1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Основні напрями бюджетної політики на 2006 рік
( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2005, N 27, ст.367 )
За результатами парламентських слухань з питань бюджетної політики на 2006 рік та відповідно до статті 33 Бюджетного кодексу України Верховна Рада України
постановляє:
1. Основні напрями бюджетної політики на 2006 рік, подані Кабінетом Міністрів України, схвалити.
2. Схвалити Пропозиції Верховної Ради України до Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік згідно з додатком 1 та Доручення Верховної Ради України Кабінету Міністрів України до Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік згідно з додатком 2 до цієї Постанови.
3. Кабінету Міністрів України підготувати та подати до Верховної Ради України проект Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік з урахуванням Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік, Пропозицій Верховної Ради України до Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік та Доручень Верховної Ради України Кабінету Міністрів України до Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік.
Голова Верховної Ради України В.ЛИТВИН
м. Київ, 21 червня 2005 року
N 2678-IV
Додаток 1
до Постанови Верховної Ради України
від 21 червня 2005 року N 2678-IV
ПРОПОЗИЦІЇ
Верховної Ради України до Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік
З метою забезпечення виконання діючого законодавства і послідовності бюджетного процесу при підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік Кабінету Міністрів України врахувати такі пропозиції Верховної Ради України до Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік:
1. Проект Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік повинен узгоджуватися з Основними засадами грошово-кредитної політики на 2006 рік та проектом Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2006 рік, який має бути розроблений відповідно до Закону України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного та соціального розвитку України", схвалений Кабінетом Міністрів України та поданий на розгляд Верховної Ради України одночасно з цим законопроектом.
2. Досягти макроекономічної стабільності, зокрема за рахунок зниження рівня інфляції порівняно з прогнозним її рівнем на 2005 рік та стабілізації валютного курсу.
Забезпечити зростання рівня доходів громадян випереджуючими темпами порівняно з інфляцією, яке б дало можливість підвищити платоспроможний попит населення.
3. Забезпечити прогнозування доходів бюджету на основі реальних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, досягти їх відповідність та узгодженість на усіх стадіях бюджетного процесу.
4. Забезпечити чітке дотримання частини другої статті 7 Закону України "Про систему оподаткування" щодо неможливості встановлювати нові, змінювати чи скасовувати існуючі податки і збори (обов'язкові платежі) законом про Державний бюджет України.
5. Створити сприятливі умови для розвитку вітчизняного виробника, підприємницької діяльності та інвестиційного клімату, в тому числі шляхом удосконалення спрощеної системи оподаткування суб'єктів малого підприємництва, зменшення податкового навантаження, упорядкування регуляторних та контролюючих функцій державних органів, у тому числі регулювання цін на енергоносії та товари першої необхідності, а також забезпечення стабільності нормативно-правових засад у процесі діяльності суб'єктів господарювання.
6. Передбачити у проекті Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік норму щодо розробки та затвердження всіх нормативно-правових актів на його виконання у термін до 30 календарних днів з дати набрання чинності таким Законом.
7. Продовжити практику заборони будь-яких форм взаємозаліків та розрахунків з бюджетом у негрошовій формі, реструктуризації та списання податкової заборгованості суб'єктів господарювання по платежах до бюджету.
8. Розробити програму погашення податкової заборгованості та подати її разом з проектом державного бюджету на 2006 рік, врахувавши суму погашення недоїмки в розрахунках прогнозних показників доходів бюджету. Запровадити реальні економічні важелі впливу на упередження виникнення (зростання) простроченої податкової заборгованості та вжити заходів щодо посилення відповідальності органів стягнення за справляння платежів та виконання доходів бюджету.
9. Впорядкувати надходження та витрачання коштів спеціального фонду бюджету. Забезпечити дотримання вимог Бюджетного кодексу України щодо недопущення проведення операцій з коштами спеціального фонду бюджету поза обліком Державного казначейства України.
10. У проекті закону про Державний бюджет України визначити граничний обсяг надання державних гарантій та їх напрями на 2006 рік відповідно до пункту 2 частини другої статті 38 Бюджетного кодексу України, обмежившись наданням державних гарантій за кредитами, які надаються міжнародними фінансовими організаціями або на умовах співфінансування разом із міжнародними фінансовими організаціями.
11. Визначити, що інвестиційна складова бюджету спрямовується на виконання зобов'язань держави в сфері освіти, культури, науки, екології, медицини, спорту, збереження архітектурної та культурної спадщини, житлового та дорожнього будівництва, житлово-комунального господарства, соціального захисту, аграрного сектору, а бюджетна політика в 2006 році повинна забезпечити сприяння створенню європейських умов кредитування відповідних секторів економіки.
12. Встановити, що у 2006 році мінімальна заробітна плата має становити 400 гривень на місяць. Забезпечити міжпосадові співвідношення в оплаті праці в бюджетній сфері на основі Єдиної тарифної сітки.
13. Передбачити на 2006 рік зростання рівня забезпеченості прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) порівняно із затвердженим на 2005 рік з урахуванням індексу споживчих цін та встановити диференційовані його розміри залежно від соціальних груп населення.
