1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Грецької Республіки про співробітництво в митних справах
( Угоду затверджено Постановою КМ N 995 від 09.08.2001 )
Дата підписання:
Дата затвердження Україною: 09.08.2001
Дата набрання чинності для України: 09.08.2001
06.11.2000

Кабінет Міністрів України і Уряд Грецької Республіки, далі Сторони,
вважаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, комерційним, фінансовим, соціальним і культурним інтересам їхніх країн,
враховуючи важливість забезпечення правильності застосування та стягнення мита, податків і будь-яких інших нарахувань на імпорт чи експорт товарів, також як і належного виконання положень щодо заборон, обмежень і контролю,
враховуючи необхідність міжнародного співробітництва щодо імплементації Митних нормативних документів,
будучи глибоко схвильованими тенденцією зростання випадків переміщення незаконних партій наркотичних засобів та психотропних речовин та беручи до уваги той факт, що такі дії є небезпечними для здоров'я громадян і суспільства,
будучи переконаними, що зусилля у запобіганні порушенням митного законодавства і незаконному переміщенню наркотичних засобів та психотропних речовин можуть виявитися більш ефективними завдяки співробітництву між їхніми Митними органами,
беручи до уваги також міжнародні документи, щодо двосторонньої взаємодопомоги і, зокрема Рекомендації Ради митного співробітництва про взаємну допомогу від 5 грудня 1953 року
домовилися про таке:
Глава I
Загальні положення
Стаття 1
Визначення
Для цілей цієї Угоди:
1. "Митний орган" - в Україні - Державна митна служба України, і в Грецькій Республіці - Генеральний директорат з питань митниці та акцизу Міністерства Фінансів.
2. "Митне законодавство" - чинні положення, що застосовуються на територіях Сторін і встановлені законами або правилами щодо порядку ввезення, вивезення та транзиту товарів і валютних цінностей, які регламентують стягнення мита, податків та інших обов'язкових платежів, або засоби застосування заборон, обмежень і контролю.
3. "Запитуюча Сторона" - митний орган, який звертається із запитом про допомогу з митних питань.
4. "Запитувана Сторона" - митний орган, який отримує запит про допомогу з митних питань.
5. "Митне порушення" - будь-яке порушення або будь-яка спроба порушення митного законодавства.
6. "Наркотичні засоби" будь-які субстанції, натуральні або синтетичні, занесені у Переліки I. і II. Єдиної Конвенції про наркотичні речовини від 1961 року (з усіма важливими доповненнями).
7. "Психотропні речовини" будь-які субстанції, натуральні або синтетичні, або будь-які природні матеріали, занесені у Переліки I. II. III і IV Конвенції про психотропні речовини від 1971 року (з усіма важливими доповненнями).
8. "Прекурсори" хімічні речовини, що використовуються під контролем, у виробництві наркотичних засобів і психотропних речовин, занесені у Переліки I та II Конвенції ООН проти незаконного переміщення наркотичних засобів та психотропних речовин від 1988 року .
9. "Контрольована поставка" метод, за яким допускається вивезення, транзит чи ввезення на території Сторін незаконних партій наркотичних засобів чи психотропних речовин з відома та під наглядом компетентних органів Сторін з метою виявлення осіб, причетних до скоєння митних порушень.
Стаття 2
Сфера застосування Угоди
1. Сторони, згідно з положеннями цієї Угоди, надають одна одній взаємну допомогу:
a) з метою забезпечення належного дотримання митного законодавства;
b) з метою запобігання, розслідування та припинення митних порушень ;
c) в обміні документацією відносно застосування митного законодавства;
d) з метою запобігання і розслідування випадків незаконного переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин чи прекурсорів;
2. Допомога між Сторонами, буде надаватися відповідно до їх національного законодавства і в межах їх компетенції і можливостей.
Глава II
Взаємна допомога
Стаття 3
Сфера застосування
Сторони надаватимуть взаємну допомогу, в межах своєї компетенції та відповідно до положень цієї Угоди, з метою попередження, розслідування та припинення митних порушень.
Стаття 4
Шляхи співробітництва
1. Взаємна допомога надається шляхом безпосереднього співробітництва між службовими особами, визначеними Головами відповідних Митних органів Сторін.
2. У випадку, якщо запитуваний Митний орган не може його виконати, він повинен повідомити про це запитуючий Митний орган передати запит до компетентного органу.
3. Обмін кореспонденцією згідно з цією Угодою, повинен відбуватися офіційними мовами Сторін з перекладом на англійську або французьку мови.
Стаття 5
Форма і зміст запитів про допомогу
1. Запити про допомогу згідно з цією Угодою будуть надсилатися в письмовій формі. Документи, необхідні для виконання, повинні супроводжувати запит. У випадках, що не терплять зволікання, можуть бути прийняті усні запити, але вони невідкладно підтверджуються в письмовій формі.
