1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 січня 1994 р. N 31
Київ
Про Програму приведення умов тримання засуджених, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі, а також осіб, що тримаються у слідчих ізоляторах і лікувально-трудових профілакторіях, у відповідність з міжнародними стандартами
На виконання Постанови Верховної Ради України від 25 червня 1993 р. "Про Державну програму боротьби із злочинністю" та з метою удосконалення кримінально-виконавчої системи і створення належних умов відбування покарань Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму приведення умов тримання засуджених, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі, а також осіб, що тримаються у слідчих ізоляторах і лікувально-трудових профілакторіях, у відповідність з міжнародними стандартами, що додається.
2. Міністерству фінансів і Міністерству економіки за поданням Міністерства внутрішніх справ та обласних державних адміністрацій під час складання проектів державного бюджету та програм економічного і соціального розвитку України забезпечити збалансованість щорічних обсягів робіт з асигнуваннями, що виділяються з державного бюджету для потреб кримінально-виконавчої системи.
3. Раді Міністрів Республіки Крим, міністерствам і відомствам, обласним державним адміністраціям забезпечити виконання Програми приведення умов тримання засуджених, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі, а також осіб, що тримаються у слідчих ізоляторах і лікувально-трудових профілакторіях, у відповідність з міжнародними стандартами в установлені терміни.
Виконуючий обов'язки
Прем'єр-міністра України
Міністр
Кабінету Міністрів України

Ю. ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ

І. ДОЦЕНКО
Інд.39
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 січня 1994 р. N 31
ПРОГРАМА
приведення умов тримання засуджених, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі, а також осіб, що тримаються у слідчих ізоляторах і лікувально-трудових профілакторіях, у відповідність з міжнародними стандартами
Умови відбування покарання та попереднього ув'язнення громадян України в установах кримінально-виконавчої системи не відповідають сучасним вимогам.
Гуртожитки в установах виконання покарань - казарменого типу і значно перенаселені. Більшість слідчих ізоляторів розташована в приміщеннях, що збудовані 100 - 300 років тому, мають значний амортизаційний знос, малопридатні для належного утримання ув'язнених.
Керуючись Декларацією про державний суверенітет України, враховуючи прийняті ООН Мінімальні стандартні правила поводження з засудженими та інші міжнародні акти про права людини, а також виходячи з рішень Верховної Ради України і Уряду України, для вдосконалення кримінально-виконавчої системи необхідно реалізувати першочергові заходи щодо правової регламентації порядку територіального відбування покарань громадянами України, поступового створення умов тримання спецконтингенту згідно з міжнародними стандартами, у тому числі за рахунок будівництва 9 нових слідчих ізоляторів, розширення приміщень діючих слідчих ізоляторів на 7,9 тис. місць, збільшення місткості установ виконання покарань на 17 тис. місць, переобладнання гуртожитків житлових зон загальною площею понад 600 тис. кв. метрів для блочного проживання спецконтингенту і створення умов для його працевлаштування, забезпечення персоналу установ житлом та створення належних соціально-побутових умов для його роботи.
1. З метою закріплення правової регламентації порядку відбування покарань і перебування хворих на алкоголізм і наркоманів у лікувально-трудових профілакторіях розробити і подати в установленому порядку проекти:
Статуту виконання покарань.
1995 рік;
Закону про внесення змін та доповнень до кримінального і кримінально-виконавчого законодавства.
I квартал 1995 року;
Закону про установи і організації виконання кримінальних покарань у місцях позбавлення волі.
1995 рік.
МВС, Мінюст, Академія наук.
2. На основі всебічної оцінки становища розробити в кожній установі кримінально-виконавчої системи комплексні плани поліпшення у 1994 - 1997 роках умов тримання засуджених, які відбувають покарання в установах системи, і осіб, що тримаються у лікувально-трудових профілакторіях.
Місцеві державні адміністрації.
I квартал 1994 року.
3. У плановому порядку здійснювати комплексні перевірки діяльності установ кримінально-виконавчої системи з питань додержання законодавства та встановлених правил тримання засуджених і поводження з ними.
МВС.
Щорічно.
4. Для посилення державного і громадського контролю за діяльністю місць позбавлення волі та надання їм практичної допомоги подати проект концепції участі місцевих державних адміністрацій, підприємств, організацій, установ та об'єднань громадян у вирішенні питань розміщення засуджених, створення для них необхідних комунально-побутових умов, зміцнення матеріально-технічної бази установ виконання покарань, працевлаштування засуджених після відбуття ними покарань та створення притулків для осіб, які потребують соціального захисту.
МВС, місцеві державні адміністрації.
III квартал 1994 року.
5. Організувати інформування громадськості про діяльність установ кримінально-виконавчої системи.
Укртелерадіокомпанія, Мінкультури,
Мінюст, творчі спілки, МВС.
Щорічно.
6. Організувати шефську фізкультурно-спортивну роботу з підлітками у виховно-трудових колоніях, а також показ для них концертів та вистав. Закріпити за ними активістів фізкультурних організацій.
Мінмолодьспорт, Мінкультури, МВС,
місцеві державні адміністрації.
Щорічно.
7. Проаналізувати стан роботи навчально-виховних закладів, створених у виховно-трудових колоніях, та вжити заходів до її поліпшення.
Міносвіти, МВС.
1994 рік.
8. Створити в обласних центрах, промислових містах і районах центри соціальної реабілітації осіб, які повернулися з місць позбавлення волі. З метою матеріальної підтримки цієї категорії осіб відкрити в ощадних банках спеціальні рахунки для добровільних відрахувань і пожертвувань, установити порядок використання залучених коштів.
Місцеві державні адміністрації,
МВС, Ощадбанк.
1994 - 1995 роки.
9. Розробити і затвердити нормативи проектування і будівництва установ кримінально-виконавчої системи.
МВС, Мінбудархітектури.
1994 рік.
10. У зв'язку з гострою потребою розглянути питання про будівництво нових слідчих ізоляторів у Республіці Крим, Донецькій, Дніпропетровській, Житомирській, Запорізькій, Київській, Львівській, Полтавській і Хмельницькій областях та передбачити щорічне виділення обласним державним адміністраціям централізованих капітальних вкладень для їх будівництва.
Рада Міністрів Республіки Крим,
обласні та Київська міська державні
адміністрації, Мінекономіки, Мінфін.
1994 - 1997 роки.
11. Розглянути питання про:
1) відкриття виправно-трудових установ на території:
Республіки Крим - загального виду режиму;
Волинської області - загального або посиленого
виду режиму;
Івано-Франківської області - загального або суворого
виду режиму;
Закарпатської області - загального або суворого
виду режиму;
Одеської області - загального виду режиму;
Сумської області - суворого виду режиму;
Тернопільської області - посиленого виду режиму;
Черкаської області - загального виду режиму;
Чернівецької області - загального виду режиму;
2) виділення земельних ділянок низькорентабельних сільськогосподарських підприємств для відкриття на їх базі виправно-трудових колоній-поселень у Вінницькій, Волинській, Сумській, Тернопільській, Херсонській, Харківській, Черкаській та Чернігівській областях.

................
Перейти до повного тексту