Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 80 | |
Найменування завдання | Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання | Орієнтовний обсяг фінансового забезпечення виконання завдання | Очікувані результати виконання (індикатори) | ||
2023 рік | 2024 рік | 2025 рік | |||||
Стратегічна ціль 1. Посилення спроможності держави у реагуванні на виклики внутрішнього переміщення та забезпечення умов для реалізації державної політики у сфері внутрішнього переміщення | |||||||
1. Актуалізація законодавства щодо внутрішнього переміщення | 1) проведення аналізу застосування норм законодавства, зокрема Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", з урахуванням наслідків широкомасштабної збройної агресії проти України та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України за результатами такого аналізу відповідного проекту акта | Мінреінтеграції | II квартал 2023 р. | подано Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції за результатами проведеного аналізу | |||
2) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту щодо внесення змін до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", інших законів України, які регулюють питання реалізації прав і свобод внутрішньо переміщених осіб в частині посилення адресності з урахуванням фінансово-економічного та майнового стану таких осіб | Мінреінтеграції Мінсоцполітики центральні органи виконавчої влади міжнародні неурядові організації (за згодою) | III квартал 2023 р. | подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект щодо реалізації прав і свобод внутрішньо переміщених осіб у частині посилення адресності з урахуванням фінансово-економічного та майнового стану таких осіб | ||||
3) приведення підзаконних нормативно-правових актів у відповідність з нормами Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" | Мінреінтеграції | IV квартал 2023 р. | підзаконні нормативно-правові акти приведено у відповідність з нормами Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" | ||||
2. Удосконалення Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, її інтеграція з іншими базами даних та державними реєстрами | 1) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту акта щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2016 р. № 646 "Про затвердження Порядку створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб" у частині розширення функціоналу, інтеграції з іншими базами даних та державними реєстрами | Мінсоцполітики Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | удосконалено Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб шляхом розширення функціоналу та здійснено інтеграцію з іншими базами даних та державними реєстрами | ||
2) доопрацювання програмного забезпечення Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб з метою забезпечення до неї доступу суб’єктів, відповідальних за формування та реалізацію державної політики з питань внутрішньо переміщених осіб | Мінсоцполітики Мінреінтеграції | IV квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено доступ суб’єктів, відповідальних за формування та реалізацію державної політики з питань внутрішньо переміщених осіб, до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб | |||
3) створення електронного кабінету внутрішньо переміщеної особи - персонального електронного облікового запису для осіб, які бажають отримувати послуги в електронній формі | Мінсоцполітики Мінреінтеграції | IV квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | розроблено та введено в експлуатацію електронний кабінет внутрішньо переміщеної особи як спосіб отримання послуг та комунікації внутрішньо переміщених осіб з органами державної влади | |||
3. Запровадження системи періодичної оцінки потреб внутрішньо переміщених осіб, у тому числі з можливістю збору дезагрегованих даних | 1) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту нормативно-правового акта щодо запровадження механізму періодичної оцінки потреб внутрішньо переміщених осіб з урахуванням критеріїв вразливості та затвердження відповідної методики проведення оцінки їх потреб | Мінреінтеграції Мінсоцполітики | III квартал 2023 р. | запроваджено механізм періодичної оцінки потреб внутрішньо переміщених осіб з урахуванням критеріїв вразливості та відповідну методику проведення оцінки потреб | |||
2) впровадження системної періодичної оцінки потреб внутрішньо переміщених осіб на рівні громад на всіх етапах внутрішнього переміщення | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | I квартал 2024 р. | запроваджено системну періодичну оцінку потреб внутрішньо переміщених осіб на рівні громад | ||||
3) розроблення типового алгоритму дій щодо перенаправлення запитів внутрішньо переміщених осіб для надання повноцінної допомоги та сприяння у реалізації прав таких осіб | Мінреінтеграції Мінсоцполітики | III квартал 2023 р. | затверджено типовий алгоритм дій щодо перенаправлення для надання повноцінної допомоги та сприяння у реалізації прав внутрішньо переміщених осіб | ||||
4) розроблення місцевих алгоритмів дій щодо перенаправлення запитів внутрішньо переміщених осіб для надання повноцінної допомоги та сприяння у реалізації прав таких осіб | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | затверджено місцеві алгоритми дій щодо перенаправлення запитів внутрішньо переміщених осіб для надання повноцінної допомоги та сприяння у реалізації прав внутрішньо переміщених осіб | ||||
5) створення в областях та м. Києві регіональних штабів координації забезпечення реалізації прав внутрішньо переміщених осіб | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | II квартал 2023 р. | створено та забезпечено функціонування в областях та м. Києві регіональних штабів координації забезпечення реалізації прав внутрішньо переміщених осіб | ||||
