1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 12 березня 2003 р. N 327
Київ
Про затвердження Порядку проведення державної перевірки систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та планів взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 162 від 04.06.2014 )
Відповідно до статті 16 Закону України "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок проведення державної перевірки систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та планів взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 березня 2003 р. N 327
ПОРЯДОК
проведення державної перевірки систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та планів взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму
1. Цей Порядок визначає механізм проведення державної перевірки систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання (далі - об'єкти) та планів взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму.
Порядок є обов'язковим для юридичних та фізичних осіб, що здійснюють заходи з фізичного захисту об'єктів.
2. Державна перевірка систем фізичного захисту об'єктів та планів взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму проводиться Держатомрегулювання. У разі потреби до проведення перевірки залучаються спеціалісти інших центральних органів виконавчої влади, науково-дослідних та проектно-конструкторських організацій.
3. Метою державної перевірки систем фізичного захисту об'єктів та планів взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму є визначення відповідності стану фізичного захисту об'єктів вимогам законодавства.
Державні перевірки проводяться згідно з планами, затвердженими Держатомрегулювання, і можуть бути плановими (періодичними) та позаплановими, які у свою чергу можуть поділятися на комплексні, цільові, контрольні, а також у формі спільних навчань.
4. Планова (періодична) державна перевірка проводиться у строки, що встановлюються Держатомрегулювання, погоджені з центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належать об'єкти.
Позапланова державна перевірка проводиться у будь-який строк на підставі обґрунтованого рішення Держатомрегулювання або за пропозицією центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить об'єкт.
5. Під час проведення комплексної державної перевірки вивчається, перевіряється та оцінюється загальний стан систем фізичного захисту об'єкта.
Комплексна державна перевірка проводиться комісією, до складу якої включаються державні інспектори Держатомрегулювання, спеціалісти інших центральних органів виконавчої влади (за попередньою згодою).
6. Цільова державна перевірка проводиться з одного або декількох питань, що стосуються систем фізичного захисту об'єкта, як комісією, так і державними інспекторами Держатомрегулювання.
7. Контрольна державна перевірка, яка проводиться державними інспекторами Держатомрегулювання, передбачає визначення стану виконання на об'єктах вимог законодавства з їх фізичного захисту та усунення недоліків, виявлених у процесі попередньої перевірки.
8. Стан та готовність систем фізичного захисту об'єктів, рівень підготовки персоналу і плани взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму перевіряються під час спільних навчань. Держатомрегулювання узгоджує обсяги та строки навчань із центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належать об'єкти, та складає план спільних навчань.
План спільних навчань повинен містити:
тему, мету, завдання та опис виду навчань;
сценарій навчань (із зазначенням розкладу та етапів);
обмеження щодо втручання у роботу персоналу та технологічного обладнання об'єкта, які можуть негативно вплинути на стан ядерної та радіаційної безпеки або призвести до порушення його нормального функціонування;
перелік центральних органів виконавчої влади, спеціалісти яких беруть участь у навчаннях;
перелік членів комісії, що присутні під час проведення навчань.
Перед початком спільних навчань до плану додається довідка про проведення інструктажу щодо ядерної та радіаційної безпеки і охорони праці як для учасників навчань, так і для членів комісії, а також доводяться до їх відома визначені в плані обмеження.
9. Під час проведення державної перевірки систем фізичного захисту об'єкта перевіряється:
1) наявність організаційно-технічної, проектної та іншої документації;
2) стан дотримання вимог законодавства у сфері використання ядерної енергії, норм, правил і стандартів та умов ліцензій (дозволів) щодо забезпечення фізичного захисту;
3) здійснення таких організаційних та режимних заходів щодо дотримання:
порядку надання права допуску та контролю за допуском у зони обмеження доступу, вільне пересування якими обмежується і контролюється відповідними підрозділами охорони, та місця з особливо важливими технічними елементами та основним обладнанням ядерної установки, а також місця, де безпосередньо знаходяться ядерні матеріали, радіоактивні відходи, інші джерела іонізуючого випромінювання;
порядку забезпечення захищення інформації щодо фізичного захисту об'єктів, доступ до якої обмежується;
порядку виявлення і оцінки можливого протиправного проникнення в зони обмеження доступу, вільне пересування якими обмежується і контролюється відповідними підрозділами охорони, та місця з особливо важливими технічними елементами та основним обладнанням ядерної установки, а Також місця, де безпосередньо знаходяться ядерні матеріали, радіоактивні відходи, інші джерела іонізуючого випромінювання;
порядку забезпечення охорони та оборони об'єктів;
4) стан інженерно-технічних засобів охорони та фізичних бар'єрів, їх відповідність визначеному рівню фізичного захисту;
5) стан систем зв'язку, оповіщення та їх відповідність визначеному рівню фізичного захисту;
6) рівень підготовки персоналу, який обслуговує інженерно-технічні засоби охорони;
7) організація та стан технічного обслуговування і ремонту інженерно-технічних засобів охорони;
8) наявність та повнота планів взаємодії підрозділів охорони і захисту Національної гвардії та персоналу атомних електростанцій у разі виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах та у разі вчинення актів ядерного тероризму.
( Підпункт 8 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 162 від 04.06.2014 )
10. Ознайомлення членів комісії з проектною, нормативною та іншою організаційно-технічною документацією, що стосується забезпечення фізичного захисту об'єктів, здійснюється в установленому порядку.

................
Перейти до повного тексту