- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 березня 2007 р. N 316 Київ |
Про схвалення Декларації цілей та завдань бюджету на 2008 рік (Бюджетної декларації)
1. Схвалити Декларацію цілей та завдань бюджету на 2008 рік (Бюджетну декларацію), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади забезпечити під час складання проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" врахування Декларації, схваленої цією постановою.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
СХВАЛЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2007 р. N 316
ДЕКЛАРАЦІЯ
цілей та завдань бюджету на 2008 рік (Бюджетна декларація)
I. Основні завдання економічної політики
Ціль 1. Забезпечення позитивної динаміки економічного зростання та розбудова потужної конкурентоспроможної економіки.
Шляхи досягнення:
1. Проведення структурних реформ в основних галузях економіки і сферах діяльності:
1) підвищення технологічного рівня виробництва (розвиток нових форм взаємодії підприємств - із створенням численних інноваційних та екоінноваційних кластерів; розвиток експортного потенціалу кластерів; розвиток експортного потенціалу та імпортозаміщення, запровадження європейських принципів державного нагляду за додержанням вимог щодо безпеки товарів та послуг);
2) прискорений розвиток машинобудування з метою техніко-технологічного оновлення підприємств усіх галузей економіки, випереджальний розвиток переробних галузей промисловості, які випускають продукцію з високою часткою доданої вартості;
3) удосконалення нормативно-правової бази з питань акціонування підприємств;
4) удосконалення механізму контролю за ефективністю використання підприємствами матеріальних, фінансових і трудових ресурсів, зменшення обсягів непродуктивних витрат і втрат ресурсів під час надання послуг, забезпечення цільового використання амортизаційних відрахувань;
5) започаткування пілотних проектів індустріальних (промислових) парків;
6) забезпечення фінансової підтримки створення системи державного регулювання діяльності у сфері трансферу технологій;
7) розвиток транспортної інфраструктури, створення національної мережі міжнародних транспортних коридорів, поширення інформаційно-комунікаційних технологій;
8) запровадження нової моделі функціонування ринків послуг з управління та утримання багатоквартирних будинків на засадах конкуренції та розмежування функцій замовника і надавача житлово-комунальних послуг: стимулювання створення та функціонування об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, удосконалення інституту управителів будинків, здійснення заходів щодо стимулювання залучення суб'єктів підприємницької діяльності та малих підприємств до сфери надання житлово-комунальних послуг;
9) запровадження нової моделі функціонування ринку послуг централізованого тепло-, водопостачання та водовідведення на засадах конкуренції, змішаної власності та державного регулювання, у тому числі приватизації підприємств з виробництва теплової енергії, що перебувають у комунальній власності, або передачі в управління, оренду, концесію цілісних майнових комплексів тепло-, водопостачання та водовідведення;
10) затвердження Комплексної програми реструктуризації підприємств космічної галузі на 2008-2012 роки;
11) здійснення заходів щодо становлення та розвитку великотоварного, високотехнологічного виробництва у сільському господарстві, розбудова інфраструктури аграрного ринку;
12) створення потужностей з виробництва біопалива;
13) продовження проведення адміністративної реформи, підвищення якості надання державних послуг та подолання корупції.
2. Інноваційний розвиток економіки та подолання технічного відставання:
1) застосування механізмів державної підтримки інноваційної та інвестиційної діяльності, у тому числі шляхом компенсації різниці між ринковою та пільговою ставкою кредитування;
2) розроблення Державної програми розвитку інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки;
3) відбір та складення переліку інноваційних проектів, обсягів та джерел їх фінансування на середньостроковий період;
4) складення щорічного прогнозу обсягів фінансування відібраних інноваційних проектів;
5) розроблення програми залучення інвестицій у технічне переозброєння, переоснащення та модернізацію насамперед у пріоритетні галузі економіки;
6) спрямування не менш як 10 відсотків коштів, отриманих від приватизації державного майна, на фінансову підтримку інноваційних проектів, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави;
7) розроблення стимулів проведення комплексної модернізації виробництва (фіскальна політика, механізми державних гарантій, прискореної амортизації, зниження або скасування мита на обладнання, що не виробляється в Україні та ввозиться із-за кордону тощо);
8) використання міжнародного досвіду управління інноваційною діяльністю;
9) проведення робіт з виявлення, взяття на облік та визначення вартості об'єктів права інтелектуальної власності;
10) всебічне сприяння діяльності технологічних парків шляхом законодавчого врегулювання проблемних питань, що виникають під час практичного застосування спеціального режиму інноваційної діяльності, у тому числі шляхом компенсації різниці між ринковою та пільговою ставкою кредитування;
11) перепрофілювання підприємств, що виробляють неперспективні види продукції, скорочення енергоємних, екологічно небезпечних виробництв та виробництв з високим рівнем травматизму;
12) прискорення гармонізації національних технічних регламентів і стандартів з міжнародними;
13) вжиття заходів до посилення підтримки та захисту національного виробника на зовнішньому ринку;
14) підвищення рівня наукоємності та прискорений розвиток високотехнологічних галузей - мікроелектроніки, автомобілебудівної, виробництва засобів зв'язку, інформатики та складної апаратури, медичного устаткування з метою нарощення випуску імпортозамінної конкурентоспроможної вітчизняної продукції;
15) розроблення і впровадження новітніх технологій та обладнання в частині переоснащення систем централізованого водопостачання та водовідведення з метою скорочення втрат питної води;
16) забезпечення ефективного використання радіочастотного ресурсу України та здійснення заходів щодо розвитку телекомунікаційних мереж з використанням перспективних новітніх радіотехнологій;
17) державна підтримка розвитку вітчизняної сільськогосподарської техніки, в тому числі шляхом стимулювання її придбання.