6) утворення національного координаційного штабу із забезпечення реалізації прав внутрішньо переміщених осіб | Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | налагоджено координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань реалізації прав і свобод внутрішньо переміщених осіб | ||||
7) розроблення плану заходів з координації та узгодження дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування та громадських об’єднань з питань надання допомоги внутрішньо переміщеним особам та задоволення їх потреб | Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | забезпечено координацію та узгодження дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування та громадських об’єднань з питань допомоги та задоволення потреб внутрішньо переміщених осіб, підвищення спроможності місцевої влади | ||||
8) опрацювання питання надання інформаційних послуг внутрішньо переміщеним особам у соціальній та житловій сферах | Мінреінтеграції, обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | III квартал 2023 р. | прийнято рішення щодо надання інформаційних послуг внутрішньо переміщеним особам у соціальній та житловій сферах | ||||
Стратегічна ціль 2. Створення умов для безпечного переміщення осіб з населених пунктів, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій, та задоволення їх гуманітарних потреб | |||||||
4. Запровадження протоколу міжсекторальної взаємодії, у тому числі з міжнародними та неурядовими національними організаціями, щодо підготовки, організації та здійснення масового переміщення осіб під час збройного конфлікту, зокрема, проведення обов’язкової евакуації | 1) утворення робочої групи із залученням представників органів державної влади, місцевого самоуправління, міжнародних неурядових організацій для розроблення протоколу міжсекторальної взаємодії, у тому числі з міжнародними неурядовими організаціями та громадськими об’єднаннями, під час підготовки, організації та проведення масового переміщення осіб у разі виникнення збройного конфлікту, зокрема, проведення обов’язкової евакуації | Мінреінтеграції ДСНС Мінсоцполітики МОЗ центральні органи виконавчої влади міжнародні неурядові організації (за згодою) громадські об’єднання (за згодою) | II квартал 2023 р. | налагоджено міжсекторальну взаємодію під час підготовки, організації та проведення масового переміщення осіб у разі виникнення збройного конфлікту, зокрема, проведення обов’язкової евакуації | |||
2) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту розпорядження щодо впровадження протоколу міжсекторальної взаємодії під час підготовки, організації та здійснення масового переміщення осіб у разі виникнення збройного конфлікту, зокрема, проведення обов’язкової евакуації | Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | впроваджено протокол міжсекторальної взаємодії | ||||
5. Забезпечення з боку держави координації процесу масового переміщення осіб під час збройного конфлікту, зокрема проведення обов’язкової евакуації | 1) уточнення механізму (порядку) масового переміщення осіб, зокрема проведення обов’язкової евакуації з населених пунктів, на території яких ведуться чи можливі бойові дії, з урахуванням досвіду, набутого під час збройного конфлікту | Мінреінтеграції ДСНС центральні та місцеві органи виконавчої влади | IV квартал 2023 р. | внесено зміни до нормативно-правових актів | |||
2) створення в приймаючих громадах регіональних гуманітарних штабів з надання допомоги особам, що були евакуйовані з населених пунктів, на території яких ведуться чи можливі бойові дії, а також умов для безпечної евакуації осіб, забезпечення допоміжними засобами і послугами під час евакуації осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | за рахунок коштів місцевих бюджетів, донорської допомоги | у приймаючих громадах створено гуманітарні штаби з надання допомоги особам, що були евакуйовані з населених пунктів, на території яких ведуться чи можливі бойові дії | |||
3) створення на національному рівні Координаційного (гуманітарного) штабу та системи локальних координаційних (гуманітарних) штабів для забезпечення координації процесів масового переміщення осіб у разі виникнення збройного конфлікту, зокрема проведення обов’язкової евакуації, а також надання гуманітарної допомоги евакуйованим особам | Мінреінтеграції центральні та місцеві органи виконавчої влади | III квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | утворено Координаційний (гуманітарний) штаб та систему локальних координаційних (гуманітарних) штабів | |||
6. Забезпечення повного та належного інформування про евакуацію, її етапи, складові, наслідки, права і обов’язки під час проведення, а також про заходи подальшої підтримки з боку держави та приймаючих територіальних громад | 1) забезпечення оновлення інформації про об’єкти соціальної інфраструктури в громадах, які потенційно можуть прийняти внутрішньо переміщених осіб, та розміщення такої інформації на офіційних веб-сайтах органів місцевого самоврядування в доступних форматах | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | III квартал 2023 р. | на офіційних веб-сайтах органів місцевого самоврядування розміщено інформацію в доступних форматах щодо об’єктів соціальної інфраструктури та іншу інформацію для прийняття рішення про евакуацію до таких громад | |||
2) підготовка плану заходів щодо інформування населення про евакуацію, її етапи, складові, наслідки | Мінреінтеграції МКІП обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | II квартал 2023 р. | затверджено план заходів щодо інформування населення про евакуацію, її етапи, складові, наслідки | ||||
