- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 лютого 1999 р. N 251 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 446 від 06.05.2001 )
Про затвердження Порядку гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів
1. Затвердити Порядок гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (додається).
Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, Державному комітетові у справах захисту прав споживачів, Міністерству промислової політики, Міністерству зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі, Державній податковій адміністрації забезпечити у межах своїх повноважень постійний контроль за дотриманням цього Порядку.
2. Ця постанова набирає чинності через 30 днів з дня опублікування.
Прем'єр-міністр України | В.ПУСТОВОЙТЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 лютого 1999 р. N 251
ПОРЯДОК
гарантійного обслуговування або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає відносини між споживачами, які придбавають технічно складні побутові товари для власних потреб (далі - споживачі), та їх виготівниками, продавцями і виконавцями робіт з гарантійного обслуговування.
Технічно складні побутові товари (далі - товари) - це готова непродовольча продукція промисловості, яка відповідає вимогам нормативних документів України, супроводжується експлуатаційними документами і використання якої не заборонено законодавством України.
Виконавцем робіт з гарантійного обслуговування може бути виготівник товару чи його продавець, а також суб'єкт підприємницької діяльності, який виконує роботи з гарантійного обслуговування (далі - виконавець).
Перелік найважливіших груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному обслуговуванню, подано у додатку 1.
2. Гарантійне обслуговування полягає у тому, що виготівник (продавець, виконавець) протягом гарантійного терміну зобов'язується виконувати роботи з введення товару в експлуатацію, технічного обслуговування, а також усувати виявлені недоліки проданого товару (відхилення від вимог нормативного документа та інформації про товар). Роботи з гарантійного обслуговування виконуються для споживача безоплатно.
Виготівник (продавець, виконавець) гарантує нормальну роботу (застосування, використання) товару, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну.
3. Гарантійний термін зазначається в експлуатаційних документах згідно із законодавством і включає:
гарантійний термін зберігання - термін, протягом якого споживчі властивості товару не повинні погіршуватися за умови дотримання вимог нормативних документів. Гарантійний термін зберігання обчислюється від дати виготовлення товару і закінчується датою, визначеною виготівником;
гарантійний термін експлуатації - термін, протягом якого гарантується використання товару, в тому числі комплектуючих виробів, за призначенням за умови дотримання споживачем правил користування і протягом якого виготівник (продавець, виконавець) виконує гарантійні зобов'язання.
Гарантійний термін експлуатації товару, який реалізовано через торгівельну мережу, обчислюється від дати його продажу споживачеві.
Гарантійні терміни на складові частини і комплектуючі вироби повинні бути не меншими, ніж гарантійні терміни на основний виріб, якщо інше не передбачено законодавством чи договором.
У разі здійснення продажу товарів за зразками, з пересиланням поштою, а також у разі коли час укладення договору купівлі-продажу і час передачі товару споживачеві не збігаються, гарантійний термін експлуатації обчислюється від дня доставки товару споживачеві, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складання, - від дня їх виконання. Якщо день доставки, установки (підключення) чи складання товару встановити неможливо, гарантійний термін експлуатації обчислюється від дня укладення договору купівлі-продажу.
4. Закінчення гарантійного терміну зберігання чи гарантійного терміну експлуатації означає вичерпання дії гарантійних зобов'язань виготівника (продавця, виконавця).
5. Гарантійні терміни на товари іноземного походження обумовлюються в експлуатаційних документах.
6. Необхідна, доступна та достовірна інформація про товари, які підлягають гарантійному обслуговуванню, доводиться виготівником до відома споживача в експлуатаційних документах, що додаються до товару. До складу експлуатаційних документів може входити порадник з експлуатації, паспорт, етикетка, інші документи, які передбачаються ГОСТ 2.601-95 "Эксплуатационные документы" або договором поставки.
