1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Угорської Республіки про співробітництво та надання взаємної допомоги галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом N 1163-XIV від 19.10.1999 )
Кабінет Міністрів України та Уряд Угорської Республіки, далі - Сторони,
усвідомлюючи небезпеку, яку несуть для обох країн надзвичайні ситуації;
визнаючи, що співробітництво у галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків сприятиме добробуту і безпеці обох держав;
враховуючи користь, яку можуть отримати обидві Сторони від обміну науковою і технічною інформацією у вищезазначеній галузі;
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, які не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї з Сторін, а також викликану цим необхідність в координації дій Сторін з метою попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків;
підтримуючи зусилля Організації Об'єднаних Націй в галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків, поважаючи і підтверджуючи загальновизнані норми і правила, які існують в рамках різних міжнародних організацій, відповідних міжнародних угод, а також прагнучи сприянню розвитку національних законодавств в цій галузі;
домовились про таке:
Стаття 1 Предмет Угоди
1. Ця Угода визначає принципи і рамки скоординованої діяльності Сторін, умови надання допомоги у разі надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків, а також інші форми співробітництва.
2. Ця Угода застосовується у разі надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків, які Сторони не можуть подолати власними силами.
Стаття 2 Визначення
Поняття, які використовуються в цій Угоді, мають такі значення:
"допомога" - предмети, матеріали, фахівці та послуги Сторони, що надає, необхідні для забезпечення потреб Сторони, що запитує;
"Сторона, що запитує" - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про надання допомоги;
"Сторона, що надає" - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про надання допомоги;
"група з надання допомоги" - фахівці, група фахівців Сторони, що надає, у тому числі члени формувань цивільної оборони, призначена для надання допомоги і забезпечена необхідним оснащенням;
"надзвичайна ситуація" - подія, яка виникла на об'єкті або території, що спричинена стихійним лихом або людською діяльністю, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат, завдати шкоду здоров'ю людей і довкіллю та вимагає вжиття надзвичайних заходів;
"оснащення" - матеріали, технічні та транспортні засоби, необхідні для надання допомоги, спорядження групи з надання допомоги, матеріали, необхідні для їхнього функціонування, і особисте спорядження членів групи;
"вантаж допомоги" - матеріальні засоби, що служать для зменшення наслідків надзвичайних ситуацій, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке постраждало внаслідок надзвичайної ситуації;
"держава транзиту" - держава будь-якої Сторони, через територію якої, включаючи повітряний простір і територіальні води, перевозяться групи з надання допомоги, оснащення та вантаж допомоги у треті країни;
"персональні дані" - відомості, які можуть бути пов'язані з певною фізичною особою, висновки, що випливають з цих відомостей і стосуються цієї особи, зокрема, прізвище, ім'я, по-батькові, дата народження, місце проживання тощо, інші відомості, необхідні для ідентифікації цієї особи.
Стаття 3 Принципи, за якими надається допомога
1. Сторони співробітничають відповідно до умов цієї Угоди, внутрішнього законодавства, а також до міжнародних угод, учасницями яких вони є, з метою негайного надання відповідної інформації та допомоги в разі надзвичайних ситуацій.
2. У разі надзвичайної ситуації, що виникла на території держави будь-якої Сторони, ця Сторона може звертатися з проханням про надання допомоги до іншої Сторони. Сторона, що надає, згідно з своїми можливостями, допомагає Стороні, що запитує, групами з надання допомоги, оснащенням та вантажем допомоги, які призначені для запобігання та/або ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
3. Допомога надається безкоштовно, якщо Сторони не домовилися про інше.
4. Сторона, що запитує, забезпечує умови безперешкодного отримання і безкоштовного розподілу вантажу допомоги виключно серед населення, яке постраждало внаслідок надзвичайної ситуації.
5. У ході надання допомоги Сторони забезпечують використання груп з надання допомоги лише згідно з їхнім призначенням, рівнем підготовки та оснащення.
6. Групи з надання допомоги завершують діяльність після виконання ними завдань або тоді, коли про це приймуть спільне рішення Компетентні органи Сторін. Після цього групи з надання допомоги без затримки повертаються на територію держави Сторони, що надає.
Стаття 4 Запити про допомогу і обмін інформацією
1. У разі надзвичайної ситуації Сторони на підставі запиту надають одна одній допомогу через Компетентні органи.
У запиті про надання допомоги Сторона, що запитує, зазначає:
- місце, час, характер, масштаби та стан надзвичайної ситуації на даний момент;
- інформацію про заходи з надання допомоги, вже вжиті і такі, які плануються, детально визначає пріоритети допомоги, що запрошується.
2. Сторона, що надає, негайно приймає рішення про надання допомоги та інформує Сторону, що запитує, про можливість та умови її надання.
3. Дані, зазначені в пункті 1 цієї статті, постійно оновлюються для відображення останніх подій і змін в оперативній обстановці.
