- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 лютого 2019 р. № 280 Київ |
Про затвердження Положення про спеціалізовану мистецьку школу (школу-інтернат)
Затвердити Положення про спеціалізовану мистецьку школу (школу-інтернат), що додається.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 лютого 2019 р. № 280
ПОЛОЖЕННЯ
про спеціалізовану мистецьку школу (школу-інтернат)
Загальна частина
1. Спеціалізована мистецька школа (школа-інтернат) (далі - школа) є закладом спеціалізованої освіти I-III або II-III ступеня мистецького профілю, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти та початкової і профільної мистецької освіти.
Мистецький профіль передбачає здобуття спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності та набуття початкових професійних компетентностей для подальшого здобуття наступного рівня мистецької освіти.
2. Школа:
задовольняє потреби громадян у здобутті повної загальної середньої освіти та початкової і профільної мистецької освіти;
забезпечує єдність навчання і виховання;
формує освітні програми школи;
створює методичну і матеріально-технічну базу для організації та здійснення освітнього процесу;
забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам загальної середньої освіти;
охороняє життя і здоров’я учнів, педагогічних та інших працівників школи;
формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
забезпечує добір і розстановку кадрів;
планує власну діяльність та формує стратегію розвитку школи;
відповідно до статуту утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи;
додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
видає документи про освіту встановленого зразка;
забезпечує підготовку учнів до професійної мистецької діяльності відповідно до мистецького профілю школи;
створює сприятливе середовище для розвитку мистецьких здібностей і талантів учнів для досягнення ними результатів навчання;
організовує участь учнів у всеукраїнських та міжнародних спеціалізованих мистецьких проектах (конкурсах, виставках, фестивалях, олімпіадах, турнірах тощо) та аналогічних заходах з навчальних предметів загальноосвітнього циклу;
здійснює інші повноваження відповідно до статуту школи.
Організаційно-правові засади діяльності школи
3. Школа може діяти як юридична особа.
5. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) школи незалежно від підпорядкування і форми власності приймає його засновник (засновники).
Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання школи здійснюється відповідно до законодавства.
6. Школа діє на підставі статуту, який розробляється на основі цього Положення та затверджується засновником (засновниками) або уповноваженим ним органом.
7. Кожному учневі школи державної та комунальної форми власності забезпечується доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти та початкової і профільної мистецької освіти.
Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, здобувають повну загальну середню освіту у школі у порядку, встановленому для громадян України.
8. Школа для провадження статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, мистецькі, освітньо-мистецькі та інші об’єднання, кожен з учасників якого зберігає статус юридичної особи.
Школа може мати укладений договір про співпрацю (співробітництво, спільну діяльність тощо) із закладом вищої освіти мистецького спрямування.
9. Школа може мати у своєму складі інтернат із частковим або повним утриманням учнів, у тому числі за рахунок засновника (засновників).
10. У школі здійснюється психологічне забезпечення освітнього процесу та соціально-педагогічний патронаж відповідно до законодавства.
Організація освітнього процесу
11. Освітній процес у школі організовується відповідно до освітньої програми школи (у тому числі наскрізної), що розробляється на основі типової освітньої програми або освітньої програми, затвердженої Мінкультури.
Освітній процес у школі здійснюється за двома циклами: загальноосвітнім, який забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, та фаховим мистецьким, який забезпечує здобуття спеціалізованої мистецької освіти.
Освітній процес спрямовується на здобуття повної загальної середньої освіти одночасно з розвитком мистецьких здібностей, виявленням індивідуальних обдарувань, формуванням компетентностей, спрямованих на професійну творчу самореалізацію особистості, і отриманням кваліфікацій у різних видах мистецтв.
Освітній процес повинен відбуватися у належних та безпечних умовах здобуття освіти з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку учнів.
12. Мовою освітнього процесу у школі є державна мова.
13. У школі початкова мистецька освіта здобувається одночасно з початковою та/або базовою середньою освітою і полягає в набутті здобувачем компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва.
