1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про затвердження Положення про порядок роботи з законопроектами та іншими документами, що вносяться Президентом України на розгляд Верховної Ради України
( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 70/99 від 27.01.99 N 74/2002 від 26.01.2002 N 280/2004 від 05.03.2004 N 305/2006 від 14.04.2006 )
Затвердити Положення про порядок роботи з законопроектами та іншими документами, що вносяться Президентом України на розгляд Верховної Ради України (додається).
Президент України Л.КУЧМА
м.Київ, 30 березня 1995 року
N 270/95
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 30 березня 1995 року N 270/95
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок роботи з законопроектами та іншими документами, що вносяться Президентом України на розгляд Верховної Ради України
1. Це Положення визначає порядок роботи з законопроектами та законодавчими пропозиціями, які вносяться Президентом України в порядку законодавчої ініціативи до Верховної Ради України, з законопроектами та законодавчими пропозиціями, які подані іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи та надійшли з Верховної Ради України, в разі підготовки зауважень, змін і доповнень до них.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 70/99 від 27.01.99 )
2. Законопроекти та інші документи законодавчої ініціативи Президента України готують радники та наукові консультанти Президента України, а також відповідні структурні підрозділи Адміністрації Президента України за дорученням Глави Адміністрації Президента України або за їх власною ініціативою.
Як законодавча ініціатива Президента України на розгляд Верховної Ради України можуть бути подані проекти найважливіших законів, опрацьованих у Секретаріаті Кабінету Міністрів України, міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, наукових установах.
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 70/99 від 27.01.99, N 74/2002 від 26.01.2002 )
( На часткову зміну пункту 2 установити, що як законодавча ініціатива Президента України на розгляд Верховної Ради України можуть бути подані проекти найважливіших законів, підготовлених Національним банком України, згідно з Указом Президента N 305/2006 від 14.04.2006 )
3. Законопроекти та інші документи законодавчої ініціативи Президента України мають бути оформлені відповідно до вимог глав 6.1, 6.2 Регламенту Верховної Ради України та інших актів законодавства України з цих питань. На титульному та наступних аркушах, а також у супровідних документах повинні міститися:
а) назва документа;
б) назва органу, до якого вони вносяться (Верховна Рада України);
в) дата внесення і підпис Президента України;
г) прізвище і посада особи, яка представлятиме внесений законопроект при розгляді його у першому читанні;
д) прізвище, ім'я, по батькові, місце роботи, посада авторів, які розробили законопроект або його структурні частини;
е) перелік додатків до проекту документа із зазначенням кількості аркушів кожного;
є) зміст документа (назва частин, розділів, глав).
Законопроекти, підготовлені для внесення на розгляд Верховної Ради України за ініціативою Президента України, супроводжуються пояснювальною запискою, яка повинна містити обгрунтування необхідності їх прийняття, вказівку на їх місце у системі чинного законодавства, а також на очікувані соціально-економічні та інші результати їх застосування.
4. Законопроекти, що надходять від Кабінету Міністрів України, подаються з візами Прем'єр-міністра України, а в разі його відсутності - відповідного віце-Прем'єр-міністра України, а також керівників міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери діяльності яких належать ці проекти. До проекту має додаватися підписаний Міністром Кабінету Міністрів України або його заступником список посадових осіб, які його завізували.
( Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 70/99 від 27.01.99, N 74/2002 від 26.01.2002, N 280/2004 від 05.03.2004 )
( На часткову зміну абзацу першого пункту 4 установити, що Законопроекти, що надходять від Національного банку України, подаються з візами Голови Національного банку України або особи, яка його заміщує, згідно з Указом Президента N 305/2006 від 14.04.2006 )
Внесення законопроектів з питань розроблення і реалізації державної політики у визначеній сфері діяльності не допускається без погодження з відповідним міністром або керівником іншого центрального органу виконавчої влади.
( Пункт 4 доповнено абзацом другим згідно з Указом Президента N 74/2002 від 26.01.2002 )
Законопроекти, розроблені в Адміністрації Президента України, мають бути завізовані керівниками структурних підрозділів, працівники яких брали участь у їх підготовці.
5. У разі внесення законопроекту, законодавчої пропозиції, реалізація яких потребує фінансових та інших витрат за рахунок державного чи місцевих бюджетів (чи зменшення надходжень до бюджету), додаються їх фінансово-економічне обгрунтування та пропозиції щодо покриття цих витрат. Щодо таких законопроектів необхідно додавати також висновок Кабінету Міністрів України.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 70/99 від 27.01.99 )
6. Конституційні законопроекти або конституційні положення законопроектів, тобто ті, що потребують внесення змін чи доповнень до Конституції України, повинні бути зазначені як такі. До них мають додатись проекти відповідних змін і доповнень до Конституції України.
7. Положення чи статті законопроекту, остаточне прийняття рішення по яких можливе лише за результатами референдуму, повинні бути зазначені як такі.
8. У супровідній записці на ім'я Президента України ініціатор підготовки законопроекту повинен зазначити, кого він рекомендує для участі в роботі комітетів Верховної Ради України при попередньому опрацюванні законопроекту перед внесенням його на розгляд на пленарному засіданні Верховної Ради України.

................
Перейти до повного тексту