1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
1. Частину третю статті 47 Закону України "Про дорожній рух" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 31, ст. 338; 2013 р., № 30, ст. 340) викласти в такій редакції:
"На ділянках доріг, вулиць та на залізничних переїздах встановлюються відповідні дорожні знаки з інформацією про найближчий заклад охорони здоров’я, який може забезпечити надання екстреної медичної допомоги або іншої медичної допомоги, напрямок руху та відстань до нього, а також про телефонний номер виклику екстреної медичної допомоги 103 та екстрену комунікацію за єдиним телефонним номером 112".
2. У Законі України "Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112" (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 49, ст. 560 із наступними змінами):
1) у статті 1:
у частині першій:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1) екстрена комунікація - зв’язок за допомогою послуг міжособистісних електронних комунікацій між кінцевим користувачем, комунікаційним центром "Служба 112" (далі - Служба 112) або оперативно-диспетчерською службою з метою запиту та отримання екстреної допомоги";
доповнити пунктом 3-1 такого змісту:
"3-1) екстрена служба - служба, що забезпечує організацію та надання екстреної допомоги населенню (оперативно-рятувальна служба цивільного захисту - 101, поліція - 102, екстрена медична допомога - 103, аварійна служба газу - 104)";
пункти 4 і 5 викласти в такій редакції:
"4) оперативно-диспетчерські служби - складові частини екстрених служб, до яких належать відповідні служби органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що здійснюють екстрені комунікації та обробляють інформацію про них, здійснюють інформаційну підтримку і координацію дій підрозділів екстреної допомоги населенню та контроль за наданням такої допомоги;
5) підрозділи екстреної допомоги населенню - складові частини екстрених служб, до яких належать пожежно-рятувальні підрозділи, підрозділи аварійно-рятувальних та аварійних служб, Національної поліції України, інших правоохоронних органів, центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, інших закладів охорони здоров’я системи екстреної медичної допомоги, які працюють у безперервному та цілодобовому режимі, оснащені необхідними технічними засобами та надають екстрену допомогу населенню";
доповнити пунктами 6-10 такого змісту:
"6) система екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 (далі - система 112) - сукупність визначених цим Законом суб’єктів, які забезпечують організацію надання екстреної допомоги населенню за принципом "єдиного вікна" з використанням технічних засобів електронних комунікацій;
7) інформаційно-комунікаційна система 112 - складова частина системи 112, що є функціональною підсистемою єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України і становить сукупність програмно-апаратного комплексу та електронних комунікаційних мереж, призначених для здійснення екстрених комунікацій, їх обробки, зберігання, передачі інформації про них відповідним оперативно-диспетчерським службам, які доводять її до відома відповідних підрозділів екстреної допомоги населенню для надання такої допомоги;
8) інші технічні засоби електронних комунікацій - засоби зв’язку, що забезпечують доступ до Служби 112 та екстрених служб за допомогою смс-повідомлень, обміну повідомленнями, відео- або інших типів зв’язку;
9) принцип "єдиного вікна" - принцип, відповідно до якого доступ до всіх екстрених служб або однієї із них забезпечується за єдиним телефонним номером 112;
10) точка приймання безпекових викликів (PSAP) - фізичне місце, в якому екстрена комунікація надається в першу чергу";
доповнити частиною другою такого змісту:
"2. Інші терміни вживаються в цьому Законі у значеннях, наведених у Кодексі цивільного захисту України, у законах України "Про захист персональних даних", "Про інформацію", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні комунікації", "Про екстрену медичну допомогу";
2) у статті 3:
частину другу викласти в такій редакції:
"2. До суб’єктів системи 112 належать Служба 112, оперативно-диспетчерські служби та підрозділи екстреної допомоги населенню";
після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:
"3. Служба 112 є точкою приймання безпекових викликів (PSAP) та структурним підрозділом установи, що належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України".
У зв’язку з цим частини третю і четверту вважати відповідно частинами четвертою і п’ятою;
у частині четвертій слова "підрозділів екстреної допомоги населенню" замінити словами і цифрами "екстрених служб 101, 102, 103 та 104";
доповнити частиною шостою такого змісту:
"6. Система 112 забезпечує доступ до єдиного телефонного номера 112 та телефонних номерів екстрених служб 101, 102, 103 та 104 всім особам, які перебувають на території України, у тому числі особам з інвалідністю та особам, які не володіють державною мовою, за допомогою голосових дзвінків та інших технічних засобів електронних комунікацій";
3) у частині першій статті 4 слова "та цілодобове" замінити словами "цілодобове невідкладне".
4) у статті 5:
у частині третій:
абзац третій пункту 4 виключити;
доповнити пунктом 8 такого змісту:
"8) забезпечення інформування населення, у тому числі осіб з інвалідністю та осіб, які не володіють державною мовою, про функціонування єдиного телефонного номера 112, його використання та спеціальні можливості";
частину четверту доповнити пунктом 3 такого змісту:
"3) у взаємодії з Міністерством внутрішніх справ України інформування населення, у тому числі осіб з інвалідністю та осіб, які не володіють державною мовою, про функціонування єдиного телефонного номера 112, його використання та спеціальні можливості";
5) у статті 6:
у частині першій:
в абзаці першому слово "забезпечують" замінити словом "забезпечує";
у пункті 1 слово "прийняття" замінити словом "здійснення";
у пункті 2 слова "підрозділів екстреної допомоги населенню" замінити словами "екстрених служб";
пункт 4 викласти в такій редакції:
"4) зворотний зв’язок з кінцевим користувачем протягом усього часу надання екстреної допомоги";
доповнити пунктом 6 такого змісту:
"6) фіксування процесу організації надання екстреної допомоги (фіксування часу та процесу проходження інформації в інформаційно-комунікаційній системі 112)";
частини третю і четверту викласти в такій редакції:
"3. Оператори Служби 112 здійснюють екстрені комунікації, обробляють їх, невідкладно передають інформацію про такі комунікації, їх аудіозаписи та інші дані (за наявності) відповідним оперативно-диспетчерським службам".
4. Для забезпечення оброблення екстрених комунікацій за телефонними номерами екстрених служб 112, 101, 102, 103 та 104 Служба 112 та оперативно-диспетчерські служби мають право використовувати інформацію, що міститься в базах даних постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, зокрема:
для абонента фіксованого голосового зв’язку - номер абонента, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), найменування та адреса місцезнаходження кінцевого (термінального) обладнання та інші мережеві ідентифікатори абонента (за наявності);
для абонента мобільного зв’язку – номер абонента та місцезнаходження кінцевого (термінального) обладнання абонента на момент здійснення екстреної комунікації";
у частині п’ятій:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1) отримання екстрених комунікацій та інформації про них від Служби 112";

................
Перейти до повного тексту