1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 11 січня 2006 р. N 3-р
Київ
Про схвалення Концепції Програми сталого соціально-економічного, екологічного і культурного розвитку м. Севастополя на 2006-2015 роки
1. Схвалити Концепцію Програми сталого соціально-економічного, екологічного і культурного розвитку м. Севастополя на 2006-2015 роки, що додається.
Визначити Мінекономіки державним замовником Програми.
2. Мінекономіки разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади і Севастопольською міськдержадміністрацією розробити та подати в місячний строк на розгляд Кабінетові Міністрів України проект Програми сталого соціально-економічного, екологічного і культурного розвитку м. Севастополя на 2006-2015 роки.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 39
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 січня 2006 р. N 3-р
КОНЦЕПЦІЯ
Програми сталого соціально-економічного, екологічного і культурного розвитку м. Севастополя на 2006-2015 роки
1. Проблеми м. Севастополя, на розв'язання яких спрямована Програма
На сьогодні нерозв'язаними залишаються такі проблеми:
наявність істотних перешкод у використанні природно-ресурсного потенціалу, зокрема земельних ресурсів курортно-рекреаційного призначення, як одного з перспективних варіантів наповнення місцевого бюджету, залучення інвестицій для розвитку інфраструктури, підвищення рівня життя населення та якості надання послуг;
затримка із затвердженням генерального плану розвитку міста, відсутність планів розвитку його інвестиційно привабливих територій, наявність перешкод, зумовлених інвентаризацією і розмежуванням земель державної та комунальної власності, у забезпеченні комплексного залучення інвестицій у будівництво об'єктів курортно-рекреаційної сфери;
відсутність ефективної протидії небезпечним геологічним процесам, зокрема зсувам і обвалам на схилах морського узбережжя, які призводять до руйнування будівель та людських жертв;
критичний стан житлово-комунального господарства (середній вік будинків комунального житлового фонду становить 40 років, в аварійному стані перебуває 142 будинки; потребують модернізації і заміни ліфти у багатоповерхових житлових будинках, строк експлуатації яких більше ніж 25 років), мереж і споруд тепло-, водопостачання та водовідведення, недостатній рівень водозабезпечення міста;
необхідність оновлення міських автомобільних, морських та електричних транспортних засобів;
необхідність проведення капітального ремонту і реконструкції закладів освіти, охорони здоров'я, культури, що перебувають у комунальній власності міста;
нераціональне використання природних ресурсів, необхідність збереження унікальної флори і фауни, поліпшення екологічної ситуації, зокрема шляхом запобігання забрудненню моря нафтопродуктами, неочищеними стічними водами, важкими металами і токсичними мікроелементами, завершення будівництва основних екологічних об'єктів, у тому числі для переробки і утилізації твердих побутових відходів, екологічного оздоровлення зони Балаклавської бухти та очищення акваторії моря і узбережжя від боєприпасів, що залишилися з часів Великої Вітчизняної війни.
2. Основні причини виникнення проблем та обґрунтування необхідності їх розв'язання
Проблеми, пов'язані із соціально-економічним, екологічним і культурним розвитком міста, спричинені недостатністю фінансових і, передусім, інвестиційних ресурсів.
Для ефективної координації діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування доцільно розробити довгострокову комплексну програму, спрямовану на забезпечення розвитку міста як центру рекреації і туризму, сприяти максимальному використанню внутрішнього потенціалу міста шляхом запровадження механізму державної підтримки залучення інвестицій.
3. Мета Програми
Мета Програми полягає у створенні умов для забезпечення сталого соціально-економічного, екологічного і культурного розвитку міста, підвищення ефективності застосування та удосконалення механізму використання його внутрішнього природного і ресурсного потенціалу, підвищення рівня життя населення (насамперед незахищених верств) та створення нових робочих місць.
