1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


З А К О Н У К Р А Ї Н И
( Закон втратив чинність на підставі Закону N 595-VIII від 14.07.2015, 2015, N 37-38, ст.366 )
Про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, N 39, ст.514 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Внести до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" такі зміни:
1) у частині першій статті 3:
а) в абзаці третьому слова "проживають на території" замінити словами "місце проживання яких зареєстровано в межах";
б) в абзаці четвертому слова "які проживають на території" замінити словами "місце проживання яких зареєстровано в межах";
2) пункт 2 частини третьої статті 4 після слів "органів державної влади" доповнити словами "органів влади Автономної Республіки Крим";
3) абзац дев'ятий частини першої статті 11 після слів "органів державної влади" доповнити словами "органів влади Автономної Республіки Крим";
4) у статті 13:
а) частину другу викласти в такій редакції:
"2. Виборчі комісії інформують громадян України про свій склад, місцезнаходження та режим роботи, про утворення територіальних виборчих округів і виборчих дільниць, про основні права виборців (у тому числі про право оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчих комісій, органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, посадових та службових осіб цих органів, які обмежують або порушують виборчі права), про порядок заповнення виборчих бюлетенів, забезпечують можливість для ознайомлення виборців зі списками виборців, відомостями про кандидатів у депутати та (або) кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, оприлюднюють підсумки голосування та результати місцевих виборів, надають іншу інформацію у випадках, передбачених цим Законом";
б) частини другу, третю і четверту після слів "органів державної влади" та "органи державної влади" доповнити відповідно словами "органів влади Автономної Республіки Крим" та "органи влади Автономної Республіки Крим";
5) у статті 15:
а) в абзаці першому частини третьої слово "повторних" замінити словом "проміжних";
б) у частині шостій слово "позачергових" виключити;
в) в абзаці першому частини сьомої слово "загальних" замінити словом "загальнодержавних";
г) у частині восьмій слова "з дня вчинення бездіяльності відповідною територіальною виборчою комісією" замінити словами "з дня виявлення бездіяльності відповідної територіальної виборчої комісії";
6) у статті 16:
а) абзаци перший - третій частини першої викласти в такій редакції:
"1. Рішення про загальний склад (кількість депутатів) обласної, районної, міської (крім районів, міст в Автономній Республіці Крим, міст Києва, Севастополя) ради приймається відповідною обласною радою поточного скликання не пізніш як за 50 днів до дня місцевих виборів.
Рішення про загальний склад (кількість депутатів) районної, міської (районів та міст в Автономній Республіці Крим) ради приймається Верховною Радою Автономної Республіки Крим поточного скликання не пізніш як за 50 днів до дня місцевих виборів.
Рішення про загальний склад (кількість депутатів) Київської, Севастопольської міської ради приймається відповідно Київською, Севастопольською міською радою поточного скликання не пізніш як за 50 днів до дня місцевих виборів";
б) у частині четвертій:
в абзаці п'ятнадцятому слова "сільської, селищної" виключити;
в абзаці шістнадцятому слово "проведення" замінити словами "початку виборчого процесу";
7) у частині сьомій статті 17 слово "центрів" виключити;
8) у статті 18:
а) в абзаці сьомому частини четвертої слова "Кабінетом Міністрів" замінити словами "Радою міністрів";
б) абзац другий частини восьмої викласти в такій редакції:
"При проведенні чергових місцевих виборів виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, міська (міст Києва та Севастополя) територіальна виборча комісія не пізніш як за 28 днів до дня виборів приймає рішення про єдину нумерацію виборчих дільниць на відповідній території на підставі повідомлень районних, міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення), районних у містах Києві та Севастополі територіальних виборчих комісій про кількість утворених ними виборчих дільниць, що подаються цими комісіями невідкладно після прийняття відповідних рішень";
в) частину дев'яту викласти в такій редакції:
"9. Рішення відповідної територіальної виборчої комісії про утворення виборчих дільниць із зазначенням їх меж, місцезнаходження відповідних дільничних виборчих комісій та повідомленням про нумерацію виборчих дільниць передається до відповідних органів ведення Державного реєстру виборців та оприлюднюється в засобах масової інформації або в інший визначений територіальною виборчою комісією спосіб не пізніш як за 27 днів до дня виборів";
9) частину четверту статті 19 після слів "органами виконавчої влади" доповнити словами "органами влади Автономної Республіки Крим";
10) частину четверту статті 20 викласти в такій редакції:
"4. Сільська, селищна, районна в місті, міська, районна територіальна виборча комісія підпорядковується відповідній міській, районній, обласній територіальній виборчій комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів";
11) частину третю статті 21 після слів "органів державної влади" доповнити словами "органів влади Автономної Республіки Крим";
12) статтю 22 викласти в такій редакції:
"Стаття 22. Порядок формування складу територіальних виборчих комісій
1. Склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб. При цьому від суб'єктів подання, зазначених у пунктах 1, 2 частини другої цієї статті, до складу територіальної виборчої комісії включається не більше 15 кандидатур, а від суб'єктів подання, зазначених у пункті 3 частини другої цієї статті, - не більше трьох кандидатур у порядку, визначеному цією статтею. При цьому відповідні місцеві організації політичних партій, що об'єдналися в одну депутатську фракцію у Верховній Раді України поточного скликання, або місцева організація політичної партії, що сформувала свою депутатську фракцію у Верховній Раді України поточного скликання, можуть подати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по три делеговані кандидатури.
