1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність, крім статей 2 і 3 на підставі Указу Президента N 70/99 від 27.01.99 )
Про Положення про місцеву державну адміністрацію
( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 394/92 від 24.07.92 N 547/92 від 28.10.92 N 569/92 від 19.11.92 N 168/93 від 12.05.93 N 540/93 від 18.11.93 )
Відповідно до Закону України "Про Представника Президента України"
постановляю:
1. Затвердити Положення про місцеву державну адміністрацію (додається).
2. Представникам Президента України утворити на базі виконавчих комітетів відповідних Рад народних депутатів, їх відділів, управлінь та інших структурних підрозділів державні адміністрації областей, міст Києва і Севастополя, районів, районів міста Києва та припинити у зв'язку з цим діяльність виконавчих комітетів.
3. Установити, що місцева державна адміністрація є правонаступником виконавчих комітетів відповідних Рад народних депутатів щодо прийнятих ними рішень, узятих зобов'язань та покладених на них законодавством обов'язків у тій їх частині, яка не суперечить Закону України "Про Представника Президента України" та Закону України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування".
4. Кабінету Міністрів України визначити розмір бюджетних асигнувань на утримання державних адміністрацій областей, міст Києва і Севастополя, районів, районів міста Києва.
5. Указ набуває чинності з дня набуття чинності Законом України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування".
Президент України Л. КРАВЧУК
м. Київ, 14 квітня 1992 року
N 252
Додаток до Указу Президента України
від 14 квітня 1992 року N 252/92
(в редакції Указу Президента
N 394/92 ( 394/92 ) від 24.07.92)
ПОЛОЖЕННЯ
про місцеву державну адміністрацію
I. Загальні засади
1. Відповідно до Закону України "Про Представника Президента України" державна виконавча влада в областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах міст Києва і Севастополя здійснюється місцевими державними адміністраціями - обласними, Київською та Севастопольською міськими, районними, районними в містах Києві та Севастополі.
2. Місцева державна адміністрація є системою органів державної виконавчої влади, які утворюються відповідним Представником Президента України або входять до складу адміністрації за принципом подвійного підпорядкування.
Місцеві державні адміністрації підпорядковуються Президентові України, а також Кабінету Міністрів України з питань, що належать до його компетенції.
( Пункт 2 доповнено частиною другою згідно з Указом Президента N 569/92 від 19.11.92 )
3. Обласні, Київська і Севастопольська міські, районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації становлять єдину систему державної виконавчої влади на місцях.
4. Місцева державна адміністрація в межах повноважень, визначених Законом України "Про Представника Президента України", іншими актами законодавства, цим Положенням, забезпечує реалізацію законів України, постанов Верховної Ради України, указів та розпоряджень Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, рішень відповідних представницьких органів регіонального самоврядування, прийнятих у межах їх повноважень, забезпечує економічний і соціальний розвиток області, міст Києва і Севастополя, району, району в містах Києві та Севастополі, виконує інші функції державного управління відповідною територією.
5. Діяльність місцевої державної адміністрації грунтується на засадах законності, персональної відповідальності, поєднання загальнодержавних і місцевих інтересів, взаємодії з органами регіонального і місцевого самоврядування, гласності та врахування думки населення.
II. Структура, організаційні та матеріально-фінансові основи діяльності місцевої державної адміністрації
6. Главою місцевої державної адміністрації є Представник Президента України.
Представники Президента України в областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах Києві та Севастополі призначаються Президентом України за пропозицією Прем'єр-міністра України і погодженням їх кандидатур з відповідними Радами народних депутатів. Звільнення з посади Представників Президента України провадиться Президентом України за пропозицїєю Прем'єр-міністра України.
( Пункт 6 доповнено абзацом другим згідно з Указом Президента N 168/93 від 12.05.93 )
Обласні, Київська і Севастопольська міські, районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації утворюються на строк повноважень Представника Президента України. До їх складу входять відділи, управління та інші служби.
