1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 19 січня 2011 р. N 29-р
Київ
Про схвалення Концепції удосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери
1. Схвалити Концепцію удосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери, що додається.
2. Міністерству соціальної політики у місячний строк розробити і подати Кабінетові Міністрів України заходи щодо реалізації Концепції удосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 26
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 19 січня 2011 р. N 29-р
КОНЦЕПЦІЯ
удосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери
Проблеми, які потребують розв'язання
Починаючи з 1 вересня 2005 р. оплата праці більшої частини працівників галузей бюджетної сфери здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. N 1298 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 36, ст. 1699; 2005 р., N 34, ст. 2064).
З часу запровадження Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери (далі - Єдина тарифна сітка) у повному обсязі темпи зростання середньої заробітної плати працівників освіти, охорони здоров'я, культури та спорту випереджали темпи зростання середньої заробітної плати за видами економічної та промислової діяльності. Так, за даними Державної служби статистики, темпи зростання середньої заробітної плати у 2009 році в економіці становили 105,5 відсотка, зокрема за такими видами економічної діяльності, як промисловість - 105, освіта - 111,3, охорона здоров'я - 111, культура та спорт - 120,6 відсотка. За січень-вересень 2010 року в умовах кризової ситуації зростання середньої заробітної плати в окремих галузях бюджетної сфери відбувалося пропорційно зростанню середньої заробітної плати за видами економічної діяльності (119,5 відсотка): в освіті - 116,5, охороні здоров'я - 124,9, культурі та спорті - 118,5 відсотка. При цьому у 2009 році середня заробітна плата в освіті становила 1611 гривень, що менше заробітної плати в економіці (1906 гривень) на 15,5 відсотка; охороні здоров'я (1307 гривень) - на 31,4; культурі та спорті (1870 гривень) - на 1,9 відсотка. За січень-вересень 2010 року середня заробітна плата в освіті (1855 гривень) та охороні здоров'я (1584 гривень) підвищилася і порівняно із середньою заробітною платою в економіці була нижчою відповідно на 14,8 та на 27,2 відсотка.
Однак на даний час заробітна плата зростає у результаті запровадження додаткових видів виплат, що призводить до розбалансування її структури. Надтарифна частина заробітної плати окремих категорій працівників значно перевищує її тарифну частину, а посадові оклади не виконують основну функцію оцінки результатів праці. Крім того, рівень заробітної плати та міжпосадові співвідношення в оплаті праці не забезпечують належної мотивації.
Результати аналізу стану оплати праці працівників окремих галузей бюджетної сфери свідчать про наявність таких проблем:
необґрунтованість диференціації тарифних ставок і посадових окладів працівників, які виконують однакову за рівнем складності та функціональними ознаками роботу;
недосконалість державних гарантій з оплати праці, що встановлені законами про діяльність у галузі освіти, охорони здоров'я, культури і спорту;
відсутність єдиного підходу до визначення додаткових видів оплати праці;
недостатня обґрунтованість тарифних коефіцієнтів між розрядами Єдиної тарифної сітки;
відсутність довідників кваліфікаційних характеристик професій (посад) працівників бюджетної сфери за окремими напрямами діяльності, що призводить до необ'єктивного оцінювання посад для подальшого їх віднесення до розрядів Єдиної тарифної сітки, нераціонального розподілу обов'язків працівників і необґрунтованості кваліфікаційних вимог до добору кадрів.
Зазначені проблеми свідчать про необхідність корегування державної політики у сфері оплати праці з метою забезпечення реалізації права найманих працівників бюджетної сфери на гідний рівень заробітної плати, сприяння кваліфікованому добору кадрів та престижності праці у бюджетній сфері.
Мета і строки реалізації Концепції
Метою реалізації Концепції є вдосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери та створення належних умов для підвищення ефективності їх праці.
Концепцію передбачається реалізувати протягом п'яти років.

................
Перейти до повного тексту