1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 2 квітня 2009 р. N 294
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 119 від 02.02.2024 )
Про внесення змін до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести зміни до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2002 р. N 1048 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 30, ст. 1423), виклавши його у редакції, що додається.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 49
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 липня 2002 р. N 1048
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 2 квітня 2009 р. N 294)
ПОРЯДОК
проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)
1. У цьому Порядку терміни застосовуються у значенні відповідно до Законів України "Про Національну програму інформатизації", "Про наукову і науково-технічну експертизу" та постанови Кабінету Міністрів України від 31 серпня 1998 р. N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 35, ст. 1308).
2. Основним завданням експертизи Національної програми інформатизації (далі - Програма) та окремих її завдань (проектів) є об'єктивне комплексне дослідження з метою оцінки їх відповідності пріоритетним напрямам державної політики у сфері інформатизації, сучасному рівню та тенденціям розвитку інформатизації у світі.
Експертиза проводиться на етапах формування Програми на наступний і подальші три роки та її виконання під час погодження завдань (проектів) інформатизації у передбачених законодавством випадках. У разі потреби проводиться експертиза виконаних проектів інформатизації.
3. Основними принципами експертизи є:
компетентність, об'єктивність і незалежність;
урахування рівня розвитку інформаційних технологій у світі, норм і правил технічної та екологічної безпеки, вимог стандартів, міжнародних угод;
відповідальність за повноту аналізу об'єктів експертизи;
достовірність та обґрунтованість рекомендацій, наданих за результатами експертизи.
4. Об'єкти експертизи:
на етапі формування Програми - завдання (проекти) інформатизації у формі пропозицій, подані органами державної влади та органами місцевого самоврядування (далі - орієнтовні державні замовники) для включення до Програми, а також проекти державних, галузевих, регіональних, інноваційних та інвестиційних програм і проектів інформатизації;
на етапі виконання Програми - проекти інформатизації, зокрема проекти контрактів (договорів, угод) щодо проведення робіт (етапів робіт) із створення, модернізації та розвитку інформаційних систем (інформаційно-обчислювальних мереж, програмно-технічних комплексів, засобів інформатизації, банків і баз даних), загальнодержавного, галузевого та регіонального рівня;
виконані проекти інформатизації, щодо яких виникає потреба у проведенні експертизи та отриманні науково обґрунтованих експертних висновків.
Експертиза завдань (проектів) інформатизації, пов'язаних з національною безпекою і обороною, а також тих, що фінансуються міжнародними фінансовими організаціями, проводиться згідно із законодавством.
5. Суб'єктами експертизи Програми є:
замовники експертизи - Генеральний державний замовник Програми та державні замовники проектів інформатизації;
організатори експертизи - фізичні та юридичні особи, які на підставі доручення або договору із замовником організовують та проводять експертизу, видають замовникам експертизи експертні висновки;
експерти.
6. Експертизу проводять підприємства, установи, організації та експерти, які визначаються відповідно до законодавства, а також центральні та місцеві органи виконавчої влади відповідно до компетенції.
Інформація, отримана у процесі експертизи, є конфіденційною.
7. Завдання (проекти) інформатизації у формі пропозицій, подані їх орієнтовними державними замовниками для включення до Програми, а також проекти державних, галузевих, регіональних, інноваційних та інвестиційних програм і проектів інформатизації підлягають попередній та первинній експертизі.
Попередня експертиза, спрямована на визначення відповідності формальних ознак об'єкта експертизи установленим нормам і правилам, вимогам стандартів, обґрунтованості обсягів фінансування, проводиться відповідним структурним підрозділом орієнтовного державного замовника або незалежними експертами. За результатами попередньої експертизи оформляється експертний висновок орієнтовного державного замовника проекту інформатизації згідно з додатком 1.
Для проведення попередньої та первинної експертизи проектів інформатизації орієнтовні державні замовники подають Генеральному державному замовникові Програми:
пропозиції до Програми на наступний рік;
пропозиції до Програми на наступні три роки;
техніко-економічне обґрунтування проекту інформатизації;
експертний висновок за результатами попередньої експертизи, складений орієнтовним державним замовником проекту інформатизації.
Генеральний державний замовник організовує ведення обліку та проведення попередньої експертизи поданих орієнтовними державними замовниками пропозицій до Програми і за її результатами складає експертний висновок за формою згідно з додатком 2.
У разі коли експертний висновок за результатами попередньої експертизи, складений Генеральним державним замовником Програми, позитивний, проект інформатизації надсилається організаторові експертизи для проведення первинної експертизи.
8. На етапі виконання Програми з метою забезпечення проведення первинної експертизи проектів інформатизації державні замовники таких проектів подають Генеральному державному замовникові Програми:
концепцію галузевої програми інформатизації (за наявності);
техніко-економічне обґрунтування проекту інформатизації або технічне завдання на його виконання;
документи, якими затверджено перелік робіт з інформатизації та обсяги їх фінансування на бюджетний рік;
копії контрактів (договорів, угод) щодо виконання проектів інформатизації з визначеною кошторисною вартістю і строками проведення робіт.
На запит Генерального державного замовника Програми державні замовники проектів інформатизації подають додаткові матеріали, необхідні для проведення первинної експертизи, зокрема типові технічні завдання та проекти контрактів (договорів, угод).
Державні замовники подають Генеральному державному замовникові Програми копії або проекти відповідних договорів (контрактів, угод) та рахунків-фактур разом з техніко-економічним обґрунтуванням проекту, в рамках якого проводяться відповідні роботи, у разі виконання проектів інформатизації, пов'язаних виключно з:
постачанням (закупівлею) периферійного обладнання, комплектувальних деталей і комп'ютерного обладнання;
технічним (сервісним) обслуговуванням та модернізацією комп'ютерів;
супроводженням та модернізацією програмного забезпечення;
придбанням системного програмного забезпечення;
наданням послуг із забезпечення доступу до Інтернет, розміщення комп'ютерного обладнання та інформаційних ресурсів;
модернізацією, розвитком та обслуговуванням структурованих кабельних систем, локальних обчислювальних мереж.
9. Для проведення первинної експертизи виконаного проекту інформатизації державний замовник такого проекту подає Генеральному державному замовникові документи, зазначені у пункті 8 цього Порядку.
10. Про результати розгляду поданих документів Генеральний державний замовник Програми інформує протягом не більш як 45 календарних днів державного замовника проекту інформатизації.
11. Рішення про проведення повторної, додаткової і контрольної експертизи проекту інформатизації приймає її замовник у випадках, передбачених Законом України "Про наукову і науково-технічну експертизу".
12. Первинна, повторна, додаткова і контрольна експертиза проводиться у визначені її замовником строки з урахуванням особливостей об'єкта експертизи за такими напрямами:
1) відповідність об'єкта експертизи Концепції Програми, державним пріоритетам у сфері інформатизації та сучасному рівню розвитку інформаційних технологій, зокрема:
спрямованість на виконання загальнодержавних завдань;
повнота і системність об'єкта експертизи;
2) організаційне, нормативно-правове та методичне забезпечення, зокрема:
рівень організації управління і контролю за роботами, пов'язаними з виконанням проекту;
відповідність вимогам законодавства з питань авторського і суміжних прав, легалізації та локалізації програмних продуктів;
відповідність вимогам щодо безпеки інформації, у тому числі стосовно криптографічного та технічного захисту;

................
Перейти до повного тексту