3) проведення інформаційної кампанії серед населення щодо здійснення евакуації та заходів подальшої підтримки внутрішньо переміщених осіб, запобігання торгівлі людьми тощо | Мінреінтеграції МКІП обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | підвищено рівень обізнаності населення щодо здійснення евакуації та заходів подальшої підтримки внутрішньо переміщених осіб, запобігання торгівлі людьми тощо | |
7. Координація надання гуманітарної допомоги особам, які були евакуйовані з населених пунктів, на території яких ведуться чи можливі бойові дії | розроблення плану заходів щодо координації надання гуманітарної допомоги евакуйованим особам | Мінреінтеграції Мінсоцполітики | III квартал 2023 р. | затверджено план заходів з координації надання гуманітарної допомоги евакуйованим особам | |||
8. Запровадження системної підтримки громад, до яких здійснюється евакуація | 1) здійснення заходів із залучення міжнародної допомоги для реалізації проектів розвитку громад (у тому числі для розбудови соціальної, транспортної інфраструктури), до яких здійснюється евакуація | Мінінфраструктури Мінреінтеграції | постійно | залучено допомогу для реалізації проектів розвитку громад (у тому числі для розбудови соціальної, транспортної інфраструктури), до яких здійснюється евакуація | |||
2) залучення міжнародної фінансової допомоги для обладнання пунктів розміщення для короткострокового перебування евакуйованих осіб (зокрема, для ремонту будівель, підготовки їх для розміщення евакуйованих осіб) | Мінреінтеграції | постійно | залучено міжнародну фінансову допомогу для обладнання пунктів розміщення для короткострокового перебування евакуйованих осіб | ||||
3) створення та підтримка функціонування регіональних центрів (хабів) для короткострокового перебування та транзиту евакуйованих осіб, зокрема з числа осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в громадах | Мінінфраструктури Мінреінтеграції | IV квартал 2023 р. | у регіонах, через які найчастіше транзитом перевозять евакуйованих осіб, створено щонайменше п’ять притулків для тимчасового (короткотривалого) розміщення евакуйованих осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у громадах, до яких відбувається евакуація, створені центри (хаби), які забезпечують можливість тимчасового (короткотривалого) розміщення евакуйованих осіб | ||||
4) забезпечення відповідності місць компактного поселення евакуйованих осіб вимогам доступності | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | забезпечено доступність місць розміщення евакуйованих осіб для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення | ||||
Стратегічна ціль 3. Сприяння адаптації внутрішньо переміщених осіб на новому місці проживання безпосередньо після внутрішнього переміщення | |||||||
9. Створення умов та надання підтримки приймаючим громадам для задоволення базових потреб внутрішньо переміщених осіб | 1) створення в приймаючих громадах відповідних фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб | Мінреінтеграції, Мінінфраструктури обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | створено фонди житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб в громадах | ||
2) розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту акта щодо алгоритму розміщення внутрішньо переміщених осіб в місцях компактного поселення та порядку їх функціонування | Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | визначено алгоритм розміщення внутрішньо переміщених осіб у місцях компактного поселення та порядок їх функціонування | ||||
3) забезпечення належних умов проживання в місцях компактного поселення для внутрішньо переміщених осіб, зокрема осіб з інвалідністю, людей похилого віку та дітей | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм | створено належні умови проживання в місцях компактного поселення для внутрішньо переміщених осіб, зокрема осіб з інвалідністю, людей похилого віку та дітей | |||
4) здійснення заходів із залучення фінансової або технічної допомоги для забезпечення тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | залучено фінансову або технічну допомогу для забезпечення проживання внутрішньо переміщених осіб | ||||
5) розроблення місцевих програм працевлаштування та/або перекваліфікації внутрішньо переміщених осіб | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | за рахунок коштів місцевих бюджетів | затверджено місцеві програми працевлаштування та/або перекваліфікації внутрішньо переміщених осіб | |||
6) удосконалення механізму соціального та пенсійного забезпечення внутрішньо переміщених осіб | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | забезпечено вчасне отримання соціальних та пенсійних виплат всіма внутрішньо переміщеними особами | ||||
7) забезпечення функціонування механізму призначення та виплати пенсії громадянам України, які перемістилися з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, без необхідності витребування пенсійної справи від уповноважених органів Російської Федерації | Мінсоцполітики | III квартал 2023 р. | громадяни України, які виїхали з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, мають доступ до призначення та виплати пенсії без необхідності отримання відомостей від уповноважених органів Російської Федерації | ||||
8) здійснення заходів з популяризації підприємництва серед внутрішньо переміщених осіб, зокрема створення та розміщення інформаційних матеріалів про особливості заснування та розвитку власного бізнесу | державна установа "Офіс з розвитку підприємництва та експорту" (за згодою) Мінцифри Мінреінтеграції Всеукраїнська асоціація громад міжнародні неурядові організації (за згодою) | постійно | забезпечено підтримку та стимулювання бізнесу внутрішньо переміщених осіб | ||||
9) розроблення та запровадження місцевих програм щодо сприяння розвитку релокованого бізнесу | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | запроваджено місцеві програми щодо сприяння розвитку релокованого бізнесу | ||||
