1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 березня 2024 р. № 350
Київ
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 220
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 220 "Питання надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1307; 2023 р., № 29, ст. 1615) зміни, що додаються.

Прем’єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 березня 2024 р. № 350
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 220
( Див. текст )
1. У постанові:
1) пункт 1-1 після слова "Порядок" доповнити словами "використання коштів з рахунка для";
2) у пункті 2:
у підпункті 1 слова ", резидентів і нерезидентів як благодійна пожертва, гуманітарна допомога, гранти та дарунки" замінити словами "приватного права та/або публічного права як добровільні внески (благодійні пожертви)";
у підпункті 2 слова ", резидентів і нерезидентів як благодійна пожертва, гуманітарна допомога, гранти та дарунки, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України" замінити словами "приватного права та/або публічного права як добровільні внески (благодійні пожертви) відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою".
2. У Порядку надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні, затвердженому зазначеною постановою:
1) назву Порядку після слова "Порядок" доповнити словами "використання коштів з рахунка для";
2) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Цим Порядком визначається механізм використання коштів з рахунка для надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні, відкритого Мінсоцполітики у Національному банку (далі - гуманітарний рахунок) для зарахування добровільних внесків (благодійних пожертв) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права (далі - кошти), які є джерелом формування спеціального фонду державного бюджету.";
3) пункт 2 після слів "наведеному в" доповнити словами " Бюджетному кодексі України,";
4) пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. Кошти спрямовуються на:
1) придбання транспортних засобів спеціалізованого призначення для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, порушення зору, інтелектуальні та психічні порушення, та інших маломобільних груп населення;
2) розвиток сімейних форм виховання, в тому числі щодо дітей, позбавлених батьківського піклування внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, шляхом забезпечення житлом прийомних сімей та сімей патронатних вихователів, у яких житло зруйновано або які перемістились із територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, і дитячих будинків сімейного типу, а саме:
нове будівництво житла, включаючи проектні, вишукувальні роботи, експертизу проектної документації на таке нове будівництво, а також розроблення та видачу технічних умов на приєднання об’єктів нового будівництва до інженерних мереж; капітальний ремонт/реконструкцію житла, включаючи проектні, вишукувальні роботи, експертизу проектної документації на такий капітальний ремонт/реконструкцію житла, а також технічне обстеження будівлі, всі види ремонтних робіт, закупівлю меблів, побутової техніки та інших предметів тривалого вжитку;
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках, у тому числі рецензування звітів про оцінку житла, яке придбавається на вторинному ринку;
3) оплату за надання (компенсацію за надання) таких соціальних послуг, як догляд стаціонарний (для осіб похилого віку, для осіб з інвалідністю); підтримане проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю; догляд та виховання в умовах, наближених до сімейних; денний догляд (для дітей з інвалідністю); денний догляд (для осіб похилого віку, для осіб з інвалідністю); догляд вдома; тимчасовий відпочинок для осіб, які здійснюють догляд за дітьми/особами з інвалідністю; соціальний супровід, в тому числі соціальний супровід сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та соціальний супровід під час працевлаштування та на робочому місці; супровід під час інклюзивного навчання; екстрене (кризове) втручання; соціальна реабілітація; соціальна адаптація; надання притулку;
4) оплату за надання (компенсацію за надання) послуг з психосоціальної підтримки та адаптації населення до кризових ситуацій (воєнних дій, тимчасової окупації, проявів насильства, у тому числі сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом, порушень прав людини, надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру), оплату організації та проведення навчання/підвищення кваліфікації фахівців, професіоналів та психологів надавачів соціальних послуг;
5) забезпечення функціонування центрів життєстійкості, а саме на нове будівництво приміщень, включаючи проектні, вишукувальні роботи, експертизу проектної документації на таке нове будівництво, а також розроблення та видачу технічних умов на приєднання об’єктів нового будівництва до інженерних мереж; капітальний ремонт/реконструкцію приміщень, включаючи проектні, вишукувальні роботи, експертизу проектної документації на такий капітальний ремонт/реконструкцію приміщення, а також технічне обстеження будівлі, всі види ремонтних робіт, закупівлю меблів, побутової техніки та інших предметів тривалого вжитку.
