- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 травня 2015 р. № 299 Київ |
Деякі питання Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
1. Затвердити:
Положення про Єдину державну інформаційну систему у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, що додається;
перелік інформаційних ресурсів баз даних Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення згідно з додатком.
2. Установити, що забезпечення функціонування та розвитку Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення здійснюється суб’єктами зазначеної системи за рахунок і в межах видатків, передбачених їм у державному бюджеті на відповідний рік.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 травня 2015 р. № 299
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдину державну інформаційну систему у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
1. Це Положення регулює порядок визначення державних інформаційних ресурсів та порядок надання доступу до них для забезпечення функціонування Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - Єдина система), а також засади її функціонування та розвитку.
2. Терміни, що вживаються в цьому Положенні, мають таке значення:
суб’єкти Єдиної системи - Держфінмоніторинг та інші державні органи, що забезпечують доступ Держфінмоніторингу до державних інформаційних ресурсів, які необхідні для виконання покладених на нього завдань;
інформаційні ресурси баз даних - визначена Держфінмоніторингом та погоджена іншими суб’єктами Єдиної системи частина державних інформаційних ресурсів;
доступ до інформаційних ресурсів баз даних - автоматизований доступ Держфінмоніторингу до інформаційних ресурсів баз даних або надання їх суб’єктом Єдиної системи для оновлення у сховищі даних;
сховище даних - сукупність структурованих та формалізованих відомостей з державних інформаційних ресурсів, що об’єднуються в центральній підсистемі Єдиної системи для проведення державного фінансового моніторингу Держфінмоніторингом.
3. Єдина система - організаційно-технічна система, яка з використанням технічних і програмних засобів реалізує технології збирання та обробки інформації державних інформаційних ресурсів, необхідної для проведення комплексного аналізу інформації про фінансові операції, виявлення фактів маскування незаконного походження доходів та механізму їх легалізації, запобігання відмиванню (легалізації) таких доходів, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
5. Пропозиції щодо формування переліку інформаційних ресурсів баз даних Єдиної системи розробляються Держфінмоніторингом.
6. Інформація, що обробляється в Єдиній системі, є інформацією з обмеженим доступом, що становить таємницю фінансового моніторингу.
7. Суб’єкти Єдиної системи забезпечують ведення та актуалізацію інформаційних ресурсів баз даних Єдиної системи безпосередньо або через адміністраторів державних інформаційних ресурсів.
8. Єдина система складається з:
центральної підсистеми;
функціональних підсистем;
спеціальної телекомунікаційної мережі;
комплексної системи захисту інформації.
9. Центральна підсистема, яка створюється та обслуговується Держфінмоніторингом, забезпечує доступ до інформаційних ресурсів баз даних Єдиної системи, їх обробку та адміністрування.
10. Функціональна підсистема, яка створюється суб’єктом Єдиної системи, забезпечує автоматизований доступ Держфінмоніторингу до інформаційних ресурсів баз даних.
11. Спеціальна телекомунікаційна мережа забезпечує конфіденційність інформації під час обміну нею між центральною та функціональними підсистемами Єдиної системи.
12. Комплексна система захисту інформації забезпечує захист державних інформаційних ресурсів в автоматизованих системах, що входять до складу Єдиної системи, шляхом здійснення комплексу технічних, криптографічних, організаційних та інших заходів і використання засобів захисту інформації, спрямованих на недопущення блокування доступу до інформації, несанкціонованого ознайомлення з нею та/або її модифікації.
Обробка інформації в Єдиній системі здійснюється із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою в установленому законодавством порядку відповідністю.
13. Обмін інформацією між Держфінмоніторингом та іншими суб’єктами Єдиної системи здійснюється:
на запит, що формується Держфінмоніторингом, до інформаційного ресурсу баз даних суб’єкта Єдиної системи з метою отримання інформації, необхідної для проведення державного фінансового моніторингу;
шляхом регулярного надання інформаційних ресурсів баз даних для їх оновлення у сховищі даних.
14. Структура, реквізити інформаційних ресурсів баз даних, періодичність їх оновлення, технології, процедури та строки двосторонньої взаємодії між Держфінмоніторингом та іншими суб’єктами Єдиної системи визначаються спільними нормативно-правовими актами та/або угодами.
15. Автоматизований доступ до інформаційних ресурсів баз даних функціональної підсистеми забезпечується шляхом інформаційного обміну між Держфінмоніторингом та іншими суб’єктами Єдиної системи з використанням файлів визначеної структури, формалізований опис яких визначається спільними нормативно-правовими актами та/або угодами.
В Єдиній системі використовуються такі основні типи файлів інформаційного обміну:
файл-запит - електронний документ (набір даних) визначеної структури, який формується та надсилається Держфінмоніторингом на адресу суб’єкта Єдиної системи і містить вимогу щодо надання інформації, повідомлення якої передбачається законодавством з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
файл-відповідь - електронний документ (набір даних) визначеної структури, який формується та надсилається суб’єктом Єдиної системи до Держфінмоніторингу і містить відповідь на запит;
файл-квитанція - електронний документ (набір даних) визначеної структури, який надсилається суб’єкту Єдиної системи, що надіслав файл-запит або файл-відповідь, і свідчить про прийняття або відмову в прийнятті відповідного файла.
................Перейти до повного тексту