1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, N 10, ст.64 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Внести до Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України "Про Регламент Верховної Ради України" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., NN 14-17, ст. 133, ст. 134, N 21, ст. 223) такі зміни:
1) частину першу статті 1 після слів "встановлюються Конституцією України" доповнити словами "Регламентом Верховної Ради України (далі - Регламент) та", а слова "коаліції депутатських фракцій" і "та цим Регламентом Верховної Ради України (далі - Регламент)" виключити;
2) пункт 5 частини шостої статті 3 викласти в такій редакції:
"5) розгляд питання про надання згоди на призначення Президентом України Прем'єр-міністра України";
3) у частині першій статті 7 слова "депутатських фракцій, коаліції депутатських фракцій" замінити словами "депутатських фракцій (депутатських груп)";
4) у частині четвертій статті 11 слова "оголошення указу Президента України про" та "або в окремих її місцевостях" виключити;
5) пункти 2 та 10 частини першої статті 16 виключити;
6) пункт 9 частини четвертої статті 20 виключити;
7) у частині третій статті 23 цифри "12-1" виключити;
8) у статті 25:
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Порядок денний пленарних засідань Верховної Ради на кожний день пленарного тижня готується Апаратом Верховної Ради на підставі затвердженого розкладу пленарних засідань сесії Верховної Ради з урахуванням передбаченої в ньому черговості та фактичного стану готовності кожного питання до розгляду Верховною Радою";
у частині третій останнє речення виключити;
частину п'яту викласти в такій редакції:
"5. Питання порядку денного пленарного засідання Верховної Ради, що залишилися нерозглянутими на пленарному засіданні, розглядаються Верховною Радою першими на наступному пленарному засіданні Верховної Ради";
9) у частині другій статті 32 слова "представників депутатських фракцій, які не входять до складу коаліції" виключити;
10) у частині другій статті 46 слова "Регламент Верховної Ради" виключити;
11) текст статті 59 викласти в такій редакції:
"1. Мінімальна кількість народних депутатів для формування депутатської фракції має становити не менше ніж 15 народних депутатів.
2. Народний депутат може входити до складу лише однієї депутатської фракції політичної партії (виборчого блоку політичних партій).
3. Голова Верховної Ради України, Перший заступник та заступник Голови Верховної Ради України не входять до складу депутатської фракції.
4. Народний депутат, якого виключено чи який вийшов зі складу депутатської фракції, є позафракційним";
12) доповнити статтею 59-1 такого змісту:
"Стаття 59-1. Депутатська група
1. Позафракційні народні депутати можуть об'єднуватися у депутатську групу народних депутатів (далі - депутатська група). Мінімальна кількість народних депутатів для формування депутатської групи має становити не менше ніж кількість, визначена частиною першою статті 59 цього Регламенту.
2. Народний депутат може входити до складу лише однієї депутатської групи. Голова Верховної Ради України, Перший заступник та заступник Голови Верховної Ради України не входять до складу депутатської групи.
3. Депутатська група реєструється в Апараті Верховної Ради в порядку, встановленому статтею 60 цього Регламенту.
4. Зареєстрована депутатська група має права депутатської фракції";
13) статтю 60 викласти в такій редакції:
"Стаття 60. Порядок реєстрації та припинення діяльності депутатських фракцій (депутатських груп)
1. Кожна депутатська фракція (депутатська група) реєструється в Апараті Верховної Ради. Умовою реєстрації є надходження до Апарату Верховної Ради підписаного особисто кожним народним депутатом, який увійшов до складу депутатської фракції (депутатської групи), письмового повідомлення про сформування депутатської фракції (депутатської групи). У письмовому повідомленні зазначаються повна (та, за наявності, скорочена) назва депутатської фракції (депутатської групи), її персональний склад та партійна належність членів депутатської фракції (депутатської групи), а також прізвища голови депутатської фракції (депутатської групи) та заступників голови депутатської фракції (депутатської групи) з розрахунку не більше одного на 15 членів депутатської фракції (депутатської групи). Повна та скорочена назва депутатської фракції має збігатися з назвою відповідної політичної партії (виборчого блоку політичних партій). Повна та скорочена назва депутатської групи не повинна співпадати з назвами зареєстрованих депутатських фракцій (депутатських груп).
2. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції (депутатської групи) головуючий на пленарному засіданні інформує народних депутатів про реєстрацію такої депутатської фракції (депутатської групи), її кількісний склад, голову депутатської фракції (депутатської групи) та заступників голови депутатської фракції (депутатської групи). Інформаційні матеріали про депутатську фракцію (депутатську групу) після її реєстрації надаються народним депутатам. У такому ж порядку повідомляється про зміни в складі депутатської фракції (депутатської групи).
