1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 31 березня 2021 р. № 295
Київ
Про утворення державного підприємства "Національний фонд інвестицій України"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 987 від 22.09.2021 № 552 від 10.05.2022 № 660 від 07.06.2022 )
З метою забезпечення виконання статті 1 Указу Президента України від 19 березня 2021 р. № 103 "Про національний фонд інвестицій" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити державне підприємство "Національний фонд інвестицій України".
1-1. Установити, що державному підприємству "Національний фонд інвестицій України" передаються на праві господарського відання примусово вилучені відповідно до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" об’єкти права власності Російської Федерації та її резидентів.
( Постанову доповнено пунктом 1-1 згідно з Постановою КМ № 552 від 10.05.2022 )
2. Затвердити Статут державного підприємства "Національний фонд інвестицій України", що додається.
3. Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства у місячний строк розробити проект закону про Національний фонд інвестицій України, в якому, зокрема, передбачити механізми створення спільних інвестиційних проектів із суверенними фондами Об’єднаних Арабських Еміратів, держави Катар та інших держав, а також проект закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" щодо фінансування Національного фонду інвестицій України.
( Пункт 4 виключено на підставі Постанови КМ № 987 від 22.09.2021 )

Прем'єр-міністр України

Д.ШМИГАЛЬ

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 31 березня 2021 р. № 295
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 7 червня 2022 р. № 660
)
СТАТУТ
державного підприємства "Національний фонд інвестицій України"
Загальні положення
1. Державне підприємство "Національний фонд інвестицій України" (далі - підприємство) утворено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 р. № 295 "Про утворення державного підприємства "Національний фонд інвестицій України" та є державним комерційним підприємством.
Підприємство є державним спеціалізованим підприємством, якому передаються в господарське відання об’єкти, примусово вилучені відповідно до Закону України " Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів".
2. Підприємство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
Найменування та місцезнаходження підприємства
3. Найменування підприємства:
українською мовою: повне - державне підприємство "Національний фонд інвестицій України";
українською мовою: скорочене - ДП "Націнвестфонд";
англійською мовою: повне - State Enterprise "National Investment Fund Of Ukraine";
англійською мовою: скорочене - SE "NatInvestFund".
4. Місцезнаходження підприємства: Україна, 01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2.
Мета і предмет діяльності
5. Підприємство утворено з метою забезпечення реалізації економічних інтересів держави та провадження господарської діяльності з використанням об’єктів, примусово вилучених відповідно до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів".
6. Предметом діяльності підприємства є:
1) провадження господарської діяльності з використанням об’єктів, примусово вилучених відповідно до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" та переданих підприємству в господарське відання;
2) провадження господарської діяльності, пов’язаної з ефективним управлінням активами, а також збереженням та збільшенням їх вартості;
3) участь у спільній діяльності;
4) участь у соціально значущих проектах;
5) здійснення операцій з фінансовими активами.
Відповідно до мети, визначеної цим Статутом, підприємство може провадити також інші види діяльності згідно із законодавством.
Усі види діяльності, які згідно із законом потребують дозволів чи ліцензій, провадяться підприємством лише після їх отримання.
Юридичний статус підприємства
7. Підприємство є юридичною особою публічного права, заснованою на державній власності, функції з управління якою виконує Кабінет Міністрів України (далі - суб’єкт управління).
Підприємство набуває прав та обов’язків юридичної особи з дня його державної реєстрації.
8. Підприємство провадить свою діяльність відповідно до законодавства та цього Статуту.
9. Зміни до цього Статуту вносяться за рішенням суб’єкта управління шляхом викладення його в новій редакції та підлягають державній реєстрації в порядку, передбаченому законом.
10. Підприємство має самостійний баланс, поточний та інші рахунки в банках, печатку із своїм найменуванням, а також може мати товарний знак, який реєструється відповідно до законодавства.
11. Підприємство несе відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах належного йому майна згідно із законодавством.
12. Держава та суб’єкт управління не несуть відповідальності за зобов’язаннями підприємства, крім випадків, передбачених Господарським кодексом України та іншими законами.
13. Підприємство не несе відповідальності за зобов’язаннями держави та суб’єкта управління.
14. Підприємство має право укладати договори, набувати майнових та немайнових прав, нести відповідальність, бути позивачем і відповідачем у суді відповідно до законодавства.
Майно підприємства
15. Майно підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання. Підприємство володіє, користується та розпоряджається належним йому майном відповідно до законодавства та цього Статуту.
16. Майно підприємства становлять виробничі та невиробничі засоби, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі підприємства.
17. Джерелами формування майна підприємства є:
державне майно, передане підприємству суб’єктом управління;
об’єкти, примусово вилучені відповідно до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" та передані підприємству в господарське відання;
доходи, одержані від реалізації продукції, послуг, інших видів господарської діяльності підприємства;
доходи від цінних паперів;
кредити банків та інших кредиторів;
капітальні вкладення і дотації з бюджетів;
майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян в установленому законодавством порядку;
інші джерела, не заборонені законодавством.
