- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 березня 1999 р. N 279 Київ |
( Позначку "Не для друку"
знято Розпорядженням КМ
N 490-р від 19.03.2008 )
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1107 від 21.10.2009 )
Про затвердження Положення про військові представництва на підприємствах, в установах і організаціях
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 482 від 14.04.2004 )
( Зміни до Постанови див. в Постанові КМ
N 1529 від 02.11.2006 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про військові представництва на підприємствах, в установах і організаціях, що додається.
2. Установити, що мінімальна чисельність особового складу військових представництв Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки визначається в межах затвердженої в установленому порядку чисельності відповідних військових формувань та Міністерства внутрішніх справ виходячи з розміру витрат на утримання військовослужбовців та працівників військових представництв у межах 1 відсотка вартості озброєння, військової техніки, науково-технічної продукції, військового та іншого майна, що приймається військовими представництвами.
3. Державній службі експортного контролю разом з Міністерством оборони, Службою безпеки та Міністерством внутрішніх справ у тримісячний термін розробити і затвердити Положення про порядок залучення військових представництв до виконання робіт у галузі експортного контролю.
4. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 2 березня 1993 р. N 157 "Про Тимчасове положення про військові представництва на підприємствах та в організаціях України".
Прем'єр-міністр України | В.ПУСТОВОЙТЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 1999 р. N 279
ПОЛОЖЕННЯ
про військові представництва на підприємствах, в установах і організаціях
1. Це Положення визначає основні права та обов'язки військових представництв на промислових, науково-дослідних, проектних, конструкторських та інших підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності (далі - підприємства), які здійснюють розроблення, виробництво, постачання науково-технічної продукції, озброєння, військової техніки та іншого майна, виконують роботи і надають пов'язані з ними послуги (далі - товари військового призначення), а також взаємовідносини між військовими представництвами і підприємствами.
2. Військові представництва на підприємствах є підрозділами Міноборони, СБУ, інших військових формувань, а також МВС з контролю за якістю розроблення, виготовлення і монтажу товарів військового призначення та за виконанням умов їх постачання споживачам і здійснюють приймання товарів військового призначення від підприємств відповідно до контрактів з державного оборонного замовлення та зовнішньоекономічних договорів (контрактів) (далі - договір (контракт), міжнародних договорів, нормативних документів і цього Положення.
Військові представництва здійснюють також контроль за підготовкою підприємств до виконання визначених їм мобілізаційних завдань на особливий період, за виконанням довготермінових і річних програм мобілізаційної підготовки, у тому числі за створенням виробничих потужностей мобілізаційного призначення, страхового фонду документації та запасів матеріально-технічних ресурсів, а також беруть участь у розробленні та організації виконання заходів щодо забезпечення режиму секретності й технічного захисту інформації, контролюють стан охорони державної таємниці підприємствами-виконавцями і підприємствами-співвиконавцями замовлень під час розроблення, виробництва та постачання товарів військового призначення.
Зазначені представництва можуть бути залучені до виконання робіт у галузі експортного контролю України. Порядок залучення військових представництв до цих робіт регулюється положенням, затверджуваним Держекспортконтролем, Міноборони, МВС та СБУ. Військові представництва Міноборони обов'язково залучаються до здійснення контролю за якістю озброєння і військової техніки, що виробляються підприємствами України на експорт.
( Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 482 від 14.04.2004 )
Військові представництва Міноборони виконують функції незалежної інспекції Авіаційного регістру Міждержавного Авіаційного Комітету, а також можуть виконувати функції незалежної інспекції Укравіації під час сертифікації типу авіаційної техніки та її виробництва на підприємствах, де вони дислоковані. Порядок провадження військовими представництвами зазначеної діяльності регулюється положеннями, які затверджуються Міноборони та Мінтрансом.
3. Військові представництва можуть утворювати Міноборони, СБУ, інші військові формування, а також МВС, які є державними замовниками з державного оборонного замовлення (далі - генеральний державний замовник). Рішення про утворення військового представництва чи його ліквідацію (розформування) приймається генеральним державним замовником. Питання, пов'язані з розміщенням та забезпеченням діяльності військового представництва на конкретному підприємстві, узгоджуються з керівником цього підприємства.
