1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 березня 2019 р. № 250
Київ
Деякі питання надання соціальної підтримки багатодітним сім’ям
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 765 від 21.08.2019 № 1101 від 24.12.2019 № 386 від 20.05.2020 № 586 від 01.06.2020 № 632 від 22.07.2020 № 853 від 02.09.2020 № 1035 від 28.10.2020 № 402 від 21.04.2021 № 118 від 16.02.2022 № 1320 від 15.11.2022 № 853 від 11.08.2023 № 94 від 26.01.2024 № 968 від 23.08.2024 № 371 від 25.03.2025 № 641 від 04.06.2025 № 765 від 25.06.2025 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Запровадити з 1 квітня 2019 р. виплату допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях.
2. Затвердити Порядок виплати допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, що додається.
( Пункт 3 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 1101 від 24.12.2019 )
4. Установити, що для громадян, які звернуться у період з квітня по червень 2019 р. включно за наданням допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, зазначена допомога призначається з 1 квітня 2019 р. на умовах, визначених Порядком, затвердженим пунктом 2 цієї постанови.
5. Ця постанова набирає чинності з 1 квітня 2019 року.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 березня 2019 р. № 250
ПОРЯДОК
виплати допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях
( У тексті Порядку слова "орган соціального захисту населення" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "орган Пенсійного фонду України" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 765 від 25.06.2025 )
1. Цей Порядок визначає умови призначення і виплати допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях (далі - допомога).
Призначення і виплата допомоги здійснюються з дотриманням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру".
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 968 від 23.08.2024 )
2. Покриття витрат на виплату допомоги здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1101 від 24.12.2019 )
3. Допомога призначається і виплачується громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України, а також особам, яких визнано в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту.
( Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 94 від 26.01.2024 )
4. Призначення і виплата допомоги здійснюється органами Пенсійного фонду України незалежно від адреси зареєстрованого (задекларованого) місця проживання (перебування) особи, яка претендує на призначення допомоги (далі - заявник).
( Пункт 4 в редакції Постанов КМ № 94 від 26.01.2024, № 765 від 25.06.2025 )
5. Допомога надається одному з батьків дитини, які постійно проживають разом з дитиною.
6. Документи та/або відомості, необхідні для призначення допомоги, подаються заявником особисто.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 968 від 23.08.2024 )
7. Для призначення допомоги за умови пред’явлення паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу (посвідки на постійне проживання/посвідчення біженця/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту), подається заява одного з батьків, з яким постійно проживає дитина, що складається за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2025 р. № 765 "Деякі питання призначення та виплати державних соціальних допомог, соціальних стипендій органами Пенсійного фонду України", та копії таких документів (крім випадків, коли відомості можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії в установленому законодавством порядку):
посвідчення батьків багатодітної сім’ї (з пред’явленням оригіналу). У разі досягнення дитиною з багатодітної сім’ї шестирічного віку подається посвідчення дитини з багатодітної сім’ї (з пред’явленням оригіналу);
свідоцтва про народження всіх дітей (з пред’явленням оригіналів).
Заява з необхідними документами та/або відомостями про призначення допомоги (далі - заява з необхідними документами та/або відомостями) подається до органу, що призначає та виплачує допомогу, незалежно від адреси зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування) заявника.
Посадова особа органу, що призначає та виплачує допомогу, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та адміністраторами центру надання адміністративних послуг незалежно від адреси зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування) заявника.
У разі коли для отримання допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані/підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання такої допомоги.
Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та надсилає їх не пізніше наступного робочого дня до органу Пенсійного фонду України з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Заява з необхідними документами та/або відомостями може бути надіслана засобами поштового зв’язку або за технічної можливості в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України або Єдиний державний веб-портал електронних послуг (з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги").
У разі звернення одного з батьків дитини за призначенням допомоги орган Пенсійного фонду України за місцем проживання одного з батьків, з яким постійно проживає дитина, має право отримувати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відомості, необхідні для призначення зазначеної допомоги.
У разі коли до заяви не додані всі необхідні документи та/або відомості, орган Пенсійного фонду України протягом трьох робочих днів з дня отримання заяви надсилає заявнику повідомлення в електронній формі (за наявності адреси електронної пошти) про зупинення строку розгляду заяви, а в разі особистого звернення із заявою вручається під розписку таке повідомлення особі, яка подала заяву, безпосередньо посадовою особою виконавчого органу/адміністратором центру надання адміністративних послуг.
У разі коли необхідні документи та/або відомості подані не пізніше ніж протягом 30 календарних днів з дня одержання зазначеного повідомлення, днем (місяцем) звернення за призначенням допомоги вважається день (місяць) прийняття або відправлення заяви.
У разі коли необхідні документи та/або відомості не подані протягом 30 календарних днів з дня одержання зазначеного повідомлення, орган Пенсійного фонду України протягом трьох робочих днів повідомляє заявника про необхідність подання нової заяви з необхідними документами та/або відомостями.
У разі неможливості подання посвідчення батьків багатодітної сім’ї та посвідчення дитини з багатодітної сім’ї подається довідка багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї, видана структурним підрозділом районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради.
Якщо заявник виявив бажання отримати послугу з призначення допомоги під час надання комплексної електронної публічної послуги "єМалятко", орган Пенсійного фонду України призначає допомогу на підставі відомостей, отриманих у порядку електронної інформаційної взаємодії, відповідно до Порядку надання комплексної електронної публічної послуги "єМалятко", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2023 р. № 853 "Деякі питання надання комплексної електронної публічної послуги "єМалятко" (Офіційний вісник України, 2023 р., № 79, ст. 4496).
У такому разі орган Пенсійного фонду України призначає допомогу без подання заявником посвідчення батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї або довідки багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї, а також інших документів, передбачених цим пунктом.
За наявності технічної можливості відомості, передбачені абзацами другим, третім пункту 7 цього Порядку, не подаються, а орган Пенсійного фонду України може отримувати таку інформацію на підставі відомостей, зазначених у заяві шляхом електронної інформаційної взаємодії у встановленому законодавством порядку.

................
Перейти до повного тексту