4. Порівняльний аналіз можливих варіантів розв'язання проблем та обґрунтування оптимального варіанта
Існують два основних варіанти розв'язання проблем міста:
забезпечення належного фінансування відповідних заходів з державного та місцевого бюджетів, а також інших джерел, передбачених законодавством;
розроблення і виконання заходів, реалізація інвестиційних проектів з одночасним забезпеченням їх фінансування на основі державно-приватного партнерства, державної підтримки та стимулювання залучення інвестицій в розвиток курортно-рекреаційної і туристичної сфери, міської інфраструктури, промислового комплексу, рибної галузі і портового господарства як основних джерел наповнення місцевого бюджету, надання державної підтримки у залученні інвестицій на умовах співфінансування з місцевих бюджетів та інших джерел.
На сьогодні більшість програм та заходів, спрямованих на розв'язання проблем міста, не виконуються, фінансування здійснюється частково виходячи з реальних можливостей державного бюджету.
Для досягнення мети необхідно сприяти розвитку державно-приватного партнерства та використанню внутрішніх ресурсів міста.
5. Напрями виконання Програми
Виконання Програми передбачається здійснити за такими напрямами:
залучення інвестицій, в тому числі іноземних, для забезпечення розвитку міста, передусім його курортно-рекреаційної і туристичної сфери;
розвиток промислового комплексу, рибної галузі і портового господарства;
поліпшення екологічної ситуації у місті та забезпечення збереження унікальної флори і фауни;
розвиток соціальної інфраструктури, житлово-комунального і дорожнього господарства, транспортного комплексу, а також житлового будівництва;
запобігання проявам небезпечних геологічних процесів та ліквідація їх наслідків;
розвиток культури, охорона, збереження і реставрація об'єктів культурної спадщини, унікального містобудівного середовища історичної частини міста;
сприяння розвитку малого і середнього бізнесу.
6. Шляхи і способи розв'язання проблем Залучення інвестиційних ресурсів
Одне з основних завдань забезпечення інвестиційного розвитку полягає у завершенні розроблення нового генерального плану м. Севастополя з чітким визначенням меж земель оздоровчого і рекреаційного призначення, житлової забудови, розміщення промислово-комунальних об'єктів, історичних ареалів населених місць та зон охорони пам'яток, територій, що використовуються військовими формуваннями.
Необхідно запровадити механізм залучення додаткових фінансових та інвестиційних ресурсів для забезпечення розвитку міста, в тому числі шляхом надання державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів з низькою привабливістю шляхом часткового зменшення вартості кредитів комерційних банків.
З метою створення належних умов для розроблення та реалізації інвестиційних проектів у процесі підготовки проекту Програми слід визначити заходи щодо проведення інвентаризації та розмежування земель державної та комунальної власності.
Потребує вирішення питання підготовки планів розвитку інвестиційно привабливих територій для розвитку курортно-рекреаційної і туристичної сфери (район Балаклави, територія сіл Учкуївка, Любимівка, Батилиман, Ласпі, Сарич, центральна частини міста). Крім того, необхідно прискорити розроблення місцевих правил забудови з визначенням умов та обмежень для відповідних зон як передумови для покращення інвестиційного клімату.
Після проведення підготовчої роботи слід здійснити заходи щодо залучення до співробітництва у курортно-рекреаційній і туристичній сфері міжнародних компаній, які забезпечать розроблення інвестиційних проектів на основі затверджених планів розвитку територій та їх реалізацію.
Значна увага у процесі підготовки проекту Програми повинна приділятися питанню розвитку міжнародного морського яхтингового і круїзного туризму.
Необхідно врегулювати питання землекористування підприємствами, установами та організаціями, в тому числі військових формувань, в прибережній смузі з подальшим визначенням умов використання майна та земельних ділянок, які будуть приватизовані або передані у комунальну власність, з метою реалізації нових інвестиційних проектів в курортно-рекреаційній і туристичній сфері відповідно до затверджених планів розвитку окремих територій.

................
Перейти до повного тексту