Глава місцевої державної адміністрації має перших заступників глави з питань управління територією та з питань загальнодержавної і регіональної політики та заступників глави місцевої державної адміністрації.
У районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації призначається один перший заступник глави державної адміністрації.
7. Для правового, організаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності глави місцевої державної адміністрації та його заступників утворюється апарат глави місцевої державної адміністрації - секретаріат на чолі з секретарем місцевої державної адміністрації.
8. Перші заступники глави обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації призначаються і звільняються з посади Президентом України за поданням Представника Президента України в області, містах Києві та Севастополі.
Перший заступник глави районної державної адміністрації призначається і звільняється з посади Представником Президента України в області за поданням Представника Президента України в районі.
Перший заступник глави районної державної адміністрації у містах Києві та Севастополі призначається і звільняється з посади Представником Президента України у містах Києві та Севастополі за поданням Представника Президента України в районі у містах Києві та Севастополі.
Заступники глави обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації, секретар державної адміністрації призначаються і звільняються з посади відповідним Представником Президента України.
9. Представник Президента України розподіляє обов'язки між першими заступниками, заступниками глави і секретарем місцевої державної адміністрації, координує їх роботу, може делегувати їм свої окремі повноваження.
Перший заступник глави обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації у разі відсутності глави місцевої державної адміністрації виконує його обов'язки, передбачені Законом України "Про Представника Президента України".
10. Відділи, управління та інші служби входять до складу місцевої державної адміністрації за принципом безпосереднього або подвійного підпорядкування.
11. Примірний перелік відділів, управлінь, інших служб місцевої державної адміністрації розробляється Кабінетом Міністрів України і затверджується Президентом України.
Типові Положення про відділи, управління, інші служби місцевої державної адміністрації затверджується Кабінетом Міністрів України.
( Пункт 11 в редакції Указу Президента N 547/92 від 28.10.92 )
12. Відділи, управління та інші служби, що входять до складу місцевої державної адміністрації за принципом безпосереднього підпорядкування, створюються, реорганізуються і ліквідуються Представником Президента України з урахуванням економічних, соціальних, демографічних та інших особливостей відповідної території.
Керівники цих відділів, управлінь, інших служб та їх заступники призначаються і звільняються з посади Представником Президента України - главою відповідної місцевої державної адміністрації.
13. Положення про відділи, управління, інші служби обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які не передбачені примірним переліком, затверджуються Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Положення про відділи, управління, інші служби районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, які не передбачені примірним переліком, затверджуються Представниками Президента України в районах, районах у містах Києві та Севастополі за погодженням із відповідними Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
14. Згідно з примірним переліком відділів, управлінь та інших служб місцевої державної адміністрації до складу обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій входять (за принципом подвійного підпорядкування) місцеві органи міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади.
15. Керівники управлінь, відділів та інших служб, що входять до складу обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, призначаються і звільняються з посади керівниками відповідних міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади за погодженням з Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Керівники управлінь, відділів та інших служб, які входять до складу районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, призначаються і звільняються з посади керівниками відповідних обласних, міських (міст Києва та Севастополя) управлінь, відділів та інших служб за погодженням з Представниками Президента України в районах, районах міст Києва та Севастополя.
Винятки з цього правила щодо порядку призначення керівників управлінь, відділів та інших служб, що входять до складу місцевих державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, встановлюються в Типових положеннях про ці управління, відділи та інші служби.
16. Не входять до складу місцевих державних адміністрацій місцеві підрозділи центральних органів державної виконавчої влади, що підпорядковані безпосередньо Верховній Раді України.
17. Витрати на утримання обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх відділів, управлінь та інших служб проводяться за рахунок Державного бюджету України.
Управління, відділи та інші служби, що входять до складу місцевих державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, фінансуються за рахунок Державного бюджету України відповідними міністерствами, іншими центральними органами державної виконавчої влади за підлеглістю.
