- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
від 9 січня 1996 р. N 25 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1369 від 01.09.98 )
Про проведення конкурсів (тендерів) у будівництві
1. Затвердити Положення про проведення конкурсів (тендерів) у будівництві, що додається.
2. Встановити, що підрядні контракти на спорудження об'єктів, будівництво яких знову розпочинається за рахунок державних капітальних вкладень, у 1996 році укладаються, як правило, а починаючи з 1997 року, - виключно за результатами конкурсів (тендерів).
3. Державному комітетові у справах містобудування і архітектури здійснювати контроль за виконанням цього Положення та надавати консультаційно-методичну допомогу у його застосуванні.
4. Державному комітетові у справах містобудування і архітектури, Міністерству економіки, Міністерству фінансів разом з міністерствами та відомствами-замовниками, будівельними корпораціями до 1 грудня 1996 р. проаналізувати і узагальнити досвід проведення конкурсів (тендерів) у будівництві та у разі потреби подати до Кабінету Міністрів України пропозиції про внесення змін і доповнень до зазначеного Положення.
Прем'єр-міністр України Міністр Кабінету Міністрів України | Є.МАРЧУК В.ПУСТОВОЙТЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 січня 1996 р. N 25
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСІВ (ТЕНДЕРІВ) У БУДІВНИЦТВІ
Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок організації та проведення конкурсів (тендерів) на виконання робіт вітчизняними підприємствами і організаціями усіх форм власності під час будівництва нових, розширення, реконструкції, технічного переозброєння, ремонту та реставрації діючих підприємств і об'єктів житлово-цивільного призначення в Україні*).
------------------
*) Проведення міжнародних тендерів у будівництві за участю іноземних учасників і за рахунок Державного валютного фонду або іноземних кредитів, наданих під гарантію Уряду України, здійснюється згідно з Положенням про порядок організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) в Україні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1993 р.
N 871.
2. Метою проведення конкурсів є забезпечення ефективного використання капітальних вкладень, створення конкурентного середовища для розміщення замовлень і укладення підрядних контрактів, підвищення якості будівництва, запобігання економічно не обгрунтованому завищенню цін на будівельну продукцію, скорочення термінів будівництва об'єктів.
3. Застосування тендерних процедур, передбачених цим Положенням, є обов'язковим для укладення підрядних контрактів на будівництво об'єктів, що знову розпочинається за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, бюджетних позичок, державних фондів, коштів державних підприємств і організацій, а також змішаних коштів, за винятком випадків, коли:
тільки один підрядник здатен професійно виконати замовлення;
предмет замовлення за своїм характером та обсягом недостатньо відомий на момент передачі для виконання, що не дає можливості чітко визначити його ціну;
замовлення не могло бути передбачене заздалегідь і потребує негайного виконання;
предмет замовлення становить державну таємницю;
проведення конкурсу не забезпечило надходження прийнятних пропозицій або пропозиції не були подані і повторне його проведення не дасть задовільного результату, якщо до умов виконання замовлення не будуть внесені істотні зміни;
об'єкти будуються господарським способом;
орієнтовна ціна будівництва менше еквіваленту 100000 доларів США.
4. Рішення щодо проведення конкурсу приймається замовником за наявності достатніх інвестиційних коштів для здійснення будівництва або документально підтверджених фінансових гарантій своєчасного одержання необхідних коштів.
5. Замовлення на будівництво може розміщуватися шляхом проведення конкурсу на виконання проекту в цілому, а за значного обсягу передбачених проектом робіт - на спорудження комплексів, виконання черг, етапів будівництва, визначених проектною документацією.
6. Проведення конкурсу організує замовник. Він гарантує рівні умови усім претендентам незалежно від форми власності і місця розташування, а також об'єктивне визначення переможця. Замовлення повинно передаватися підрядникам, що мають достатню професійну кваліфікацію, досвід та репутації, необхідні фінансові ресурси, виробничі потужності і здатні забезпечити виконання замовлення за прийнятну ціну. Відповідність підрядника цим вимогам визначається попередньою кваліфікацією та оцінкою оферт.
7. До участі в конкурсі не допускаються підрядники які:
визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство;
не мають ліцензії на виконання відповідних робіт;
ліквідуються;
подали разом із заявкою необ'єктивну інформацію щодо своєї професійної готовності виконати замовлення, а також щодо наявності виробничих потужностей і надійності.
