1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 970/2000 від 14.08.2000 )
Про затвердження Положення про Державний комітет України по земельних ресурсах
( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 1019/98 від 15.09.98 N 399/2000 від 09.03.2000 )
1. Затвердити Положення про Державний комітет України по земельних ресурсах (додається).
2. Кабінету Міністрів України привести рішення Уряду України у відповідність з цим Указом.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 13 травня 1996 року
N 340/96
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 13 травня 1996 року N 340/96
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України по земельних ресурсах
1. Державний комітет України по земельних ресурсах (Держкомзем) є центральним органом державної виконавчої влади, підпорядкованим Кабінету Міністрів України, і входить до складу агропромислового комплексу.
Держкомзем реалізує державну політику в галузі земельних відносин, проводить земельну реформу.
Держкомзем у межах своєї компетенції здійснює державне управління земельними ресурсами, спрямовує діяльність підпорядкованих йому державних органів земельних ресурсів з проведення земельної реформи, забезпечення раціонального використання та охорони земельних ресурсів.
2. Держкомзем у своїй діяльності керується Конституцією України, Конституційним Договором між Президентом України та Верховною Радою України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
У межах своїх повноважень Комітет організовує виконання та узагальнює практику застосування актів законодавства України, здійснює систематичний контроль за їх реалізацією, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства і в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України та Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Держкомзему є:
координація проведення земельної реформи, спрямованої на роздержавлення і приватизацію земель, сприяння паюванню земель, переданих у колективну власність, створення умов для рівноправного розвитку різних форм власності на землю;
здійснення державного контролю за використанням і охороною земельних ресурсів;
ведення державного земельного кадастру, моніторингу земель, проведення землеустрою;
розроблення і реалізація державних і регіональних програм, пов'язаних з регулюванням земельних відносин, раціональним використанням та охороною земель, відновленням родючості грунтів, визначення механізму та етапів їх запровадження.
4. Держкомзем відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у формуванні та реалізації державної політики щодо регулювання земельних відносин і проведення земельної реформи, забезпечує механізм її запровадження;
2) забезпечує прогнозування розвитку земельних відносин;
3) опрацьовує заходи економічної реформи з питань земельних відносин для включення їх до плану діяльності Уряду України;
4) готує пропозиції щодо визначення пріоритетів та механізму регулювання земельних відносин під час удосконалення економічних регуляторів розвитку народного господарства;
5) здійснює державний контроль за додержанням власниками землі та землекористувачами земельного законодавства, встановленого режиму використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення та умов надання;
6) бере участь у формуванні інвестиційної політики, виходячи з пріоритетних напрямів структурної перебудови економіки;
7) забезпечує вдосконалення методики та проведення робіт з грошової оцінки земель;
8) розглядає та затверджує нормативно-технічну документацію щодо проектування, будівництва, експлуатації та кошторисного ціноутворення у межах своєї компетенції;
9) виявляє землі, що використовуються не за цільовим призначенням або з порушенням установлених земельним законодавством вимог;
10) виступає державним замовником науково-дослідних, проектно-розвідувальних і будівельних робіт, пов'язаних з проведенням земельної реформи, землеустроєм, веденням державного земельного кадастру та моніторингу земель, а також делегує це право місцевим органам земельних ресурсів;
11) створює систему інформації, необхідної для здійснення комплексу робіт, пов'язаних із землеустроєм, веденням державного земельного кадастру та моніторингу земель, забезпеченням раціонального використання та охорони земель, проведенням земельної реформи;
12) створює інноваційний фонд для забезпечення науково-технічних робіт, розроблення і освоєння нових технологій, пов'язаних з охороною і раціональним використанням земель;
13) розглядає матеріали і готує висновки про попереднє погодження місць розташування об'єктів, відведення земельних ділянок;
14) проводить державну землевпорядну експертизу регіональних програм, схем і проектів щодо здійснення земельної реформи, землеустрою та охорони земель;
15) здійснює науково-технічне співробітництво з науковими установами та організаціями, фірмами іноземних держав з питань проведення земельної реформи;
16) забезпечує вдосконалення системи обліку, звітності та державної статистики;
17) координує проведення землевпорядних робіт, аерофотознімальних, аерофотогеодезичних, геодезичних та інших досліджень для забезпечення ведення державного земельного кадастру, моніторингу та робіт з охорони земель;
18) веде банк даних і забезпечує складання планово-картографічних матеріалів у растровому і цифровому вигляді для ведення державного земельного кадастру, моніторингу земель, проведення землеустрою;
19) сприяє проведенню земельних аукціонів та конкурсів;
20) здійснює контроль за цільовим використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва та плати за землю;
( Підпункт 21 пункту 4 виключено на підставі Указу Президента N 1019/98 від 15.09.98 )
21) видає у випадках, передбачених законодавством України, спеціальні дозволи (ліцензії) на проведення землевпорядних і земельно-оціночних робіт, включаючи грошову оцінку земель;

................
Перейти до повного тексту