3. Формування сприятливого інвестиційного клімату в Україні:
1) продовження дерегуляції підприємницької діяльності;
2) затвердження комплексних заходів із залучення іноземних інвестицій в економіку України;
3) відновлення та розвиток спеціального режиму оподаткування виключно для тих суб'єктів господарювання, що реалізують експортоорієнтовні проекти та проекти з інноваційних напрямів у спеціальних (вільних) економічних зонах та на територіях пріоритетного розвитку;
4) створення умов для організації та розвитку вертикально інтегрованих національних і транснаціональних компаній;
5) забезпечення належного захисту інституту приватної власності, зокрема іноземних інвестицій, вдосконалення законодавства про господарські товариства в частині захисту законних прав та інтересів акціонерів (учасників);
6) розроблення механізмів довгострокового кредитування суб'єктів господарювання на сприятливих умовах для провадження інвестиційної та інноваційної діяльності;
7) забезпечення переходу до якісно нового рівня інвестиційної діяльності шляхом інституціонального та інноваційного розвитку інфраструктури ринку капіталу (розроблення Програми модернізації ринків капіталу в Україні та Стратегії розвитку фінансового сектору на період до 2015 року);
8) спрощення процедур набрання чинності договорами, укладеними з міжнародними організаціями про залучення коштів на впровадження проектів економічного і соціального розвитку;
9) впровадження державної експертизи інвестиційних програм і проектів будівництва за принципом організаційної єдності;
10) проведення інвентаризації та переоцінки основних фондів підприємств житлово-комунального господарства;
11) продовження роботи з вдосконалення дозвільних процедур у будівництві та наближення їх до загальноприйнятих світових норм, забезпечення врахування громадської думки під час вирішення питань планування та забудови територій, прозорості дозвільних процедур, підвищення рівня гарантії для інвестицій у будівництво;
13) удосконалення тарифної політики природних монополій;
14) створення системи реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
15) спрощення процедури отримання земельних ділянок під будівництво;
16) спрощення процедури утворення та реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, об'єднань за групами будинків, обов'язкового їх утворення у нових будинках;
17) розвиток мінерально-сировинної бази та екологічно безпечного надрокористування;
18) розроблення стратегії удосконалення законодавства у сфері поводження з відходами;
19) збереження нормативів відрахувань частини прибутку (доходу) господарських організацій, що сплачується до бюджету, та дивідендів, нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, які перебувають у державній власності, на рівні 2007 року. Під час розгляду фінансових планів затверджувати інвестиційні програми підприємств-монополістів.
4. Забезпечення ефективності та прозорості приватизації державного майна, продажу земель державної власності;
1) прийняття нової Державної програми приватизації на 2008-2010 роки, яка повинна відповідати стратегічному курсу країни, визначати нові вимоги до процесу приватизації державного майна, чіткі та обґрунтовані критерії віднесення підприємств до таких, що підлягають приватизації, встановлення завдань з оптимізації частки державного сектору економіки;
2) підготовка та затвердження до 1 червня 2007 р. переліку підприємств, що мають бути приватизовані у 2008 році, та плану-графіка проведення приватизації у наступному році, в якому передбачити поряд з інвестиційно привабливими об'єктами підготовку пакета акцій підприємств, які неефективно діють (збиткові) з дрібними пакетами частки держави та які втратили стратегічне значення для економіки, а також включити об'єкти А, Д, Е та Ж до переліку об'єктів, що підлягають приватизації за принципом аукціону;
3) створення надійної системи протидії відчуженню державного майна та корпоративних прав поза процесами приватизації, усунення прогалин у законодавстві, що використовуються під час протиправних захоплень підприємств (рейдерство);
4) визначення власника об'єктів державної власності, що не увійшли до статутних фондів господарських товариств, але перебувають на їх балансі;
5) забезпечити передачу в оренду державного та комунального майна виключно на конкурсних засадах та за ринковими ставками;
6) створення єдиної системи обліку, розпорядження продажем земель державної власності з чітким розмежуванням сфери відповідальності, прав і повноважень усіх суб'єктів цих правовідносин;
7) удосконалення законодавства про приватизацію в частині продажу земельних ділянок державної власності разом з об'єктами приватизації, розташованими на них, у тому числі земель Міноборони.