В експлуатаційних документах виготівник (продавець) зобов'язаний зазначити:
назви нормативних документів, вимогам яких повинен відповідати товар;
основні споживчі властивості товару;
заводський номер товару;
дату виготовлення товару;
ціну та умови придбання товару;
гарантійні зобов'язання виготівника (продавця, виконавця), у тому числі гарантійний термін зберігання та гарантійний термін експлуатації товару;
правила та умови ефективного використання товару;
термін служби товару, відомості про дії споживача після його закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
найменування та адресу виготівника (продавця, виконавця), який прийматиме претензії від споживача, а також виконуватиме гарантійне обслуговування;
відмітку про сертифікацію товару, якщо він підлягає обов'язковій сертифікації в Україні;
інформацію стосовно товару, який за певних умов може справляти небезпечний вплив на життя, здоров'я і майно споживача, та про можливі наслідки такого впливу;
У разі втрати споживачем порадника з експлуатації, паспорта чи іншого документа, що їх замінює, поновлення його здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Експлуатаційні документи, що додаються до товарів іноземного походження, мають відповідати вимогам нормативних актів України.
7. Гарантійні зобов'язання даються виготівником у гарантійному талоні експлуатаційних документів за формами N 1-гарант та N 2-гарант (додатки 2 і 3).
До експлуатаційних документів також додаються відривні талони на технічне обслуговування і гарантійний ремонт за формами N 3-гарант та N 4-гарант (додатки 4 і 5).
У разі якщо товар потребує проведення за місцем експлуатації робіт із спеціальної установки (підключення) чи складання (далі - введення в експлуатацію), виготівником (продавцем) вноситься відмітка про це в експлуатаційні документи, до яких додається відривний талон за формою N 5-гарант (додаток 6).
Відривні талони на введення в експлуатацію, технічне обслуговування та на гарантійний ремонт дають споживачеві право на безоплатне гарантійне обслуговування і є підставою для взаєморозрахунків між виготівником, продавцем і виконавцем.
8. Гарантійне обслуговування може виконуватися за такими видами:
фірмове гарантійне обслуговування. Виготівник товару безпосередньо забезпечує його продаж та гарантійне обслуговування і ремонт у межах терміну служби;
сервісне гарантійне обслуговування. Виготівник або за його дорученням продавець здійснює продаж товару і його гарантійне обслуговування протягом гарантійного терміну експлуатації;
гарантійне обслуговування на умовах договору на технічне обслуговування та ремонт технічно складних побутових товарів. Виконавець на договірних умовах за дорученням виготівника (продавця) виконує гарантійне обслуговування товарів.
Виконавець згідно з договором також може брати на себе функції виготівника або продавця щодо гарантійного обслуговування товару. У такому разі він організовує доставку товару на ремонт та з ремонту, створює обмінний фонд, організовує заміну товарів, які не витримали гарантійного терміну експлуатації, або повернення їх вартості.
Особливості продажу товарів, що підлягають гарантійному обслуговуванню
9. Продавець зобов'язаний передати споживачеві товар, який за якістю відповідає вимогам нормативних документів, умовам договору поставки, а також інформації про товар, яку надає продавець (виготівник).
Не дозволяється продаж засобів вимірювальної техніки після закінчення половини міжперевірного терміну.
Якщо товар підлягає в Україні обов'язковій сертифікації, він повинен мати сертифікат відповідності. На товари іноземного походження повинен бути документ, передбачений законодавством, який підтверджує їх належну безпеку.
10. Продавець забезпечує проведення допродажної підготовки товарів власними силами або на договірній основі іншими силами. Обсяг допродажної підготовки визначається окремою інструкцією залежно від групи товарів.
Якщо під час проведення допродажної підготовки товар забраковано, виготівник зобов'язаний у десятиденний термін на вимогу продавця замінити або відремонтувати цей товар, якщо інше не передбачено договором поставки.
11. Під час продажу товару, який підлягає гарантійному обслуговуванню, продавець зобов'язаний:
у присутності споживача здійснити перевірку споживчих властивостей товару, наявності експлуатаційних документів, у тому числі гарантійного талона та відривних талонів на гарантійне обслуговування, комплектності товару, зазначеної в експлуатаційних документах;
інформувати споживача про правила користування товаром;
заповнити гарантійний талон і відривні талони на технічне обслуговування та гарантійний ремонт;
видати споживачеві квитанцію, товарний чи касовий чек або інший документ, що засвідчує факт купівлі товару.
