1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про внесення змін до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" щодо процедурних питань антидемпінгового розслідування
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2006, N 4, ст.54 )
Верховна Рада України
постановляє:
I. Внести до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 9-10, ст. 65; 2000 р., N 24, ст. 186; 2003 р., N 37, ст. 300) такі зміни:
1. Статтю 1 після пункту 13 доповнити новим пунктом такого змісту:
"14) країна імпорту - Україна".
У зв'язку з цим пункти 14-27 вважати пунктами 15-28.
2. Частину першу статті 5 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:
"Членами Комісії є Голова Комісії, його перший заступник, заступники та посадові особи органів виконавчої влади".
У зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом третім.
3. У статті 7:
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Ціни, що встановлюються між асоційованими сторонами (між контролюючою стороною і підконтрольною їй) або сторонами, які уклали компенсаційну угоду, можуть не вважатися цінами, що практикуються у звичайних торговельних операціях, і можуть не використовуватися для визначення нормальної вартості тільки у разі, якщо не встановлюється, що такі ціни не впливають на взаємовідносини сторін";
у пункті 2 частини восьмої слова "вищими за питомі витрати" замінити словами "нижчими за питомі витрати".
4. У статті 9:
у пункті 2 частини восьмої слово "реальну" замінити словом "фактичну";
доповнити частиною десятою такого змісту:
"10. У разі якщо товар імпортується в країну імпорту не з країни походження, а з країни експорту, експортна ціна цього товару може порівнюватись з ціною на внутрішньому ринку цієї країни експорту. Однак у разі якщо товар перевозиться транзитом через країну або такий товар не виробляється у країні експорту, або для нього відсутня порівняльна ціна в країні експорту, порівняння може здійснюватись із ціною в країні походження товару".
5. У статті 10:
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Щодо обсягу демпінгового імпорту розглядається, чи мало місце значне зростання демпінгового імпорту чи то в абсолютних показниках, чи відносно виробництва або споживання відповідних товарів в Україні.
Щодо впливу демпінгового імпорту на ціни подібного товару розглядається:
1) чи були ціни на товар, що є об'єктом демпінгового імпорту, нижче цін на подібний товар;
2) чи призвів демпінговий імпорт до зниження цін на подібний товар;
3) чи перешкоджав демпінговий імпорт зростанню цін на подібний товар, яке мало б місце за умови відсутності демпінгового імпорту.
При дослідженні питання, зазначеного в пункті 1 частини другої цієї статті, розглядається більше ніж один фактор із зазначених у цій частині";
абзац десятий частини п'ятої викласти в такій редакції:
"При дослідженні питання, зазначеного в пункті 2 частини другої цієї статті, розглядається більше ніж один фактор із зазначених у частині п'ятій цієї статті";
в абзаці першому частини десятої слово "існування" замінити словом "наявності";
частину одинадцяту викласти в такій редакції:
"11. При винесенні висновку про те, що подальший демпінговий імпорт у країну імпорту з країни експорту (країн експорту) є неминучим та заподіюватиме істотну шкоду, якщо не буде застосовано заходів для запобігання цьому, всі фактори, зазначені у частині десятій цієї статті, повинні розглядатися сукупно".
6. Частини дев'яту і десяту статті 12 викласти в такій редакції:
"9. У процесі антидемпінгової процедури Міністерство водночас розглядає докази наявності демпінгу та шкоди, які містяться у скарзі, оцінює їх достатність та обґрунтованість з метою прийняття рішення про порушення антидемпінгового розслідування або про відмову в його порушенні.
У разі, якщо у процесі антидемпінгової процедури Міністерство встановлює, що докази наявності демпінгу або шкоди або причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для порушення антидемпінгового розслідування, зокрема, що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, Міністерство рекомендує Комісії не порушувати антидемпінгове розслідування та відхилити скаргу, що подається заявником відповідно до частин першої - третьої цієї статті.
Демпінгова маржа вважається мінімальною, якщо її величина становить менше двох відсотків експортної ціни.
Фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту, як правило, вважається незначним, якщо він становить менше трьох відсотків імпорту товару, що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, якщо тільки обсяги демпінгового імпорту з країн експорту, обсяги імпорту кожної з яких становлять менше трьох відсотків імпорту товару, що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, разом не становлять більше семи відсотків.
10. Скарга може бути відкликана заявником під час проведення антидемпінгової процедури до порушення антидемпінгового розслідування. У цьому разі антидемпінгова процедура припиняється, а скарга вважається такою, що не подавалась, крім випадків, якщо припинення антидемпінгової процедури суперечить національним інтересам".
7. У частині десятій статті 13:
абзац перший викласти в такій редакції:
"10. Строк проведення антидемпінгового розслідування не повинен перевищувати одного року з дня набрання чинності рішенням про його порушення";
в абзаці другому цифри "15" замінити цифрами "18".
8. В абзаці першому частини одинадцятої статті 14 слова "та повинен" замінити словами "та може".
9. У статті 16:
назву викласти в такій редакції:
"Стаття 16. Порядок припинення антидемпінгової процедури або антидемпінгового розслідування без застосування антидемпінгових заходів. Застосування остаточних антидемпінгових заходів";

................
Перейти до повного тексту