1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 27 лютого 1999 р. N 273
Київ
( Позначку "Не для друку" знято Розпорядженням КМ N 490-р від 19.03.2008 )
Про затвердження Програми боротьби з нелегальною міграцією на 1999-2000 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму боротьби з нелегальною міграцією на 1999-2000 роки (додається).
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади щокварталу інформувати Кабінет Міністрів України про стан боротьби з нелегальною міграцією.
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Першого віце-прем'єр-міністра України Куратченка В.О.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 39
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 1999 р. N 273
ПРОГРАМА
боротьби з нелегальною міграцією на 1999-2000 роки
Перебуваючи в центрі міграційних потоків, Україна виконує роль своєрідної буферної зони між Західною Європою та державами третього світу. У зв'язку з цим на її території скупчується величезна кількість нелегальних мігрантів.
Основними причинами, що призводять до скупчення нелегальних мігрантів в Україні, є:
недосконалість законодавства, що регулює міграційні процеси;
відсутність коштів для достатнього облаштування північно-східної ділянки державного кордону;
недостатність контролю за діяльністю фізичних і юридичних осіб, які запрошують або приймають в Україні іноземців та осіб без громадянства;
відсутність дійового механізму фінансування видворення з України іноземців та осіб без громадянства.
Матеріально-технічне забезпечення реалізації заходів, що вживаються центральними органами виконавчої влади, з метою протидії нелегальній міграції, залишається недостатнім. Заходи щодо поліпшення управління імміграційними процесами виконуються не в повному обсязі, а пошук альтернативних джерел фінансування ведеться недосить активно.
Складовими нелегальної міграції, на протидії якій потрібно зосередити увагу правоохоронних органів, є:
діяльність фізичних і юридичних осіб, що запрошують або приймають іноземців та осіб без громадянства, які порушують порядок оформлення документів та реєстрації їх за місцем проживання;
діяльність фізичних і юридичних осіб щодо надання іноземцям та особам без громадянства житла, транспортних засобів чи інших послуг на порушення встановлених правил;
підроблення документів, штампів і печаток, їх збут для незаконного перетинання іноземцями та особами без громадянства державного кордону або їх легалізації чи натуралізації в Україні.
З огляду на ситуацію, що склалася, та відповідно до Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", Указів Президента України від 18 жовтня 1997 р. N 1166 "Про основні напрями соціальної політики на 1997-2000 роки", від 11 червня 1998 р. N 615 "Про затвердження стратегії інтеграції України до Європейського Союзу" та від 9 січня 1999 р. N 4 "Питання імміграційного контролю", а також постанови Кабінету Міністрів України від 12 червня 1998 р. N 852 "Про затвердження механізму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" і розроблено Програму боротьби з нелегальною міграцією на 1999-2000 роки.
Терміни, що вживаються у Програмі, мають таке значення:
нелегальна міграція - перетинання іноземцями або особами без громадянства державного кордону України та переміщення її територією з порушенням установленого порядку;
нелегальні мігранти - іноземці або особи без громадянства, які перебувають на території України з порушенням установленого порядку.
Мета Програми - посилити контроль з боку центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за імміграційними процесами в Україні та максимально зменшити вплив на них злочинного світу.
Основні завдання Програми:
виявлення та перекриття найбільш небезпечних каналів нелегальної міграції в Україну шляхом удосконалення візової політики та посилення охорони державного кордону;
виявлення та викриття на території України злочинних угруповань, які займаються організацією переправлення нелегальних мігрантів, виготовленням і забезпеченням їх підробленими документами;
створення дійового механізму видворення нелегальних мігрантів у місця їх постійного проживання або до країн, з яких вони прибули.
Здійснення заходів на виконання Програми в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі організовують і особисто контролюють керівники Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Законодавче забезпечення
1. Прискорити доопрацювання Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про правовий статус іноземців".
МЗС, Мін'юст, МВС, Держкомкордон,
Держкомнацміграції за участю СБУ.
I квартал 1999 року.
2. Розробити і подати Кабінету Міністрів України проект Закону України щодо утворення служби з питань імміграційного контролю.
Держкомкордон, МЗС, МВС, Мін'юст
за участю СБУ.
Перше півріччя 1999 року.
3. Підготувати проект Закону України "Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України з питань посилення протидії нелегальній міграції в Україну". Цим Законом внести зміни і доповнення до:
1) Кримінального кодексу України щодо:
встановлення відповідальності за організацію та сприяння незаконному перетинанню державного кордону;
визначення додаткового виду покарання - конфіскації транспортних засобів, які використовуються для перевезення нелегальних мігрантів через державний кордон;
звільнення жертв сексуальної та інших форм експлуатації від кримінальної відповідальності за незаконний в'їзд в Україну;
2) Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо:
встановлення відповідальності за:
- перевезення транспортними організаціями іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні;
- ввезення авіаперевізниками в Україну осіб без належним чином оформлених документів;
- незаконне працевлаштування іноземців;
- сприяння незаконному в'їзду в Україну іноземців та осіб без громадянства;
надання Прикордонним військам права розглядати справи про адміністративні правопорушення на державному кордоні і накладати адміністративні стягнення за такі порушення;
3) Кримінально-процесуального кодексу України - щодо встановлення протокольної форми досудової підготовки матеріалів про порушення державного кордону.
Держкомкордон, МВС, Мін'юст,
Мінтранс, Державна податкова
адміністрація за участю
Генеральної прокуратури.
Друге півріччя 1999 року.
4. Розробити і впровадити порядок оформлення візових документів для в'їзду в Україну на підставі подання уніфікованого бланка запрошення та оформлення візових документів для громадян країн походження великої кількості нелегальних мігрантів.
МЗС, МВС, Мін'юст, Держкомкордон
за участю СБУ.
Перше півріччя 1999 року.
5. Підготувати проект рішення Кабінету Міністрів України щодо впорядкування діяльності суб'єктів підприємницької діяльності з питань запрошення в Україну іноземців у службових справах, особливо підприємств, створених іноземцями та за їх участю.
Мінпраці, МВС, Мін'юст, МЗС, Держкомкордон, Державна податкова адміністрація за участю СБУ та Генеральної прокуратури. Перше півріччя 1999 року.
6. Запровадити новий порядок оформлення віз для в'їзду в Україну іноземних громадян та осіб без громадянства з використанням нових бланків візових анкет і візових етикеток.
МЗС за участю МВС, Держкомкордону
та СБУ.
До 1 грудня 1999 року.
7. Вирішити питання про завершення робіт із створення пункту тимчасового розміщення біженців та осіб, які подали заяву про надання їм статусу біженця, у Вінницькій області.
Держкомнацміграції, Мінфін,

................
Перейти до повного тексту