Військові представництва мають дійсні та умовні найменування, печатку із зображенням Державного Герба України, бланки та штампи.
4. У своїй діяльності військові представництва керуються
Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, військовими статутами, нормативно-правовими актами Міноборони, СБУ, МВС, інших центральних органів виконавчої влади та цим Положенням.
5. Військові представництва провадять відповідно до законодавства діяльність, пов'язану з державною таємницею.
6. Військові представництва на підприємствах контролюють якість товарів військового призначення на всіх стадіях їх розроблення, випробування, виробництва, доробки, монтажу і постачання відповідно до нормативних документів та технічної документації (далі - НТД) і проводять у разі потреби вибіркову перевірку, розбирання та випробування вузлів, агрегатів, виробів, а також здійснюють приймання товарів військового призначення. Підставою для здійснення контролю якості та приймання товарів військового призначення військовими представництвами є наявність письмового доручення генерального державного замовника.
Порядок проведення вибіркової перевірки, а також кількість вузлів, агрегатів і виробів, що підлягають розбиранню, та відповідна методика визначаються НТД або за узгодженням між керівниками військового представництва та підприємства.
В окремих випадках, якщо інше не передбачено відповідними актами законодавства, виготовлення та постачання товарів військового призначення здійснюється, як виняток, згідно з документацією головного конструктора. В такому разі порядок виготовлення, контролю, випробувань, приймання та доробки продукції встановлюється головним конструктором за узгодженням з генеральним державним або іншим замовником.
7. Товари військового призначення, що підлягають контролю та прийманню військовими представництвами, мають відповідати НТД. Зазначені товари повинні постачатися в кількості й терміни, передбачені договорами (контрактами).
8. Військові представництва можуть звертатися до Центрального управління метрології та стандартизації Міноборони (Воєнстандарт) за консультаціями з питань метрології, вимірювальної техніки та інших питань, пов'язаних із здійсненням контролю за якістю продукції, та через генерального державного або іншого замовника - до органів і науково-дослідних організацій Держстандарту, інших центральних органів виконавчої влади, в тому числі з дотриманням у разі потреби встановленого режиму секретності. Одержані в результаті консультації висновки є обов'язковими для виконання генеральними державними або іншими замовниками, виконавцями та військовими представництвами.
9. Контроль за якістю та приймання товарів військового призначення військовими представництвами одного генерального державного замовника для іншого (інших) генерального державного замовника, а також для міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, які не є генеральними державними замовниками (далі - інші замовники), здійснюється на основі договорів. Контроль за якістю та приймання товарів військового призначення військовими представництвами одних генеральних державних замовників для інших може здійснюватися на безоплатній основі.
10. У разі коли на підприємстві не створено військового представництва, генеральний державний замовник направляє до цього підприємства своїх представників для приймання товарів військового призначення, здійснення контролю за виконанням замовлень. На зазначених представників поширюються усі права та обов'язки військових представництв, передбачені цим Положенням, у частині виконання доручених їм завдань.
