порядку Державному концерну "Укроборонпром";
пакети акцій, що належать державі в статутних капіталах акціонерних товариств, що провадять діяльність в оборонно-промисловому комплексі, та передані в установленому порядку в управління Державного концерну "Укроборонпром".
Стаття 3. Суб'єкти управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі
1. Суб'єктами управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі є:
Кабінет Міністрів України;
Державний концерн "Укроборонпром".
Стаття 4. Державний концерн "Укроборонпром"
1. Державний концерн "Укроборонпром" (далі - Концерн) є уповноваженим суб'єктом господарювання з управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі.
2. До складу Концерну входять державні підприємства оборонно-промислового комплексу, в тому числі казенні підприємства (далі - учасники Концерну), на основі фінансової залежності від одного або групи учасників Концерну, який виконує функції із забезпечення науково-технічного і виробничого розвитку, а також провадить інвестиційну, фінансову, зовнішньоекономічну та інші види діяльності.
3. Учасники Концерну не перебувають в управлінні органів виконавчої влади.
4. Концерн діє на підставі цього Закону та Статуту, який затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Наглядової ради Концерну.
Стаття 5. Органи управління Концерну
1. Органами управління Концерну є його Наглядова рада, Рада директорів, генеральний директор.
2. Вищим органом управління Концерну є його Наглядова рада, що забезпечує захист інтересів держави, контролює та регулює діяльність інших органів управління Концерну.
3. Наглядова рада Концерну (далі - Наглядова рада) складається з п'яти членів, три з яких призначаються Президентом України, а два - Кабінетом Міністрів України.
Строк повноважень членів Наглядової ради становить п'ять років.
4. Президент України або Кабінет Міністрів України можуть достроково припинити повноваження члена Наглядової ради, якого вони призначили.
Члени Наглядової ради працюють на громадських засадах.
5. Наглядова рада проводить свою роботу у формі засідань.
На засідання Наглядової ради запрошується генеральний директор Концерну, який має право дорадчого голосу.
6. Рада директорів Концерну є колегіальним органом управління, що визначає стратегію розвитку та напрями діяльності Концерну, виробничі та інвестиційні плани розвитку Концерну і його учасників, засади здійснення виробничих та науково-технічних зв'язків між учасниками Концерну з метою виконання Концерном і його учасниками покладених на них завдань у сфері оборонно-промислового комплексу та військово-технічного співробітництва.
До складу Ради директорів Концерну входять представники учасників Концерну.
7. Порядок діяльності, скликання, голосування, прийняття і оформлення рішень Ради директорів Концерну та її повноваження визначаються Статутом Концерну.
8. Генеральний директор Концерну здійснює безпосереднє керівництво його діяльністю.
Порядок призначення та повноваження генерального директора Концерну визначаються Статутом Концерну.
Стаття 6. Наглядова рада Концерну
1. До виключної компетенції Наглядової ради належать:
1) затвердження стратегії розвитку та напрямів діяльності Концерну;
2) затвердження фінансових та інвестиційних планів і показників діяльності Концерну, в тому числі річних фінансових та інвестиційних планів, а також інвестиційних планів на середньострокову перспективу (3-5 років);
3) здійснення контролю за виконанням Концерном та його учасниками покладених на них завдань у сфері оборонно-промислового комплексу та військово-технічного співробітництва;
4) підготовка і подання на затвердження Кабінету Міністрів України проектів Статуту Концерну та нормативно-правових актів щодо внесення змін до нього;
5) прийняття рішень стосовно участі Концерну в статутному капіталі господарських товариств, інших юридичних осіб, метою діяльності яких є сприяння розробці, виробництву та експорту високотехнологічної промислової продукції оборонно-промислового комплексу;
6) прийняття рішень щодо створення філій та представництв Концерну;
7) забезпечення проведення Концерном відрахувань до Державного бюджету України частини прибутку (доходу);
8) здійснення контролю за ефективним використанням і збереженням об'єктів державної власності, переданих в управління Концерну, провадженням фінансово-господарської діяльності Концерну;
9) затвердження річних звітів генерального директора Концерну про результати діяльності Концерну та управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі;
10) ініціювання проведення перевірок, ревізій та аудиту фінансово-господарської діяльності Концерну та його учасників, визначення аудитора Концерну;
11) подання Кабінету Міністрів України пропозицій щодо реорганізації або ліквідації Концерну.
2. Наглядова рада може вносити в установленому порядку подання щодо притягнення до відповідальності посадових осіб Концерну та його учасників.
3. Організація, порядок діяльності, скликання, голосування, прийняття і оформлення рішень Наглядової ради визначаються Статутом Концерну.
Стаття 7. Особливості управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі
1. У процесі управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі Концерн:
1) здійснює регулювання, контроль та координацію діяльності учасників Концерну;
2) створює підприємства, спільні підприємства та інші юридичні особи, засновані на державній власності в оборонно-промисловому комплексі, приймає рішення щодо їх реорганізації та ліквідації;
3) затверджує статути (положення) учасників Концерну та нормативні документи щодо внесення змін до них, здійснює контроль за дотриманням їх вимог;

................
Перейти до повного тексту