3. Про вступ, вихід зі складу зареєстрованої депутатської фракції (депутатської групи) народний депутат повідомляє письмово головуючого на пленарному засіданні. Письмове повідомлення народного депутата про входження до складу тієї чи іншої депутатської фракції (депутатської групи) погоджується з головою цієї депутатської фракції (депутатської групи). Повідомлення про виключення із складу депутатської фракції (депутатської групи) робить головуючий на пленарному засіданні за поданням голови депутатської фракції (депутатської групи).
4. Депутатська фракція (депутатська група), склад якої стає меншим від необхідної мінімальної кількості народних депутатів, визначеної частиною першою статті 59 цього Регламенту, через 15 днів після дня настання такого факту оголошується Головою Верховної Ради України розпущеною";
14) главу 11 доповнити статтею 60-1 такого змісту:
"Стаття 60-1. Міжфракційне депутатське об'єднання
1. Народні депутати можуть добровільно об'єднуватися у міжфракційні депутатські об'єднання без реєстрації, кадрового, матеріально-технічного, інформаційного, організаційного забезпечення їх діяльності Апаратом Верховної Ради України. Міжфракційне депутатське об'єднання не має прав депутатської фракції (депутатської групи), передбачених цим Регламентом. Про створення міжфракційного депутатського об'єднання оголошує головуючий на пленарному засіданні за письмовим повідомленням керівника такого об'єднання";
15) глави 12 та 13 виключити;
16) у статті 73:
назву доповнити словами "(депутатських груп)";
частину другу після слів "голови депутатських фракцій", "голови депутатської фракції" та "заступник голови депутатської фракції" доповнити відповідно словами "(голови депутатських груп)", "(голови депутатської групи)" та "(заступник голови депутатської групи)";
частини сьому, десяту та одинадцяту після слів "депутатських фракцій" та "депутатським фракціям" доповнити відповідно словами "(депутатських груп)" та "(депутатським групам)";
17) у частині першій статті 78:
пункт 2 виключити;
пункт 5 викласти в такій редакції:
"5) здійснює повноваження, передбачені статтею 94 Конституції України";
у пункті 15 слова "організації роботи Верховної Ради, в тому числі про порядок підготовки документів та діловодство у Верховній Раді, а також про" виключити;
у пункті 16 слова "координує діяльність комітетів, тимчасових спеціальних комісій, тимчасових слідчих комісій" виключити;
18) частину четверту статті 81 викласти в такій редакції:
"4. Квоти розподілу посад голів комітетів, перших заступників, заступників голів, секретарів та членів комітетів визначаються пропорційно від кількісного складу депутатських фракцій (депутатських груп) до фактичної чисельності народних депутатів у порядку, встановленому Верховною Радою";
19) частини п'яту та шосту статті 82 після слів "депутатської фракції" та "депутатських фракцій" доповнити відповідно словами "(депутатської групи)" та "(депутатських груп)";
20) у статті 89:
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді належить Президенту України, народним депутатам, Кабінету Міністрів України і Національному банку України";
у пункті 1 частини п'ятої та пункті 1 частини шостої слова "Регламенту Верховної Ради" виключити;
21) пункт 2 частини першої статті 99 доповнити словами "чи Національний банк України";
22) статтю 137 виключити;
23) у статті 138:
у частині першій слова "Регламент Верховної Ради" виключити;
у частині п'ятій слова "Регламент Верховної Ради, постанови" замінити словом "Постанови";
24) у частині першій статті 139 слова "та закони, які офіційно оприлюднені Головою Верховної Ради України" виключити;
25) у частині шостій статті 161 слова "надходження коштів до Державного бюджету України та їх використання" замінити словами "використання коштів Державного бюджету України";
26) у частині першій статті 162 слова "висновків Рахункової палати щодо надходження та" замінити словами "висновку Рахункової палати про";
27) у частині шостій статті 170 слова "який відповідно до статті 112 Конституції України виконує обов'язки Президента України" виключити;
28) частину восьму статті 187 викласти в такій редакції:
"8. З моменту оголошення головуючим на пленарному засіданні про дострокове припинення повноважень Президента України у зв'язку з усуненням його з поста в порядку імпічменту на період до обрання і вступу на пост нового Президента України обов'язки Президента України виконує Прем'єр-міністр України відповідно до положень статті 112 Конституції України";
29) частину четверту статті 198 викласти в такій редакції:
"4. Законопроект щодо надання згоди на обов'язковість міжнародного договору України включається до порядку денного сесії Верховної Ради позачергово без голосування";
30) назву глави 33 викласти в такій редакції:
"Глава 33
ПРИЗНАЧЕННЯ ЧИ ОБРАННЯ НА ПОСАДИ, ЗВІЛЬНЕННЯ З ПОСАД, ПРИПИНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ, НАДАННЯ ЗГОДИ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ЧИ ЗВІЛЬНЕННЯ З ПОСАД ПОСАДОВИХ ОСІБ, ВИСЛОВЛЕННЯ НЕДОВІРИ ГЕНЕРАЛЬНОМУ ПРОКУРОРОВІ УКРАЇНИ У ВИПАДКАХ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ КОНСТИТУЦІЄЮ УКРАЇНИ";
31) статтю 206 виключити;
32) статті 205, 207 - 216 викласти в такій редакції:
"Стаття 205. Надання згоди на призначення Президентом України Прем'єр-міністра України
1. Подання Президента України про надання Верховною Радою згоди на призначення Президентом України Прем'єр-міністра України подається до Верховної Ради письмово і розглядається у Верховній Раді відповідно до Конституції України, Закону України "Про Кабінет Міністрів України" та цього Регламенту.