2. Право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мають:
1) місцева організація політичної партії, депутатська фракція якої зареєстрована в Апараті Верховної Ради України поточного скликання;
2) зареєстровані в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцеві організації політичних партій, що входять до виборчого блоку, депутатська фракція якого зареєстрована в Апараті Верховної Ради України поточного скликання;
3) всі зареєстровані в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцеві організації усіх політичних партій, які мають намір висувати кандидатів на відповідних місцевих виборах.
3. Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пунктах 1 і 2 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по три кандидатури, інші місцеві організації партій - по одній кандидатурі.
До складу територіальної виборчої комісії включається не більше 15 кандидатур, запропонованих суб'єктами подання, зазначеними у пунктах 1 і 2 частини другої цієї статті. При цьому при формуванні складу територіальної виборчої комісії виборча комісія у відповідному рішенні визначає осіб, які включаються до складу територіальної виборчої комісії з числа кандидатур, внесених зазначеними суб'єктами подання. Особи включаються до складу територіальної виборчої комісії з урахуванням їх досвіду роботи у виборчих комісіях, комісіях з референдуму.
Кандидатури від місцевих організацій партій (по одній кандидатурі від місцевої організації однієї політичної партії), зазначених у пункті 3 частини другої цієї статті, включаються до складу територіальних виборчих комісій за результатами жеребкування, що проводиться виборчою комісією, яка формує склад відповідної територіальної виборчої комісії, не пізніш як на другий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії, визначеного відповідно частинами четвертою - восьмою цієї статті. Жеребкуванням визначається не більше трьох кандидатур, які підлягають включенню до складу територіальної виборчої комісії з числа кандидатур, внесених суб'єктами подання, зазначеними у пункті 3 частини другої цієї статті. Порядок проведення жеребкування визначає Центральна виборча комісія не пізніше дня початку виборчого процесу.
4. Центральна виборча комісія формує склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення, міст Києва, Севастополя), районних у містах Києві, Севастополі територіальних виборчих комісій не пізніш як за 45 днів до дня виборів. Подання кандидатур до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити обласні, районні, міські (у містах обласного значення, містах Києві, Севастополі), районні у містах Києві, Севастополі організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться з наступного дня після дня оголошення про початок виборчого процесу, але не пізніш як за 49 днів до дня виборів.
5. Виборча комісія Автономної Республіки Крим формує склад районних (районів у Автономній Республіці Крим), міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим значення) територіальних виборчих комісій не пізніш як за 45 днів до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити районні (у районах в Автономній Республіці Крим), міські (у містах республіканського в Автономній Республіці Крим значення) організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніш як за 49 днів до дня виборів.
6. Районні територіальні виборчі комісії формують склад міських (крім міст, зазначених у частинах четвертій, п'ятій та восьмій цієї статті), сільських, селищних територіальних виборчих комісій у відповідному районі не пізніш як за 41 день до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити районні організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніш як за 43 дні до дня виборів.
7. Міські територіальні виборчі комісії (у містах, де утворені районні у місті ради, крім міст Києва та Севастополя) формують склад районних у місті територіальних виборчих комісій не пізніш як за 36 днів до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити міські організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніш як за 38 днів до дня виборів.