11. Військові представництва під час виконання підприємствами дослідно-конструкторських і науково-дослідних робіт зобов'язані:
1) узгоджувати та вимагати узгодження підприємством тактико-технічних вимог, тактико-технічних (технічних) завдань на дослідно-конструкторські та науково-дослідні роботи, а також проектної документації на будівництво військових об'єктів;
2) узгоджувати й вимагати узгодження підприємством тактико-технічних (технічних) завдань на дослідні вироби (агрегати, системи, прилади), виготовлення яких за кооперацією здійснюється іншим підприємством, а також давати йому пропозиції щодо застосування в дослідних розробках стандартизованих і уніфікованих деталей, вузлів і комплектуючих елементів (компонентів) та використання їх у режимах і умовах, які відповідають режимам і умовам, передбаченим технічними умовами та іншою НТД;
3) брати участь у підготовці матеріалів, пов'язаних з укладенням договорів (контрактів) на проведення науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, візувати і здійснювати контроль за їх оформленням та виконанням зазначених договорів;
4) контролювати виконання науково-дослідних робіт, аванпроектів, дослідно-конструкторських робіт на всіх етапах їх виконання. Брати участь в оцінці достатності вжитих заходів для забезпечення режиму секретності й технічного захисту інформації;
5) брати участь у розгляді та узгодженні методик і програм випробувань і досліджень, що проводяться підприємством на всіх стадіях розроблення та виготовлення зразків (партій) озброєння та інших товарів військового призначення, здійснювати контроль за проведенням випробувань цих зразків (партій) і оформленням результатів випробувань;
6) приймати дослідні зразки (партії) товарів військового призначення для проведення випробувань, а також технічну документацію згідно з діючою НТД;
7) опломбовувати прийняті й підготовлені до відвантаження для випробування дослідні зразки (партії) товарів військового призначення і до відправлення адресату передавати їх підприємству на відповідальне зберігання;
8) видавати підприємству посвідчення (акти) про прийняття товарів військового призначення та етапів робіт з їх виготовлення за встановленою формою, які є підставою для пред'явлення рахунків на оплату їх дослідних зразків (партій);
9) перевіряти якість опрацювання і брати участь в узгодженні технічних умов, технічних описів, інструкцій з експлуатації товарів військового призначення та іншої технічної документації;
10) узгоджувати зміни, що вносяться до технічної документації на товари військового призначення, передані у серійне виробництво чи поставлені генеральному державному або іншому замовникові;
11) перевіряти і узгоджувати розрахунково-калькуляційні матеріали щодо договірних цін;
12) здійснювати контроль за:
своєчасністю виконання заходів за результатами випробувань дослідних зразків (партій) товарів військового призначення;
якістю опрацювання технічної документації на зразки товарів військового призначення, які передаються у серійне виробництво (будівництво), за повнотою і вірністю змін, внесених до неї за результатами дослідного виробництва і випробувань товарів військового призначення;
правильністю витрат, проведених згідно з кошторисом на всіх стадіях розроблення та виготовлення дослідних зразків (партій) товарів військового призначення;
використанням науково-технічної продукції та матеріальних цінностей, які перебувають на відповідальному зберіганні на підприємствах. Військові представництва ведуть облік зазначених продукції та матеріальних цінностей, вносять пропозиції щодо їх використання і надають дозвіл (за узгодженням з генеральним державним або іншим замовником) на їх використання;
своєчасністю реалізації заходів щодо забезпечення режиму секретності й технічного захисту інформації на всіх етапах робіт, пов'язаних з державною таємницею.
12. Дослідно-конструкторські роботи (їх етапи), пред'явлені військовому представництву для приймання, можуть бути відхилені військовими представництвами за узгодженням з відповідним генеральним державним або іншим замовником у разі:
невиконання підприємством затверджених тактико-технічних вимог і тактико-технічних (технічних) завдань;
невідповідності виготовлених зразків нормативним документам, затвердженим ескізним, технічним, робочим проектам, технічній документації, а також невиконання спільних рішень генерального державного або іншого замовника і підприємства;
некомплектності пред'явлених проектних матеріалів і технічної документації, якщо це не передбачено договорами (контрактами), НТД та відповідними рішеннями генерального державного або іншого замовника і підприємства;
одержання незадовільних результатів випробувань;
невиконання встановленого режиму секретності й вимог нормативних документів з питань технічного захисту інформації.
Зазначені роботи чи етапи робіт можуть бути пред'явлені до приймання повторно після проведення узгоджених з військовим представництвом заходів щодо усунення виявлених недоліків.
13. Військові представництва під час виготовлення підприємством серійної продукції зобов'язані:
1) брати участь у підготовці матеріалів, пов'язаних з укладенням договорів (контрактів) на постачання товарів військового призначення, візувати їх і здійснювати контроль за своєчасним виконанням договорів (контрактів), перевіряти і узгоджувати розрахунково-калькуляційні матеріали щодо договірних цін;
2) здійснювати контроль за:
опрацюванням технічної документації на товари військового призначення і відповідністю цієї документації умовам договорів (контрактів) і спільних рішень генеральних державних замовників або інших замовників і виконавців, узгоджувати зміни до затвердженої або узгодженої технічної документації та періодично перевіряти її оригінали;
................Перейти до повного тексту