- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 5 березня 2024 р. № 254 Київ |
Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва
Відповідно до абзацу другого підпункту "а" підпункту 1 пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України від 29 липня 2022 р.
№ 2486-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення вимог цивільного захисту під час планування та забудови територій" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що додається.
3. Установити, що:
Єдиний державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиний державний реєстр адрес, Реєстр будівель та споруд починають функціонувати через два місяці з дня набрання чинності цією постановою;
масив (набір) даних про номери в адресах будівель, споруд, земельних ділянок та приміщень, надання яких забезпечується Міністерством юстиції, формується на основі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
рішення про початок реалізації експериментального проекту на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях у Донецькій, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській та Херсонській областях приймають відповідні обласні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації.
4. Внести до
Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 "Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401; 2022 р., № 54, ст. 3173, № 70, ст. 4233; 2023 р., № 45, ст. 2400), зміни, що додаються.
5. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури за участю Міністерства цифрової трансформації:
забезпечити вжиття заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту;
подати не пізніше ніж через два місяці після завершення експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо доцільності внесення змін до актів законодавства.
6. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури і технічному адміністратору Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва забезпечити створення, наповнення даними, верифікацію даних, ведення та адміністрування Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес і Реєстру будівель та споруд у межах повноважень у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
7. Міністерству юстиції, Державній міграційній службі та Державній службі статистики забезпечити надання технічному адміністратору Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва масивів (наборів) даних про поіменовані (іменовані) об’єкти, вулиці, номери в адресах будівель, споруд, земельних ділянок та приміщень для реалізації експериментального проекту.
8. Рекомендувати Центральній виборчій комісії надати технічному адміністратору Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва масив (набір) даних про поіменовані об’єкти, вулиці, номери в адресах будівель, споруд та приміщень для використання під час реалізації експериментального проекту.
9. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністерству аграрної політики та продовольства і Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру забезпечити електронну інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру та національного геопорталу з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва у частині даних, необхідних для реалізації експериментального проекту.
10. Обласним, Київській міській, районним державним (військовим, військово-цивільним), районним у м. Києві державним адміністраціям вжити заходів до реалізації експериментального проекту.
11. Рекомендувати органам місцевого самоврядування забезпечити реалізацію експериментального проекту.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 71 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 березня 2024 р. № 254
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (далі - Реєстр адміністративно-територіального устрою), Єдиного державного реєстру адрес (далі - Реєстр адрес), Реєстру будівель та споруд (далі - Реєстр споруд) у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - експериментальний проект).
Дія цього Порядку не поширюється на об’єкти військового нерухомого майна та об’єкти критичної інфраструктури.
2. Реалізація експериментального проекту здійснюється з метою створення, первинного наповнення даними та належного ведення Реєстру адміністративно-територіального устрою, Реєстру адрес та Реєстру споруд (далі - реєстри) у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - електронна система) з метою підвищення рівня інтероперабельності публічних електронних реєстрів у частині використання даних про адміністративно-територіальні одиниці та території територіальних громад, адресної інформації, даних про будівлі, споруди та їх технічні характеристики.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
адреса - унікальна структурована сукупність текстових даних (реквізитів), що використовується для ідентифікації та визначення розташування на місцевості будівлі, споруди та/або приміщення і використовувалась для орієнтовного визначення місця розташування земельної ділянки до дня початку застосування вимог частини третьої
статті 26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності";
