1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 19 серпня 2005 р. N 350-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2005-2010 роки
1. Схвалити Концепцію Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2005-2010 роки, що додається.
2. Визначити замовником Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2005-2010 роки Мінтрансзв'язку.
Мінтрансзв'язку разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, Харківською, Дніпропетровською, Донецькою обласними та Київською міською держадміністраціями розробити проект Програми та подати його на розгляд Кабінету Міністрів України у місячний строк.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 21
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 19 серпня 2005 р. N 350-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2005-2010 роки
У цій Концепції визначаються основні засади розроблення Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2005-2010 роки (далі - Програма), якою передбачається здійснення розвитку мережі діючих метрополітенів (мм. Київ, Харків і Дніпропетровськ), закінчення будівництва першої черги метрополітену у м. Донецьку та вирішення питань будівництва метрополітену в інших великих містах України.
Обґрунтування необхідності розроблення Програми
На сьогодні в Україні функціонують метрополітени:
Київський (введено в експлуатацію в 1960 році, діє 43 станції з протяжністю ліній понад 55 кілометрів);
Харківський (введено в експлуатацію в 1975 році, діє 28 станцій з протяжністю ліній понад 35 кілометрів);
Дніпропетровський (введено в експлуатацію в 1995 році, діє шість станцій з протяжністю ліній 7,9 кілометра).
Крім того, у м. Донецьку державне підприємство "Донецька дирекція будівництва метрополітену" будує метрополітен з протяжністю першої лінії 10 кілометрів (шість станцій).
Однак розвиток мережі метрополітенів ще недостатній. Поїздами метрополітенів в мм. Києві, Харкові і Дніпропетровську щороку перевозиться в середньому лише 873 млн. пасажирів, що становить близько 14 відсотків від загальної кількості осіб, що користуються послугами міського транспорту, в той час як в країнах Західної Європи цей показник становить 50 і більше відсотків.
Збільшення територій міст і чисельності населення, відсутність можливості реконструкції вуличної мережі, особливо в центральній частині міст, призводить до серйозних ускладнень в роботі міського транспорту. Утворюються затори на вулицях, знижується рівень безпеки дорожнього руху, збільшується тривалість поїздок. Це зумовлює необхідність розвитку мережі метрополітенів, які забезпечують найбільш ефективне і зручне транспортне сполучення.
Аналіз причин стримування розвитку мережі метрополітенів
Протягом багатьох років будівництву та розвитку мережі метрополітенів не приділялося належної уваги. Темпи метробудівництва є вкрай низькими і не можуть задовольнити потребу у перевезеннях міського населення, чисельність якого постійно збільшується.
Досвід експлуатації метрополітенів свідчить, що забезпечення ефективності їх роботи можливе у разі, коли протяжність ліній становить у середньому 30 кілометрів на 1 млн. жителів. Сьогодні цей показник значно нижчий, зокрема в Києві він становить менш як 20 кілометрів на 1 млн. жителів.
Під загрозою повного припинення ведуться роботи з будівництва нових ліній метрополітену в Дніпропетровську, Донецьку, Харкові. З урахуванням характеру забудови і обсягу міських перевезень є гостра потреба у будівництві метрополітенів у Запоріжжі, Львові, Маріуполі, Одесі та деяких інших великих містах.

................
Перейти до повного тексту