Терміни та поняття
8. Терміни та поняття, що використовуються у цьому Положенні, вживаються у такому значенні:
альтернативна пропозиція - пропозиція, яка може бути подана у складі оферти і має відмінності від основної пропозиції;
замовник - особа, яка видає замовлення, укладає контракт, контролює хід його виконання, приймає закінчені роботи;
запрошення до конкурсу - лист до підрядників, які пройшли попередній відбір, із запрошенням узяти участь у конкурсі. Участь у конкурсі без запрошення неможлива;
конкурс (тендер) - форма розміщення замовлення на виконання робіт, послуг, поставку продукції, що передбачає вибір підрядника шляхом оцінки його оферти;
оферта - поданий претендентом комплект документів, що містять пропозиції та умови, на яких він згоден виконати замовлення;
перелік обсягів робіт - перелік видів робіт, які передбачаються для виконання замовлення і оцінюються претендентом для визначення ціни оферти;
попередня кваліфікація претендентів - визначення можливостей заінтересованих підрядників виконати замовлення і доцільності їх запрошення до участі у конкурсі;
предмет замовлення - роботи, виконання яких передбачається замовленням;
претендент - особа, яка офіційно сповістила про бажання виконати замовлення;
розміщення замовлень - процес добору партнерів для виконання контракту і узгодження його положень;
тендерна документація - комплект документів, які містять інформацію про предмет замовлення, умови і процедуру проведення конкурсу, достатню для підготовки оферт у визначений термін;
тендерний комітет (тендерна комісія) - постійний або тимчасовий орган, який формується для підготовки та проведення конкурсу;
форма оферти - форма, за якою подається оферта;
ціна оферта - ціна, розрахована претендентом, за яку він згодний виконати замовлення.
Способи проведення конкурсів
9. Конкурси можуть бути:
відкритими для всіх заінтересованих підрядників;
відкритими з попередньою кваліфікацією підрядників;
закритими - за запрошеннями.
10. Основним способом проведення конкурсів є відкритий конкурс. Рішення щодо проведення закритого конкурсу приймається замовником за погодженням з органом, якому підпорядкований замовник.
11. Відкриті конкурси з попередньою кваліфікацією претендентів проводяться, якщо кількість претендентів перевищує шість осіб і це було передбачено умовами конкурсу.
12. Закриті конкурси проводяться, якщо:
кількість підрядників, здатних виконати контракт, обмежена;
витрати на проведення конкурсу будуть невиправдано великими порівняно з вартістю предмета замовлення;
відкритий конкурс не дав очікуваного результату або його проведення недоцільне через інші причини (таємність, терміновість робіт тощо).
13. У випадках, зазначених у абзацах третьому і четвертому пункту 12, замовник запрошує до участі у конкурсі таку кількість підрядників, яка забезпечила б збереження конкуренції, але не менш як три підрядники.
Організаційна робота замовника
14. Для виконання організаційної роботи, пов'язаної з проведенням конкурсу, замовник визначає відповідальних за цю роботу, формує тендерний комітет (тимчасовий чи такий, що діє на постійній основі), до складу якого входять представники замовника, міністерств, відомств, місцевих органів державної виконавчої влади, проектних і громадських організацій тощо.
15. Організаційна робота проводиться за розробленим планом, в якому передбачаються:
публікація оголошення про проведення конкурсу та надсилання запрошень підрядникам;
розробка документації щодо попередньої кваліфікації претендентів;
прийняття і реєстрація заявок на участь у конкурсі;
надсилання документації щодо попередньої кваліфікації претендентів;
проведення попередньої кваліфікації претендентів;
складання списку відібраних претендентів;
підготовка тендерної документації та надсилання її претендентам;
організація відвідування підрядниками будівельного майданчика;
забезпечення відповідей на запитання підрядників з приводу уточнення інформації, що міститься у тендерній документації;
внесення доповнень і змін до тендерної документації та інформування про них усіх претендентів;
приймання, реєстрація та зберігання оферт;
розпечатування оферт та оголошення відповідної інформації;
уточнення у разі потреби окремих питань з претендентами;
оцінка оферт і прийняття рішень за результатами оцінки;
визначення переможця конкурсу;
документальне оформлення інформації щодо процедури і результатів проведення конкурсу, підготовка звітів про його проведення.
16. Замовник контролює хід роботи, пов'язаної з проведенням конкурсу, вирішує найважливіші питання, що виникають у її процесі, затверджує результати конкурсу, розглядає протести від претендентів, остаточно узгоджує умови контракту з переможцем тендеру.
17. Замовник може на будь-якій стадії проведення конкурсу до укладення контракту, якщо це було передбачено тендерною документацією, припинити конкурс, сповістивши про це у триденний термін усіх претендентів з обгрунтуванням свого рішення. Замовник не несе при цьому відповідальності перед претендентами за таке рішення.