14. Передбачати на 2006 рік бюджетні програми, повноваження для проведення яких з державного бюджету визначені нормативно-правовими актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.
15. Запропонувати комплекс заходів щодо врегулювання погашення простроченої дебіторської та кредиторської заборгованості бюджетних установ, у тому числі шляхом врахування погашення бюджетної заборгованості у планових показниках проекту державного бюджету на 2006 рік.
16. У переліку головних розпорядників коштів державного бюджету Державний комітет України з будівництва та архітектури та Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства замінити Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України.
З метою конкретизації відповідальності за виконання загальнодержавних видатків та упорядкування переліку головних розпорядників коштів державного бюджету закріпити бюджетні програми, віднесені до загальнодержавних видатків, за конкретними головними розпорядниками коштів державного бюджету без визначення для них окремих кодів відомчої класифікації видатків та кредитування державного бюджету.
17. Передбачити на 2006 рік такий перелік захищених статей видатків загального фонду державного бюджету: оплата праці працівників бюджетних установ; нарахування на заробітну плату; придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів; забезпечення продуктами харчування; оплата комунальних послуг та енергоносіїв; обслуговування державного боргу; поточні трансферти населенню; поточні трансферти місцевим бюджетам; трансферти соціальним фондам (у тому числі Пенсійному фонду України).
18. Завершити у 2006 році передачу відомчих бюджетних установ соціально-культурної сфери до відання міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідають за реалізацію державної політики у відповідній галузі.
Внести пропозиції щодо законодавчого врегулювання питання передачі закладів комунальної власності відповідно до розмежування видатків, здійсненого у Бюджетному кодексі України.
19. Передбачити підвищення питомої ваги загального фонду місцевих бюджетів до 45 відсотків у загальному фонді зведеного бюджету (без врахування видатків на покриття дефіциту коштів Пенсійного фонду України для виплати пенсій).
20. Проект Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік не має містити статей, які обмежують надходження доходів до місцевих бюджетів.
21. Здійснити розрахунок прогнозних показників обсягу доходів місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, відповідно до вимог статті 98 Бюджетного кодексу України.
22. При визначенні розрахункового обсягу видатків місцевих бюджетів необхідно забезпечити фінансовими ресурсами виконання делегованих державних повноважень у повному обсязі, оптимізувати видатки за економічною структурою шляхом зменшення питомої ваги видатків на оплату праці. Фінансові нормативи бюджетної забезпеченості мають бути розраховані на основі державних соціальних стандартів.
23. Передбачити субвенції з Державного бюджету України місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток, інвестиційну діяльність, газифікацію населених пунктів, реформування житлово-комунального господарства. У проекті Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік визначити критерії та напрями надання таких субвенцій, умови вибору конкретних об'єктів та розподіл цих субвенцій між місцевими бюджетами.
24. У проекті Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік передбачити механізм покриття недовиконання розрахункового обсягу доходів, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів.
25. На виконання статті 103 Бюджетного кодексу України передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію втрат доходів бюджетів місцевого самоврядування від надання державою пільг із сплати земельного податку, а також субвенцію на компенсацію витрат місцевих бюджетів, пов'язаних з передачею у комунальну власність закладів соціально-культурної сфери державних підприємств та військових містечок.
26. Передбачити розподіл додаткової дотації з державного бюджету на зменшення фактичних диспропорцій між місцевими бюджетами через нерівномірність мережі бюджетних установ між бюджетом Автономної Республіки Крим, обласним бюджетом, бюджетами міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та районними бюджетами у пропорціях відповідно до бюджету Автономної Республіки Крим, обласного бюджету - не більше 25 відсотків, до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та районних бюджетів - не менше 75 відсотків.
Додаток 2
до Постанови Верховної Ради України
від 21 червня 2005 року N 2678-IV
ДОРУЧЕННЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Кабінету Міністрів України до Основних напрямів бюджетної політики на 2006 рік
Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік забезпечити виконання таких доручень Верховної Ради України:
1. Подати разом з проектом державного бюджету на 2006 рік середньострокову бюджетну стратегію на 2006-2009 роки, яка б передбачала конкретні структурні реформи у соціальній, гуманітарній та економічній сферах з визначенням необхідних бюджетних ресурсів.
2. До 15 серпня 2005 року подати до Верховної Ради України прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2006 рік в розрізі основних галузей економіки з деталізацією показників та вплив їх на показники проекту бюджету на 2006 рік, а також основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на середньостроковий період з урахуванням оцінки досягнутого рівня розвитку економіки і соціальної сфери, впливу зовнішніх факторів, очікуваних тенденцій, зміни впливу цих факторів у перспективі.
3. Терміново подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції до проекту Податкового кодексу України та законопроекти щодо спрощеної системи оподаткування, єдиного соціального внеску, передбачивши зниження податкового навантаження на фонд оплати праці, зниження ставки податку на додану вартість, а також законопроекти щодо внесення змін до законодавчих актів, які не забезпечені ресурсами бюджету на 2006 рік.
