- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 березня 2011 р. № 298
Київ
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру
( Установити, що використання коштів, передбачених Міністерству охорони здоров'я у державному бюджеті для поліпшення медичного обслуговування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської та інших екологічних катастроф, у складі програми "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру", здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого цією Постановою, з урахуванням особливостей, зазначених в Постанові КМ
№ 339 від 28.03.2011 )
( Установити, що у 2014 році кошти, передбачені Міністерству охорони здоров’я у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, використовуються відповідно до Порядку, затвердженого цією Постановою, з урахуванням того, що Міністерство охорони здоров’я може коригувати заявки на закупівлю товарів і послуг, подані територіальними органами охорони здоров’я та підпорядкованими установами пропорційно фактичному обсягу фінансування видатків, згідно з Постановою КМ
№ 325 від 06.08.2014 )
( Установити, що умови попередньої оплати для угод (договорів) про закупівлю лікарських засобів, у тому числі імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів та пов’язаних послуг, що укладаються Міністерством охорони здоров’я із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, та державним підприємством "Медичні закупівлі України", визначаються Порядком, затвердженим цією Постановою, згідно з Постановою КМ
№ 537 від 27.05.2020 )
( Установити, що умови попередньої оплати, визначені
пунктом 1 змін, затверджених Постановою КМ
№ 537 від 27.05.2020, застосовуються до правовідносин, що виникли до набрання чинності цією Постановою між Міністерством охорони здоров’я та спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі )
( У тексті Постанови слова "територіальні органи охорони здоров’я" в усіх відмінках замінено словами "структурні підрозділи з питань охорони здоров’я" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 123 від 21.02.2018 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, що додається.
Прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
Інд. 70 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 березня 2011 р. № 298
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених МОЗ у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я за програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МОЗ.
Одержувачем бюджетних коштів є державне підприємство "Медичні закупівлі України", що належить до сфери управління МОЗ і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду.
3. Бюджетні кошти спрямовуються:
1) на закупівлю лікарських засобів (в тому числі, тих, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу), імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів та допоміжних засобів до них;
2) на закупівлю обладнання для закладів охорони здоров’я, зокрема для кластерних та надкластерних, закладів охорони здоров’я МОЗ та Державного управління справами, а також для оснащення лабораторій Держлікслужби (далі - медичне обладнання), закупівлю товарів, робіт та послуг в рамках реалізації проекту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів (у тому числі оплату банківських послуг, сплату податків, зборів та митних платежів, проектування об’єктів будівництва);
3) на закупівлю товарів і послуг, які надаються спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі (зокрема, управлінських послуг, доставку, страхування, резервування коштів та інші пов’язані послуги) на підставі письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору тощо);
4) на оплату банківських послуг (закупівлю коштів в іноземній валюті) на сплату податків, пов’язаних із закупівлями і постачанням товарів;
( Підпункт 4 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 219 від 01.03.2024 - застосовуються з 1 січня 2024 року )
5) на оплату послуг із супроводження товарів на всій території України уповноваженими МОЗ підприємствами та/або іншими суб’єктами господарювання, оплату в разі потреби послуг з перекладу інструкції про застосування товарів відповідно до вимог
Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної";
6) на здійснення державним підприємством "Медичні закупівлі України" медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду, зокрема оплату праці, нарахування на оплату праці, предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю, оплату послуг, видатків на відрядження, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, інших поточних видатків, придбання обладнання і предметів довгострокового користування;
8) на здійснення виплати державної компенсації шкоди, пов’язаної з ускладненнями, що виникли після використання лікарських засобів або вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, особам, які мають право на таку виплату, в установленому законодавством порядку та здійснення виплати державної компенсації на користь стягувачів за наслідки, спричинені застосуванням вакцин, лікарських засобів або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, які пов’язані з ускладненнями, що виникли після вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, що встановлено рішенням іноземного та/або національного суду, яке набрало законної сили та підлягає виконанню за рахунок бюджетних коштів, у тому числі у зв’язку із зобов’язаннями України перед контрагентами за укладеними договорами (контрактами, угодами тощо) згідно з частиною шостою
статті 9-2 Закону України "Про лікарські засоби".
( Підпункт 9 пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ
№ 219 від 01.03.2024 - застосовуються з 1 січня 2024 року )
4. МОЗ перераховує бюджетні кошти для виплати державної компенсації шкоди, пов’язаної з ускладненнями, що виникли після використання лікарських засобів або вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на поточні рахунки, відкриті в банку, особам, які мають право на відповідні виплати.
6. Заявки на закупівлю лікарських засобів, медичних виробів (у тому числі медичного обладнання) та допоміжних засобів до них (далі - товари) та послуг за визначеними МОЗ напрямами профілактики, діагностики та лікування (далі - напрям) складаються структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - структурні підрозділи з питань охорони здоров’я), закладами охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ (далі - підпорядковані установи), і подаються МОЗ та державному підприємству "Медичні закупівлі України" (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи "MedData").
Заявки на закупівлю товарів та послуг за визначеними МОЗ напрямами, складені закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності та фізичними особами - підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ (далі - надавачі медичних послуг), подаються до структурних підрозділів з питань охорони здоров’я для подальшого подання до МОЗ та до державного підприємства "Медичні закупівлі України" (у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи "MedData").
