1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 квітня 1995 р. N 250
Київ
Про Програму створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 1995 рік
Відповідно до розпорядження Президента України від 30 листопада 1994 р. N 177 "Про план підготовки проектів актів законодавства, спрямованих на реалізацію положень Доповіді Президента України "Про основні засади економічної та соціальної політики" Кабінет Міністрів України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Програму створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 1995 рік (додається).
Установити, що замовником передбачених Програмою заходів є Кабінет Міністрів України, а їх виконавці визначаються на конкурсних засадах.
2. Міністерству фінансів профінансувати витрати, пов'язані з виконанням Програми створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій у сумі 112,2 млрд. крб. із резервного фонду Кабінету Міністрів України.
Виконуючий обов'язки Прем`єр-міністра України Є. МАРЧУК Міністр Кабінету Міністрів України В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 квітня 1995 р. N 250
ПРОГРАМА
створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 1995 рік
Ця Програма передбачає створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - Урядова інформаційно-аналітична система), метою якої є вдосконалення заходів, що здійснюються органами виконавчої влади у галузі техногенно-екологічної безпеки, запобігання надзвичайним ситуаціям*.
Урядова інформаційно-аналітична система є частиною інформаційно-аналітичного забезпечення Президента України та Ситуаційного центру при Президентові України.
Основними завданнями Урядової інформаційно-аналітичної системи є:
поліпшення організації державного управління надзвичайними ситуаціями, а саме:
1) своєчасне забезпечення Уряду достовірною інформацією, необхідною для підготовки рішень Кабінету Міністрів України з питань запобігання, пом'якшення, локалізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також створення умов для оперативного координування ним дій органів державної виконавчої влади у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
2) об'єднання і вдосконалення існуючих відомчих систем щодо запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
3) проведення регулярного системного аналізу найважливіших подій, їх чинників та наслідків, а також багатомірної інтегрованої оцінки факторів і умов, що впливають на розвиток надзвичайних ситуацій;
4) створення і впровадження нових технологій контролю за об'єктами підвищеного ризику з урахуванням їх взаємозв'язку, впливу гідрометеорологічних умов та стихійного лиха, суб'єктивних та інших факторів;
5) розроблення і впровадження територіальної системи моделювання техногенно-екологічного та епідеміологічного навантаження на відповідну територію та зменшення невиправданого паралелізму у діях і програмах щодо надзвичайних ситуацій;
6) систематизація існуючих розробок у галузі надзвичайних ситуацій;
7) координація робіт у рамках державного моніторингу, пов'язаних із застосуванням єдиної нормативної та довідкової документації;
створення і впровадження на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях геоінформаційних систем для прогнозного моделювання надзвичайних ситуацій та систем підтримки прийняття рішень шляхом застосування ефективних програмно-математичних та технологічних засобів і методів цифрового картографування та банків картографічних даних;
розроблення та впровадження механізму для забезпечення надходження до Урядової інформаційно-аналітичної системи необхідних даних від міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади, місцевих Рад, підприємств, установ і організацій;
створення умов для залучення громадських, комерційних та благодійних організацій, засобів масової інформації до надання інформації про можливість виникнення і розвитку надзвичайних ситуацій, співпраці у разі їх виникнення, міжнародного та міждержавного обміну інформацією щодо надзвичайних ситуацій.
З метою створення Урядової інформаційно-аналітичної системи здійснюватимуться наукові дослідження за такими основними напрямами:
розроблення концепції системи запобігання, своєчасного виявлення і реагування на надзвичайні ситуації;
розроблення систем оперативного зв'язку та передачі даних;
визначення критеріїв виходу надзвичайних ситуацій за локальний рівень;
створення методів модельованого прогнозування та управління життєдіяльністю в умовах виникнення надзвичайних ситуацій з глобальними, національними та регіональними наслідками.
Урядова інформаційно-аналітична система створюється шляхом впровадження заходів, наведених нижче.
-------------------
* Надзвичайна ситуація - це порушення нормальних умов життя і
діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією,
катастрофою, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією,
великою пожежею, застосуванням засобів ураження, масовими
безладдями, соціально-політичними подіями, а також
міжнаціональними та міждержавними конфліктами, що призвели або
можуть призвести до людських і матеріальних втрат.