8. Міські територіальні виборчі комісії міст, до складу яких входить інше місто, селище, село, формують склад відповідних міських, селищних, сільських територіальних виборчих комісій не пізніш як за 36 днів до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити міські організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті, а у разі їх відсутності - організації цих політичних партій вищого рівня. Такі подання вносяться не пізніш як за 38 днів до дня виборів.
9. Склад виборчої комісії Автономної Республіки Крим затверджується Верховною Радою Автономної Республіки Крим не пізніш як за 53 дні до дня виборів у порядку, встановленому частинами першою - третьою, десятою - сімнадцятою цієї статті.
10. Подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії вноситься за формою, встановленою Центральною виборчою комісією не пізніше дня початку виборчого процесу, на паперовому носії та в електронній формі.
Подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії вноситься до відповідної виборчої комісії за підписом керівника місцевої організації партії та засвідчується печаткою місцевої організації партії або печаткою місцевої організації цієї політичної партії вищого рівня.
Подання щодо кандидатур, яке не відповідає вимогам цієї статті, підлягає відхиленню; запропоновані в ньому кандидатури до складу виборчої комісії не включаються; рішення про відхилення подання не приймається.
До подання додаються заяви осіб, запропонованих для включення до складу територіальної виборчої комісії, про їх згоду на участь у роботі відповідної виборчої комісії з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон), а також копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена в установленому законом порядку.
У поданні щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії повинні зазначатися такі відомості:
1) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи;
2) число, місяць, рік народження;
3) громадянство особи;
4) місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони;
5) освіта;
6) місце роботи (заняття), посада;
7) наявність досвіду роботи у виборчих комісіях, комісіях з референдуму (із зазначенням року проведення виборів, референдуму, посади в комісії).
11. Технічні описки та неточності, допущені у поданні, не є підставою для відхилення внесених кандидатур. Про виявлені описки та неточності відповідна виборча комісія невідкладно повідомляє відповідного суб'єкта подання. Такі описки та неточності можуть бути виправлені шляхом внесення уточненого подання щодо відповідних кандидатур не пізніше наступного дня після дня направлення суб'єкту подання зазначеного повідомлення, але не пізніше дня, що передує дню проведення жеребкування, передбаченого частиною третьою цієї статті. Якщо уточнене подання не надійшло в установлений строк, виборча комісія не враховує відповідне подання при формуванні складу територіальної виборчої комісії.
12. До складу територіальної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які відповідають вимогам статті 21 цього Закону. У разі виникнення або виявлення підстав, що позбавляють особу права входити до складу виборчої комісії, повноваження такого члена комісії можуть бути достроково припинені виборчою комісією, яка сформувала склад відповідної територіальної виборчої комісії.
13. Виборчі комісії, зазначені у частинах четвертій - дев'ятій цієї статті, одночасно з формуванням складу територіальної виборчої комісії призначають голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.
14. Голова, заступник голови та секретар територіальної виборчої комісії мають призначатися від різних суб'єктів подання, зазначених відповідно у пунктах 1 - 3 частини другої цієї статті.
15. Рішення про формування складу територіальної виборчої комісії оприлюднюється виборчою комісією, яка сформувала склад територіальної виборчої комісії, у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації або в інший визначений нею спосіб не пізніше наступного дня після прийняття такого рішення.
16. У разі якщо подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії не надійшли в установлені цією статтею строки або до складу територіальної виборчої комісії запропоновано менше ніж 9 осіб, склад територіальної виборчої комісії формується у визначені частинами четвертою - дев'ятою цієї статті строки за поданням голови виборчої комісії, що формує склад відповідної територіальної виборчої комісії, а в разі відсутності чи відхилення такого подання - за поданням Голови Центральної виборчої комісії за пропозиціями членів Центральної виборчої комісії.
