1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 11 травня 2006 р. N 263-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
1. Схвалити Концепцію Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що додається.
Визначити Мінсім'ямолодьспорт державним замовником Програми.
2. Мінсім'ямолодьспорту разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити проект Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і подати його Кабінетові Міністрів України до 1 жовтня 2006 року.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 28
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 травня 2006 р. N 263-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
Проблеми, що існують в системі закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
За останні десять років на 60 відсотків збільшилася кількість дітей, влаштованих до закладів усіх форм власності для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - заклади). Тільки протягом 2004 року до будинків дитини влаштовано 5 тис., дитячих будинків - 2,4 тис. і до інтернатних закладів - 3 тис. дітей.
На даний час державні заклади займають провідне місце в системі утримання та виховання, хоча статтею 5 Сімейного кодексу України визначено пріоритет сімейних форм виховання.
Перевантаженість закладів не дає можливості створити сприятливі умови для повноцінного виховання дітей.
У випускників інтернатних закладів виникають проблеми через відсутність житла, постійного місця роботи, а також труднощі із створенням власної сім'ї. Діти молодих одиноких матерів - колишніх випускниць закладів виховуються у тих самих закладах, в яких перебували їх матері.
В основу функціонування системи закладів покладено віковий принцип. Це означає, що до досягнення повноліття дитина перебуває в двох-трьох закладах - будинок дитини, дитячий будинок, інтернатний заклад, пристосовуючись кожного разу до нового середовищ , педагогічного та дитячого колективу, що спричиняє їх психологічне травмування і ускладнює в подальшому соціальну адаптацію.
Державна програма реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - Програма), поширюється на заклади усіх форм власності і спрямована на створення умов для реалізації державної політики щодо забезпечення державних гарантій і конституційних прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - діти), їх соціального захисту, створення закладів нового типу із сімейними формами виховання.
Мета Програми
Метою Програми є:
створення умов для реалізації державних гарантій і конституційних прав кожної дитини;
реалізація права на розвиток у сім'ї, в територіальній громаді, тобто виховання дітей насамперед за місцем їх походження;
створення умов для фізичного, розумового і духовного розвитку кожної дитини;
забезпечення соціального захисту дітей, здобуття ними належної освіти та опанування навичок до самостійного життя;
сприяння поширенню сімейних форм виховання дітей;
запобігання дитячій безпритульності і бездоглядності, правопорушенням, жорстокому поводженню з дітьми, насильству над ними;
забезпечення захисту прав дітей на спілкування з батьками та іншими родичами;
розвиток здібностей кожної дитини;
виховання братів і сестер в одному закладі;
забезпечення надання дітям індивідуальних психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, соціально-економічних, юридичних та інформаційних послуг;
утворення закладів нового типу із сімейними формами виховання;
запобігання поширенню сирітства;
посилення відповідальності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за забезпечення соціального захисту дітей.
Порівняльний аналіз можливих варіантів розв'язання проблем та обґрунтування оптимального варіанта
Реформування системи закладів може проводитися з урахуванням місця походження та місця проживання дітей.
У процесі реформування системи закладів слід враховувати місце походження дітей, оскільки при цьому більш повно забезпечується захист їх прав на спілкування з батьками та іншими родичами.
В Україні, зокрема в Дніпропетровській, Закарпатській, Київській і Львівській областях, накопичений певний досвід з розукрупнення інтернатних та утворення малокомплектних закладів, вихованцями яких є діти, що народилися в місцевості, де розташовані такі заклади. Діти, що виховуються в малокомплектних закладах, навчаються у середніх загальноосвітніх школах, підтримують стосунки з батьками та іншими родичами.

................
Перейти до повного тексту