1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 березня 1996 р. N 294
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1594 від 05.10.98 )
Про затвердження типових положень про штаби цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій
( Назва "Штаб Цивільної оборони України" замінена назвою "Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи" у відповідних відмінках згідно з Постановою КМ N 1543 від 23.12.96 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Типове положення про штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації і Типове положення про штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації (додаються).
Визнати таким, що втратило чинність, Положення про територіальні штаби цивільної оборони, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. N 1055 (ЗП України, 1994 р., N 5, ст.112), в частині, яка стосується територіальних штабів цивільної оборони в областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах Києві та Севастополі.
Прем'єр-міністр України Є.МАРЧУК Міністр Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.33
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 березня 1996 р. N 294
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації
1. Штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій (далі - штаб) є місцевим органом державної виконавчої влади, що утворюється головою обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації і підпорядковується голові цієї адміністрації та Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Штаб здійснює управління у сфері запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження та забезпечення зменшення збитків і втрат у разі стихійного лиха, аварій, катастроф, вибухів та великих пожеж в області (місті).
2. Штаб у своїй діяльності керується Конституцією України, Конституційним Договором між Верховною Радою України та Президентом України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами начальника Цивільної оборони України і Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, рішеннями голови обласної (міської) державної адміністрації та відповідного представницького органу, прийнятими в межах його компетенції, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями штабу є:
реалізація державної політики в галузі цивільної оборони;
розроблення і реалізація заходів щодо захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій, керівництво діяльністю підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони;
здійснення контролю за станом цивільної оборони на відповідній території;
координація в межах його компетенції діяльності інших місцевих органів державної виконавчої влади, територіальних органів міністерств та відомств, виконавчих комітетів Рад, підприємств, установ і організацій, що залучаються до виконання завдань, пов'язаних з безпекою населення та забезпеченням його життєдіяльності під час надзвичайних ситуацій.
4. Штаб відповідно до покладених на нього завдань:
розробляє і впроваджує заходи щодо захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечує керівництво діяльністю підпорядкованих органів управління і сил цивільної оборони;
подає пропозиції щодо включення до проекту бюджету області (міста) витрат на розвиток цивільної оборони;
розробляє і подає на затвердження відповідним адміністраціям плани дій цивільної оборони, її розвитку та вдосконалення, здійснює контроль за станом цивільної оборони на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та виконанням ними зазначених планів;
забезпечує постійну готовність підпорядкованих органів і пунктів управління, систем оповіщення та зв'язку, сил і засобів цивільної оборони до дій у надзвичайних ситуаціях;
забезпечує інформування населення про техногенний стан небезпечних підприємств, інших об'єктів, а у разі виникнення надзвичайної ситуації - про її характер, правила поведінки і заходи, які запроваджуються для захисту людей та ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
узгоджує розміщення на відповідній території потенційно небезпечних підприємств, інших об'єктів у зонах ризику, виходячи з інтересів громадян, які проживають у цих зонах;
контролює роботу, пов'язану із створенням фонду захисних споруд і підтриманням їх готовності до використання за призначенням;
бере участь у реалізації загальнодержавної політики експертизи містобудування та організації розробки і проведення експертизи містобудівної документації населених пунктів відповідно до законодавства, державних норм та стандартів з урахуванням потреб захисту населення від впливу надзвичайних ситуацій;
координує в межах його компетенції діяльність інших підрозділів обласної (міської) державної адміністрації, місцевих органів державної виконавчої влади, територіальних органів міністерств та відомств, виконавчих комітетів Рад, підприємств, установ і організацій, що залучаються до виконання завдань, пов'язаних з безпекою населення та забезпеченням його життєдіяльності під час надзвичайних ситуацій;
контролює виконання планів захисту водних джерел, продовольства, харчової сировини, фуражу, свійських тварин та рослин;
формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб органів цивільної оборони області (міста);
здійснює контроль за накопиченням, збереженням та використанням техніки і майна, призначених для застосування у разі виникнення надзвичайних ситуацій згідно з відповідними рішеннями Кабінету Міністрів України;
дає згоду керівникам підприємств, установ і організацій на використання цілісних майнових комплексів цивільної оборони в господарських інтересах або для інших потреб;
здійснює керівництво силами цивільної оборони під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організовує і підтримує постійну взаємодію з органами управління та підрозділами міністерств, відомств, які залучаються до спільних дій;
здійснює контроль за підтриманням у постійній готовності систем спостереження, прогнозування, аналізу обстановки, що склалася у сфері цивільної оборони;
організовує і проводить підготовку керівного складу органів управління та формувань цивільної оборони і населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
контролює проведення навчань, тренувань із цивільної оборони в містах, районах та інших населених пунктах, на об'єктах усіх форм власності;
здійснює комплексні перевірки стану цивільної оборони на відповідній території;
забезпечує виконання зобов'язань за міжнародними договорами на відповідній території у сфері цивільної оборони.
