1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 травня 2013 р. № 348
Київ
Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у мм. Києві та Севастополі державної адміністрації
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Типове положення про структурний підрозділ з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у мм. Києві та Севастополі державної адміністрації, що додається.
2. Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій забезпечити приведення положень про структурні підрозділи з питань фінансів у відповідність із Типовим положенням, затвердженим цією постановою.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
4. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування, крім підпункту 10 пункту 11 Типового положення, затвердженого цією постановою, який набирає чинності з 1 січня 2014 року.

Прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 71


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 травня 2013 р. № 348
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про структурний підрозділ з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у мм. Києві та Севастополі державної адміністрації
Загальні положення
1. Структурний підрозділ з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації утворюється головою відповідної місцевої держадміністрації, входить до їх складу, підпорядковується голові відповідної місцевої держадміністрації, а також підзвітний і підконтрольний відповідно Мінфіну, структурному підрозділові з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської держадміністрації.
Структурний підрозділ з питань фінансів районної держадміністрації в Автономній Республіці Крим підзвітний та підконтрольний голові такої держадміністрації та Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим.
2. Структурний підрозділ з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації (далі - структурний підрозділ з питань фінансів) у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінфіну, розпорядженнями голови відповідної місцевої держадміністрації, а також положенням про структурний підрозділ.
Структурний підрозділ з питань фінансів районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації керується також наказами керівника структурного підрозділу з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, прийнятими у межах його компетенції.
Структурний підрозділ з питань фінансів районної держадміністрації в Автономній Республіці Крим керується також нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим, рішеннями Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, наказами Міністра фінансів Автономної Республіки Крим.
Структурний підрозділ з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації
3. Основними завданнями структурного підрозділу з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації є:
забезпечення реалізації державної бюджетної політики в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
складання прогнозу місцевого бюджету та проекту місцевого бюджету і подання їх на розгляд до відповідної місцевої держадміністрації;
( Абзац третій пункту 3 в редакції Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
( Абзац четвертий пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів;
розроблення пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;
проведення разом з іншими структурними підрозділами аналізу фінансово-економічного стану відповідної адміністративно-територіальної одиниці, перспектив її подальшого розвитку;
здійснення державного контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями законодавства щодо використання ними бюджетних коштів;
здійснення загальної організації та управління виконанням місцевого бюджету на відповідній території, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.
4. Структурний підрозділ з питань фінансів обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації відповідно до покладених на нього завдань:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінфіну та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) надає адміністративні послуги відповідно до законодавства;
4) аналізує в межах повноважень стан та тенденції соціально-економічного і культурного розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці та вживає заходів до усунення недоліків;
5) готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
6) вносить пропозиції щодо проекту відповідного місцевого бюджету;
7) бере участь у:
підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
розробленні проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
підготовці балансу фінансових ресурсів відповідних місцевих бюджетів, готує пропозиції стосовно доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг;
розробленні проектів розпоряджень голови місцевої держадміністрації;
8) аналізує соціально-економічні показники розвитку області (міста) та враховує їх під час складання проекту відповідного місцевого бюджету;
9) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
10) розробляє та доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних пропозицій та орієнтовні граничні показники видатків місцевого бюджету та надання кредитів з місцевого бюджету на середньостроковий період;
( Підпункт 10 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
10-1) здійснює аналіз поданих головними розпорядниками бюджетних коштів бюджетних пропозицій, на основі якого керівник місцевого фінансового органу приймає рішення про включення бюджетних пропозицій до прогнозу місцевого бюджету;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 10-1 згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
10-2) складає прогноз місцевого бюджету;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 10-2 згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
11) доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів, встановлює строки та порядок подання бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;
( Підпункт 11 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
12) проводить під час складання і розгляду проекту місцевого бюджету аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо відповідності такого проекту меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
13) приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій до проекту місцевого бюджету перед поданням його на розгляд відповідно Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевій держадміністрації;
( Підпункт 13 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
14) бере участь у підготовці звітів голови місцевої держадміністрації для їх розгляду на сесії відповідної місцевої ради;
15) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові місцевої держадміністрації;
16) організовує роботу з підготовки проекту обласного (міського) бюджету, визначає за дорученням керівництва відповідної місцевої держадміністрації порядок і строки подання структурними підрозділами обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, районними держадміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх створення) рад матеріалів для підготовки проекту обласного (міського) бюджету і прогнозних розрахунків коштів, що передаються для відповідного розподілу між відповідними місцевими бюджетами або для виконання спільних проектів; складає проект обласного (міського) бюджету; готує пропозиції щодо коштів, що передаються для розподілу між відповідними місцевими бюджетами або для виконання спільних проектів, та подає їх на розгляд керівництву обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій;
( Підпункт 16 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
( Підпункт 17 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
18) перевіряє рішення сільських, селищних, міських, районних рад про затвердження бюджету та внесення змін до нього щодо відповідності бюджетному законодавству;
( Підпункт 18 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
19) складає і затверджує тимчасовий розпис місцевого бюджету та розпис місцевого бюджету, вносить в установленому порядку зміни до розпису місцевого бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність зазначеного розпису встановленим бюджетним призначенням;