адресна інформація - масив (набір) даних про адреси, вулиці, площі, майдани, набережні, шосе, тупики, бульвари, проспекти, алеї, провулки, проїзди, узвози тощо (далі - вулиці) та поіменовані об’єкти;
верифікація даних - процес підтвердження повноти, достовірності та актуальності інформації;
орган з присвоєння адреси - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районної у місті ради, районна чи обласна державна (військова, військово-цивільна) адміністрація або районна у м. Києві держадміністрація;
орган містобудування та архітектури - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань містобудування та архітектури, який долучився до експериментального проекту, або структурний підрозділ районної чи обласної державної (військової, військово-цивільної) адміністрації, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації) з питань містобудування та архітектури;
первинне наповнення даними - процес створення повного та структурованого набору даних у складі відповідного реєстру шляхом зазначення, перенесення, завантаження даних про всі наявні об’єкти відповідного реєстру, що здійснюється вперше та одноразово згідно із цим Порядком;
поіменований об’єкт - гідрографічний, соціально-економічний, природно-заповідний, лінійний або інший подібний об’єкт за межами населеного пункту, дані про який застосовуються для верифікації та присвоєння адреси;
поточне внесення даних - запис відомостей про новий окремий об’єкт (реєстрація об’єкта), зміна, виправлення чи анулювання таких відомостей у відповідному реєстрі, що здійснюються згідно із законодавством під час ведення такого реєстру;
приміщення - складова частина об’єкта будівництва або закінченого будівництвом об’єкта (будівлі або споруди), яка є або стане самостійним об’єктом нерухомого майна (квартира, гаражний бокс, машино-місце, інше житлове чи нежитлове приміщення);
Реєстр адрес - складова частина електронної системи, що забезпечує збирання, верифікацію, реєстрацію, накопичення, облік, захист, відображення, оброблення та надання інформації про поіменовані об’єкти, вулиці та адреси;
Реєстр адміністративно-територіального устрою - складова частина електронної системи, що забезпечує збирання, реєстрацію, накопичення, облік, захист, відображення, оброблення та надання інформації про адміністративно-територіальні одиниці та території територіальних громад;
Реєстр споруд - складова частина електронної системи, що забезпечує збирання, верифікацію, реєстрацію, накопичення, облік, захист, відображення, оброблення та надання інформації про будівлі, споруди, приміщення та їх технічні характеристики.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України
"Про регулювання містобудівної діяльності",
"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги",
"Про публічні електронні реєстри",
"Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність",
"Про архітектурну діяльність",
"Про національну інфраструктуру геопросторових даних",
"Про автомобільні дороги",
"Про Державний земельний кадастр",
"Про географічні назви",
"Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень",
"Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому",
"Про місцеве самоврядування в Україні",
"Про місцеві державні адміністрації",
Порядку присвоєння адрес об’єктам будівництва, об’єктам нерухомого майна, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2021 р. № 690 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 56, ст. 3456),
Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 532 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 44, ст. 2701), та
Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401) (далі - Порядок ведення електронної системи).
5. Реєстри ведуться державною мовою та функціонують безперервно, крім випадків проведення модернізації або планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням програмно-апаратних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається адміністратором електронної системи та/або технічним адміністратором електронної системи.
7. Фінансування робіт із створення реєстрів, у тому числі робіт із створення програмно-технічних засобів, здійснюється за рахунок коштів проектів міжнародної технічної допомоги.
Фінансування заходів адміністратора електронної системи та технічного адміністратора електронної системи, пов’язаних із забезпеченням функціонування реєстрів, здійснюється в порядку та на умовах фінансового забезпечення створення та ведення електронної системи, що визначені
Порядком ведення електронної системи.
8. Право власності на реєстри і програмно-технічні засоби, створені у рамках експериментального проекту, належить державі в особі Мінінфраструктури.
Координатор та учасники експериментального проекту
9. Координатором експериментального проекту є Мінінфраструктури.
Учасниками експериментального проекту є:
Мінінфраструктури;
Мінцифри;
адміністратор електронної системи;
технічний адміністратор електронної системи;
адміністратор інформаційної системи Мін’юсту;
обласні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації (далі - обласні адміністрації);
районні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації (далі - районні адміністрації);
органи місцевого самоврядування.
10. Держателем реєстрів є Мінінфраструктури.
