1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України у зв’язку з ратифікацією Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму, а також до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення боротьби з тероризмом
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2023, № 64, ст.219)
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131):
1) у пункті 3 частини першої статті 96-3 та частині першій статті 96-9 цифри "258-258-5"замінити цифрами " 258-258-6 ";
2)статтю 258-4 викласти в такій редакції:
"Стаття 258-4. Сприяння вчиненню терористичного акту, проходження навчання тероризму
1. Вербування, озброєння, навчання особи з метою вчинення терористичного акту, а так само використання особи з цією метою, проходження навчання тероризму -
караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої.
2. Ті самі дії, вчинені щодо кількох осіб (крім проходження навчання тероризму) або повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням свого службового становища, -
караються позбавленням волі на строк від восьми до десяти років з конфіскацією майна або без такої.
3. Особа звільняється від кримінальної відповідальності за діяння, передбачене частиною першою цієї статті в частині проходження навчання тероризму, якщо вона добровільно відмовилася від подальшої злочинної діяльності, повідомила правоохоронний орган про цей злочин, сприяла запобіганню або припиненню терористичної діяльності, пов’язаної із вчиненим нею злочином.
4. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені особою, яка здійснює злочинний вплив, або є особою, яка перебуває у статусі суб’єкта підвищеного злочинного впливу, у тому числі у статусі "вора в законі", -
караються позбавленням волі на строк від дванадцяти до п’ятнадцяти років з конфіскацією майна.
Примітка. Під проходженням навчання тероризму в цій статті слід розуміти отримання особою інструкцій, включаючи набуття знань чи практичних навичок, від іншої особи щодо виготовлення або використання вибухових речовин, вогнепальної чи іншої зброї або шкідливих чи небезпечних речовин, або щодо інших специфічних методів чи засобів з метою здійснення діяльності, яка відповідно до закону є терористичною";
3) абзац перший частини першої статті 258-5 викласти в такій редакції:
"1. Надання, збір чи зберігання будь-яких активів прямо чи опосередковано з метою їх використання або усвідомленням можливості того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом чи терористичною групою (організацією), або для організації, підготовки або вчинення терористичного акту, втягнення у вчинення терористичного акту, публічних закликів до вчинення терористичного акту, створення терористичної групи (організації), сприяння вчиненню терористичного акту, навчання тероризму, перетинання державного кордону України з терористичною метою, провадження будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби вчинення таких дій";
4) доповнити статтею 258-6 такого змісту:
"Стаття 258-6. Перетинання державного кордону України з терористичною метою
1. Перетинання державного кордону України для здійснення діяльності, яка відповідно до закону є терористичною, -
карається позбавленням волі на строк від чотирьох до шести років з конфіскацією майна або без такої.
2. Та сама дія, вчинена повторно або службовою особою з використанням свого службового становища, -
карається позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з конфіскацією майна або без такої.
3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені під час дії надзвичайного або воєнного стану, -
караються позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років з конфіскацією майна.
4. Особа звільняється від кримінальної відповідальності за діяння, передбачене частиною першою цієї статті, якщо вона добровільно відмовилася від подальшої злочинної діяльності, повідомила правоохоронний орган про цей злочин, сприяла запобіганню або припиненню терористичної діяльності, пов’язаної із вчиненим нею злочином".
2. У Кримінальному процесуальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., №№ 9-13, ст. 88):
1) у частині шостій статті 176 цифри "258-258-5" замінити цифрами " 258-258-6 ";
2) у статті 183:
у частині першій слово "сьомою" замінити словом "восьмою";
в абзаці восьмому частини четвертої цифри "258-258-5" замінити цифрами " 258-258-6 ";
3) у частині восьмій статті 214, абзаці першому частини другої статті 216 цифри "258-258-5" замінити цифрами " 258-258-6 ";
4) у частині другій статті 297-1 цифри "255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5" замінити цифрами " 255-258-6 ".
II. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1) частину четверту статті 9 Закону України "Про Службу безпеки України" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 27, ст. 382; 2003 р., № 45, ст. 357) викласти в такій редакції:
"Для організації і проведення антитерористичних операцій та координації діяльності суб’єктів, які ведуть боротьбу з тероризмом чи залучаються до антитерористичних операцій, при Службі безпеки України функціонує Антитерористичний центр. Положення про Антитерористичний центр при Службі безпеки України затверджується Президентом України";
2) статтю 5Закону України "Про транспорт" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 51, ст. 446; 2005 р., № 16, ст. 259) після частини третьої доповнити двома новими частинами такого змісту:
"Антитерористичний центр при Службі безпеки України та інші суб’єкти боротьби з тероризмом з метою організації протидії переміщенню осіб, причетних до терористичної діяльності, а також попередження перетинання державного кордону України особами, які можуть становити загрозу національній безпеці України, має право в межах контррозвідувальних, оперативно-розшукових справ або під час здійснення відповідного кримінального провадження отримувати від підприємств транспорту, незалежно від форм власності, інформацію про пасажирів та персонал міжнародних та внутрішніх рейсів у порядку, визначеному законом.
