1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 14 січня 2009 р. N 35-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки
1. Схвалити Концепцію Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки, що додається.
Визначити Мінтрансзв'язку державним замовником Програми.
2. Мінтрансзв'язку разом із заінтересованими органами виконавчої влади розробити і подати у чотиримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 21
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 14 січня 2009 р. N 35-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Поштовий зв'язок як основний загальнодоступний засіб адресного спілкування громадян та один з основних способів взаємодії суб'єктів ринкових відносин впливає на формування соціальної та економічної політики держави.
Відповідно до Всесвітньої поштової конвенції, в основі зобов'язань країн - членів Всесвітнього поштового союзу є забезпечення реалізації права користувачів на доступ до високоякісних основних послуг поштового зв'язку за доступними цінами.
Протягом останніх 20 років структура попиту та пропонування на світовому ринку послуг поштового зв'язку значно змінилася через глобалізацію і технологічний прогрес у галузі масових комунікацій.
На ринку поштових послуг України, як і переважної більшості інших країн, провадить діяльність один національний оператор, на якого покладаються функції надання універсальних послуг поштового зв'язку (далі - універсальні послуги), - Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта" (далі - Укрпошта).
Лібералізація ринку дала змогу операторам поштового зв'язку недержавної форми власності провадити діяльність у найбільш прибуткових сегментах, що призводить до зменшення обсягу доходів Укрпошти.
За результатами дослідження "Пошта у 2005 році", проведеного Всесвітнім поштовим союзом і Світовим банком, кількість поштових відправлень письмової кореспонденції у світі щороку збільшувалася починаючи з 2000 року на 2,4 відсотка, посилок - на 5 відсотків. При цьому темпи збільшення обсягу витрат значно перевищують темпи збільшення доходів від надання поштових послуг.
Складовими поштового зв'язку є поштовий зв'язок загального користування та поштовий зв'язок спеціального призначення (фельд'єгерський і спеціальний). Загальна вартість наданих у 2007 році послуг поштового зв'язку становила 1,8 млрд. гривень.
Поштовий зв'язок загального користування забезпечують:
Укрпошта - надання універсальних послуг на всій території країни та інших послуг відповідно до законодавства;
дев'ять операторів поштового зв'язку недержавної форми власності, яким видано ліцензії на надання послуг з пересилання поштових відправлень і поштових переказів;
інші суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з надання найбільш прибуткових видів послуг без ліцензії (за експертною оцінкою, таких суб'єктів налічується більш як 300).
На сьогодні частка національного оператора на ринку поштових відправлень становить 95,5 відсотка. Отже, ефективність функціонування ринку цілком залежить від розвитку Укрпошти.
Результати аналізу діяльності Укрпошти свідчать, що рівень рентабельності, який становить 0,5-0,9 відсотка, не достатній для інфраструктурного розвитку підприємства.
Запобігання виникненню загрози фінансової та технологічної кризи, що може призвести до невиконання державних гарантій із забезпечення доступу населення до універсальних послуг належної якості за доступними цінами, є основною проблемою, на розв'язання якої спрямована Програма.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Укрпошті належить одна з найбільших у світі мереж поштового зв'язку. Так, 88 відсотків фізичних осіб мають доступ до відділень поштового зв'язку, розташованих від них на відстані до 3 кілометрів, 99 відсотків - одержують пошту за місцем проживання. Кількість листів на душу населення становить лише 7,6 (прості, рекомендовані листи у межах країни, вихідна міжнародна письмова кореспонденція). У країнах, що мають подібний рівень ВВП, такий показник становить 10,8-17,9.
Наведені показники значно перевищують відповідні середні показники більшості країн світу, що пояснюється збереженням вимог надання поштових послуг, установлених за часів, коли кількість населення і, відповідно, обсяги поштової кореспонденції в країні були значно більшими.
За даними Укрпошти, у 1990 році та в період з 2000 по 2007 рік спостерігалася тенденція до зменшення обсягу виплати та доставки пенсій, грошової допомоги і збільшення кількості посилок та поштових переказів. У мережі поштового зв'язку функціонує станом на 1 жовтня 2008 р. 15344 об'єкти, що лише на 9,3 відсотка менше порівняно з 1990 роком. При цьому обсяг послуг зменшився у кілька разів.

................
Перейти до повного тексту