Оголошення про конкурс
18. Оголошення про конкурс дається за умови готовності тендерної документації. Оголошення конкурсу без наміру його проведення не допускається.
19. Оголошення про відкриті конкурси, що проводяться в Україні публікуються у газеті "Урядовий кур'єр", в інших офіційних періодичних виданнях. Запрошення до участі в закритому конкурсі надсилаються безпосередньо тим підрядникам, які можуть взяти участь у тендері.
20. Публікація оголошення про відкритий конкурс або надсилання запрошень до участі в закритому конкурсі повинні здійснюватися за 2 - 6 місяців до кінцевої дати подання і реєстрації оферт з урахуванням складності предмета замовлення й часу, потрібного для попередньої кваліфікації претендентів і підготовки оферт.
21. Інформація про проведення конкурсу повинна містити:
назву і адресу замовника;
назву і опис предмета замовлення;
орієнтовний обсяг і термін виконання замовлення;
термін подання оферти;
кінцеву дату і місце подання інформації для попередньої кваліфікації претендентів;
можливість уточнення інформації, необхідної для підготовки документів з метою проведення попередньої кваліфікації претендентів.
У разі потреби обсяг інформації може бути розширений.
Попередня кваліфікація претендентів
22. Тендерний комітет визначає склад інформації, яку повинні надати претенденти, готує і передає відповідні форми тим з них, що виявили бажання взяти участь у попередній кваліфікації претендентів.
Претенденти передають до тендерного комітету у визначені ним терміни заповнені форми, інші документи для аналізу і оцінки, а також офіційного листа про намір взяти участь у конкурсі.
Тендерний комітет аналізує одержану інформацію і визначає на її підставі технічну, організаційну і фінансову спроможність кожного із претендентів виконати замовлення, приймає відповідні рішення щодо результатів їх попередньої кваліфікації, забезпечує документальне оформлення цієї процедури.
23. Основна інформація, яка подається підрядниками для попередньої кваліфікаційної оцінки, повинна містити:
копії документів, що засвідчують юридичний статус, місце реєстрації, адресу, копію ліцензії, письмове доручення на підписання оферти;
довідку про обсяги генпідрядних будівельно-монтажних робіт, виконуваних щорічно за останні три роки, у вартісному відображенні;
довідку про досвід виконання за останні три роки робіт, аналогічних роботам, передбаченим тендером; перелік замовників, для яких вони виконані, їхні адреси та телефони;
перелік основних будівельних матеріалів, які передбачається використати для виконання замовлення;
відомості про кваліфікацію та досвід спеціалістів, які братимуть участь у виконанні замовлення;
звіт про фінансовий стан претендента, наявність оборотних коштів, можливість одержання кредитів у банку;
відомості про арбітражні справи за останні три роки;
пропозиції про залучення субпідрядників.
У разі потреби від підрядників може вимагатися й інша інформація.
24. Претенденти при визначенні кваліфікаційної оцінки повинні відповідати таким вимогам:
середньорічний обсяг робіт, які вони виконували раніше, повинен бути не меншим ніж передбачуваний замовленням;
мати за останні три роки досвід роботи генерального підрядника не менш як на двох об'єктах, порівняних за характером і складністю із передбаченим у замовленні;
мати у своєму володінні або гарантувати можливість придбання чи використання (купівля, оренда, лізинг тощо) необхідних для виконання робіт машин і механізмів;
керівник, що призначається відповідальним за виконання робіт на будівельному майданчику, повинен мати п'ятирічний стаж виконання таких робіт;
володіти достатніми для виконання замовлення оборотними коштами або мати документально підтверджені гарантії банку про можливість одержання кредиту.
25. Якщо передбачається, що оферту подаватиме об'єднання кількох юридично самостійних підрядних організацій, кожний учасник об'єднання подає інформацію, зазначену у пункті 23.
При цьому учасники надсилають замовникові спільного листа, в якому інформують, що підписана ними оферта матиме чинність для кожного з них і кожен з них самостійно і всі разом відповідатимуть за виконання контракту згідно з його умовами, а також визначають партнера, який представлятиме всіх учасників об'єднання і забезпечуватиме виконання умов контракту, включаючи розрахунки.
26. Сума показників усіх партнерів об'єднання повинна відповідати мінімальним кваліфікаційним вимогам, передбаченим у абзацах другому, четвертому і шостому пункту 24, показники кожного із них - вимогам, передбаченим в абзацах другому та шостому пункту 24 не менш як на 25 відсотків, а відповідального партнера - не менш як на 40 відсотків. У разі невідповідності цим вимогам об'єднання не може брати участь у конкурсі.