За напрямами використання, визначеними в підпункті 4 цього пункту, кошти спрямовуються у 2025 році та наступних роках.";
5) пункт 4 викласти в такій редакції:
"4. Суб’єктами, які подають до Мінсоцполітики пропозиції (заявниками) за напрямами використання коштів, визначеними в пункті 3 цього Порядку, є Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, Нацсоцслужба, Державна служба у справах дітей, сільські, селищні, міські ради, їх виконавчі органи, районні, районні у м. Києві, обласні та Київська міська державні (військові) адміністрації, надавачі соціальних послуг.
Кошти можуть отримувати:
за напрямом використання, визначеним у підпункті 1 пункту 3 цього Порядку, - сільські, селищні, міські ради, їх виконавчі органи;
за напрямами використання, визначеними в абзаці другому підпункту 2 пункту 3 цього Порядку, - Агентство відновлення та підприємства, установи, організації, що належать до сфери його управління, або обласні та Київська міська державні (військові) адміністрації;
за напрямами використання, визначеними в абзаці третьому підпункту 2 пункту 3 цього Порядку, - сільські, селищні, міські ради, їх виконавчі органи, районні, обласні та Київська міська державні (військові) адміністрації;
за напрямами використання, визначеними в підпункті 3 пункту 3 цього Порядку, - районні, районні в м. Києві держадміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах рад, сільські, селищні ради, військові адміністрації, Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю;
за напрямами використання, визначеними в підпункті 4 пункту 3 цього Порядку, - Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю;
за напрямами використання, визначеними в підпункті 5 пункту 3 цього Порядку, - сільські, селищні, міські ради, їх виконавчі органи.";
6) у пункті 6:
абзац перший викласти в такій редакції:
"6. Розподіл та/або передача коштів здійснюються відповідно до наказу Мінсоцполітики, який видається на підставі рішення комісії з питань розподілу та/або передачі коштів для надання допомоги в умовах воєнного стану (далі - комісія).";
доповнити пункт після абзацу третього новим абзацом такого змісту:
"На засідання Комісії може запрошуватися представник Агентства відновлення, який залучається до розгляду пропозицій, у яких зазначено, що отримувачами коштів є Агентство відновлення та підприємства, установи, організації, що належать до сфери його управління.".
У зв’язку з цим абзаци четвертий і п’ятий вважати відповідно абзацами п’ятим і шостим;
7) пункт 7 викласти в такій редакції:
"7. Комісія приймає рішення щодо розподілу та/або передачі коштів:
1) за напрямом використання, визначеним у підпункті 1 пункту 3 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих сільськими, селищними, міськими радами, їх виконавчими органами, що містять:
інформацію про проживання на території відповідної територіальної громади осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, порушення зору, інтелектуальні та психічні порушення, та інших маломобільних груп населення;
обґрунтовану потребу в транспортних засобах спеціалізованого призначення для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, обладнаних підйомною автомобільною площадкою;
2) за напрямами використання, визначеними в абзаці другому підпункту 2 пункту 3 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих сільськими, селищними, міськими радами, їх виконавчими органами, районними, районними у м. Києві, обласними та Київською міською державними (військовими) адміністраціями або Державною службою у справах дітей за результатами проведеного такою Службою дослідження потреб, що містять:
інформацію про отримувача коштів;
інформацію про можливість забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей та сімей патронатних вихователів за кошти з інших рахунків чи бюджетних програм на дату подання пропозиції;
інформацію про кількість осіб (дітей, батьків-вихователів, прийомних сімей, сімей патронатних вихователів), які планують використовувати побудоване житло, та кількість об’єктів, які пропонується збудувати;
перелік необхідних для закупівлі меблів, побутової техніки та інших предметів тривалого вжитку з урахуванням пропозицій батьків-вихователів, прийомних сімей, сімей патронатних вихователів, який визначається відповідно до індивідуальних потреб, віку, статі, стану здоров’я, а також кількості дітей, які будуть влаштовані до такого дитячого будинку сімейного типу, прийомної сім’ї, сім’ї патронатного вихователя.