Якщо товар потребує проведення робіт з введення в експлуатацію, продавець зобов'язаний надати споживачеві відповідну інформацію або забезпечити виконання таких робіт, якщо інше не передбачено договором поставки.
12. Гарантійні зобов'язання виготівника не діють у разі, якщо споживачеві продано товар, гарантійний термін зберігання якого минув. У цьому випадку відповідальність за такий товар несе продавець.
13. У разі виявлення недоліків чи фальсифікації товару протягом гарантійного терміну експлуатації споживач має право на свій вибір вимагати від продавця або виготівника:
безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою;
заміни на аналогічний товар належної якості;
відповідного зменшення його купівельної ціни;
заміни на такий же товар іншої моделі з відповідним перерахуванням купівельної ціни;
розірвання договору та відшкодування заподіяних збитків.
Вимоги споживача, встановлені цим пунктом, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виготівникові або підприємству, що виконує їх функції за місцем знаходження споживача.
Продавець (виготівник) під час продажу товару зобов'язаний інформувати споживача про підприємства, які повинні задовольняти вимоги споживача, зазначені у цьому пункті. У разі ненадання такої інформації продавець (виготівник) несе відповідальність, встановлену статтею
18 Закону України
"Про захист прав споживачів".
Продавець (виготівник) зобов'язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги на підставі письмової заяви за формою N 6-гарант (додаток 7), яка подається у двох примірниках. Один примірник видається споживачеві з відміткою продавця (виготівника) про дату прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий - залишається у продавця (виготівника).
Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення ним квитанції, товарного чи касового чека або іншого письмового документа, що засвідчує факт купівлі товару, які додаються до письмової заяви з відповідною відміткою на примірниках заяви.
У разі втрати споживачем документів, що засвідчують факт купівлі, й неможливості їх поновлення факт купівлі встановлюється згідно із законодавством.
14. У разі заявлення споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів або за згодою сторін в інший термін.
На вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) аналогічний товар незалежно від моделі. Для цього виготівник разом із продавцем зобов'язані на договірній основі створити обмінний фонд товарів, перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України згідно із Законом України "Про захист прав споживачів".
За кожний день затримки задоволення вимоги про надання аналогічного товару та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений термін споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
Усунення недоліків, виявлених у гарантійний термін експлуатації товару, здійснюється за рахунок виготівника (продавця або виконавця, якщо це передбачено договором).
15. Вимога споживача про заміну товару з виявленими недоліками на аналогічний товар належної якості у разі його наявності підлягає негайному задоволенню, а в разі потреби перевірки якості - протягом 14 днів або за згодою сторін.
При заміні товару на аналогічний товар належної якості гарантійний термін обчислюється від дня заміни.
16. У разі відсутності товарів належної якості вимога споживача про заміну підлягає задоволенню у двомісячний термін з дати подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений термін неможливо, споживач має право заявити продавцю, виготівнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги на свій вибір, передбачені пунктом 13 цього Порядку.
17. Під час заміни товару з недоліками на аналогічний товар належної якості провадиться перерахування вартості виходячи з цін, що діяли на час заміни.
Під час заміни товару з недоліками на аналогічний товар належної якості, ціна на який змінилася, перерахування вартості не провадиться.
У разі розірвання договору розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на дату подання відповідної вимоги при підвищенні ціни, а при зниженні ціни - виходячи з вартості товару на дату купівлі.
18. За бажанням споживача та за домовленістю продавця і виготівника купівельну ціну товару можна знижувати, якщо товар вийшов з ладу не з вини споживача.
Дані про уцінення товару вносяться до опису-акта уцінення товару, форма якого, а також Положення про уцінку таких товарів розробляються і затверджуються Мінекономіки та Мінфіном. Споживачу повертається різниця купівельної ціни, а до гарантійного талону вноситься відмітка про проведення уцінки (дата і номер опису-акта уцінення товару) і зазначається нова ціна за підписом матеріально відповідальної особи, скріпленим печаткою.
