1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
МІЖ УРЯДОМ УКРАЇНИ ТА УРЯДОМ ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ ПРО СТВОРЕННЯ ПРЕДСТАВНИЦТВА ГРУПИ AFD В УКРАЇНІ ТА ДІЯЛЬНІСТЬ ФРАНЦУЗЬКОГО АГЕНТСТВА РОЗВИТКУ, PROPARCO ТА EXPERTISE FRANCE В УКРАЇНІ
( Угоду подано на ратифікацію Розпорядженням КМ № 790-р від 23.08.2024 )
( Угоду ратифіковано Законом № 4004-IX від 09.10.2024 )



Дата вчинення:

07.06.2024



Дата ратифікації Україною:

09.10.2024



Дата набрання чинності для України:

01.02.2025
( Сканована копія )
УРЯД УКРАЇНИ ТА УРЯД ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ (далі - Сторони ),
Нагадуючи, що Україна та Франція мотивовані бажанням зміцнювати зв’язки дружби та співпраці;
враховуючи, спільне бажання поглиблювати партнерські зв’язки між їхніми народами шляхом розширення економічного та фінансового співробітництва між двома країнами;
враховуючи, що Французьке агентство розвитку (далі - AFD ) та його дочірня компанія, що спеціалізується на фінансуванні розвитку приватного сектору, Товариство сприяння та участі в економічному співробітництві (далі - PROPARCO ), а також організація Expertise France, що спеціалізується на просуванні технічної допомоги та французького досвіду за кордоном (далі - Expertise France ), які утворюють Групу AFD (далі - Група AFD ), розвивають свою діяльність на території України;
враховуючи, що Група AFD займає центральне місце у наданні офіційної допомоги Французької Республіки країнам, що розвиваються, і що вона працює у більш ніж 150 країнах світу завдяки своїй мережі з близько 80 місцевих представництв;
нагадуючи, що Група AFD спеціалізується на фінансуванні проектів розвитку та впровадженні технічної експертизи та здійснює свою діяльність на території України;
враховуючи, що укладення цієї Угоди відповідає спільним інтересам Сторін, щоб дозволити Групі AFD надавати свою фінансову та технічну допомогу як офіційну допомогу розвитку (ОДР) в Україні відповідно до цілей економічного та соціального розвитку України; інвестиційних пріоритетів в Україні;
враховуючи, що Уряд України бажає визначити рамки діяльності Групи AFD на території України та надати Групі AFD певні привілеї та пільги з метою сприяння виконанню її місії в рамках політики фінансування розвитку України;
враховуючи, що діяльність Групи AFD є переважно некомерційною.
Таким чином, виходячи з поваги до принципів незалежності, суверенної рівності та невтручання у внутрішні справи, Уряд України та Уряд Французької Республіки домовилися про наступне:
СТАТТЯ 1 - МЕТА УГОДИ
Група AFD уповноважена надавати свою фінансову та технічну допомогу в Україні, як визначено в цій Угоді.
Метою цієї Угоди є визначення правил, що застосовуються до створення Представництва Групи AFD, як зазначено в Статті 7.1, та до діяльності Групи AFD в Україні, як описано в Статті 3.1. Вона визначає, серед іншого, правові, податкові та фінансові умови, що застосовуються до статусу Представництва Групи AFD та діяльності Групи AFD в цій країні.
СТАТТЯ 2 - ПРАВОВИЙ СТАТУС ГРУПИ AFD
2.1 Група AFD має правосуб'єктність, необхідну для здійснення своєї діяльності в Україні, і може в цій якості укладати контракти, набувати та відчужувати рухоме та нерухоме майно, а також звертатися до суду.
2.2 Група AFD може:
a) здійснювати будь-яку діяльність, необхідну для виконання своїх місій, як описано в цій Угоді;
b) вести переговори та укладати будь-які види контрактів або угод;
c) приймати будь-які види гарантій або забезпечення;
d) наймати персонал, який має українське, французьке або інше громадянство, з урахуванням обмежень, встановлених національним законодавством.
СТАТТЯ 3 - УПОВНОВАЖЕНА ДІЯЛЬНІСТЬ ГРУПИ AFD В УКРАЇНІ
3.1 Група AFD може, відповідно до положень цієї Угоди:
a) надавати фінансову підтримку у вигляді кредитів, грантів або гарантій в євро, доларах США або в будь-якій іншій валюті, а також будь-яку форму фінансової або технічної допомоги державі Україна та будь-якій державній установі, державним або приватним підприємствам, державним і приватним фінансово-банківським установам, а також національним, іноземним або міжнародним державним або приватним об'єднанням чи організаціям, або будь-якій юридичній особі з місцезнаходженням в Україні;
b) набувати будь-які частки в капіталі всіх компаній (незалежно від форми власності) у будь-якого продавця, вкладати в інвестиційні фонди, а також передавати або вільно розпоряджатися своїми частками або своїми акціями будь-якій особі з українським або будь-яким іншим громадянством з урахуванням обмежень, встановлених національним законодавством для громадян/резидентів держави, яка здійснює збройну агресію проти України;
c) надавати консультації, технічну допомогу, послуги з підготовки кадрів та навчання державним або приватним організаціям.
3.2 Сторони визначають проекти у тісній співпраці одна з одною.
3.3 Кожен з вищезазначених видів діяльності має бути предметом окремого контракту, що визначає обов'язки та зобов’язання сторін, пов’язані з відповідною діяльністю або операцією. Кожна Сторона зобов'язується докладати всіх можливих зусиль для сприяння виконанню будь-яких формальностей, необхідних для забезпечення дійсності або набуття чинності такого контракту.
