1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про статус народного депутата України"
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995, N 35, ст.270 )
Верховна Рада України
постановляє:
I. Внести до Закону України "Про статус народного депутата України" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., N 3, ст.17; 1994 р., N 34, ст.315, N 40, ст.363) такі зміни і доповнення:
1. Перше речення частини першої преамбули викласти в такій редакції:
"Народні депутати України є повноважними представниками народу України у Верховній Раді України та відповідальними перед ним".
2. Статті 3 і 4 викласти в такій редакції:
"Стаття 3. Дострокове припинення повноважень народного депутата України
Повноваження депутата припиняються достроково за рішенням Верховної Ради України:
у зв'язку з обранням або призначенням депутата на посаду, зайняття якої за законом несумісне з виконанням повноважень народного депутата України;
у зв'язку з особистою заявою депутата про складення ним депутатських повноважень;
у разі припинення депутатом громадянства України або виїзду його на постійне проживання за межі України;
у зв'язку з обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили щодо особи, яка є депутатом;
у разі визнання депутата судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення його померлим.
У разі смерті депутата його повноваження припиняються без прийняття рішення.
Рішення про дострокове припинення повноважень народного депутата приймається Верховною Радою України за поданням комісії, до компетенції якої входять питання депутатської етики. Рішення вважається прийнятим, якщо за це проголосувала більшість від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені у встановленому Законом порядку.
Порядок дострокового припинення повноважень народного депутата встановлюється Регламентом Верховної Ради України.
Повноваження депутата достроково припиняються також відповідно до Закону України "Про відкликання народного депутата України".
Стаття 4. Здійснення депутатських повноважень
Народний депутат України здійснює свої повноваження на постійній основі. Статус депутата несумісний з зайняттям будь-якої іншої виробничої або службової посади, за винятком викладацької, наукової та іншої творчої роботи.
Народний депутат не може:
залучатись як експерт органами попереднього слідства, прокуратури, суду;
одержувати від іноземних урядів та іноземних і українських установ, організацій та підприємств незалежно від форм власності подарунки і винагороди, крім випадків, пов'язаних з викладацькою, науковою та іншою творчою роботою;
використовувати свій депутатський мандат у цілях, не пов'язаних з депутатською діяльністю.
Народний депутат України зобов'язаний також дотримувати інших вимог та обмежень, які встановлюються законодавством про боротьбу з корупцією.
Зайняття депутатом посади, не сумісної з депутатським мандатом, веде до припинення депутатських повноважень у встановленому законодавством порядку".
3. Статтю 5 виключити.
4. У частині третій статті 7 слово "законом" замінити словами "чинним законодавством".
5. У статті 12:
1) у частині першій слова "дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції" замінити словами "дати офіційну відповідь з питань, віднесених до їх компетенції, якщо його попередні депутатські звернення до них не були задоволені";
2) частини третю і четверту викласти в такій редакції:
"Запит подається в письмовій формі Голові Верховної Ради України через Секретаріат Верховної Ради України.
Верховна Рада України приймає рішення про доцільність направлення депутатського запиту відповідному органу або посадовій особі, до яких його звернуто. Це рішення має бути підтримано не менше 1/5 частиною від фактичної кількості народних депутатів, повноваження яких визнані і не припинені у встановленому Законом порядку";
3) частини п'яту, шосту і сьому викласти в такій редакції:
"Орган або посадова особа, до яких звернуто запит, зобов'язані дати офіційну письмову відповідь не пізніш як у 15-денний термін з дня його одержання або інший термін, встановлений Верховною Радою. Якщо запит з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений термін, то орган або посадова особа зобов'язані письмово повідомити про це Голову Верховної Ради та народного депутата, який вніс запит, і запропонувати інший термін, який не повинен перевищувати одного місяця після одержання запиту.
Відповідь на депутатський запит надсилається Голові Верховної Ради та депутату, який його вніс, і оголошується на засіданні Верховної Ради головуючим або посадовою особою, до якої звернуто запит.
Депутат має право дати оцінку відповіді на свій депутатський запит. По відповіді на депутатський запит може бути проведено обговорення, якщо на ньому наполягає не менше 1/5 частини від фактичної кількості народних депутатів, повноваження яких визнані і не припинені у встановленому Законом порядку";
4) частину восьму доповнити словами "або уповноважені ними особи".
6. Статтю 15 викласти в такій редакції:
"Стаття 15. Право народних депутатів України об'єднуватися в депутатські групи (фракції)
Депутати мають право об'єднуватися в депутатські групи (фракції).
Порядок утворення та особливості діяльності депутатських груп (фракцій) у Верховній Раді визначаються Регламентом Верховної Ради України та іншими законодавчими актами України, що регулюють депутатську діяльність. Депутатські групи (фракції) мають право обнародувати інформацію про свою діяльність в офіційних виданнях Верховної Ради.
Депутатським групам (фракціям) надається можливість мати консультантів, правовий статус і умови діяльності яких визначаються Положенням про консультанта депутатської групи (фракції), що затверджується Верховною Радою України".
7. У статті 24:
1) у частині другій слова "громадськості, а також представників" замінити словами "представників об'єднань громадян";
2) частину другу після слів "в установах і організаціях" доповнити словами "незалежно від форм власності і підпорядкування".
8. У статті 26:
1) у частині третій слово "її" замінити словом "державні";
2) частину третю після слів "підприємства, установи і організації" доповнити словами "незалежно від форм власності і підпорядкування".
9. Статтю 27 викласти в такій редакції:
"Стаття 27. Недоторканність народного депутата України
Народний депутат України не може бути притягнутий до кримінальної відповідальності, заарештований або підданий заходам адміністративного стягнення, що накладаються у судовому порядку, без його письмової згоди або згоди Верховної Ради України, а в період між сесіями Верховної Ради України - Президії Верховної Ради України з наступним затвердженням Верховною Радою України.
Не допускаються догляд, обшук, затримання, огляд особистих речей і багажу, транспорту, жилого чи службового приміщення депутата, а також порушення таємниці кореспонденції, прослуховування телефонних переговорів та застосування інших заходів, що обмежують свободу депутата.
Депутат після закінчення строку повноважень може бути притягнутий до кримінальної або адміністративної відповідальності за порушення закону, яке було вчинено ним в період виконання депутатських повноважень, лише в порядку, передбаченому законодавством щодо народного депутата України.

................
Перейти до повного тексту