18. Загальна чисельність та фонд оплати праці працівників місцевих державних адміністрацій встановлюються Президентом України за поданням Представників Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Структура, штати та фонд оплати праці працівників обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначаються Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі у межах встановленої загальної чисельності та фонду оплати праці працівників цих органів.
Структура, штати та фонд оплати праці працівників районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій визначаються Представниками Президента України в районах, районах у містах Києві та Севастополі у межах загальної чисельності та фонду оплати праці працівників цих органів, встановлених Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Видатки на утримання місцевих державних адміністрацій визначають Представники Президента України в областях, містах Києві та Севастополі у межах бюджетних асигнувань, встановлених Кабінетом Міністрів України.
19. Представник Президента України в області, містах Києві та Севастополі, районі, районі у містах Києві та Севастополі може утворювати відповідно обласну, міську, районну колегію, яку він очолює.
Колегія при Представникові Президента України є консультативно-дорадчим органом і утворюється у складі перших заступників, заступників глави місцевої державної адміністрації, секретаря місцевої державної адміністрації, керівників органів, що входять до місцевої державної адміністрації, представників органів регіонального і місцевого самоврядування та інших державних і громадських органів та організацій.
Колегія утворюється на строк повноважень Представника Президента України. Її кількісний та персональний склад визначається Представником Президента України.
На засіданнях колегії розглядаються питання економічного, соціального розвитку території, організації виконання актів законодавчої та виконавчої влади, місцеві екологічні програми та інші питання місцевого життя.
Рекомендації колегії проводяться у життя розпорядженнями Представника Президента України.
Для розгляду питань, пов'язаних з координацією діяльності органів внутрішніх справ, національної безпеки та оборони, Представник Президента України в області, містах Києві та Севастополі може утворювати малу колегію, яку він очолює.
20. У разі припинення повноважень Представника Президента України органи та посадові особи обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації виконують свої повноваження до призначення Представника Президента України і прийняття ним рішення щодо складу нової місцевої державної адміністрації.
III. Повноваження місцевої державної адміністрації
21. Обласна, Київська та Севастопольська міська, районна, районна у містах Києві та Севастополі державна адміністрація:
1) У галузі економічного розвитку та обліку
забезпечує збалансований економічний і соціальний розвиток території;
організує розробку проектів програм економічного і соціального розвитку відповідної території, місцевих екологічних програм, подає їх на затвердження відповідної Ради, забезпечує виконання цих програм, за рішенням Ради у встановлений нею строк звітує перед Радою про їх виконання, а також з інших питань, пов'язаних зі здійсненням місцевою державною адміністрацією повноважень, переданих їй Радою;
( Абзац другий підпункту першого пункту 21 в редакції Указу Президента N 540/93 від 18.11.93 )
забезпечує складання необхідних для управління економічним і соціальним розвитком території балансів фінансових і трудових ресурсів, грошових доходів і видатків, а також потреб у місцевих будівельних матеріалах, паливі тощо;
розглядає пропозиції щодо розміщення, спеціалізації та розвитку підприємств, організацій і установ незалежно від форм власності, вносить у разі необхідності пропозиції до відповідних органів управління, контролює хід виконання прийнятих рішень з цих питань;
погоджує питання розміщення нових підприємств та інших об'єктів на території;
погоджує укладення контрактів з керівниками підприємств, що є загальнодержавною власністю;
( Підпункт перший пункту 21 доповнено абзацом шостим згідно з Указом Президента N 540/93 від 18.11.93 )
вносить пропозиції щодо державного замовлення по випуску продукції сільського господарства, виробничо-технічного призначення, введення в дію об'єктів житла та соціально-культурного призначення;
розглядає і вносить пропозиції до проектів програм приватизації загальнодержавного майна на території;
здійснює контроль за станом фінансової дисципліни, обліку і звітності на підприємствах, в установах і організаціях згідно з законодавством; сприяє діяльності органів державної статистики.