Гарантійний термін експлуатації такого товару обчислюється з дня його продажу незалежно від дати уцінення.
Сума уцінення відноситься на рахунок виготівника, якщо інше не передбачено договором.
Уцінені товари заміні не підлягають і їх вартість не повертається.
19. У разі розірвання договору купівлі-продажу продавець (виготівник) відшкодовує споживачеві збитки, яких він зазнав, у тому числі з поверненням вартості товару, вартості доставки, відшкодуванням шкоди життю, здоров'ю, майну споживача тощо.
20. Порядок обліку товарів з недоліками, повернутих споживачами, у разі здійснення гарантійної заміни товарів, а також обліку покупців, яким надано таку заміну або послуги з гарантійного ремонту, встановлюється згідно із Законом України
"Про оподаткування прибутку підприємств" центральним податковим органом.
21. Вимоги споживача, передбачені пунктом 13 цього Порядку, не підлягають задоволенню, якщо продавець (виготівник) доведе, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування або зберігання товару. Для перевірки якості такого товару може проводитися незалежна експертиза, в якій має право брати участь споживач особисто або уповноважений ним представник.
У такому разі продавцем (виготівником) у присутності споживача (або його представника) складається акт експертизи якості товару згідно з додатком 8, у якому зазначаються виявлені під час приймання товару недоліки. Товар пломбується і в триденний термін з дня одержання заяви від споживача направляється на експертизу. Експертиза проводиться на підставі договору юридичною особою незалежно від форми власності, в статуті якої передбачається такий вид діяльності і яка має відповідне підтвердження кваліфікації у цій галузі.
У договорі на проведення експертизи можуть визначатися умови її проведення з обов'язковим включенням вимог, зазначених в експлуатаційних документах на товар, та виявлені недоліки.
У договорі також визначаються сторони договору, предмет експертизи, умови проведення експертизи, права та обов'язки сторін, термін проведення експертизи (14 днів або інший термін за домовленістю сторін), порядок розрахунків, умови, які впливають на зміну або припинення договірних відносин, відповідальність за невиконання чи неналежне виконання умов договору, відповідальність за достовірність висновків експертизи, конкретні особи, на яких покладається відповідальність за проведення експертизи тощо.
Результати проведення експертизи вносяться до акта експертизи якості товару і скріплюються підписом керівника та печаткою юридичної особи, яка проводила експертизу.
Оплата витрат на проведення експертизи провадиться за рахунок продавця.
Спори, що виникають у процесі виконання договору на проведення експертизи, розв'язуються в установленому законодавством порядку.
22. Продаж товарів, гарантійний термін експлуатації яких не минув, через роздрібні підприємства комісійної торгівлі здійснюється згідно з Правилами комісійної торгівлі непродовольчими товарами, що затверджуються МЗЕЗторгом за погодженням з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади.
Товари приймаються на комісію разом з експлуатаційними документами (в тому числі з гарантійними талонами), які під час продажу передаються споживачеві.
Якщо товар був раніше реалізований через торгівельну мережу, має відповідну відмітку в експлуатаційному документі, але не перебував в експлуатації, гарантійний термін експлуатації товару обчислюється з дати попереднього продажу.
Якщо в експлуатаційному документі немає відмітки про продаж і товар не перебував в експлуатації, гарантійний термін експлуатації обчислюється з дати його випуску.
Якщо реалізований через роздрібні підприємства комісійної торгівлі товар перебував в експлуатації, гарантійний термін експлуатації обчислюється згідно з договором між продавцем і споживачем.
23. Вимоги, встановлені пунктом 13 цього Порядку щодо товарів іноземного походження або придбаних у постачальників товару, задовольняються за рахунок продавця, якщо інше не передбачено договором між продавцем та постачальником.
У цьому разі продавець може вимагати відшкодування збитків, завданих йому третіми особами.