Ціль 2. Забезпечення енергетичної безпеки держави
Шляхи досягнення:
випереджальне збільшення частки альтернативних джерел енергії в балансі виробництва енергоносіїв та переоснащення перспективних шахт високопродуктивним обладнанням і впровадження сучасних форм організації діяльності;
нарощування видобутку нафти та газу шляхом концентрації фінансових ресурсів з різних джерел на розвиток та освоєння промислових запасів;
диверсифікація джерел постачання енергетичних ресурсів;
зростання обсягів виробництва електричної енергії атомними електростанціями та розвиток уранового і цирконієвого виробництва;
впровадження технологій ефективного використання енергетичних ресурсів на промислових підприємствах та в житлово-комунальних господарствах;
запровадження енергетичної паспортизації та енергоаудиту в новому будівництві, реконструкції існуючих будівель та споруд, а також під час експлуатації існуючого фонду;
поліпшення дисципліни розрахунків за спожиті житлово-комунальні послуги та паливно-енергетичні ресурси;
застосування методів заохочувального регулювання тарифів на житлово-комунальні послуги, спрямованих на ресурсозбереження під час виробництва продукції і надання послуг;
перегляд тарифів на житлово-комунальні послуги для забезпечення повного відшкодування лише економічно обґрунтованих витрат, пов'язаних з наданням таких послуг, та адекватної компенсації населенню вартості цих послуг у межах законодавства;
продовження робіт з будівництва, модернізації та реконструкції енергетичних об'єктів із залученням коштів спеціального фонду державного бюджету, сформованого за рахунок надходження збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію.
II. Основні завдання бюджетної політики на 2008 рік
Ціль. Забезпечення макроекономічної стабільності, збалансованості та стійкості бюджетної системи.
Шляхи досягнення:
1. Застосування ефективної регулівної ролі бюджету:
1) утримання обсягу державного боргу відносно валового внутрішнього продукту на рівні не вищому ніж у 2007 році;
2) визначення дефіциту бюджету на економічно безпечному рівні;
3) збереження частки перерозподілу валового внутрішнього продукту через зведений бюджет на рівні, що не перевищує прогнозований на 2007 рік;
4) застосування активних операцій з управління державним боргом та ліквідністю короткострокового єдиного казначейського рахунка.
2. Підвищення результативності, ефективності та прозорості використання бюджетних коштів:
1) концентрація бюджетних ресурсів на виконанні пріоритетних державних (цільових) програм, удосконаленні механізму контролю за їх виконанням;
2) планування видатків на бюджетні програми, не пов'язані з утриманням бюджетних установ, виключно за наявності затверджених державних цільових програм у відповідних галузях;
3) упорядкування структури головних розпорядників коштів державного бюджету та оптимізація кількості бюджетних програм;
4) концентрація капітальних видатків на виконання пріоритетних інвестиційних програм;
5) визначення у законі про державний бюджет захищених статей видатків соціального характеру та поділу бюджету на загальний та спеціальний фонди;
6) розвиток відповідно до норм та стандартів єдиного правового поля системи державного внутрішнього фінансового контролю;
7) розроблення і затвердження Стратегії модернізації та підвищення ефективності управління державними фінансами на 2007-2016 роки;
8) впорядкування процедури державних закупівель та наближення законодавства у сфері державних закупівель до вимог ЄС та СОТ.
3. Збільшення розміру мінімальної заробітної плати на кінець року до 90 відсотків розміру прожиткового мінімуму.
4. Запровадження головними розпорядниками бюджетних коштів середньострокового планування на основі визначених пріоритетних завдань своєї діяльності та результативних показників, які вони прагнуть досягти:
1) вдосконалення механізму взаємодії між головними розпорядниками бюджетних коштів та відповідальними за виконання бюджетних програм на усіх стадіях бюджетного процесу, в тому числі програм, у яких відповідальні за їх виконання є співвиконавцями єдиних державних програм;
2) приведення державних цільових програм у відповідність з Порядком розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р.
N 106 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 8, ст. 313);
3) формування бюджетних програм на основі довгострокових пріоритетів державної політики, викладених у стратегічних і програмних документах Кабінету Міністрів України.
5. Підвищення відповідальності розпорядників бюджетних коштів за їх цільове використання:
1) запровадження постійного моніторингу виконання та системи вимірювання результативності виконання бюджетних програм з метою прийняття управлінських рішень;
2) здійснення заходів із запровадження інституту державних бухгалтерів у бюджетних установах та на державних підприємствах;
................Перейти до повного тексту