1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 24 січня 2002 р. N 26-р
Київ
Про Концепцію реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2002-2010 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1757 від 25.12.2004 )
1. Схвалити Концепцію реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2002-2010 роки, що додається.
2. МВС разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити в тримісячний термін на основі схваленої цим розпорядженням Концепції проект Програми реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2002-2010 роки і подати його Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 29
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 24 січня 2002 р. N 26-р
КОНЦЕПЦІЯ
реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2002-2010 роки
1. Проблема та істотні фактори
Протягом останніх років в Україні спостерігається стійка тенденція до подальшого загострення проблем, пов'язаних з незаконним обігом (культивування наркотиковмісних рослин, розробка, виробництво, відпуск, виготовлення, зберігання, розподіл, торгівля, використання, переміщення на території України та за її межами) наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що створює безпосередню загрозу генофонду нації, забезпеченню правопорядку, національній безпеці країни.
Кількість злочинів, пов'язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, за останні десять років збільшилася в чотири рази і в 2001 році становила близько 50 тисяч.
Геополітичне положення України сприяє використанню її території для транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Кримінальні угруповання формують розгалужену мережу розповсюдження наркотичних засобів та психотропних речовин, активно розширюють зв'язки за кордоном з аналогічними кримінальними угрупованнями. Тільки за останні п'ять років ліквідовано близько 150 міжнародних каналів контрабандного надходження наркотичних засобів і психотропних речовин на територію України.
Існує також реальна загроза використання потенціалу хіміко-фармацевтичної та хімічної промисловості країни для незаконного виготовлення наркотичних засобів та психотропних речовин, переходу наркотичних (психотропних) лікарських засобів та прекурсорів в незаконний обіг.
За останні два роки кількість осіб, які незаконно вживають наркотичні засоби і психотропні речовини, у країні подвоїлась і у 2001 році становила понад 100 тис. осіб. Це переважно молодь віком до 30 років, тобто найбільш працездатна частина населення. Проте пошук і апробація нових методів профілактики наркоманії серед молоді, антинаркотичної пропаганди, лікування і реабілітації хворих на наркоманію є не завжди адекватними ситуації, що склалася.
За таких умов боротьба з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та протидія зловживанню наркотичними засобами та психотропними речовинами є важливою складовою частиною діяльності держави і потребує координації зусиль центральних та місцевих органів виконавчої влади, громадських об'єднань, підприємств, установ та організацій, налагодження тісного співробітництва з відповідними державними органами і громадськими об'єднаннями зарубіжних країн, міжнародними організаціями, визначення основних напрямів державної політики у цій сфері.
2. Мета і завдання Концепції
Основною метою Концепції є розроблення та здійснення пріоритетних заходів щодо протидії на державному рівні поширенню наркоманії і злочинності, пов'язаної з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, виконання взятих Україною відповідних зобов'язань перед міжнародним співтовариством.