-----------------------------------------------------------------
| | |Кошти
Заходи | Відповідальні | Термін |(млрд.
| за організацію | вико- |крб. за
| виконання | нання |станом на
| | |1 січня
| | |1995 р. з
| | |урахуван-
| | |ням індек-
| | |сації)
-----------------------------------------------------------------
1. Розроблення положень Відділ з питань I - III -
про Урядову інформа- техногенної без- квартал
ційно-аналітичну сис- пеки та цивільно-
тему з питань надзви- го захисту насе-
чайних ситуацій, про лення та Відділ
порядок надання орга- комп'ютеризації і
нами державної вико- оргтехніки Кабі-
навчої влади інформа- нету Міністрів
ційно-аналітичних ма- України
теріалів у разі загро- Мінекобезпеки
зи виникнення, при ви- МОЗ
никненні, розвитку, Міноборони
пом'якшенні, локаліза- Мінзв'язку
ції та ліквідації нас- Держкомгідромет
лідків надзвичайних Держцентр СФДУ
ситуацій Мінстат
Держстандарт
Міненерго
СБУ
Штаб ЦО та інші
2. Систематизація науко- Національна ака- I - III 0.4
вих розробок у галузі демія наук квартал
надзвичайних ситуацій, Академія техноло-
проведення експерт- гічних наук
но-технічної оцінки МОЗ
існуючих і створюваних Міноборони
відомчих та територі- Відділ з питань
альних комп'ютерних техногенної без-
систем, впровадження пеки та цивільно-
єдиних форматів даних, го захисту насе-
розроблення відповід- лення та
ного програмного за- Відділ комп'юте-
безпечення, реєстру і ризації і оргтех-
банку даних ніки Кабінету Мі-
ністрів України
3.Організація подання ін- Відділ з питань II - IV -
формації до Урядової техногенної без- квартал
інформаційно-аналітичної пеки та цивільно-
системи на основі роз- го захисту насе-
роблених норматив- лення та
но-правових документів Відділ комп'юте-
та рєєстру ризації і оргтех-
ніки Кабінету Мі-
ністрів України
Мінекобезпеки
МОЗ
Міноборони
Мінзв'язку
Держкомгідромет
Держцентр СФДУ
Мінстат
Держстандарт
Міненерго
СБУ
Штаб ЦО та інші
4.Розроблення технічного Відділ з питань I - IV 0.1
завдання, проведення техногенної без- квартал
наукового аналізу зап- пеки та цивільно-
ропонованих проектів і го захисту насе-
організація практичного лення Кабінету
проведення тендерів Міністрів України
спеціально створеними
експертними групами з
виконання заходів, пе-
редбачених пунктами 1,
2, 5, 6, 7, 8, 9, 10,
11, 12, 18, 19 цієї
Програми, та підготовка
пропозицій Міністрові
Кабінету Міністрів Ук-
раїни щодо укладення
відповідних договорів
5. Створення і оновлення Мінекобезпеки -"- 1.3
існуючих реєстрів тех- Держцентр СФДУ
ногенно-небезпечних Штаб ЦО
об'єктів та об'єктів і Відділ з питань
споруд у природноне- техногенної без-
безпечних регіонах, пеки та цивільно-
опрацювання норматив- го захисту насе-
них і методичних мате- лення Кабінету
ріалів щодо цих об'єк- Міністрів України
тів з визначенням не-
обхідної документації,
сил та засобів для
проведення запобіжного
прогнозування, пом'як-
шення і ліквідації
наслідків надзвичайних
ситуацій, створення
страхового фонду доку-
ментації на випадок
виникнення надзвичай-
них ситуацій
6. Розроблення технічного Мінзв'язку -"- 3.8
завдання на організа- Мінекобезпеки
цію комп'ютерного зв'- МОЗ
язку між відповідними Міноборони
центральними органами Держкомгідромет
державної виконавчої Держцентр СФДУ
влади, облвиконкомами, Мінстат
іншими організаціями Держстандарт
та Кабінетом Міністрів Міненерго
України, а також прок- СБУ
ладання каналів зв'яз- Штаб ЦО та інші
ку, встановлення необ- Дніпропетровсь-
хідного технічного об- кий, Закарпатсь-
ладнання, підключення кий , Запорізький
банків даних, робочих облвиконкоми
місць та локальних ме- Київський місь-
реж квиконком
Відділ з питань
техногенної без-
пеки та цивільно-
го захисту насе-
лення та
Відділ комп'юте-
ризації і оргтех-
ніки Кабінету Мі-
ністрів України
7. Розроблення пакету Відділ з питань -"- 49.4
технічних завдань, мо- техногенної без-
дернізація та оптимі- пеки та цивільно-
зація існуючих систем го захисту насе-
і організація робіт, лення та
пов'язаних з технічним Відділ комп'юте-
комп'ютерним забезпе- ризац ії і орг-
ченням (локальні мере- техніки Кабінету
жі, банки даних, робо- Міністрів України
чі місця), у тому чис- відповідні мініс-
лі: терства та ві-
домства
1) створення банку даних, Держкомгідромет I - II 4.4
трьох робочих місць, квартал
локальної мережі і
підключення до Урядо-
вої інформаційно-ана-
літичної системи Держ-
комгідромету;
2) створення банку даних, Мінекобезпеки I - IV 1.8
трьох робочих місць, квартал
локальної мережі і
підключення до Урядо-
вої інформаційно-ана-
літичної системи Міне-
кобезпеки;
3) створення спеціального СБУ I - II 6.2
банку даних, робочого квартал
місця і підключення до
Урядової інформацій-
но-аналітичної системи
СБУ;
4) створення банку даних, Штаб ЦО I - III 2.8

................
Перейти до повного тексту