1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Основні напрями бюджетної політики на 2002 рік (Бюджетна резолюція)
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, N 40, ст.196 )
Відповідно до Конституції України та Закону України "Про бюджетну систему України", з метою своєчасного складання проекту Закону України про Державний бюджет України на 2002 рік, Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Основні напрями бюджетної політики на 2002 рік (додаються).
2. Кабінету Міністрів України подати до Верховної Ради України проект Закону України про Державний бюджет України на 2002 рік з урахуванням схвалених Основних напрямів бюджетної політики на 2002 рік.
Голова Верховної Ради України І.ПЛЮЩ
м. Київ, 21 червня 2001 року
N 2543-III
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 21 червня 2001 року N 2543-III
ОСНОВНІ НАПРЯМИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ
НА 2002 РІК (Бюджетна резолюція)
Відповідно до Конституції України, Закону України "Про бюджетну систему України" та з метою своєчасного складання проекту закону про Державний бюджет України на 2002 рік і регулювання міжбюджетних відносин Верховна Рада України визначає основні напрями бюджетної політики на 2002 рік.
1. Загальні принципи та напрями бюджетної політики на 2002 рік
1.1. Політика у сфері державних фінансів та Державний бюджет України як головний фінансовий план країни мають стати основою розвитку економічних реформ, створення соціально орієнтованої ринкової економіки, закріплення досягнутих темпів економічного зростання як передумови підвищення життєвого рівня та добробуту населення.
1.2. Формування, розгляд, затвердження та виконання бюджетів, що складають бюджетну систему України, мають здійснюватися на конституційних засадах, єдиних принципах та підходах і базуватися на прогнозних макропоказниках соціально-економічного розвитку України на 2002 рік.
1.3. Необхідно забезпечити зростання порівняно з 2001 роком фактичної частки місцевих бюджетів у зведеному бюджеті України. Передбачити поглиблення бюджетної реформи та вдосконалення міжбюджетних відносин до рівня бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення і бюджетів районів.
Започаткувати стратегію формування місцевих бюджетів на стабільній для кожного бюджету доходній основі. Трансфертну політику будувати із застосуванням об'єктивних критеріїв вирівнювання та чітко виписаних механізмів, які б гарантували надходження таких трансфертів до місцевих бюджетів.
1.4. Головними напрямами та засадами фінансової стабілізації та сталого економічного зростання є:
1) приведення зобов'язань держави у відповідність з її ресурсами;
2) збалансованість (бездефіцитність) бюджетів та впровадження жорсткої фінансової дисципліни в усіх ланках державних фінансів, включаючи трансферти державним підприємствам;
3) зниження рівня інфляції та стабілізація валютного курсу;
4) повне та своєчасне виконання внутрішніх і зовнішніх державних зобов'язань;
5) суттєве підвищення рівня монетизації в економіці України;
6) забезпечення випереджаючих темпів зростання реальних доходів населення порівняно з темпами зростання валового внутрішнього продукту;
7) запровадження системи економічних та адміністративних заходів для легалізації доходів та скорочення тіньового сектора економіки;
8) раціональна податкова політика, яка базується на зниженні податкового тиску та поєднанні фіскальної та стимулюючої функції податків;
9) посилення соціальної спрямованості бюджету;
10) перехід до формування бюджету за програмно-цільовим методом із використанням економічної класифікації видатків;
11) розробка та впровадження бюджету розвитку в контексті державної програми економічного і соціального розвитку України на 2002 рік;
12) здійснення політики щодо зменшення частки спеціального фонду у складі бюджетів і впорядкування його структури.
1.5. Частка прогнозованого річного обсягу валового внутрішнього продукту, що перерозподіляється через зведений бюджет, має зберегтися на рівні, не вище врахованого при затвердженні Закону України "Про Державний бюджет України на 2001 рік".
1.6. Забезпечити протягом 2002 році перехід на повне казначейське обслуговування бюджетів усіх рівнів. При цьому мають бути визначені права та обов'язки, система взаємодії та відповідальності між органами самоврядування як власниками бюджетних коштів та Державним казначейством України і його територіальними відділеннями як органами, що здійснюють касове виконання місцевих бюджетів.