Профільна мистецька освіта здобувається у школі на основі початкової мистецької освіти одночасно з повною загальною середньою освітою та орієнтована на формування поглиблених професійних компетентностей в обраному виді мистецтва та на продовження навчання на наступному рівні мистецької освіти.
14. З метою забезпечення доступу до початкової та/або профільної мистецької освіти школа може створювати класи (групи) з вечірньою, дистанційною формою здобуття освіти.
Школа створює умови для здобуття початкової та/або профільної мистецької освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
15. На основі освітньої програми школа складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
16. Індивідуальна освітня траєкторія та диференційний підхід до здобувачів освіти у школі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної складових навчального плану. Варіативна складова формується школою з урахуванням спеціалізації, профілю навчання і забезпечує опанування нормативного змісту початкової та профільної мистецької освіти.
Загальноосвітній цикл забезпечує виконання вимог інваріантної складової, а фаховий мистецький цикл - виконання вимог варіативної складової навчального плану школи.
17. Для організації і здійснення освітнього процесу в школі діють методичні об’єднання за загальноосвітнім та фаховим мистецьким циклами, відділи (відділення) - за фаховим мистецьким циклом.
18. Навчально-методичне забезпечення реалізації державних стандартів загальної середньої освіти у школі здійснюється МОН, а навчально-методичне забезпечення реалізації стандартів спеціалізованої мистецької освіти - Мінкультури.
Зміст навчання у школі реалізується за загальноосвітнім циклом відповідно до навчально-методичного забезпечення МОН, за фаховим мистецьким циклом - відповідно до навчально-методичного забезпечення Мінкультури.
19. Здобуття початкової та профільної мистецької освіти у школі поєднується з безпосередньою виконавською та іншою творчою мистецькою діяльністю.
20. Зарахування, відрахування та переведення учнів здійснюється:
до державних та комунальних шкіл - відповідно до порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних спеціалізованих мистецьких шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженого Мінкультури;
до приватних і корпоративних шкіл - відповідно до порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до приватних і корпоративних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого засновником (засновниками).
Зарахування здійснюється виключно на конкурсній основі відповідно до затвердженого плану прийому та за наявності вільних місць.
План прийому до школи щороку визначає і затверджує засновник (засновники).
21. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили школу, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації, зміст, форма і порядок проведення якої визначаються і затверджуються МОН.
Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форми, змісту та способу здійснює школа.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів школи з предметів мистецького циклу визначаються Мінкультури.
22. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у школі, що повинен спрямовуватися на формування:
відповідальних громадян України, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина;
патріотизму, поваги до національних, історичних, культурних цінностей, традицій і надбань Українського народу;
усвідомленої потреби в дотриманні
Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та хабарництва, потреби захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
поваги до державної мови та державних символів України, дбайливого ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
громадянської культури та культури демократії;
культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури;
прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
почуття доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії.
23. У школі забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Примусове залучення учнів школи до вступу в будь-які об’єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.
24. Особи, які завершили навчання у школі, отримують документ про освіту відповідно до законодавства.
Учасники освітнього процесу
25. Учасниками освітнього процесу в школі є:
учні;
директор;
педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі;
асистенти вчителів (викладачів), які беруть участь у розробленні та виконанні навчальних планів та освітніх програм, адаптують навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами;
інші спеціалісти;
батьки учнів або особи, які їх замінюють.
27. За особливі успіхи у навчанні, творчій діяльності, культурно-мистецьких заходах для учнів можуть встановлюватися різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені МОН, Мінкультури, іншими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, статутом школи.
28. Учні 8-11-х (12-х) класів школи забезпечуються стипендією відповідно до
Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882 "Питання стипендіального забезпечення" (Офіційний вісник України, 2004 р., № 28, ст. 1871; 2017 р., № 4, ст. 151).
29. Учні школи безоплатно забезпечуються харчуванням у порядку та обсягах, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р.
№ 1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку" (Офіційний вісник України, 2004 р., № 47, ст. 3107; 2014 р., № 68, ст. 1896).
................Перейти до повного тексту