Взаємовідносини виготівника, продавця, виконавця
24. Виготівник зобов'язаний не пізніше місячного терміну з дня підписання договору на технічне обслуговування та ремонт технічно складних побутових товарів забезпечити виконавця нормативними документами, запасними частинами, нестандартизованим обладнанням, створити обмінний фонд тощо.
Виконавець несе відповідальність за якість і безпеку виконання робіт, термін їх виконання та зберігання товару, прийнятого на гарантійне обслуговування.
25. Взаєморозрахунки між виготівником і виконавцем здійснюються згідно з договором.
Після виконання робіт з технічного обслуговування та ремонту виконавець надсилає на адресу виготівника відривні гарантійні талони за поточний місяць та іншу інформацію, зазначену в договорі. Відривні гарантійні талони дійсні для оплати виготівником виконаних робіт протягом двох місяців після їх закінчення.
Бланки гарантійних талонів (N 1-гарант - N 5-гарант) повинні виготовлятися на замовлення виготівника, мати друковану нумерацію, видаватися, обліковуватися і зберігатися уповноваженими виготівником (продавцем, виконавцем) особами як бланки документів суворої звітності відповідно до встановленого порядку.
Виготівник (продавець) повинен розрахуватися з виконавцем за виконані роботи протягом одного місяця з дня одержання відривних гарантійних талонів, якщо інше не передбачено договором.
Вартість витрат з доставки товару на ремонт та з ремонту обумовлюється договором між виготівником та виконавцем.
Порядок виконання робіт з гарантійного обслуговування
26. На технічне обслуговування та ремонт товари приймаються за наявності експлуатаційних документів, пломб виготівника або виконавця (за дорученням виготівника) на товарі, якщо це передбачено експлуатаційним документом, відсутності пошкоджень товару, які могли викликати несправність, виконання вимог експлуатаційних документів щодо правил використання та зберігання товару, а також використання товару за призначенням.
У разі виходу товару з ладу з вини споживача, відсутності передбачених експлуатаційним документом пломб, гарантійного талону, невиконання вимог виготівника щодо експлуатації споживач втрачає право на гарантійне обслуговування товару.
27. На гарантійне обслуговування приймаються товари вітчизняного виробництва та іноземного походження, які реалізовано через торгівельну мережу.
До гарантійних зобов'язань, оформлення гарантійних талонів та порядку гарантійного обслуговування товарів іноземного походження встановлюються такі ж вимоги, як і на товари вітчизняного виробництва. В іншому разі товари підлягають заміні або поверненню їх вартості.
28. Виконання робіт з гарантійного обслуговування засобів пересування, зброї спортивної вогнепальної, газової, пневмогазової, пружинної, пневматичної, товарів медичного призначення, продукції виробничо-технічного призначення, яка може бути використана у побуті, здійснюється безпосередньо виготівником або за його дорученням виконавцем згідно з законодавством.
Введення в експлуатацію
29. Роботи з введення товару в експлуатацію проводяться за наявності відповідних відривних талонів, передбачених експлуатаційним документом, і виконуються виготівником, продавцем або за їх дорученням виконавцем.
На підставі відомостей, поданих в експлуатаційному документі, споживач звертається до конкретного виконавця, який у триденний термін зобов'язаний виконати ці роботи.
Після закінчення робіт виконавець вилучає з експлуатаційного документа відривний талон на введення в експлуатацію і вносить до гарантійного талона відмітку про виконані роботи та зазначає номер, під яким товар береться на гарантійний облік.
У разі виявлення під час введення в експлуатацію недоліків, які неможливо усунути на місці, товар підлягає заміні на новий за рахунок виготівника (продавця), включаючи вартість доставки товару.
Технічне обслуговування
30. Технічне обслуговування полягає у виконанні робіт, пов'язаних із забезпеченням використання товару за його призначенням, умов його зберігання та транспортування.
У процесі виконання робіт з технічного обслуговування порушення пломб виготівника на товарі та його розкриття не передбачається.
Роботи з технічного обслуговування товару виконуються як за місцем експлуатації, так і в стаціонарних майстернях залежно від вимог експлуатаційного документа.
Дата виконання робіт узгоджується між споживачем та виконавцем.