10) розроблення та проведення навчальних заходів для внутрішньо переміщених осіб стосовно заснування та розвитку власної справи на базі наявної інфраструктури підтримки підприємництва | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | проведено навчальні заходи для внутрішньо переміщених осіб з питань заснування та розвитку власного бізнесу | ||||
11) проведення аналізу та розроблення проекту акта щодо звільнення осіб, які вимушено покинули своє житло внаслідок збройної агресії проти України, від сплати рахунків за спожиті комунальні послуги, якщо таке житло розміщується на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях | Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | подано Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції за результатами проведеного аналізу | ||||
10. Забезпечення соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб на початковому етапі після евакуації | 1) надання соціальних послуг внутрішньо переміщеним особам відповідно до індивідуальних потреб з метою їх адаптації до нових умов проживання | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації | постійно | забезпечено надання соціальних послуг, спрямованих на адаптацію внутрішньо переміщених осіб на початковому етапі після евакуації | |||
2) розширення функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери з метою запровадження можливості внесення інформації про потреби внутрішньо переміщених осіб через Єдиний державний вебпортал електронних послуг | Мінсоцполітики | III квартал 2024 р. | в межах наявних бюджетних програм | Єдина інформаційна система соціальної сфери надає операторам можливість внесення інформації про потреби внутрішньо переміщених осіб через Єдиний державний вебпортал електронних послуг | |||
11. Поетапне розселення внутрішньо переміщених осіб з місць компактного поселення з урахуванням критеріїв вразливості, гендерного аспекту та принципу єдності родин | 1) запровадження пілотного проекту з розселення внутрішньо переміщених осіб з місць компактного поселення, зокрема: збір та аналіз інформації про наявні місця компактного поселення, їх правовий статус, загальну кількість та наповненість, санітарні умови визначення пріоритетних для розселення місць компактного поселення створення інформаційних майданчиків з метою обговорення спільних проектів, залучення фінансування та врахування додаткових технічних та організаційних вимог | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | II квартал 2024 р. | створено належні житлові умови для внутрішньо переміщених осіб, зокрема у визначених місцях компактного поселення | |||
2) розроблення алгоритмів для проведення ремонту, реконструкції місць компактного поселення, розселення та забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом із залученням відповідальних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, міжнародних організацій | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації Мінреінтеграції Мінінфраструктури органи місцевого самоврядування (за згодою) | I квартал 2024 р. | впроваджено місцеві алгоритми дій для проведення ремонту, реконструкції місць компактного поселення та розселення внутрішньо переміщених осіб | ||||
3) розроблення регіональних програм розселення внутрішньо переміщених осіб, які проживають в місцях компактного поселення, з урахуванням потреб регіонів у людських ресурсах, а також особливостей потреб окремих категорій осіб (осіб з інвалідністю, багатодітних сімей, літніх людей, представників національних меншин тощо) та принципу єдності родин | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації Мінреінтеграції Мінінфраструктури органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | затверджено регіональні програми розселення внутрішньо переміщених осіб з місць компактного поселення | ||||
12. Створення умов для отримання психологічної допомоги і реабілітації внутрішньо переміщених осіб, зокрема дітей | 1) розроблення та запровадження місцевих програм надання психологічної допомоги внутрішньо переміщеним особам, зокрема дітям, їх реабілітації із залученням представників міжнародних неурядових організацій | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | III квартал 2023 р. | запроваджено місцеві програми реабілітації та надання психологічної допомоги внутрішньо переміщеним особам, зокрема дітям | |||
2) організація надання систематичної психологічної допомоги внутрішньо переміщеним особам, у тому числі дітям, зокрема в місцях компактного поселення таких осіб | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | IV квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено надання систематичної психологічної допомоги внутрішньо переміщеним особам, у тому числі дітям, зокрема в місцях компактного поселення внутрішньо переміщених осіб | |||
3) створення та забезпечення роботи мобільних груп (бригад) для надання психологічної допомоги на рівні громад області | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) громадські об’єднання (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | створено умови для надання психологічної допомоги у всіх регіонах, у яких розміщуються внутрішньо переміщені особи | |
13. Створення умов для організації психосоціальної підтримки на робочому місці для внутрішньо переміщених осіб, які працевлаштувалися за новим місцем проживання | організація надання психосоціальної підтримки на робочому місці для внутрішньо переміщених осіб | Держпраці Державна служба зайнятості (за згодою) обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації | постійно | забезпечено надання психосоціальної підтримки на робочому місці для внутрішньо переміщених осіб | |||