4. Запропонувати заходи щодо спрощення механізму відшкодування податку на додану вартість, які б упереджували необґрунтоване вилучення обігових коштів підприємств; розробити заходи щодо вдосконалення порядку оподаткування прибутку підприємств.
5. При прийнятті рішень щодо структурних перетворень в економіці та соціальній сфері здійснювати комплексну оцінку наслідків щодо бюджету.
6. Внести зміни до нормативно-правових актів з обліку податкової заборгованості, які забезпечать об'єктивне відображення стану платіжної дисципліни та уніфікацію оцінки недоїмки.
7. Запровадити дієві механізми управління об'єктами державної власності з метою ефективного використання державного майна, природних ресурсів та збільшення надходжень до державного бюджету. Запровадити постійну оцінку фінансових планів підприємств державної та комунальної власності та враховувати їх показники при формуванні державного та місцевих бюджетів.
Разом з проектом Закону України про Державний бюджет України на 2006 рік подати фінансові плани природних монополій та національних компаній на наступний рік.
8. Переглянути базові нормативи плати за користування надрами для видобування корисних копалин з диференціацією нормативів залежно від геологічних та економіко-географічних характеристик родовищ корисних копалин, а також нормативи збору за забруднення навколишнього природного середовища.
Розглянути можливість запровадження рентної плати за руду залізну та вугілля для коксування, а також збільшення розмірів рентної плати за природний газ, нафту та газовий конденсат, що видобуваються на території України, вивізного (експортного) мита на нафту та врегулювати ввізне мито на технологічне обладнання, яке не виробляється в Україні.
9. Надати обґрунтовані, детальні розрахунки прогнозних надходжень до бюджету в розрізі податків і зборів (обов'язкових платежів) згідно з діючими методиками в ув'язці з базовими показниками попередніх років, а також прогнозними макропоказниками економічного і соціального розвитку України.
10. При формуванні проекту державного бюджету на 2006 рік не визначати доходи від штрафів та фінансових санкцій. Облік таких доходів здійснювати по факту надходжень в розділі "Інші доходи".
11. Вдосконалити систему платежів за неефективне використання природних ресурсів.
12. Удосконалити механізм адміністрування податку з доходів фізичних осіб та орендної плати за землю, зокрема:
з метою виконання норми статті 16 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" щодо зарахування податку по відокремлених структурних підрозділах за їх місцезнаходженням зобов'язати податкові органи провести суцільну інвентаризацію таких платників та посилити контроль за правильним зарахуванням податку до відповідних місцевих бюджетів;
запровадити ведення особових рахунків платників щодо нарахування і сплати податку з доходів фізичних осіб із виділенням окремим рядком сум податку, одержаних від здачі в оренду громадянами земельних паїв;
покласти на податкові органи контроль за правильністю нарахування та своєчасністю сплати податку з доходів фізичних осіб, отриманих від надання громадянами паїв в оренду;
ведення реєстрації договорів оренди землі податковими органами та відкриття особових рахунків платників орендної плати за землю;
ведення обліку нарахування та сплати орендної плати за землю і відповідне нарахування пені за несвоєчасну сплату.
13. Запровадити мораторій на зміну оподаткування в аграрній галузі. Забезпечити збереження особливостей спрощеної системи оподаткування для сільськогосподарських виробників, які б стимулювали створення робочих місць у сільській місцевості.
14. Забезпечити виконання Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" в повному обсязі.
15. Включити до проекту державного бюджету на 2006 рік гранти міжнародної технічної допомоги та розробити порядок їх обліку.
16. Розглянути доцільність забезпечення повного обліку всіх обов'язкових платежів у Державному бюджеті України через механізм спеціального фонду.
17. Встановити, що кошти від відчуження майна, що належить державним установам і організаціям або передане в управління як державне майно, зараховуються до спеціального фонду державного бюджету.
18. До 15 серпня 2005 року подати до Верховної Ради України перелік об'єктів приватизації державного майна на 2006 рік з приведенням відповідних прогнозних обсягів надходжень до державного бюджету. Розглянути доцільність врахування у проекті державного бюджету на 2006 рік прогнозу надходжень коштів від дооцінки державного майна, яке було приватизовано раніше.
19. Подати детальні розрахунки та обґрунтування визначення граничного розміру державного внутрішнього та зовнішнього боргу України.
20. До 15 серпня 2005 року надати Верховній Раді України інформацію про обсяги заборгованості та стан розрахунків юридичних осіб перед державним бюджетом за надані їм у минулі роки бюджетні позички, фінансову допомогу на зворотній основі та кредити під гарантії Уряду України в розрізі позичальників та видів заборгованості.
21. Забезпечити своєчасне і повне повернення наданих з державного бюджету кредитів та погашення заборгованості минулих років за кредитами, наданими державою або під державні гарантії. Запровадити постійний моніторинг та контроль за діяльністю суб'єктів господарювання, які отримують кредити, надані державою або під державні гарантії.
22. Забезпечити повернення в повному обсязі коштів резервного фонду державного бюджету, наданих на зворотній основі з 1997 по 2004 роки.

................
Перейти до повного тексту