Після виконання робіт з технічного обслуговування вилучається відривний талон на технічне обслуговування, на зворотному боці якого вноситься запис про вид проведеної роботи.
Дані про види виконаних робіт вносяться на зворотний бік гарантійного талона.
Технічне обслуговування товару не є ремонтом і не може бути підставою для заміни товару.
Гарантійний ремонт
31. Гарантійний ремонт полягає у виконанні робіт, пов'язаних із усуненням недоліків товару для забезпечення використання його за призначенням на гарантійний термін експлуатації. Усунення недоліків здійснюється шляхом заміни чи ремонту комплектуючого виробу або окремої складової частини, а також виконання регулювальних робіт відповідно до вимог нормативних документів.
32. Виконавець робіт з гарантійного ремонту на вимогу споживача зобов'язаний ознайомити споживача з цим Порядком та іншими нормативно-правовими документами стосовно гарантійного ремонту.
Термін виконання ремонту узгоджується за домовленістю сторін, але не може перевищувати терміну, встановленого законодавством (14 днів).
33. Гарантійний ремонт товарів виконується в обсязі і на підставі експлуатаційних документів.
Доставка товару на ремонт та з ремонту здійснюється споживачем. Великогабаритні товари і товари вагою понад п'ять кілограмів доставляються на ремонт та повертаються споживачеві силами і засобами продавця, виготівника.
У разі невиконання цього зобов'язання, а також відсутності виконавця у місці знаходження споживача доставка і повернення товару здійснюється споживачем за рахунок виконавця на підставі документа про відшкодування відповідних витрат.
34. Під час приймання товару на гарантійний ремонт виконавець у присутності споживача перевіряє споживчі властивості товару, його комплектність, зовнішній вигляд, заводський номер, дату виготовлення, наявність пломб виготівника або виконавця (за дорученням виготівника) та гарантійних талонів і встановлює наявність заявленого недоліку. Товару надається номер, під яким його взято на гарантійний облік.
Після прийняття товару на ремонт виконавець видає споживачеві квитанцію за формою N 7-гарант (додаток 9), в якій зазначаються усі недоліки та термін виконання ремонту. На виготовлення бланків зазначених квитанцій поширюються вимоги, встановлені абзацом третім пункту 25 цього Порядку.
35. Якщо товар складається із самостійних блоків, на ремонт може бути прийнятий лише той блок товару або окремі частини його комплекту, в яких виявлено недоліки, а також комплектуючі вироби, на які встановлено окрему гарантію.
У разі видачі споживачеві на час ремонту аналогічного товару з обмінного фонду у квитанції зазначається найменування, заводський номер та ціна виданого товару.
36. На прийнятий товар оформлюється технічно-облікова картка, до якої вносяться дані про технічний стан товару і причини виходу його з ладу. Дані про товар також вносяться до журналу обліку гарантійного обслуговування технічно складних побутових товарів (додаток 10).
Виконавець повинен зберігати товари, здані у ремонт, згідно з вимогами, зазначеними у нормативному документі на товар. У разі псування або втрати товару виконавець несе відповідальність і відшкодовує споживачеві кошти у розмірі вартості товару на час звертання з вимогою про усунення недоліків.
37. Ремонт товару проводиться згідно з переліком обов'язкових робіт, визначених в експлуатаційному документі і узгоджених з виготівником.
Відремонтований товар повинен відповідати вимогам нормативного та експлуатаційного документа.
38. Гарантійний термін експлуатації збільшується на час перебування товару в ремонті (час користування споживачем аналогічним товаром з обмінного фонду до гарантійного терміну експлуатації не включається).
Зазначений час обчислюється від дня, коли споживач звернувся з вимогою про усунення недоліків.
До гарантійного талону вноситься відмітка про продовження гарантійного терміну експлуатації, яка скріплюється печаткою виконавця.
Закінченням терміну ремонту вважається дата одержання споживачем товару з ремонту, про що вноситься відмітка до гарантійного талона.