27. Наявність задоволених позовів до претендентів, майнових зловживань є підставою для виключення підрядника або об'єднання підрядників із числа претендентів.
28. Після проведення попередньої кваліфікації складається список претендентів, які можуть узяти участь у конкурсі. Їх кількість доцільно обмежити шістьма учасниками. Список затверджується замовником і кожному з претендентів, що залишилися у списку, надсилається офіційне запрошення взяти участь у конкурсі.
29. Претенденти, які не пройшли попередньої кваліфікації, повідомляються про це письмово з відповідним обгрунтуванням протягом трьох днів після прийняття рішення. Вони можуть ознайомитись із офіційним звітом про проведення попередньої кваліфікації, але не мають права вимагати від замовника доказів або пояснень щодо мотивів прийняття рішення.
Тендерна документація
30. Тендерна документація повинна бути однаковою для всіх претендентів, недискримінаційною, однозначною для розуміння, містити всю інформацію, необхідну для розробки оферти, і не створювати ризику для підрядника за обставин та подій, які він не може передбачити при визначенні ціни і на які не має впливу. Обсяг і склад тендерної документації, порядок її розробки визначаються замовником залежно від особливостей предмета замовлення.
31. Тендерна документація включає такі документи:
інструкція для претендентів;
проект контракту;
форма оферти;
кваліфікаційні вимоги;
проектна документація;
перелік обсягів робіт;
форма застави серйозності;
доповнення, передбачені пунктом 38.
32. Інструкція для претендентів повинна містити всю інформацію щодо розробки, оформлення та подання оферти, а також щодо умов та порядку проведення конкурсу (додаток N 1).
33. Проект контракту повинен містити всі умови виконання замовлення, визначені замовником. Він розробляється з урахуванням норм законодавства, тендерної документації. Умови контракту повинні враховувати всі особливості предмета замовлення, встановлювати однакову відповідальність за виконання сторонами своїх зобов'язань.
34. Оферта складається за формою згідно з додатком N 2. Якщо це було передбачено умовами, форма оферти може мати додаток.
35. Кваліфікаційні вимоги передбачають подання відомостей про діяльність претендента, зазначених у пункті 23.
36. До складу проектної документації входять креслення, схеми, графіки, розрахунки, специфікації, технічні умови, а у разі потреби також інформація про стандарти, випробування, сертифікати тощо залежно від конкретного предмета замовлення.
37. Перелік обсягів робіт повинен містити види робіт, які передбачається виконати згідно з замовленням із зазначенням обсягу кожного з них у натуральному вимірі. У складі тендерної документації перелік обсягів робіт може подаватися у формі локальних та об'єктних кошторисів з розрахунком базисної ціни.
38. До закінчення терміну подання оферт замовник має право вносити зміни до тендерної документації шляхом доповнення. Усі доповнення передаються кожному претенденту. Претенденти повинні підтверджувати їх одержання письмово або телеграфом.
39. Передача претендентам тендерної документації здійснюється за відповідну плату, в якій враховуються витрати замовника на її розмноження. Передача здійснюється одночасно усім претендентам у визначений день під розписку. Претендент одержує три примірники документів, зазначених у абзацах третьому, четвертому і сьомому пункту 31, два з яких після заповнення надсилає замовнику. Інші документи передаються в одному примірнику.
40. Претендент після одержання тендерної документації перевіряє наявність усіх документів за списком. Будь-які невідповідності й помилки у складі та змісті тендерної документації негайно з'ясовуються і виправляються.
Один примірник тендерних документів зберігається кожним претендентом протягом усього терміну підготовки та проведення конкурсу. Замовник і переможець конкурсу зберігають примірник тендерних документів, а також іншу документацію, що стосується проведення конкурсу, протягом трьох років після завершення будівництва.
Будь-яка інформація щодо тендерної документації, яка надається замовником будь-кому з претендентів, повинна одночасно бути доведена до всіх інших претендентів.
41. Претендент, який потребує роз'яснень щодо тендерної документації, має право звернутися до замовника письмово або телеграфом (телексом, факсом) за адресою, зазначеною у запрошенні до участі в конкурсі. Замовник зобов'язаний дати роз'яснення в письмовій формі або телеграфом, але не пізніш як за 21 календарний день до закінчення терміну подання оферт. Копії відповіді замовника надсилаються усім претендентам, що одержали документацію, з викладенням змісту запиту, але без зазначення його джерела.
................Перейти до повного тексту