14. Створення системи своєчасного надання достовірної та актуальної інформації про наявні послуги та місця для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб у доступних форматах | 1) розроблення інформаційних матеріалів з питань надання внутрішньо переміщеним особам соціальних послуг, здійснення соціальних виплат, реалізації їх прав і свобод в доступних форматах | Мінреінтеграції Мінсоцполітики МКІП громадські об’єднання (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | III квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | поширено серед внутрішньо переміщених осіб інформаційні матеріали, які стосуються найбільш актуальних проблемних питань, пов’язаних з наданням внутрішньо переміщеним особам соціальних послуг, здійснення соціальних виплат, реалізацією їх прав і свобод, у доступних форматах | ||
2) розповсюдження інформаційних матеріалів у доступних форматах, зокрема в місцях компактного поселення внутрішньо переміщених осіб, органах державної влади та органах місцевого самоврядування, до яких звертаються внутрішньо переміщені особи | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | поінформовано внутрішньо переміщених осіб про наявні місця тимчасового проживання та доступні соціальні послуги через різні ресурси | |
3) забезпечення проведення інформаційних кампаній стосовно рішень, які приймаються Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади з питань реалізації прав внутрішньо переміщених осіб | Мінреінтеграції Мінсоцполітики Мінінфраструктури інші центральні органи влади обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | постійно | забезпечено сталу відкриту комунікацію, надання роз’яснень щодо рішень, які приймаються Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади з питань реалізації прав внутрішньо переміщених осіб |
15. Залучення внутрішньо переміщених осіб до культурного життя територіальних громад та отримання культурних послуг | організація та здійснення заходів з культурної інтеграції та адаптації внутрішньо переміщених осіб в приймаючих територіальних громадах | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) МКІП | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | здійснено заходи, спрямовані на культурну інтеграцію та адаптацію внутрішньо переміщених осіб |
16. Забезпечення доступу внутрішньо переміщених осіб до освітніх послуг | 1) розроблення та запровадження механізмів проведення атестації для визнання результатів навчання та періодів навчання на тимчасово окупованих територіях для отримання документів про базову середню та повну загальну середню освіту | МОН Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | проведено атестацію для визнання результатів навчання та періодів навчання на тимчасово окупованих територіях для отримання документів про базову середню та повну загальну середню освіту | ||
2) проведення інформаційно-роз’яснювальних кампаній для дітей і молоді з числа внутрішньо переміщених осіб щодо порядку вступу до закладів освіти, розташованих в інших регіонах України, та інших освітніх можливостей для молоді на території, підконтрольній Уряду України | МОН обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації Мінреінтеграції Представництво Президента України в Автономній Республіці Крим (за згодою) | щороку | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | підвищено рівень обізнаності абітурієнтів з числа внутрішньо переміщених осіб щодо порядку вступу до закладів освіти та інших освітніх можливостей для молоді | |
3) створення окремих інформаційних ресурсів для внутрішньо переміщених осіб, зокрема розміщення посилань на безкоштовні відео-уроки, презентації з української мови, заходи та проекти з формування української національної та громадянської ідентичності | МОН Мінмолодьспорт Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | II квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | підвищено рівень обізнаності внутрішньо переміщених осіб щодо освітніх послуг | |||
4) забезпечення пільгового кредитування внутрішньо переміщених осіб для здобуття професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти | МОН обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено доступ внутрішньо переміщених осіб до освіти шляхом надання пільгового кредитування | |
5) створення умов для отримання освітніх послуг внутрішньо переміщеними особами, зокрема облаштування простору для навчання, забезпечення внутрішньо переміщених осіб комп’ютерним обладнанням, електронними пристроями | органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) громадські об’єднання (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | забезпечено отримання освітніх послуг внутрішньо переміщеними особами, зокрема з числа малозабезпечених, представників національних меншин тощо | |
17. Залучення внутрішньо переміщених осіб до занять руховою активністю та спортом як засобу психічного та фізичного здоров’я | 1) інформування внутрішньо переміщених осіб про переваги занять руховою активністю та спортом | Мінмолодьспорт обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації центри фізичного здоров’я населення "Спорт для всіх" (за згодою) громадські об’єднання фізкультурно-спортивного спрямування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | забезпечено інформування внутрішньо переміщених осіб про переваги занять руховою активністю та спортом |
2) залучення внутрішньо переміщених осіб до фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів | Мінмолодьспорт обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації центри фізичного здоров’я населення "Спорт для всіх" (за згодою) громадські об’єднання фізкультурно-спортивного спрямування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | забезпечено залучення внутрішньо переміщених осіб до фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів | |
18. Запровадження пільгових умов розрахунку орендної плати за державне майно для органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ та організацій, які повністю або частково фінансуються за рахунок місцевого бюджету і сфера дії яких поширюється на тимчасово окуповану територію, на територію, яка перебуває в оточенні (блокуванні), та райони проведення воєнних (бойових) дій, а також тих, що орендують державне майно під облаштування гуртожитків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, житло яких знищено або пошкоджено внаслідок збройної агресії | 1) проведення аналізу застосування норм українського законодавства, зокрема щодо оренди державного майна з урахуванням пільгових умов | Фонд державного майна Мінекономіки | II квартал 2023 р. | подано Кабінетові Міністрів України пропозиції за результатом проведеного аналізу | |||
2) розроблення та подання на розгляд Фонду державного майна та Кабінету Міністрів України законопроекту щодо внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері оренди державного майна, зокрема до Закону України "Про оренду державного та комунального майна", відносно пільгового статусу певної категорії орендарів | Фонд державного майна Мінекономіки | IV квартал 2023 р. | подано до Верховної Ради України відповідний законопроект | ||||
3) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р. № 630 "Деякі питання розрахунку орендної плати за державне майно" та від 27 травня 2022 р. № 634 "Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану" | Фонд державного майна Мінекономіки | IV квартал 2023 р. | приведено підзаконні нормативно-правові акти у сфері оренди державного майна у відповідність із внесеними змінами до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та інших законодавчих актів щодо пільгових умов оренди | ||||
19. Поетапне розселення внутрішньо переміщених осіб з місць компактного поселення з урахуванням критеріїв вразливості, гендерного аспекту та принципу єдності родин | визначення поняття "компактне поселення внутрішньо переміщених осіб" із зазначенням місць розташування, наповненості та джерел їх фінансування | Мінреінтеграції | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | покращено адаптацію внутрішньо переміщених осіб з урахуванням критеріїв соціальної вразливості |
Стратегічна ціль 4. Сприяння інтеграції внутрішньо переміщених осіб шляхом створення умов для розвитку потенціалу, посилення спроможності приймаючих територіальних громад | |||||||
20. Запровадження механізму періодичного моніторингу та оцінки стану інтеграції внутрішньо переміщених осіб в приймаючі територіальні громади | 1) розроблення програм моніторингу та оцінки стану інтеграції внутрішньо переміщених осіб в приймаючі територіальні громади | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації Мінреінтеграції Мінінфраструктури органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | затверджено програми моніторингу та оцінки стану інтеграції внутрішньо переміщених осіб в приймаючі територіальні громади | |||
2) проведення періодичного моніторингу стану інтеграції внутрішньо переміщених осіб в приймаючі територіальні громади | Мінреінтеграції Мінсоцполітики обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | постійно | забезпечено отримання повної та достовірної інформації про стан інтеграції внутрішньо переміщених осіб | ||||
3) створення профілів областей у контексті наявних потреб та можливостей внутрішньо переміщених осіб | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | підготовлено профілі областей у контексті наявних потреб та можливостей для внутрішньо переміщених осіб | ||||
21. Створення умов для соціальної інтеграції дітей, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України | 1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту щодо соціальної підтримки дітей, які постраждали внаслідок воєнних та збройних конфліктів | Мінсоцполітики Мінреінтеграції Нацсоцслужба | III квартал 2023 р. | подано до Верховної Ради України відповідний законопроект | |||
2) розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2017 р. № 268 "Про затвердження Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів" | Мінсоцполітики Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | удосконалено механізм отримання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів | ||||
22. Здійснення заходів щодо професійного навчання/перенавчання, підтримки зайнятості і самозайнятості внутрішньо переміщених осіб, у тому числі шляхом реалізації відповідних позадержавних проектів та програм підтримки | 1) розроблення місцевих програм з професійного навчання/перенавчання, підтримки зайнятості і самозайнятості внутрішньо переміщених осіб з урахуванням відповідних позадержавних проектів та програм підтримки | Мінреінтеграції Державна служба зайнятості (за згодою) обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | постійно | за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших надходжень, не заборонених законодавством | за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших надходжень, не заборонених законодавством | за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших надходжень, не заборонених законодавством | впроваджено місцеві програми з професійного навчання/перенавчання, підтримки зайнятості і самозайнятості внутрішньо переміщених осіб з урахуванням відповідних позадержавних проектів та програм підтримки |
2) проведення серед внутрішньо переміщених осіб широких інформаційних кампаній щодо професійного навчання/перенавчання, підтримки їх зайнятості і самозайнятості | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено інформування внутрішньо переміщених осіб щодо професійного навчання/перенавчання, підтримки їх зайнятості і самозайнятості шляхом проведення інформаційних кампаній на різних інформаційних ресурсах в доступних форматах | |