Держатель реєстрів у рамках реалізації експериментального проекту:
координує учасників експериментального проекту;
забезпечує та здійснює створення, впровадження і ведення реєстрів;
виконує повноваження адміністратора реєстрів, у тому числі заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення реєстрів;
здійснює фінансування заходів адміністратора електронної системи та технічного адміністратора електронної системи, пов’язаних із забезпеченням функціонування реєстрів;
уповноважує посадових осіб із числа своїх працівників здійснювати функції публічного реєстратора Реєстру адміністративно-територіального устрою, зупиняє або припиняє такі повноваження;
визначає види вихідних даних, які можуть застосовуватись для створення Реєстру адрес та Реєстру споруд, якщо вони не передбачені цим Порядком;
організовує отримання та/або оброблення вихідних даних для створення Реєстру адрес та Реєстру споруд;
має доступ до даних реєстрів з метою реалізації повноважень, визначених цим пунктом;
організовує проведення робіт із захисту даних реєстрів, у тому числі щодо модернізації комплексної системи захисту інформації електронної системи у зв’язку із створенням реєстрів;
забезпечує виправлення топологічних та інших помилок у вихідних даних та даних реєстрів, які мають технічний характер;
організовує електронну взаємодію реєстрів з іншими публічними електронними реєстрами та інформаційно-комунікаційними системами;
забезпечує оприлюднення інформації Реєстру адміністративно-територіального устрою та Реєстру адрес у формі відкритих даних;
забезпечує створення, оновлення та відображення метаданих наборів геопросторових даних Реєстру адрес та Реєстру споруд на порталі електронної системи та національному геопорталі;
надає роз’яснення щодо застосування актів законодавства з питань створення, функціонування та ведення реєстрів.
10-1. Адміністратор електронної системи у рамках експериментального проекту:
здійснює технологічні заходи щодо забезпечення роботи реєстрів, надання, блокування та анулювання доступу до них;
отримує вихідні дані та здійснює їх підготовку для первинного наповнення реєстрів, крім випадків, передбачених пунктами 15 і 16 цього Порядку;
має доступ до даних реєстрів з метою реалізації повноважень, визначених цим пунктом;
забезпечує виправлення топологічних та інших помилок у вихідних даних і даних реєстрів, які мають технічний характер;
забезпечує електронну інформаційну взаємодію з іншими реєстрами та інформаційно-комунікаційними системами;
організовує і проводить навчання щодо роботи з реєстрами.
11. Технічний адміністратор електронної системи у рамках експериментального проекту:
здійснює технічні заходи щодо забезпечення роботи реєстрів, надання, блокування та анулювання доступу до комп’ютерних програм і обладнання, що забезпечують функціонування електронної системи (програмно-апаратної інфраструктури реєстрів);
завантажує підготовлені вихідні дані до реєстрів, крім випадків, передбачених пунктами 15 і 16 цього Порядку;
має доступ до даних реєстрів з метою реалізації повноважень, визначених цим пунктом;
відповідає за збереження та захист даних реєстрів;
здійснює виправлення топологічних та інших помилок у вихідних даних і даних реєстрів, які мають технічний характер;
забезпечує електронну технічну взаємодію з іншими реєстрами та інформаційно-комунікаційними системами;
здійснює оприлюднення інформації Реєстру адміністративно-територіального устрою та Реєстру адрес у формі відкритих даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних;
бере участь у проведенні навчання щодо роботи з реєстрами.
12. Мінцифри у рамках експериментального проекту надає методичну допомогу учасникам експериментального проекту у межах повноважень.
13. Публічним реєстратором Реєстру адміністративно-територіального устрою є посадова особа Держателя реєстрів.
14. Публічний реєстратор Реєстру адміністративно-територіального устрою здійснює внесення відомостей до нього, зміну та анулювання відомостей, виправлення помилок у відомостях Реєстру адміністративно-територіального устрою.
15. Органи містобудування та архітектури здійснюють такі заходи щодо збору та підготовки вихідних даних для реалізації експериментального проекту:
зазначають в електронній системі опис наявних ортофотопланів, топографічних планів, місцевої адресної інформації, даних про будівлі та споруди або інформацію про відсутність відповідних матеріалів чи даних;
налаштовують в електронній системі шари геопросторових даних для зазначення геопросторових даних про поіменовані об’єкти, вулиці, будівлі та споруди;
завантажують до електронної системи ортофотоплани, топографічні плани, місцеву адресну інформацію, дані про будівлі та споруди, в тому числі набори геопросторових даних (за наявності).
Після налагодження електронної інформаційної взаємодії між електронною системою, національним геопорталом та геоінформаційною системою Державного картографо-геодезичного фонду України набори даних про ортофотоплани та топографічні плани не завантажуються до електронної системи.
16. Органи з присвоєння адреси здійснюють такі заходи щодо збору та підготовки вихідних даних для реалізації експериментального проекту:
зазначають в електронній системі опис наявної місцевої адресної інформації;
завантажують до електронної системи місцеву адресну інформацію, дані про будівлі та споруди, в тому числі набори геопросторових даних (за наявності).