Концепцією визначаються такі напрями реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів:
запобігання незаконному вживанню наркотичних засобів і психотропних речовин, зокрема шляхом запровадження сучасних методик профілактики наркоманії, поліпшення антинаркотичної пропаганди, особливо серед молоді, удосконалення форм і методів лікування, реабілітації та ресоціалізації осіб, хворих на наркоманію;
здійснення жорсткого контролю за дотриманням вимог законодавства щодо обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та притягнення до відповідальності осіб, винних за їх порушення;
ефективну протидію злочинності, пов'язаної з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
міжнародне співробітництво у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Концепція спрямована на виконання таких завдань:
скорочення обсягів незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зниження рівня незаконного вживання наркотичних засобів та психотропних речовин;
формування в суспільстві, насамперед у молоді, неприйнятного ставлення до наркоманії як явища та підвищення ефективності існуючого механізму боротьби з її розповсюдженням;
створення цілісної системи діяльності державних органів, підприємств, установ, організацій та громадських об'єднань у сфері боротьби з поширенням наркоманії, незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та превентивних заходів, які здійснюються (або необхідно здійснити) на національному і міждержавному рівні;
поглиблення міжнародного співробітництва державних органів у сфері боротьби з поширенням наркоманії та незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
3. Організаційно-правові заходи з протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів
Виконання основних завдань, спрямованих на досягнення мети Концепції, можливе шляхом прийняття Програми боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2002-2010 роки та відповідних галузевих і регіональних програм, заходи яких мають передбачати, зокрема, нормативно-правове врегулювання питань щодо:
вдосконалення порядку вилучення і конфіскації коштів та майна, отриманих унаслідок незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
встановлення відповідальності посадових осіб фінансових та інших установ, підприємств та організацій за неналежне виконання вимог статті 7 Закону України "Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними";
запровадження методу контрольованого збуту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів в оперативно-розшуковій діяльності;
вдосконалення порядку провадження діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, в окремих галузях;
встановлення:
правил допуску осіб до роботи з наркотичними засобами і психотропними речовинами;
правил знищення конфіскованого або вилученого обладнання, яке використовувалося для незаконного виробництва чи виготовлення наркотичних засобів та психотропних речовин та (або) подальше використання якого визнано недоцільним;
правил перевезення, ввезення на митну територію України та вивезення за її межі наркотичних (психотропних) лікарських засобів хворими;
вдосконалення порядку транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
створення єдиної загальнодержавної системи обліку осіб, хворих на наркоманію;
соціально-медичної реабілітації осіб, хворих на наркоманію.
Організаційні заходи з протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів повинні передбачати:
проведення постійного моніторингу та аналізу стану і фактичного поширення наркоманії та незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та пов'язаних з цим втрат суспільства, а також коригування на основі цього моніторингу та аналізу програм протидії поширенню наркоманії і злочинності, пов'язаної з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, на національному і регіональному рівні;
створення єдиної інформаційної мережі обліку злочинів, пов'язаних із незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, на базі міжвідомчого автоматизованого банку даних "Наркобізнес" при МВС;
створення міжвідомчої лабораторії з метою дослідження та систематизації відомостей про синтетичні та напівсинтетичні наркотичні засоби і психотропні речовини, прекурсори, вилучені з незаконного обігу, накопичення інформації про технологічні процеси, які застосовуються в підпільних нарколабораторіях, і про результати перевірок хіміко-фармацевтичних та сільськогосподарських підприємств, діяльність яких пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів чи культивуванням наркотиковмісних рослин;
створення міжвідомчого інформаційно-аналітичного центру дослідження проблем поширення наркоманії та злочинності на її ґрунті;
створення позабюджетного державного фонду протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними.
Для успішної реалізації заходів щодо боротьби зі злочинністю, пов'язаною з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, необхідно також забезпечити:
підвищення рівня кваліфікації працівників правоохоронних органів, які ведуть боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
збільшення в межах визначеної загальної чисельності працівників відповідних правоохоронних органів штатної чисельності працівників підрозділів, які безпосередньо ведуть боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
удосконалення механізму міжвідомчого співробітництва у сфері протидії поширенню наркоманії шляхом обміну інформацією, досвідом роботи, проведення спільних заходів, участі в науково-дослідних розробках та дослідженнях.
З урахуванням світового досвіду боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів необхідно провести наукові дослідження щодо:
кількісних показників незаконного вживання наркотичних засобів і психотропних речовин та можливих шляхів зменшення латентності цього явища;
впливу незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, геополітичних факторів та міграційних процесів на загальну наркоситуацію і стан злочинності;
матеріальних втрат та збитків держави внаслідок поширення наркоманії;
криміналістичних аспектів виявлення та розкриття злочинів, пов'язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
розроблення дослідних зразків апаратури одорологічного принципу дії для дистанційного виявлення наркотичних засобів та психотропних речовин, біохімічних діагностичних тестів, медико-технічних засобів і методів виявлення осіб, які допускають немедичне вживання наркотичних засобів або психотропних речовин.

................
Перейти до повного тексту