5. Штаб має право:
за погодженням з відповідними органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами Рад, керівниками підприємств, установ і організацій залучати їх спеціалістів для проведення спеціальних перевірок на потенційно небезпечних об'єктах;
одержувати в установленому порядку від інших підрозділів обласної (міської) державної адміністрації та місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи та інші матеріали, а від територіальних органів державної статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
залучати для проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням запобігання виникненню та у разі виникнення надзвичайних ситуацій органи управління, сили і засоби підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, а також підрозділи Збройних Сил, Національної гвардії та інших військових формувань згідно з планами їх взаємодії;
давати рекомендації підприємствам, установам і організаціям незалежно від форм власності про заміщення посад працівників цивільної оборони.
6. Штаб у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної (міської) державної адміністрації, представницькими органами та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами та організаціями, об'єднаннями громадян.
7. Штаб очолює начальник, який в установленому порядку призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної (міської) державної адміністрації із числа військовослужбовців за погодженням із Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Начальник штабу є заступником начальника цивільної оборони області (міста) і несе відповідальність за стан цивільної оборони в межах відповідної території.
Начальник штабу має заступників, які в установленому порядку за його поданням, погодженим з начальником Штабу Цивільної оборони, призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної (міської) державної адміністрації.
8. Начальник штабу:
здійснює керівництво діяльністю штабу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на штаб завдань та прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності заступників начальника штабу, керівників його структурних підрозділів;
організовує діяльність штабу та його підрозділів, пов'язану із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження, забезпечує постійну готовність штабу до дій у надзвичайних ситуаціях;
затверджує структуру і штатний розпис штабу в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;
затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників штабу;
розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання штабу;
призначає на посаду і звільняє з посад працівників штабу, за винятком військовослужбовців;
керує усіма видами підготовки підпорядкованого йому особового складу для виконання в установлені терміни завдань, що розв'язуються штабом;
видає у межах своєї компетенції накази, що є обов'язковими для виконання органами управління цивільної оборони та підприємствами, установами й організаціями незалежно від форм власності, організовує і контролює їх виконання.
Накази начальника штабу, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в управлінні юстиції в області (місті) і можуть доводитися до загального відома через засоби масової інформації;
представляє в інших органах державної влади, виконавчих комітетах Рад, на підприємствах, в установах і організаціях інтереси цивільної оборони;
заслуховує посадових осіб органів державної виконавчої влади, виконавчих комітетів Рад, підприємств, установ і організацій з питань цивільної оборони;
надсилає керівникам органів державної виконавчої влади, виконавчих комітетів Рад, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень і недоліків з питань цивільної оборони;
звертається з поданням до відповідних органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування про прийняття рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства України з питань захисту населення;
безперешкодно в будь-який час проводить перевірки підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності щодо дотримання ними законодавства про цивільну оборону та одержує від їх керівників необхідні пояснення, матеріали та інформацію;
дає пропозиції відповідним органам щодо обмеження, а у разі потреби припинення експлуатації підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, робочих місць до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій;

................
Перейти до повного тексту