2. З письмовим поданням про надання згоди на призначення Прем'єр-міністра України до Верховної Ради одночасно подаються такі відомості: про громадянство; про освіту; про трудову діяльність; автобіографія; декларація про особисті доходи; зобов'язання фінансового характеру та майновий стан за рік, що передує року подання; відомості про перебування у складі керівного органу чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а також відомості про судимість кандидата. Усі відомості подаються державною мовою і власноручно підписуються кандидатом на посаду Прем'єр-міністра України. На вимогу Верховної Ради надаються також інші документи.
3. Верховна Рада розглядає подання Президента України про надання згоди на призначення на посаду Прем'єр-міністра України не пізніше ніж у п'ятиденний строк з дня внесення такого подання до Верховної Ради. Кандидат на посаду Прем'єр-міністра України за пропозицією депутатських фракцій (депутатських груп) до розгляду питання на пленарному засіданні Верховної Ради зустрічається з депутатськими фракціями (депутатськими групами) та відповідає на їхні запитання. Кандидатура Прем'єр-міністра України попередньо розглядається на засіданні комітету, до предмета відання якого належить таке питання, який надає Верховній Раді своє рішення не пізніше ніж у чотириденний строк з дня внесення відповідного подання Президентом України.
4. Під час розгляду питання про надання згоди на призначення на посаду Прем'єр-міністра України у пленарному засіданні Верховної Ради бере участь Президент України.
5. На обговорення кандидатури на посаду Прем'єр-міністра України Верховною Радою відводиться до однієї години часу, в тому числі для доповіді кандидата на цю посаду - до 20 хвилин.
6. За процедурним рішенням Верховної Ради час для обговорення кандидатури на посаду Прем'єр-міністра України може бути збільшений.
7. Після представлення кандидат на посаду Прем'єр-міністра України виступає з доповіддю про основні напрями майбутньої діяльності Кабінету Міністрів України, відповідає на запитання народних депутатів.
8. В обговоренні кандидатур на посаду Прем'єр-міністра України беруть участь представники депутатських фракцій (депутатських груп), представники комітетів (у разі їх створення), народні депутати.
9. Надання згоди на призначення кандидата на посаду Прем'єр-міністра України здійснюється Верховною Радою відкритим поіменним голосуванням.
10. Рішення про надання згоди на призначення кандидата на посаду Прем'єр-міністра України вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради.
11. Рішення про надання згоди на призначення на посаду Прем'єр-міністра України оформляється постановою Верховної Ради";
"Стаття 207. Порядок призначення на посаду та звільнення з посади за поданням Президента України Голови Національного банку України
1. Питання про призначення на посаду та звільнення з посади Голови Національного банку України розглядається Верховною Радою згідно з пунктом 18 частини першої статті 85 Конституції України за поданням Президента України, яке оголошує уповноважена ним особа. Стосовно кандидата на посаду Голови Національного банку України подаються відомості, зазначені в частині другій статті 205 цього Регламенту.
2. Комітет, до предмета відання якого належить таке питання, готує відповідне рішення та має право на виступ свого представника за результатами розгляду в комітеті питання про призначення на посаду та звільнення з посади Голови Національного банку України за поданням Президента України.
3. Про призначення на посаду чи звільнення з посади Голови Національного банку України після обговорення кандидатури (або результатів діяльності) Верховна Рада відкритим голосуванням приймає рішення, яке оформляється відповідною постановою Верховної Ради.
Стаття 208. Порядок призначення на посади та звільнення з посад Голови Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддів Конституційного Суду України та призначення членів Вищої ради юстиції
1. Відповідно до пунктів 16, 17, 26 частини першої статті 85 та частини другої статті 131 Конституції України Верховна Рада призначає на посади і звільняє з посад Голову Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддів Конституційного Суду України, призначає членів Вищої ради юстиції.

................
Перейти до повного тексту