17. Органи місцевого самоврядування:
уповноважують осіб щодо проведення робіт з первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд (далі - виконавці) та припиняють такі повноваження;
уповноважують осіб, що здійснюватимуть перевірку результатів робіт з первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд (далі - контролери), та припиняють такі повноваження;
надсилають повідомлення адміністратору електронної системи про надання виконавцям та контролерам доступу до електронного кабінету електронної системи, блокування чи анулювання такого доступу.
Київська міська держадміністрація (військова адміністрація) надсилає повідомлення адміністратору електронної системи про надання виконавцям та контролерам доступу до відповідного електронного кабінету електронної системи, блокування чи анулювання такого доступу, в тому числі щодо посадових осіб районних у м. Києві держадміністрацій.
18. Виконавці проводять такі роботи з первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд:
зазначають відсутні дані про поіменовані об’єкти, вулиці, адреси та проводять їх верифікацію (текстова верифікація даних);
зазначають, змінюють та/або підтверджують геопросторові дані про поіменовані об’єкти, вулиці, будівлі та споруди;
забезпечують зв’язок між адресами і даними про поіменовані об’єкти, вулиці, будівлі, споруди та земельні ділянки;
обирають дані, які будуть застосовуватись у Реєстрі адрес і Реєстрі споруд, у разі, коли дані про один і той самий поіменований об’єкт, вулицю, адресу, будівлю чи споруду відрізняються у різних вихідних даних;
завантажують до Реєстру адрес електронні копії паперових документів та/або електронні документи про утворення та/або найменування поіменованих об’єктів і вулиць, присвоєння адрес;
створюють в електронній системі електронні документи про верифікацію адрес, даних будівель та споруд і накладають на такі документи кваліфікований електронний підпис.
19. Контролери здійснюють перевірку результатів робіт, зазначених у пункті 18 цього Порядку, на предмет повноти, достовірності та актуальності даних Реєстру адрес та Реєстру споруд.
У разі позитивного результату перевірки контролер накладає кваліфікований електронний підпис на електронний документ про верифікацію адрес, будівель та споруд, що створений виконавцем.
У разі негативного результату перевірки контролер повідомляє виконавцеві про види та обсяг даних, що потребують доопрацювання, і спосіб доопрацювання таких даних.
20. Обласні адміністрації у межах своїх повноважень на території області:
забезпечують участь у навчанні працівників органів місцевого самоврядування та районних адміністрацій щодо збору та підготовки вихідних даних, первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд;
здійснюють координацію, планування та моніторинг підготовки вихідних даних, первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд;
здійснюють валідацію даних органів містобудування та архітектури, завантажених до електронної системи, і налаштування шарів геопросторових даних в електронній системі з урахуванням таких даних;
здійснюють функції щодо збору та підготовки вихідних даних, первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд чи передають такі функції районній адміністрації у разі прийняття відповідного рішення згідно з пунктами 21 і 22 цього Порядку на підставі звернення органу місцевого самоврядування.
21. Орган місцевого самоврядування може звернутись до обласної адміністрації щодо проведення робіт та/або залучення до робіт із первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд працівників районної та обласної адміністрацій за умови:
відсутності органу з присвоєння адреси і органу містобудування та архітектури на рівні органу місцевого самоврядування;
відсутності в органі місцевого самоврядування працівників та комп’ютерного обладнання, необхідних для проведення відповідних робіт;
відсутності фінансової спроможності залучити працівників, придбати або тимчасово використовувати комп’ютерне обладнання для проведення відповідних робіт;
передачі копії місцевої адресної інформації обласній адміністрації (за наявності).
22. Обласні адміністрації розглядають звернення органів місцевого самоврядування і приймають одне з таких рішень:
про проведення роботи з первинного наповнення даними або верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд районною та/або обласною адміністрацією;
про розподіл робіт з первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес та Реєстру споруд між органом місцевого самоврядування, районною адміністрацією та/або обласною адміністрацією;
про відмову у проведенні робіт з підстав відсутності працівників, комп’ютерного обладнання та/або фінансової спроможності на рівні районної та обласної адміністрації.
................Перейти до повного тексту