3.4 Група AFD не потребує жодних дозволів чи ліцензій для здійснення своєї діяльності в Україні.
У разі внесення змін до законодавства, та/або зміни діяльності Групи AFD в Україні, що вимагатиме подальшого отримання дозволів або ліцензій, передбачених законодавством України для діяльності або операцій, що фінансуються та здійснюються Групою AFD в Україні, Група AFD, за запитом України, здійснить всі необхідні дії задля отримання такого дозволу/ліцензії.
СТАТТЯ 4 - НЕЗАСТОСУВАННЯ БАНКІВСЬКОГО РЕГУЛЮВАННЯ
4.1 Діяльність та операції AFD та PROPARCO розглядаються як транскордонні операції, що здійснюються з головного офісу, розташованого у Франції.
4.2 Підприємства Групи AFD та їхні Представництва (як визначено у Статті 7 цієї Угоди) не мають статусу банку або будь-якої іншої фінансової установи в Україні. Тому на них не поширюються положення банківського законодавства, що застосовуються до банків та фінансових установ, присутніх або діючих на території України.
СТАТТЯ 5 - КОНВЕРТОВАНІСТЬ І ПЕРЕКАЗИ
5.1 Режим воєнного стану
5.1.1 Операції з купівлі іноземної валюти та переказу іноземної валюти за межі України, які здійснюються:
- підприємствами Групи AFD;
- або бенефіціаром фінансування від Групи AFD;
- або гарантом такого фінансування,
що випливають з діяльності підприємств Групи AFD в Україні, передбаченої цією Угодою, надається не менш сприятливий режим, ніж той, що передбачений законодавством України для операцій за проектами, контрактами, угодами, що реалізуються за участю будь-яких інших іноземних експортно-кредитних агентств/іноземних держав через їх уповноважених осіб/іноземних осіб, учасниками (акціонерами) яких є іноземна держава або іноземний банк (за умови, що іноземна держава є учасником (акціонером) цього банку).
Купівля іноземної валюти Групою AFD або будь-яким бенефіціаром фінансування від Групи AFD чи будь-яким гарантом такого фінансування здійснюється за ринковим курсом, погодженим між Національним банком України та власником коштів.
5.1.2 Група AFD також має право:
(i) мати банківські рахунки в Україні в будь-якій валюті,
(ii) купувати іноземну валюту та переказувати за межі України суми, належні їй у зв’язку з виконанням або припиненням діяльності Групи AFD в Україні, з урахуванням положень статті 5.1.1 цієї Угоди.
5.1.3 Підприємства Групи AFD можуть здійснювати при здійсненні кредитів або будь-яких інших фінансових операцій прямі платежі постачальникам або співпідрядникам відповідного позичальника або бенефіціара, які не зареєстровані на території України.
5.1.4 Банки, належним чином уповноважені діяти в Україні можуть, з урахуванням положень статті 5.1.1:
(i) купувати іноземну валюту за дорученням бенефіціарів Групи AFD за ринковим обмінним курсом;
(ii) переказувати такі іноземні валюти на банківські рахунки Групи AFD у Франції або на інші рахунки Групи AFD за межами України.
5.1.5 У випадку, якщо конвертація гривень в іноземну валюту або переказ іноземної валюти з України не здійснюється українськими банками, Уряд України докладе всіх можливих зусиль для забезпечення того, щоб такі перекази були здійснені на користь діяльності Групи AFD.
5.2 Режим після скасування воєнного стану
5.2.1 Банки, належним чином уповноважені діяти в Україні, можуть, з урахуванням положень пункту 5.2.6 за дорученням будь-якого бенефіціара фінансування від Групи AFD або будь-якого гаранта такого фінансування конвертувати гривні в іноземну валюту за ринковим обмінним курсом на дату конвертації та вільно переказувати за межі території України будь-які суми, належні Групі AFD, включаючи суми, що відповідають відшкодуванню фінансування, як основної суми, так і відсотків, відсотків за прострочення платежу, додаткових платежів та всіх інших сум, що виникають у зв’язку із здійсненням або завершенням діяльності Групи AFD в Україні.
5.2.2 Група AFD також має право:
(i) мати банківські рахунки в Україні в будь-якій валюті,
(ii) конвертувати гривні в іноземну валюту за ринковим обмінним курсом на дату конвертації будь-які суми, належні їй у зв’язку з її діяльністю в Україні, як зазначено у Статті 3.1 цієї Угоди, та
(iii) вільно переказувати за межі території України будь-які суми в іноземній валюті.
5.2.3 Група AFD може здійснювати в рамках реалізації кредитів або будь-яких інших фінансових операцій, прямі платежі постачальникам або співпідрядникам відповідного позичальника або бенефіціара, які не зареєстровані на території України.
5.2.4 Банки, належним чином уповноважені здійснювати діяльність в Україні, можуть з урахуванням положень пункту 5.2.6:
(i) конвертувати гривні, отримані від боржників Групи AFD, у будь-яку іноземну валюту за ринковим обмінним курсом на дату конвертації, та
(ii) переказувати ці іноземні валюти на банківські рахунки Групи AFD у Франції або за межами України.
5.2.5. У випадку, якщо конвертація гривні в іноземну валюту або переказ іноземної валюти за межі України не здійснюється українськими банками, Уряд України докладе всіх зусиль для забезпечення завершення переказів.

................
Перейти до повного тексту