1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 квітня 2020 р. № 287
Київ
Про розвиток соціальних сервісів для деяких соціальних груп населення
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 392 від 20.05.2020 № 1129 від 18.11.2020 № 68 від 03.02.021 )
З метою забезпечення дотримання установлених правил карантину та убезпечення найбільш уразливих категорій населення від зараження гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Погодитися із пропозицією Міністерства соціальної політики стосовно:
реалізації до 31 грудня 2021 р. експериментального проекту щодо формування навичок та популяризації дистанційної оплати житлово-комунальних послуг серед одержувачів пенсій та грошової допомоги;
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 68 від 03.02.021 )
запровадження з 10 квітня 2020 р. разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування та Пенсійним фондом України функціонування інформаційної платформи "Допомога поруч" для визначення та задоволення потреб одиноких громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, сімей з дітьми, зокрема з дітьми з інвалідністю, надання допомоги та соціальних послуг таким особам місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами соціального захисту населення, благодійними та громадськими організаціями, соціально відповідальним бізнесом, волонтерами.
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо формування навичок та популяризації дистанційної оплати житлово-комунальних послуг серед одержувачів пенсій та грошової допомоги, що додається.
3. Для створення системи соціальних сервісів для одержувачів пенсій та грошової допомоги на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2:
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 392 від 20.05.2020 )
1) рекомендувати уповноваженим банкам:
разом із підприємствами / фізичними особами - підприємцями, якими застосовуються електронні платіжні засоби з метою проведення оплати вартості товарів чи послуг та які оснащені платіжним терміналом, створити умови для безперешкодного зняття готівкових коштів одержувачами пенсій та грошової допомоги, які одержують такі виплати через поточні рахунки в уповноважених банках, із використанням платіжних терміналів;
сприяти розширенню мережі платіжних терміналів у роздрібній торговельній мережі;
2) акціонерному товариству "Укрпошта":
забезпечити (за бажанням одержувачів) можливість доставки готівкових коштів додому одержувачам пенсій, грошової допомоги, які одержують такі виплати через поточні рахунки в уповноважених банках;
забезпечити доставку пенсій та грошової допомоги додому одержувачам, виплата яким проводиться в операційних касах акціонерного товариства "Укрпошта";
3) рекомендувати уповноваженим банкам та акціонерному товариству "Укрпошта":
забезпечити інформування одержувачів пенсій та грошової допомоги, які одержують такі виплати через поточні рахунки в уповноважених банках, щодо можливості отримання через акціонерне товариство "Укрпошта" коштів шляхом поштового переказу з доставкою додому. Створити на власних офіційних веб-сайтах і в мобільних додатках функціонал щодо інформування про можливість проведення поштових переказів коштів пенсій та грошової допомоги з їх доставкою додому;
щомісяця до 10 числа подавати Міністерству соціальної політики інформацію про проведену роботу.
4. Внести зміну до пункту 8 переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 р. № 1336 "Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (Офіційний вісник України, 2000 р., № 35, ст. 1491; 2018 р., № 1, ст. 17), доповнивши його абзацом такого змісту:
"Продаж товарів і надання послуг національним оператором поштового зв'язку за межами об'єктів поштового зв'язку з використанням на період до 31 грудня 2020 р. розрахункових книжок та книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованих в установленому порядку.".
5. Пенсійному фонду України:
у місячний строк забезпечити наповнення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування наявними контактними даними всіх пенсіонерів (номери мобільних телефонів, електронні адреси тощо) (за згодою) шляхом отримання необхідних даних від уповноважених банків, зокрема шляхом анкетування пенсіонерів під час виплати пенсій;
забезпечити постійне індивідуальне та масове інформування пенсіонерів, зокрема щодо використання інформаційної платформи "Допомога поруч", розширення послуг і популяризацію роботи веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України для надання дистанційних послуг з обслуговування громадян.
6. Міністерству соціальної політики, Пенсійному фонду України за участю Міністерства цифрової трансформації та Національного банку України (за згодою) подати до 1 червня 2020 р. Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо удосконалення умов використання безготівкових розрахунків та поширення практики їх застосування серед одержувачів пенсій та грошової допомоги.
7. Обласним, Київській міській державним адміністраціям разом з органами місцевого самоврядування забезпечити:
1) створення та функціонування "гарячих" телефонних ліній для виявлення потреб одиноких громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, сімей з дітьми, зокрема з дітьми з інвалідністю, про що поінформувати Міністерство соціальної політики;
2) виявлення осіб, які потребують допомоги, через "гарячі" телефонні лінії, проведення аналізу звернень громадян і повідомлень інших осіб в інтересах громадян, які потребують допомоги. Реєстрація звернень громадян та їх розгляд здійснюються протягом одного робочого дня;

................
Перейти до повного тексту