23. Формування фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб з метою забезпечення середньострокових потреб у кожній територіальній громаді | 1) проведення інвентаризації об’єктів нерухомості та формування інформаційної бази на відповідному місцевому рівні з метою визначення наявних вільних приміщень, у тому числі таких, що за умови приведення до стану, придатного для проживання, можуть бути використані для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено наявність актуальної та достовірної інформації щодо об’єктів нерухомості на місцевому рівні, доступних для розміщення внутрішньо переміщених осіб, їх стану, наявних вільних місць тощо | ||
2) проведення моніторингу виконання місцевих програм створення житлового фонду соціального призначення і житлового фонду для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб та надання рекомендацій та інформаційної підтримки органам місцевого самоврядування щодо підвищення ефективності виконання місцевих програм | Мінінфраструктури Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | щопівроку | підвищено ефективність виконання місцевих програм із створення житлового фонду соціального призначення і фонду житла для тимчасового проживання, зокрема щодо їх використання для задоволення потреб внутрішньо переміщених осіб | ||||
3) створення організаційно-правових передумов для збільшення житлового фонду для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, зокрема шляхом: проведення обліку потреб внутрішньо переміщених осіб з метою отримання житла для тимчасового проживання проведення інформаційних кампаній стосовно можливої участі внутрішньо переміщених осіб у програмах забезпечення тимчасовим житлом з метою підвищення рівня їх обізнаності щодо наявності відповідних програм | Мінреінтеграції Мінінфраструктури МКІП обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | забезпечено внутрішньо переміщених осіб житлом з фондів для тимчасового проживання | |
24. Забезпечення внутрішньо переміщених осіб доступним житлом з урахування потреб, спроможностей та критеріїв вразливості | 1) розроблення методики забезпечення внутрішньо переміщених осіб доступним житлом з урахуванням потреб, спроможностей та критеріїв вразливості | Мінреінтеграції Мінінфраструктури | III квартал 2023 р. | впроваджено методику забезпечення внутрішньо переміщених осіб доступним житлом з урахуванням потреб, спроможностей та критеріїв вразливості | |||
2) розроблення та впровадження місцевих програм забезпечення внутрішньо переміщених осіб доступним житлом з урахуванням впровадженої методики | Мінреінтеграції Мінінфраструктури, обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено внутрішньо переміщених осіб доступним житлом з урахуванням потреб та критеріїв вразливості | |||
25. Розширення переліку кредитно-інвестиційних механізмів забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом із масштабним залученням донорської підтримки | щорічне проведення консультацій з метою підвищення рівня обізнаності міжнародних партнерів та потенційних донорів про наявні проблеми у сфері забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом, узгодження спільних дій, визначення напрямів, що потребують додаткового фінансування, залучення міжнародної технічної та донорської допомоги для фінансування житлових програм для внутрішньо переміщених осіб | Мінреінтеграції Мінінфраструктури Мінсоцполітики МЗС міжнародні неурядові організації (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | створено передумови для забезпечення фінансування житлових програм для внутрішньо переміщених осіб з альтернативних (не заборонених законом) джерел |
26. Посилення міжрегіональної співпраці з метою виконання програм та здійснення заходів, зокрема для молоді, спрямованих на сприяння соціальній згуртованості, зміцнення національної єдності у рамках діалогу та спільних дій | 1) здійснення заходів та реалізація проектів за участю молоді з числа внутрішньо переміщених осіб | Мінмолодьспорт Мінреінтеграції МКІП МОН обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено участь внутрішньо переміщених осіб, зокрема молоді, у заходах і проектах, спрямованих на сприяння соціальній згуртованості, зміцнення національної єдності |
2) реалізація спільних молодіжних проектів, зокрема спрямованих на облаштування молодіжного простору в громадах, для забезпечення комунікації та інтеграції молоді з числа внутрішньо переміщених осіб у приймаючій громаді | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | створено умови для комунікації та інтеграції молоді з числа внутрішньо переміщених осіб у приймаючих громадах | |
27. Підтримка створення консультативних органів з метою залучення внутрішньо переміщених осіб до процесу прийняття рішень місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування | 1) розроблення типового положення про консультативно-дорадчий орган з питань внутрішньо переміщених осіб | Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | затверджено типове положення про консультативно-дорадчий орган з питань внутрішньо переміщених осіб | |||
2) утворення консультативно-дорадчих органів з питань внутрішньо переміщених осіб із залученням внутрішньо переміщених осіб до складу таких органів на місцевому рівні | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено участь внутрішньо переміщених осіб у процесі прийняття рішень місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, зокрема у діяльності консультативно-дорадчих органів | |
28. Вжиття заходів із забезпечення стійкості територіальних громад та їх згуртованості із залученням внутрішньо переміщених осіб | проведення оцінки можливих викликів та конфліктів з метою посилення соціальної згуртованості | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | підготовлено звіт за результатами оцінки можливих викликів та конфліктів з метою посилення соціальної згуртованості | |||