Районна, районна у містах Києві та Севастополі державна адміністрація вносить пропозиції до проектів програм економічного, соціального розвитку області, міста та місцевих екологічних програм, а також пропозиції до планів підприємств, організацій, установ, розташованих на території району, пов'язаних із задоволенням потреб населення та соціальним розвитком території; здійснює згідно з законодавством державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності.
2) У галузі бюджету і фінансів
організує розробку проекту відповідно обласного, Київського та Севастопольського міського, районного, районного у містах Києві та Севастополі бюджету і подає його на затвердження відповідній Раді народних депутатів;
( Абзац перший підпункту другого пункту 21 в редакції Указу Президента N 540/93 від 18.11.93 )
забезпечує виконання відповідного бюджету, а також разом з органами державної податкової інспекції надходження визначених законом бюджетних доходів, належне витрачання бюджетних коштів;
( Абзац другий підпункту другого пункту 21 в редакції Указу Президента N 540/93 від 18.11.93 )
у процесі виконання бюджету вносить пропозиції відповідній Раді про внесення змін та уточнень щодо доходів і видатків;
( Абзац третій підпункту другого пункту 21 в редакції Указу Президента N 540/93 від 18.11.93 )
за рішенням Ради у встановлений нею строк звітує перед Радою про виконання місцевого бюджету;
( Абзац четвертий підпункту другого пункту 21 в редакції Указу Президента N 540/93 від 18.11.93 )
вирішує згідно з законодавством питання ціноутворення та здійснює контроль за цінами;
( Абзац шостий підпункту другого пункту 21 виключено на підставі Указу Президента N 569/92 від 19.11.92 )
забезпечує виконання рішень відповідних Рад народних депутатів про місцеві збори та місцеві добровільні позики.
Обласна, Київська та Севастопольська міська державна адміністрація розробляє і подає на розгляд та затвердження відповідній Раді народних депутатів проект нормативів зарахувань до бюджетів районів частини загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових платежів.
Районна, районна у містах Києві та Севастополі державна адміністрація розробляє і подає на розгляд та затвердження відповідній Раді народних депутатів проект нормативів зарахувань до бюджетів міст районного підпорядкування, селищ, сіл частини загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових платежів.
3) У галузі управління комунальною власністю, розвитку місцевого господарства
У межах повноважень, наданих відповідною Радою народних депутатів, здійснює управління майном, що належить до комунальної власності відповідно області, міст Києва та Севастополя, району, району в містах Києві та Севастополі, зокрема:
забезпечує підготовку на розгляд відповідної Ради необхідних матеріалів з питань управління комунальною власністю, подає на затвердження відповідній Раді пропозиції про перелік об'єктів комунальної власності адміністративно-територіальної одиниці та їх статус;
( Абзац другий підпункту третього пункту 21 в редакції Указу Президента N 540/93 від 18.11.93 )
надає в оренду та продає майно, що перебуває у комунальній власності; створює, реорганізує та ліквідує підприємства, організації й установи, що належать до комунальної власності, затверджує їх статути;
призначає і звільняє з посади керівників підприємств, організацій і установ, що належать до комунальної власності, або визначає відповідно до трудового законодавства порядок призначення і звільнення цих керівників;
вносить пропозиції власникам щодо передачі або продажу суб'єктам комунальної власності підприємств та інших об'єктів, які належать їм і мають важливе значення для забезпечення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці;
розробляє проекти програм приватизації комунального майна адміністративно-територіальної одиниці і подає їх на затвердження Раді народних депутатів;
створює комісії з приватизації об'єктів комунального майна адміністративно-територіальної одиниці, затверджує плани приватизації цих об'єктів, організує та контролює їх виконання; здійснює інші заходи щодо приватизації підприємств і організацій згідно з законодавством.

................
Перейти до повного тексту