7. НСЗУ забезпечує формування та подання до МОЗ та до державного підприємства "Медичні закупівлі України" переліку надавачів медичних послуг, з якими укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
Потреба в імунобіологічних препаратах (вакцинах), медичних виробах, які використовуються для профілактичних щеплень, та лікарських засобах для хворих на інфекційні захворювання, що супроводжуються високим рівнем летальності (далі - супровідні товари та лікарські засоби групи летальності), а також товарах, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, визначається МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом.
Заявки на закупівлю товарів та послуг складаються згідно з фактичною потребою структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, підпорядкованих установ, надавачів медичних послуг із застосуванням нормативних актів МОЗ з планування, розрахунку та визначення обсягів, кількості товарів, що закуповуються за рахунок коштів державного бюджету, а також з урахуванням ефективності використання бюджетних коштів, обґрунтування потреби в таких товарах.
Разом із заявкою на закупівлю високовартісного медичного обладнання подається також підтвердження наявності матеріально-технічної бази, приміщень, необхідних для встановлення та експлуатації медичного обладнання, а також персоналу.
У разі наявності фінансових ресурсів за напрямами МОЗ має право спрямовувати бюджетні кошти на забезпечення підвищення рівня фінансування інших напрямів, що не забезпечені в повному обсязі, або формування запасів товарів за окремими напрямами, що не перевищує двадцятип’ятивідсоткового річного обсягу потреби. У разі формування запасів товарів МОЗ повідомляє про це відповідним структурним підрозділам з питань охорони здоров’я, підпорядкованим установам.
Заявка, подана структурним підрозділом з питань охорони здоров’я, підпорядкованою установою, та заявка, подана надавачем медичних послуг до структурного підрозділу з питань охорони здоров’я, є підставою для обов’язкового приймання товарів та послуг, закуплених за бюджетні кошти.
МОЗ та державне підприємство "Медичні закупівлі України" здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю та змістом заявок, проводять аналіз зібраних заявок з метою забезпечення функціонування ефективної системи закупівель лікарських засобів, медичного обладнання, медичних виробів та допоміжних засобів до них, а також своєчасного забезпечення пацієнтів необхідними якісними, безпечними та ефективними товарами, ефективно використовуючи бюджетні кошти.
Керівники структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, підпорядкованих установ, надавачів медичних послуг здійснюють контроль та несуть персональну відповідальність за своєчасність, достовірність і зміст поданих заявок.
МОЗ здійснює контроль за встановленням та введенням в експлуатацію медичного обладнання, придбаного за рахунок бюджетних коштів.
8. Розподіл бюджетних коштів, що спрямовуються на закупівлю товарів та послуг, здійснюється МОЗ за напрямами.
Під час розподілу бюджетних коштів МОЗ враховує необхідність задоволення потреби в повному обсязі за напрямами, що необхідні для виконання програми медичних гарантій.
8-1. МОЗ затверджує зведені показники потреби в товарах та послугах, що закуповуватимуться за бюджетні кошти, з урахуванням аналізу зібраних заявок та потреби, розрахованої на національному рівні, а також інформації про залишки, очікувані поставки та використання товарів.
За необхідності МОЗ визначає незнижувальний і максимальний рівень залишку товарів для сталого та безперервного забезпечення пацієнтів лікарськими засобами та медичними виробами (далі - оптимальний рівень залишків), у тому числі і на рівні адміністративно-територіальних одиниць та підпорядкованих установ.
9. Державне підприємство "Медичні закупівлі України" погоджує з МОЗ медико-технічні вимоги до медичного обладнання, що є предметом закупівлі. Державне підприємство "Медичні закупівлі України" попередньо надсилає медико-технічні вимоги до медичного обладнання, що є предметом закупівлі, на розгляд залученим МОЗ групам експертів і фахівців за відповідним напрямом та разом з рішенням групи експертів і фахівців надсилає їх на погодження до МОЗ.
Медико-технічними вимогами до медичного обладнання, що закуповується за бюджетні кошти для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, є вимоги, необхідні для забезпечення профілактики, діагностики, дослідження, лікування та моніторингу (в тому числі дотримання галузевих стандартів), що досягаються шляхом дотримання певних технічних, фізичних та хімічних вимог до такого медичного обладнання.
Про результати розгляду медико-технічних вимог до медичного обладнання МОЗ у строк, що не перевищує 10 робочих днів, інформує державне підприємство "Медичні закупівлі України" листом з обґрунтуванням щодо наданих зауважень/пропозицій у разі їх наявності.
Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі визначаються державним підприємством "Медичні закупівлі України" в установленому законодавством порядку та з урахуванням медико-технічних вимог до медичного обладнання.
10. Розподіл товарів та послуг, закуплених у межах бюджетних призначень, між структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, підпорядкованими установами здійснюється МОЗ або за рішенням МОЗ - державним підприємством "Медичні закупівлі України".
Розподіл лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них (крім медичного обладнання) проводиться з урахуванням потреби, зазначеної в заявках або визначеної на національному рівні, а також з урахуванням відомостей про середньомісячне споживання товарів, залишок товарів на складах і в закладах охорони здоров’я, очікувані поставки товарів у заклади охорони здоров’я з метою забезпечення оптимального рівня залишків на рівні адміністративно-територіальних одиниць і підпорядкованих установ.
Розподіл медичного обладнання здійснюється МОЗ або за рішенням МОЗ - державним підприємством "Медичні закупівлі України" на підставі результатів аналізу заявок, поданих структурними підрозділами з питань охорони здоров’я та підпорядкованими установами, беручи до уваги відповідність критеріям, які визначені МОЗ, зокрема щодо наявності відповідної матеріально-технічної бази, приміщень, необхідних для встановлення та експлуатації медичного обладнання, та персоналу.
................Перейти до повного тексту