2. Запити про допомогу повинні включати таку інформацію:
a) назву запитуючої Сторони;
b) назву запитуваної Сторони;
c) предмет та причини запиту;
d) імена, прізвища та адреси фізичних осіб і юридичних осіб, які є метою розслідування, якщо такі відомі;
e) зміст запиту з описом суті справи та обставин, які підлягають з'ясуванню, а також опис фактичних обставин скоєного митного порушення та його юридична кваліфікація за законодавством держави запитуючого Митного органу.
3. Якщо запит не відповідає формальним вимогам, його корекція або доповнення може вимагатися.
Стаття 6
Допомога за запитом
1. На запит Митні органи Сторін інформують один одного, чи товари, вивезені з території однієї Сторони, були законно ввезені на територію іншої Сторони. На запит, ця інформація повинна містити митні процедури, які використовувалися під час оформлення товарів.
2. Митний орган однієї Сторони буде надавати, на запит Митного органу іншої Сторони і в межах своїх можливостей, інформацію щодо:
a) засобів транспорту, які підозрюються в тому, що їх використовують в порушеннях митного законодавства на території запитуючої Сторони;
b) товарів, які, як вважає запитуюча Сторона, є об'єктом нелегальних видів діяльності;
c) осіб, про яких відомо, або які підозрюються запитуючою Стороною, як такі, що чинять порушення митного законодавства;
d) місця, де зберігаються товари, і які підозрюються, в тому, що в них чиняться протизаконні види діяльності.
3. Митний орган однієї Сторони буде надавати, на запит Митного органу іншої Сторони усю наявну інформацію відносно видів діяльності, які можуть закінчитися порушеннями митного законодавства на території запитуючої Сторони.
4. Митні органи Сторін надаватимуть на запит необхідні дані, які мають відношення до транспортування і перевезення товарів, як наприклад: адміністративні, транспортні, комерційні документи або будь-яку іншу інформацію відносно вартості і призначення цих товарів.
5. На запит однієї Сторони, інша Сторона повинна, у відповідності до законодавства і правил чинних на її території, сповіщати або організовувати так, щоб компетентні органи сповіщали про дії або рішення застосовані запитуючою Стороною, що мають відношення до будь-якого суб'єкта, в межах дії цієї Угоди, особам, що проживають на її території.
6. На запит Митний орган однієї або іншої Сторони в межах своєї компетенції і можливостей здійснює спеціальний нагляд протягом конкретного періоду часу за переміщенням товарів, згаданих в статті 8, включаючи переміщення осіб і засобів транспорту, що в них залучені.
Стаття 7
Виконання запитів
1. Митний орган, до якого надіслано запит має вжити необхідних заходів з метою його виконання. Надана інформація може також бути передана електронними засобами зв'язку.
2. Запити про допомогу, надіслані за цією статтею, повинні бути виконані відповідно до законодавства і правил запитуваної Сторони. У випадку, якщо виконання запиту є неможливим, запитувана Сторона інформує запитуючу Сторону про це.
3. Митний орган однієї Сторони може, після надходження запиту Митного органу іншої Сторони, проводити усі необхідні розслідування, включаючи огляд осіб, які підозрюються у скоєнні митних порушень.
4. Митний орган однієї Сторони може, після надходження запиту Митного органу іншої Сторони, проводити верифікацію, контроль, та розслідування для того, щоб знайти факти, які мають відношення до сфери застосування цієї Угоди, і які віднесено до компетенції запитуваного Митного органу.
5. Запит однієї із Сторін щодо здійснення тієї чи іншої процедури може бути виконаний тільки згідно із чинним законодавством Сторони, якій надіслано такий запит і відповідно до пункту 2 цієї статті.
6. У випадках, коли запитуюча Сторона надсилає запит про допомогу, який вона сама не змогла б виконати, рішення щодо виконання такого запиту залишається за запитуваною Стороною.
Стаття 8
Добровільна допомога
1. Митні органи обох Сторін надають взаємну допомогу, без попереднього запиту, якщо вони вважають, що це є необхідним для правильного застосування митного законодавства, і коли вони отримують інформацію щодо:
a) протизаконних операцій;
b) нових засобів або методів, які використовуються в проведенні таких операцій;
c) предметів або товарів, про які відомо, що вони є об'єктом порушень митного законодавства;
d) осіб, про яких відомо, що вони чинять порушення митного законодавства;
e) засобів транспорту, які підозрюються в тому, що їх використовують в порушеннях митного законодавства.
2. Вищезазначена добровільна допомога буде надаватися обома Сторонами особливо у випадках, які могли б завдати реальний збиток для економіки, охорони здоров'я, громадської безпеки або будь-якого іншого життєвого інтересу іншої Сторони, як наприклад, незаконна торгівля зброєю, вибухівкою і патронами, ядерними матеріалами, наркотичними засобами та психотропними речовинами, археологічними скарбами, творами мистецтва або іншими культурними скарбами.

................
Перейти до повного тексту