Гарантійний термін експлуатації нового комплектуючого виробу, складових частин обчислюється від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
39. Відремонтовані товари зберігаються окремо від товарів, які надійшли на ремонт.
Забраковані під час виконання гарантійного ремонту комплектуючі вироби, складові частини зберігаються окремо від справних. Ці вироби можуть передаватися виготівникові згідно з договором. Комплектуючі вироби та складові частини, які містять дорогоцінні метали, утилізуються в установленому порядку.
40. Після виконання робіт з гарантійного ремонту виконавець вилучає з експлуатаційного документа відривний талон на гарантійний ремонт, на зворотному боці якого вноситься запис про вид проведеної роботи.
Дані про види виконаних робіт, номер, під яким товар взято на гарантійний облік, вносяться на зворотний бік гарантійного талона.
41. Технічне обслуговування та гарантійний ремонт товарів за місцем експлуатації виконується, як правило, протягом одного робочого дня.
Видача відремонтованого товару
42. Під час передачі споживачеві відремонтованого товару виконавець у його присутності здійснює перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам нормативних документів, а також правильності внесення відповідних записів до гарантійного талона.
Споживач має право вимагати від виконавця перевірки параметрів товару за допомогою вимірювальних приладів.
Товар пломбується, якщо це передбачено нормативними документами, і передається споживачеві, який повертає виконавцю квитанцію про приймання товару на ремонт, а також виданий з обмінного фонду товар, якщо такий був у нього у користуванні, і скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції та в журналі обліку гарантійного обслуговування технічно складних побутових товарів.
Засоби вимірювальної техніки, які згідно із Законом України
"Про метрологію та метрологічну діяльність" підлягають державному метрологічному нагляду, після ремонту (перед видачею споживачеві) повіряються органом Держстандарту за місцем знаходження виконавця.
43. Якщо протягом 5 днів з дня визначеного у квитанції терміну закінчення ремонту товару споживач не з'явився за одержанням відремонтованого товару, виконавець повідомляє його про це письмово.
Якщо споживач протягом 10 днів від дати письмового повідомлення не з'являється за одержанням відремонтованого товару, виконавцю за кожний день прострочення за зберігання товару нараховується пеня у розмірі 0,5 відсотка його вартості. Зазначена пеня не нараховується у випадках, коли споживач не з'являється за одержанням відремонтованого товару з поважних причин.
По закінченні 5 місяців, протягом яких споживач не з'явився за одержанням відремонтованого товару, виконавець надсилає споживачеві письмове повідомлення. Через 6 місяців товар підлягає реалізації в установленому порядку через роздрібні підприємства комісійної торгівлі. За рахунок виручених від продажу такого товару коштів виконавець покриває витрати на його зберігання, а решта в установленому порядку спрямовується до місцевого бюджету.
44. Спори, що виникають між споживачем і виконавцем у процесі виконання гарантійних зобов'язань (зокрема, щодо якості виконаних робіт з гарантійного ремонту тощо), розв'язуються у порядку, встановленому Законом України
"Про захист прав споживачів", іншими законодавчими актами.
Додаток 1
до Порядку гарантійного обслуговування
або гарантійної заміни технічно
складних побутових товарів
ПЕРЕЛІК
груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному обслуговуванню
Апаратура радіоелектронна побутова
Машини та прилади електропобутові
Машини та прилади для механізації робіт у побуті
Побутові прилади електронної техніки, у тому числі
обчислювальна техніка
Засоби зв'язку
Прилади складної механіки, у тому числі годинники та
секундоміри
Музичні інструменти, у тому числі електромузичні
Складні комплектуючі вироби, на які видається окрема гарантія
Засоби пересування
Продукція виробничо-технічного призначення, яка може бути
використана у побуті
Товари медичного призначення
Товари для заняття фізичною культурою, спортом і туризмом
Зброя спортивна вогнепальна, газова, пневмогазова, пружинна,
пневматична
Засоби вимірювальної техніки, у тому числі радіовимірювальні,
електровимірювальні, механічні тощо
Додаток 2
до Порядку гарантійного обслуговування
................Перейти до повного тексту