- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
1. Частину третю
статті 47 Закону України "Про дорожній рух" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 31, ст. 338; 2013 р., № 30, ст. 340) викласти в такій редакції:
"На ділянках доріг, вулиць та на залізничних переїздах встановлюються відповідні дорожні знаки з інформацією про найближчий заклад охорони здоров’я, який може забезпечити надання екстреної медичної допомоги або іншої медичної допомоги, напрямок руху та відстань до нього, а також про телефонний номер виклику екстреної медичної допомоги 103 та екстрену комунікацію за єдиним телефонним номером 112".
2. У
Законі України "Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112" (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 49, ст. 560 із наступними змінами):
у частині першій:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1) екстрена комунікація - зв’язок за допомогою послуг міжособистісних електронних комунікацій між кінцевим користувачем, комунікаційним центром "Служба 112" (далі - Служба 112) або оперативно-диспетчерською службою з метою запиту та отримання екстреної допомоги";
доповнити пунктом 3-1 такого змісту:
"3-1) екстрена служба - служба, що забезпечує організацію та надання екстреної допомоги населенню (оперативно-рятувальна служба цивільного захисту - 101, поліція - 102, екстрена медична допомога - 103, аварійна служба газу - 104)";
пункти 4 і 5 викласти в такій редакції:
"4) оперативно-диспетчерські служби - складові частини екстрених служб, до яких належать відповідні служби органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що здійснюють екстрені комунікації та обробляють інформацію про них, здійснюють інформаційну підтримку і координацію дій підрозділів екстреної допомоги населенню та контроль за наданням такої допомоги;
5) підрозділи екстреної допомоги населенню - складові частини екстрених служб, до яких належать пожежно-рятувальні підрозділи, підрозділи аварійно-рятувальних та аварійних служб, Національної поліції України, інших правоохоронних органів, центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, інших закладів охорони здоров’я системи екстреної медичної допомоги, які працюють у безперервному та цілодобовому режимі, оснащені необхідними технічними засобами та надають екстрену допомогу населенню";
доповнити пунктами 6-10 такого змісту:
"6) система екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 (далі - система 112) - сукупність визначених цим Законом суб’єктів, які забезпечують організацію надання екстреної допомоги населенню за принципом "єдиного вікна" з використанням технічних засобів електронних комунікацій;
7) інформаційно-комунікаційна система 112 - складова частина системи 112, що є функціональною підсистемою єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України і становить сукупність програмно-апаратного комплексу та електронних комунікаційних мереж, призначених для здійснення екстрених комунікацій, їх обробки, зберігання, передачі інформації про них відповідним оперативно-диспетчерським службам, які доводять її до відома відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню для надання такої допомоги;
8) інші технічні засоби електронних комунікацій - засоби зв’язку, що забезпечують доступ до Служби 112 та екстрених служб за допомогою смс-повідомлень, обміну повідомленнями, відео- або інших типів зв’язку;
9) принцип "єдиного вікна" - принцип, відповідно до якого доступ до всіх екстрених служб або однієї із них забезпечується за єдиним телефонним номером 112;
10) точка приймання безпекових викликів (PSAP) - фізичне місце, в якому екстрена комунікація надається в першу чергу";
доповнити частиною другою такого змісту:
частину другу викласти в такій редакції:
"2. До суб’єктів системи 112 належать Служба 112, оперативно-диспетчерські служби та підрозділи екстреної допомоги населенню";
після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:
"3. Служба 112 є точкою приймання безпекових викликів (PSAP) та структурним підрозділом установи, що належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України".
У зв’язку з цим частини третю і четверту вважати відповідно частинами четвертою і п’ятою;
у частині четвертій слова "підрозділів екстреної допомоги населенню" замінити словами і цифрами "екстрених служб 101, 102, 103 та 104";
доповнити частиною шостою такого змісту:
"6. Система 112 забезпечує доступ до єдиного телефонного номера 112 та телефонних номерів екстрених служб 101, 102, 103 та 104 всім особам, які перебувають на території України, у тому числі особам з інвалідністю та особам, які не володіють державною мовою, за допомогою голосових дзвінків та інших технічних засобів електронних комунікацій";
3) у частині першій
статті 4 слова "та цілодобове" замінити словами "цілодобове невідкладне".
у частині третій:
абзац третій пункту 4 виключити;
доповнити пунктом 8 такого змісту:
"8) забезпечення інформування населення, у тому числі осіб з інвалідністю та осіб, які не володіють державною мовою, про функціонування єдиного телефонного номера 112, його використання та спеціальні можливості";
частину четверту доповнити пунктом 3 такого змісту:
"3) у взаємодії з Міністерством внутрішніх справ України інформування населення, у тому числі осіб з інвалідністю та осіб, які не володіють державною мовою, про функціонування єдиного телефонного номера 112, його використання та спеціальні можливості";
у частині першій:
в абзаці першому слово "забезпечують" замінити словом "забезпечує";
у пункті 1 слово "прийняття" замінити словом "здійснення";
у пункті 2 слова "підрозділів екстреної допомоги населенню" замінити словами "екстрених служб";
пункт 4 викласти в такій редакції:
"4) зворотний зв’язок з кінцевим користувачем протягом усього часу надання екстреної допомоги";
доповнити пунктом 6 такого змісту:
"6) фіксування процесу організації надання екстреної допомоги (фіксування часу та процесу проходження інформації в інформаційно-комунікаційній системі 112)";
частини третю і четверту викласти в такій редакції:
"3. Оператори Служби 112 здійснюють екстрені комунікації, обробляють їх, невідкладно передають інформацію про такі комунікації, їх аудіозаписи та інші дані (за наявності) відповідним оперативно-диспетчерським службам".
4. Для забезпечення оброблення екстрених комунікацій за телефонними номерами екстрених служб 112, 101, 102, 103 та 104 Служба 112 та оперативно-диспетчерські служби мають право використовувати інформацію, що міститься в базах даних постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, зокрема:
для абонента фіксованого голосового зв’язку - номер абонента, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), найменування та адреса місцезнаходження кінцевого (термінального) обладнання та інші мережеві ідентифікатори абонента (за наявності);
для абонента мобільного зв’язку – номер абонента та місцезнаходження кінцевого (термінального) обладнання абонента на момент здійснення екстреної комунікації";
у частині п’ятій:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1) отримання екстрених комунікацій та інформації про них від Служби 112";
................Перейти до повного тексту