18. У разі передачі підприємства до сфери управління іншого суб’єкта управління об’єктами державної власності підприємство зберігає право господарського відання на закріплене за ним майно. Підприємство в установленому законодавством порядку забезпечує оформлення та державну реєстрацію речових прав на об’єкти, права на які підлягають державній реєстрації.
19. Контроль за ефективністю використання та збереженням закріпленого за підприємством майна здійснює суб’єкт управління.
20. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків та в порядку, передбачених законодавством.
21. Підприємство має право розпоряджатися в інший спосіб майном, що належить до основних засобів, лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.
22. Кошти, одержані в результаті відчуження, списання майна, що належить до основних засобів підприємства, є державною власністю і використовуються відповідно до законодавства, а також затвердженого фінансового плану.
23. Рішення щодо розпорядження об’єктами, примусово вилученими відповідно до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" та переданими підприємству в господарське відання, приймаються суб’єктом управління.
24. Підприємство має право здавати в оренду фізичним та юридичним особам нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення, а також їх окремі частини) за погодженням із суб’єктом управління, а також інше окреме індивідуально визначене майно (устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші матеріальні цінності) в установленому законодавством порядку.
25. Списання майна з балансу підприємства, а також прискорена амортизація основних засобів підприємства здійснюються в установленому законодавством порядку.
26. Передача в заставу майна, що належить до основних засобів підприємства, здійснюється в установленому законодавством порядку.
27. Збитки, завдані підприємству внаслідок порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються підприємству відповідно до законодавства.
Розмір і порядок формування статутного капіталу та створення спеціальних (цільових) фондів
28. Статутний капітал підприємства формується за рахунок майна, переданого йому суб’єктом управління, та інших, не заборонених законодавством джерел. Статутний капітал підприємства становить 100000000 (сто мільйонів) гривень.
29. Рішення про зміну (збільшення, зменшення) розміру статутного капіталу підприємства приймається суб’єктом управління з урахуванням відомостей річної фінансової звітності підприємства.
30. Зміни, що вносяться до цього Статуту у зв’язку із зміною (збільшенням, зменшенням) розміру статутного капіталу, підлягають державній реєстрації.
31. Підприємство створює за рахунок прибутку спеціальні (цільові) фонди, призначені для покриття витрат, пов’язаних з його діяльністю, зокрема:
амортизаційний фонд;
фонд розвитку;
фонд споживання (оплати праці);
резервний фонд.
32. Амортизаційний фонд підприємства створюється за рахунок прибутку підприємства і призначається для відтворення основних фондів (устаткування, машин, будівель тощо).
33. Фонд розвитку виробництва підприємства створюється за рахунок коштів відрахувань від чистого прибутку в порядку, передбаченому законодавством. Кошти фонду використовуються для розвитку матеріально-технічної бази підприємства.
34. Фонд споживання (оплати праці) підприємства створюється в розмірах, які визначаються згідно із законодавством.
35. Резервний фонд підприємства призначений для покриття витрат, які пов’язані з відшкодуванням збитків, та позапланових витрат.
36. Джерелом формування фінансових ресурсів підприємства є прибуток (дохід), амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу, підприємств, організацій, громадян та інші надходження (включаючи централізовані капітальні вкладення та кредити).
37. Використання фондів здійснюється відповідно до фінансового плану підприємства, затвердженого в установленому законодавством порядку.
Права та обов’язки підприємства
38. Для досягнення мети своєї діяльності підприємство має право:
1) вчиняти правочини в установленому законодавством та цим Статутом порядку, набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, обирати предмет договору, визначати зобов’язання, будь-які інші умови господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству, бути позивачем і відповідачем у суді;
2) самостійно планувати свою діяльність, визначати стратегію та основні напрями роботи відповідно до стратегічного плану розвитку підприємства, затвердженого суб’єктом управління;
3) утворювати філії, представництва, інші відокремлені та структурні підрозділи без утворення юридичної особи, відкривати рахунки в банках;
4) визначати організаційну структуру, встановлювати чисельність працівників і штатний розпис;
5) здійснювати заходи для поліпшення умов праці та відпочинку працівників підприємства;
6) придбавати, випускати та реалізовувати цінні папери відповідно до законодавства;
7) об’єднуватися в установленому законом порядку з іншими суб’єктами господарювання.