Запровадження системи казначейського виконання місцевих бюджетів має здійснюватися не примусово, а виключно на засадах стимулювання.
2. Бюджетна політика у сфері доходів
2.1. Доходи бюджету формуються відповідно до законодавства України з урахуванням проведення податкової реформи, скорочення неефективно діючих пільг та розширення податкової бази за рахунок легалізації тіньового сектора. При цьому має бути оптимізоване податкове навантаження та створені необхідні умови для захисту вітчизняного товаровиробника.
Планування доходів бюджетів усіх рівнів базується на прогнозних макропоказниках соціально-економічного розвитку та засадах фінансового та податкового законодавства.
2.2. З метою розширення податкової бази та забезпечення стабільності доходної частини бюджету передбачити:
1) виключення негрошових розрахунків та будь-яких форм взаємозаліків у процесі виконання бюджетів усіх рівнів;
2) заборону реструктуризації та списання податкової заборгованості суб'єктів господарювання зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), а також встановлення мораторію на надання податкових пільг і відстрочок у сплаті податкових зобов'язань;
3) реструктуризацію та списання зобов'язань держави у відшкодуванні податку на додану вартість з урахуванням обсягів вже проведеної реструктуризації та списання заборгованості платників податків перед бюджетом;
4) зменшення обсягів простроченої податкової заборгованості з податкових платежів до бюджетів усіх рівнів за рахунок поліпшення стану збирання податків і неподаткових платежів із застосуванням сучасних технологій податкового адміністрування;
5) удосконалення системи розрахунків підприємств паливно-енергетичного комплексу з бюджетом;
6) збільшення доходів державного бюджету за рахунок цільового та ефективного використання частки майна, що є державною власністю;
7) підвищення ефективності приватизації державного і комунального майна, забезпечення приватизації об'єктів за їх реальною ринковою вартістю;
8) чітке визначення джерел формування спеціального фонду бюджету.
2.3. Кошти від повернення позичок, наданих Державним інноваційним фондом з моменту його включення до Державного бюджету України підприємствам і організаціям для виконання ними інноваційних проектів, після ліквідації цього Фонду необхідно вважати бюджетними ресурсами та зараховувати їх до доходної частини спеціального фонду Державного бюджету України.
2.4. Відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету має здійснюватись за чітко визначеною процедурою, з відповідальністю Державного казначейства України за таке відшкодування.
3. Бюджетна політика у сфері видатків
3.1. З метою забезпечення ефективної державної політики у сфері бюджетних видатків удосконалити мережу закладів та установ, які фінансуються з державного бюджету і місцевих бюджетів, для підвищення рівня та якості послуг, що надаються громадянам, для виконання у повному обсязі цільових програм соціально-економічного розвитку, а також запровадити механізм та додаткові заходи щодо гласності і посилення контролю за використанням бюджетних коштів.
3.2. Пріоритетним напрямом бюджетної політики у сфері видатків повинно стати подальше посилення соціальної спрямованості бюджету. На реалізацію програм соціальної спрямованості має бути направлено не менше 50 відсотків видатків зведеного бюджету України на 2002 рік.
Першочерговими завданнями бюджетної політики у соціальній сфері є:
1) суттєве підвищення реальної заробітної плати громадян;
2) поетапне наближення мінімальної заробітної плати до прожиткового мінімуму;
3) розмежування пенсійних виплат з Державного бюджету України і Пенсійного фонду України;
4) індексація грошових доходів працівників бюджетної сфери відповідно до законодавства України;
5) запровадження надання адресних пільг і субсидій населенню виключно у грошовій формі;
6) забезпечення у повному обсязі фінансування державної соціальної допомоги малозабезпеченим громадянам та сім'ям з дітьми, повне погашення заборгованості із соціальних виплат;
7) погашення заборгованості із соціальних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
8) підвищення заробітної плати працівникам бюджетної сфери та стипендій студентам;
9) визначення додаткових заходів погашення знецінених грошових заощаджень громадян в установах Ощадного банку і страхових внесків до колишнього Укрдержстраху;
10) забезпечення належних умов для функціонування судів відповідно до Конституції України шляхом збільшення обсягів фінансування та удосконалення системи фінансування судів.

................
Перейти до повного тексту