До пропозицій, зазначених у підпункті 2 цього пункту, додаються:
копії документів, що посвідчують набуття, зміну або припинення права власності на земельну ділянку, на якій пропонується нове будівництво житла, обтяжень таких прав на земельну ділянку та документів, що підтверджують відсутність заборон, арештів, іпотек щодо неї відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
фотографії житлового приміщення (будинку, квартири), дефектний акт, затверджена проектно-кошторисна документація та копія технічної документації на житлове приміщення (будинок, квартиру), яке прийнято в експлуатацію в установленому законодавством порядку та в якому пропонується проводити капітальний ремонт/реконструкцію.
До пропозиції щодо забезпечення житлом дитячого будинку сімейного типу, який планується створити, додається також копія заяви подружжя або окремої особи, яка не перебуває у шлюбі, що виявили бажання створити дитячий будинок сімейного типу. До пропозиції щодо забезпечення житлом прийомної сім’ї, сім’ї патронатного вихователя додається також інформаційна довідка (витяг) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про припинення права власності на житло у зв’язку з його знищенням, яка видається в установленому порядку на підставі акта обстеження житла, або довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи прийомних батьків, патронатного вихователя.
Якщо в пропозиції зазначено, що отримувачем коштів є обласна або Київська міська державна (військова) адміністрація, така пропозиція повинна містити:
інформацію про необхідний обсяг коштів з відповідним обґрунтуванням;
деталізований розрахунок витрат за напрямами, календарний план робіт і заходів;
найменування та місцезнаходження головного розпорядника бюджетних коштів, реквізити рахунка спеціального фонду державного бюджету, відкритого в Казначействі (за наявності); у разі потреби - відповідального виконавця бюджетної програми, розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, одержувачів бюджетних коштів та код економічної класифікації видатків бюджету.
Якщо в пропозиції зазначено, що отримувачами коштів є Агентство відновлення та підприємства, установи, організації, що належать до сфери його управління, до такої пропозиції додаються наявні дані та/або витяг з містобудівної документації для території, на якій планується нове будівництво житла згідно з цим Порядком;
3) за напрямами використання, визначеними в абзаці третьому підпункту 2 пункту 3 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих сільськими, селищними, міськими радами, їх виконавчими органами, районними, обласними та Київською міською державними (військовими) адміністраціями або Державною службою у справах дітей за результатами проведеного такою Службою дослідження потреб. Такі пропозиції повинні містити інформацію про можливості забезпечення житлом дитячих будинків сімейного типу за кошти з інших рахунків чи бюджетних програм на дату подання пропозиції та копію заяви подружжя або окремої особи, яка не перебуває у шлюбі, що виявили бажання створити дитячий будинок сімейного типу, а також фотографії житлового приміщення (будинку, квартири) та копія технічної документації на житлове приміщення (будинок, квартиру), яке прийнято в експлуатацію в установленому законодавством порядку;
4) за напрямами використання, визначеними в підпункті 3 пункту 3 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих сільськими, селищними, міськими радами, їх виконавчими органами, військовими адміністраціями, Нацсоцслужбою за результатами проведеного Нацсоцслужбою або Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю дослідження потреб та зібраної інформації. Такі пропозиції повинні містити специфікацію кожної соціальної послуги із зазначенням змісту та обсягу такої соціальної послуги, а також інформацію про фінансування запропонованих соціальних послуг відповідно до Порядку фінансування соціальних послуг, що надаються особам із числа внутрішньо переміщених осіб під час дії воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2022 р. № 784 "Деякі питання фінансування соціальних послуг під час дії воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 57, ст. 3391);
5) за напрямами використання, визначеними в підпункті 4 пункту 3 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю. Такі пропозиції повинні містити інформацію про відсутність фінансування запропонованих послуг за рахунок коштів державного бюджету на момент подання пропозиції;
6) за напрямами використання, визначеними в підпункті 5 пункту 3 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих сільськими, селищними, міськими радами, їх виконавчими органами. Такі пропозиції повинні містити:
інформацію про необхідний обсяг коштів з відповідним обґрунтуванням;
деталізований розрахунок витрат за напрямами, календарний план робіт і заходів;
найменування та місцезнаходження головного розпорядника бюджетних коштів, реквізити рахунка спеціального фонду державного бюджету, відкритого в Казначействі (за наявності); у разі потреби - відповідального виконавця бюджетної програми, розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, одержувачів бюджетних коштів та код економічної класифікації видатків бюджету.

................
Перейти до повного тексту