39. Підприємство зобов’язане:
1) провадити господарську діяльність відповідно до вимог законодавства та цього Статуту, забезпечувати цільове та ефективне використання закріпленого за ним майна;
2) розробляти і подавати на затвердження суб’єкту управління річний фінансовий план, інвестиційні плани, а також інвестиційні плани на середньострокову перспективу;
3) забезпечувати своєчасну сплату податків і зборів до бюджету згідно із законом;
4) подавати суб’єкту управління фінансову (річну, проміжну) звітність, звіти про виконання фінансового плану відповідно до законодавства у визначені ним строки, а також інформацію про фінансово-господарську діяльність підприємства;
5) створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати дотримання вимог законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, загальнообов’язкового державного соціального страхування;
6) здійснювати заходи з удосконалення системи оплати праці працівників з метою посилення їх матеріальної заінтересованості як за результатами особистої праці, так і за загальними підсумками роботи підприємства, забезпечувати економне і раціональне використання фонду споживання та своєчасні розрахунки з працівниками підприємства;
7) виконувати вимоги законодавства щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів;
8) забезпечувати екологічну безпеку під час провадження господарської діяльності;
9) надавати суб’єкту управління інформацію про діяльність підприємства, зокрема порушення провадження у справі про банкрутство підприємства та накладення стягнення на майно;
10) під час провадження всіх видів діяльності забезпечувати дотримання законодавства про державну таємницю;
11) виконувати рішення суб’єкта управління, інших державних органів;
12) здійснювати відрахування частини чистого прибутку (доходу) до державного бюджету в порядку, визначеному законодавством;
13) вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством;
14) складати і виконувати затверджений в установленому законодавством порядку фінансовий план;
15) додержуватися фінансової дисципліни;
16) проводити інвентаризацію належного йому майна для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності;
17) погоджувати із суб’єктом управління залучення кредитів (позик), надання гарантій або поруки за такими зобов’язаннями та внесення змін до відповідних кредитних договорів в установленому законодавством порядку;
18) забезпечити регулярну оцінку корупційних ризиків діяльності на підприємстві та здійснювати відповідні антикорупційні заходи;
19) розробляти Антикорупційну програму та забезпечувати постійний відкритий доступ працівників підприємства до тексту Антикорупційної програми;
20) дотримуватися законодавства та цього Статуту.
40. Для закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти підприємство застосовує процедури закупівель, визначені законом.
41. У разі порушення підприємством законодавства про охорону навколишнього природного середовища його діяльність може бути обмежена чи зупинена (тимчасово) або припинена відповідно до закону.
Органи управління підприємства
42. Органами управління підприємства є:
наглядова рада;
генеральний директор.
Наглядова рада
43. Наглядова рада є колегіальним органом, що в межах компетенції, визначеної законом і цим Статутом, контролює і регулює діяльність генерального директора.
44. Склад наглядової ради становить п’ять осіб, з яких три члени є незалежними та два - представниками держави.
Незалежні члени повинні відповідати критеріям, встановленим Законом України "Про управління об’єктами державної власності", та іншим вимогам, встановленим законодавством.
Незалежні члени визначаються в установленому законодавством порядку.
Представники держави призначаються до складу наглядової ради в установленому законодавством порядку.
45. Із членом наглядової ради підприємство укладає цивільно-правовий договір на час здійснення ним повноважень члена наглядової ради. Член наглядової ради здійснює свої повноваження з дотриманням умов укладеного з ним договору, вимог законодавства та цього Статуту.
46. Наглядова рада має право здійснювати повноваження, передбачені законодавством, цим Статутом та положенням про наглядову раду за умови, якщо кількість членів наглядової ради, повноваження яких дійсні, становитиме більшість її загального складу (правоможна більшість).
47. Строк повноважень члена наглядової ради становить три роки. Незалежний член не може входити до складу наглядової ради як незалежний член понад три строки підряд.
48. Член наглядової ради повинен відповідати всім вимогам, установленим законодавством, а також цим Статутом і положенням про наглядову раду, протягом усього строку виконання ним повноважень члена наглядової ради.
49. До виключної компетенції наглядової ради належить:
1) погодження проекту стратегії, річного фінансового плану підприємства та звіту про його виконання, а також проектів інших рішень, пов’язаних із господарською діяльністю підприємства;
2) затвердження в межах компетенції положень, якими регулюються питання, пов’язані з діяльністю підприємства;
3) прийняття рішення про розміщення та викуп розміщених підприємством цінних паперів, крім акцій;
4) затвердження ринкової вартості майна в разі прийняття рішення про вчинення значного господарського зобов’язання в межах своїх повноважень та в разі, коли майно вноситься як плата за цінні папери, випущені підприємством;
5) обрання суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової діяльності підприємства та визначення умов договору, що укладається з ним, встановлення розміру оплати його послуг;
6) прийняття рішення про надання згоди на вчинення господарського зобов’язання, щодо якого є заінтересованість, і значного господарського зобов’язання, предметом якого є майно, роботи або послуги, ринкова вартість яких становить більше 10 і не перевищує 25 відсотків вартості активів підприємства за даними останньої річної фінансової звітності;
7) прийняття рішення про обрання оцінювача майна підприємства та затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, встановлення розміру оплати його послуг;
8) визначення форм контролю та здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства;
9) визначення форм контролю за ефективністю управління підприємством та ефективністю управління ризиками діяльності підприємства;
10) здійснення контролю за ефективністю управління підприємством та ініціювання за потреби перед суб’єктом управління вжиття відповідних заходів;
11) забезпечення запобігання, виявлення та врегулювання конфліктів інтересів генерального директора та членів наглядової ради, зокрема щодо використання майна підприємства в особистих інтересах та укладення угод з пов’язаними особами, а також інформування суб’єкта управління про виявлені порушення;
12) утворення підрозділу внутрішнього аудиту, затвердження порядку проведення внутрішнього аудиту та подання звітів за його результатами;

................
Перейти до повного тексту