Інформація щодо перетинання державного кордону України Президентом України, народними депутатами України, членами Кабінету Міністрів України, суддями Конституційного Суду України та суддями Верховного Суду може отримуватися Антитерористичним центром при Службі безпеки України та іншими суб’єктами боротьби з тероризмом у межах контррозвідувальних, оперативно-розшукових справ або під час здійснення відповідного кримінального провадження за письмовим погодженням з Генеральним прокурором".
У зв’язку з цим частини четверту і п’яту вважати відповідно частинами шостою і сьомою;
3) у Законі України "Про боротьбу з тероризмом" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 25, ст. 180 із наступними змінами):
a) у статті 1:
в абзаці чотирнадцятому слова "виїзд з України та в’їзд в Україну" замінити словами "перетинання державного кордону України";
в абзаці вісімнадцятому слова "виїзду з України та в’їзду в Україну" замінити словами "перетинання державного кордону України";
доповнити абзацами двадцять дев’ятим і тридцятим такого змісту:
"антитерористична підготовка населення - система організаційних, освітніх, просвітницьких, практично-навчальних, науково-методологічних та інших заходів, спрямованих на формування у представників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та цивільного населення антитерористичних компетентностей;
інформація про пасажирів (advance passenger information/passenger name record) - попередня інформація про пасажирів (API - ПІП) і реєстраційні записи пасажирів (PNR - РЗП), зібрані авіаперевізниками, чартерними операторами або постачальниками послуг з пасажирських перевезень, що використовуються для перевірки і виявлення пасажирів, які можуть становити ризик для безпеки країни (для запобігання та протидії тероризму й іншим формам тяжких кримінальних правопорушень). Попередня інформація про пасажирів (далі - ПІП) має містити такі відомості: тип, номер, країну видачі та дату закінчення дії будь-якого документа, що посвідчує особу, громадянство, прізвище, ім’я, стать, дату народження, номер авіарейсу, дату відправлення, дату прибуття, аеропорт відправлення, аеропорт прибуття, час відправлення, час прибуття. Запис реєстрації пасажирів (далі - ЗРП) - це запис обов’язкових для перевезення даних кожного пасажира для кожного авіаперевезення, заброньованого будь-якою особою особисто або від її імені, що містить інформацію, необхідну для опрацювання причетними авіаперевізниками бронювання та контролю над ним, та міститься у системах бронювання, системах контролю відправлення, використовуваних для реєстрації пасажирів на авіарейси, або еквівалентних системах із такими самими функціями";
б) статтю 2 після слів "інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України" доповнити словами "резолюції Ради Безпеки ООН та інших міжнародних безпекових організацій";
в) у статті 4:
частину першу доповнити другим реченням такого змісту: "Правила антитерористичної безпеки затверджуються Кабінетом Міністрів України";
у частині другій слова "Центральні органи виконавчої влади" замінити словами "Державні органи";
абзац одинадцятий частини третьої замінити двома новими абзацами такого змісту:
"Збройні Сили України;
Національна гвардія України";
у частині четвертій:
абзац перший після слова "залучаються" доповнити словами "за погодженням з керівниками відповідних державних органів";
доповнити абзацами сімнадцятим - двадцятим такого змісту:
"Державне бюро розслідувань;
Національне антикорупційне бюро України;
Бюро економічної безпеки України;
Служба судової охорони";
частину п’яту викласти в такій редакції:
"У разі реорганізації або перейменування державних органів, зазначених у цій статті, їхні функції у сфері боротьби з тероризмом переходять до їх правонаступників";
г) у статті 5:
частину першу доповнити словами "надає рекомендації, пропозиції, застереження та приписи іншим суб’єктам боротьби з тероризмом з питань боротьби з тероризмом, які є обов’язковими для врахування та виконання. Служба безпеки України спільно з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, через свої територіальні органи (у разі їх утворення) здійснюють антитерористичну підготовку населення та науково-методологічне забезпечення антитерористичної діяльності з метою підготовки населення до дій в умовах терористичного акту";

................
Перейти до повного тексту