Стаття 5 Форми надання допомоги
1. Допомога може надаватися шляхом направлення груп з надання допомоги, шляхом передачі оснащення, вантажів допомоги, необхідної інформації або іншим відповідним чином.
2. Надання допомоги включає в себе пошукові, аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи, що здійснюються в надзвичайних ситуаціях, діяльність, що має на меті рятування життя людей, захист здоров'я населення, евакуацію населення на територію держави іншої Сторони, зниження екологічних, культурних, матеріальних втрат та інших вторинних впливів.
Стаття 6 Евакуація населення та його повернення
1. Якщо в разі надзвичайної ситуації з зони лиха на території держави Сторони, що запитує, евакуюються особи на територію держави Сторони, що надає, вони забезпечуються всім необхідним до моменту їхнього якнайшвидшого повернення Стороною, що надає. Сторона, що запитує, відшкодовує витрати щодо перебування і повернення цих осіб, якщо вони не є громадянами держави іншої Сторони.
2. Обидві Сторони приймають назад осіб, які були евакуйовані на територію держави іншої Сторони.
3. Особи, які евакуюються на територію держави Сторони, що надає, перетинають державний кордон за документами, що посвідчують особу, а в разі їхньої відсутності - за списками, складеними відповідними органами Сторони, що запитує.
Стаття 7 Транзит
Сторони на підставі запиту та на основі цієї Угоди сприяють забезпеченню безперешкодного пропуску через територію своїх держав груп з надання допомоги, оснащення і вантажу допомоги, якщо будь-яка з них є державою транзиту.
Стаття 8 Компетентні органи
1. З питань надання допомоги та реалізації положень цієї Угоди, компетентними органами (далі - Компетентні органи) є:
з української Сторони:
Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з угорської Сторони:
Міністерство внутрішніх справ Угорської Республіки.
2. Компетентні органи Сторін інформують один одного про підрозділи та осіб, які призначені для підтримання подальшого зв'язку.
3. Компетентні органи при виконанні цієї Угоди можуть виходити на прямий зв'язок один з одним. З цією метою взаємно повідомляють один одному точні дані для підтримання зв'язку, зокрема адресу та атрибути зв'язку.
4. Кожна Сторона забезпечує безперервне функціонування свого Компетентного органу і підрозділу зв'язку. У разі зміни Компетентного органу та підрозділу зв'язку Сторони письмово інформують одна одну.
Стаття 9 Спільна комісія
1. Для реалізації положень цієї Угоди, Компетентні органи Сторін засновують Спільну комісію з питань співробітництва у галузі попередження надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків. Умови створення та функції Спільної комісії визначаються Компетентними органами Сторін.
2. Спільна комісія проводить свої засідання по черзі в Україні та в Угорській Республіці в разі необхідності та за узгодженням Компетентних органів Сторін.
3. Спільна комісія планує та координує взаємну діяльність згідно з цією Угодою та стежить за її виконанням.
Стаття 10 Координація та управління наданням допомоги у разі надзвичайних ситуацій
1. На території Сторони, що запитує, аварійно-рятувальними роботами, роботами з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням допомоги потерпілому населенню управляють органи та особи, уповноважені на це згідно з законодавством держави цієї Сторони.
2. Команда для груп з надання допомоги може даватися виключно через керівників цих груп.
3. Компетентний орган або уповноважені органи Сторони, що запитує, інформують керівників цих груп про обстановку, яка склалася в зоні надзвичайної ситуації та на конкретних ділянках робіт, визначають порядок виконання таких робіт, і, в разі необхідності, забезпечують ці групи перекладачами та іншими необхідними засобами.
4. Сторона, що запитує, вживає необхідних правоохоронних заходів щодо забезпечення безпеки членів груп з надання допомоги, надає безкоштовне та невідкладне медичне обслуговування, харчування та житло, а також забезпечує членів груп предметами першої необхідності в разі вичерпання їхніх власних запасів.
Стаття 11 Порядок перетинання державного кордону та правила перебування на території іншої держави
1. З метою забезпечення ефективності та оперативності надання допомоги Сторони гарантують, що формальності, необхідні для перетинання кордону, будуть зведені до необхідного мінімуму.
2. Члени груп з надання допомоги, які беруть участь у наданні допомоги, можуть перетинати державний кордон та перебувати на території іншої держави за будь-якими документами, що посвідчують особу, без дорожніх документів, віз та дозволів на перебування. Керівник групи з надання допомоги, за вимогою, має пред'явити направлення на надання допомоги, у якому зазначено вид допомоги, що надається, характер групи з надання допомоги, список членів групи, а також повинен пред'явити своє дійсне службове посвідчення з фотокарткою або інший документ, що посвідчує особу. У термінових випадках направлення можна посвідчити також іншими відповідними способами.
Сторони обмінюються зразками чинних документів, що посвідчують особу.
3. У термінових випадках дозволяється перетинати державний кордон поза пунктами пропуску. У такому випадку необхідно негайно повідомити відповідний митний та прикордонний органи.

................
Перейти до повного тексту