20) здійснює погодження проекту паспорта бюджетної програми та надсилає його головному розпоряднику для затвердження;
( Підпункт 20 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
21) проводить в установленому порядку розрахунки між обласним (міським) бюджетом та державним, районними бюджетами, бюджетами місцевого самоврядування;
( Підпункт 21 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
22) перевіряє правильність складення і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з обласного (міського) бюджету;
23) погоджує кошториси, плани асигнувань та штатні розписи структурних підрозділів обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, апарату районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій;
24) здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до відповідного місцевого бюджету;
25) організовує виконання обласного (міського) бюджету, забезпечує разом з органами, що контролюють справляння надходжень до бюджету, територіальними органами Казначейства, іншими структурними підрозділами місцевої держадміністрації надходження доходів до обласного (міського) бюджету та вживає заходів до ефективного витрачання бюджетних коштів;
( Підпункт 25 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
26) зводить показники бюджетів місцевого самоврядування, що входять до бюджету області (міста), та подає їх у встановлені строки Мінфіну;
27) забезпечує захист фінансових інтересів держави;
28) готує і подає відповідній місцевій раді офіційні висновки про перевиконання (недовиконання) дохідної частини загального фонду відповідного місцевого бюджету для прийняття рішення про внесення змін до такого бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів місцевого бюджету;
29) проводить моніторинг змін, що вносяться до обласного (міського) бюджету;
30) за рішенням відповідної місцевої ради розміщує тимчасово вільні кошти місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках банків та придбаває державні цінні папери, цінні папери, імітовані відповідною міською радою;
31) аналізує бюджетну і фінансову звітність (інші звіти) про виконання місцевих бюджетів, інші фінансові звіти, подані територіальними органами Казначейства;
32) інформує керівництво обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації про стан виконання обласного (міського) бюджету за кожний звітний період і подає їм на розгляд річний та квартальний звіти про виконання обласного (міського) бюджету;
33) розглядає звернення щодо виділення коштів із резервного фонду бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;
34) проводить на основі статистичної, фінансової та бюджетної звітності прогнозні розрахунки аналізу економічного і фінансового стану галузей економіки адміністративно-територіальної одиниці, готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;
35) організовує та проводить внутрішній аудит у порядку, визначеному законодавством;
36) бере участь у розробленні та виконанні інвестиційних програм, подає пропозиції щодо удосконалення механізму економічного стимулювання підприємств для розвитку економічного потенціалу відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
37) вивчає разом з установами Національного банку питання грошового обігу в області (місті), а також бере участь у розробленні балансів грошових доходів і витрат населення;
38) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій;
39) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідної місцевої ради;
40) готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
41) бере участь у розробленні пропозицій щодо удосконалення структури відповідних місцевих держадміністрацій, готує пропозиції щодо визначення чисельності працівників, фонду оплати їх праці, витрат на утримання місцевих держадміністрацій та здійснює контроль за витрачанням таких коштів;
42) здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства щодо місцевих бюджетів на всіх стадіях бюджетного процесу;
43) застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;
44) приймає рішення про застосування до учасників бюджетного процесу заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, визначених пунктами 2-5 та 7 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, у межах установлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема, щодо:
зупинення операцій з бюджетними коштами;
призупинення бюджетних асигнувань;
зменшення бюджетних асигнувань;
повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;
безспірне вилучення коштів з місцевих бюджетів;
45) здійснює управління місцевим боргом та гарантованим обласною радою чи міською територіальною громадою боргом, зокрема:
бере участь у розробленні та опрацюванні проектів нормативно-правових актів з питань управління місцевим боргом та гарантованим обласною радою чи міською територіальною громадою боргом;
здійснює управління ризиками, що можуть спричинити збільшення місцевого боргу;
прогнозує фінансування місцевого бюджету;
веде оперативний облік місцевого та гарантованого обласною радою чи міською територіальною громадою боргу;
за рішенням обласної чи міської ради здійснює правочини з місцевим боргом, включаючи обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж боргових зобов’язань обласної ради, міської територіальної громади;
здійснює заходи щодо підвищення привабливості інвестування в цінні папери, емітовані обласною чи міською радою, і комплексні заходи щодо поліпшення кредитного рейтингу;
здійснює контроль за виконанням умов здійснення місцевих запозичень, здійсненням витрат на обслуговування та погашення місцевого боргу відповідно до нормативно-правових актів, за якими виникають боргові зобов’язання обласної ради чи міської територіальної громади, та договірних умов;
здійснює контроль за виконанням боргових зобов’язань суб’єктів господарювання комунальної форми власності за кредитами (позиками), залученими під місцеві гарантії;
( Підпункт 45 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
46) погоджує здійснення суб’єктами господарювання комунальної форми власності, зокрема господарськими товариствами (крім банків), у статутному фонді яких 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) є власністю територіальної громади/спільною власністю територіальних громад, залучення кредитів (позик), надання гарантії або поручительства за такими зобов’язаннями;
( Підпункт 46 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 178 від 16.02.2024 )
47) аналізує діяльність структурних підрозділів з питань фінансів районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій та структурних підрозділів з питань фінансів виконавчих органів сільських, селищних, міських рад і готує пропозиції щодо її вдосконалення;
( Підпункт 47 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 178 від 16.02.2024 )
48) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
49) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
50) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;
51) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
52) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;
53) організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів;
54) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
55) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
56) забезпечує захист персональних даних;
57) забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників підрозділу;
58) здійснює інші передбачені законом повноваження.
Структурний підрозділ з питань фінансів районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації
5. Основними завданнями структурного підрозділу з питань фінансів районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації є:
забезпечення реалізації державної бюджетної політики в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
складання прогнозу місцевого бюджету та проекту місцевого бюджету і подання їх на розгляд до відповідної місцевої держадміністрації;

................
Перейти до повного тексту