29. Формування фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб з метою забезпечення середньострокових потреб у кожній територіальній громаді | реконструкція та відновлення покинутих об’єктів, віднесених до державної власності | Фонд державного майна Мінінфраструктури | III квартал 2023 р. | в межах наявних бюджетних програм | в межах наявних бюджетних програм | забезпечено внутрішньо переміщених осіб житлом з фондів житла для тимчасового проживання | |
Стратегічна ціль 5. Підтримка безпечного повернення до покинутого місця проживання та реінтеграції внутрішньо переміщених осіб | |||||||
30. Забезпечення міжсекторальної взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування з метою формування державної політики щодо повернення до покинутого місця проживання та реінтеграції внутрішньо переміщених осіб | 1) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту акта щодо затвердження державної програми сприяння безпечному повернення до покинутого місця проживання та реінтеграції внутрішньо переміщених осіб | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | затверджено державну програму сприяння безпечному поверненню до покинутого місця проживання та реінтеграції внутрішньо переміщених осіб | |||
2) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту акта щодо затвердження плану з координації та взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, міжнародних та національних організацій | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | III квартал 2023 р. | затверджено та забезпечено виконання плану з координації та взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, міжнародних та національних організацій | ||||
31. Запровадження порядку обліку та компенсації вартості зруйнованого та/або пошкодженого майна | запровадження цифрових рішень щодо обліку зруйнованого чи пошкодженого житла та адміністрування процесу його відбудови на рівні громад | Мінінфраструктури Мінцифри Мінреінтеграції міжнародні неурядові організації (за згодою) | III квартал 2023 р. | реалізовано можливість подання заявок про майно, яке пошкоджене чи знищене з початку збройної агресії проти України починаючи з 2014 року | |||
32. Забезпечення належного інформування та створення інших умов для прийняття внутрішньо переміщеними особами обґрунтованого рішення щодо повернення до покинутого місця проживання | збір та регулярне оновлення інформації на офіційних веб-сайтах органів місцевого самоврядування щодо безпекової ситуації, стану об’єктів соціальної інфраструктури, стану довкілля в населених пунктах, з яких здійснювалося переміщення | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) міжнародні неурядові організації (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | забезпечено доступ до інформації щодо безпекової ситуації, стану об’єктів соціальної інфраструктури, стану довкілля в населених пунктах, з яких здійснювалося переміщення, що необхідна для прийняття внутрішньо переміщеними особами рішення щодо повернення до покинутого місця проживання |
33. Забезпечення належного планування відновлення регіонів та територій, що постраждали внаслідок збройної агресії проти України | розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту акта щодо затвердження плану відновлення та розвитку регіонів, що постраждали внаслідок збройної агресії проти України, для розвитку населених пунктів і територій відповідних громад, створення умов для ефективної реалізації економічного потенціалу відповідних територій і підприємницького потенціалу членів громад | Мінінфраструктури Мінреінтеграції | IV квартал 2024 р. | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | прийнято відповідний акт Кабінету Міністрів України | |
34. Сприяння у здійсненні заходів з підвищення рівня згуртованості та подолання конфліктів | 1) розроблення та запровадження місцевих програм щодо підвищення рівня згуртованості та подолання конфліктів | обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | IV квартал 2023 р. | забезпечено впровадження місцевих програм щодо підвищення рівня згуртованості та подолання конфліктів | |||
2) сприяння підвищенню рівня згуртованості, безбар’єрності та толерантності в суспільстві шляхом проведення заходів з питань культури діалогу, соціальної згуртованості, безбар’єрності та багатофункціональності культурного простору | Мінреінтеграції МКІП обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | створено умови для відновлення культури діалогу, підвищено рівень толерантності в суспільстві | |
35. Здійснення інформаційних заходів, спрямованих на інтеграцію внутрішньо переміщених осіб у приймаючих територіальних громадах | проведення інформаційних кампаній з метою висвітлення позитивного досвіду інтеграції внутрішньо переміщених осіб у приймаючих громадах, мирного співіснування, соціальної згуртованості тощо | Мінреінтеграції обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) | постійно | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | в межах наявних бюджетних програм та інших надходжень, не заборонених законодавством | проведено інформаційні кампанії |
36. Створення підґрунтя для відновлення пошкодженої інфраструктури деокупованих населених пунктів | надання своєчасного доступу спеціалістам евакуйованих органів місцевого самоврядування до державних реєстрів Державного земельного кадастру та інших архівів | Мін’юст Мінекономіки Мінреінтеграції | III квартал 2023 р. | розроблено механізм забезпечення оперативного доступу до державних реєстрів Державного земельного кадастру та інших архівів співробітників органів місцевого самоврядування деокупованих територіальних громад |