17. У разі відмови особи від виконання обов'язків голови, заступника голови, секретаря територіальної виборчої комісії або в разі систематичного невиконання таких обов'язків, що встановлено її рішенням, виборча комісія, яка сформувала склад такої територіальної виборчої комісії, призначає на відповідну посаду іншу особу зі складу цієї територіальної виборчої комісії";
13) перше речення абзацу першого частини четвертої статті 23 викласти в такій редакції:
"4. Місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному або одномандатному мажоритарному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії)";
14) пункт 2 частини першої статті 24 після слів "органами державної влади" доповнити словами "органами влади Автономної Республіки Крим";
15) у статті 25:
а) у частині четвертій:
пункти 3 і 4 виключити;
у пункті 21 слова "підсумки голосування за кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі" виключити;
б) пункти 3, 4 і 18 частини п'ятої виключити;
в) частину одинадцяту викласти в такій редакції:
"11. Виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласні, районні, районні у місті, міські, селищні, сільські територіальні виборчі комісії інформують Верховну Раду України, відповідні місцеві ради, Центральну виборчу комісію про хід виборчого процесу та результати виборів";
16) частини першу та третю статті 27 викласти в такій редакції:
"1. Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та Регламенту Центральної виборчої комісії. Територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією, у формі відкритих засідань";
"3. Перше засідання виборчої комісії скликається не пізніш як на другий день з дня формування її складу (утворення), а наступні - у разі необхідності";
17) пункт 7 частини п'ятої статті 28 після слів "органах державної влади" доповнити словами "органах влади Автономної Республіки Крим";
18) у статті 29:
а) у частині четвертій:
у пункті 7 слова "та (чи) виборчою комісією вищого рівня" замінити словами "або рішенням виборчої комісії, яка утворила відповідну комісію (сформувала її склад)";
у пункті 8 слова "комісії вищого рівня" замінити словами "виборчої комісії, яка утворила відповідну комісію (сформувала її склад)";
б) в абзаці другому частини п'ятої слова "комісією вищого рівня про дострокове припинення його повноважень" замінити словами "про дострокове припинення її повноважень комісією, яка утворила відповідну комісію (сформувала її склад)";
в) в абзаці першому частини шостої слова і цифри "частиною шостою статті 22 і частиною третьою статті 23" замінити словом і цифрами "статтями 22 і 23";
19) в абзаці другому частини першої статті 30 слова "за винятком командирів військових частин (формувань), дислокованих у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці, та керівників установ з питань виконання покарань" виключити;
20) у статті 31:
а) у частині п'ятій слово "два" замінити словом "три";
б) абзац перший частини шостої та частину восьму викласти в такій редакції:
"6. За результатом розгляду заяви виборча комісія приймає рішення про звернення до органу ведення Державного реєстру виборців щодо внесення змін до списку виборців або про відмову в задоволенні заяви. Рішення виборчої комісії не пізніше наступного дня після дня його прийняття видається особі, яка подала заяву, та невідкладно разом із заявою виборця та доданими до неї документами (копіями документів) направляється до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців. На підставі отриманих рішень дільничних виборчих комісій та заяв виборців орган ведення Державного реєстру виборців вносить відповідні зміни до персональних даних виборців";
"8. Позовна заява про уточнення попереднього списку виборців може бути подана до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України. Рішення суду про внесення змін до попереднього списку виборців подається виборцем до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців або до відповідної дільничної виборчої комісії для направлення до такого органу";
21) у статті 32:
а) у частині першій слова "за винятком командирів військових частин (формувань), дислокованих у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці, та керівників установ з питань виконання покарань" виключити;
б) частину четверту доповнити абзацом третім такого змісту:
"Уточнені списки виборців передаються територіальним виборчим комісіям у порядку, встановленому частиною п'ятою статті 30 цього Закону";
22) у статті 34:
а) абзац другий частини третьої виключити;
б) у частині чотирнадцятій слова "відповідної дільничної виборчої комісії спеціальної виборчої дільниці" замінити словами "дільничної виборчої комісії цієї спеціальної виборчої дільниці";
в) частину сімнадцяту після слів "виборців для" доповнити словом "проведення";
23) у статті 35:
а) у частині третій слова "не пізніш як за 365 днів до дня виборів" виключити;
б) частину п'яту викласти в такій редакції:
"5. Особа, яка висунута кандидатом у депутати в одномандатному чи одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів";
24) у статті 36:
а) частину третю викласти в такій редакції:
"3. Районна організація партії може висунути:
виборчий список кандидатів у депутати відповідної районної ради, міської ради міста районного значення, що входить до складу цього району згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, у кількості, що не перевищує кількість депутатів (загальний склад) ради;
по одному кандидату в депутати у кожному одномандатному мажоритарному виборчому окрузі по виборах депутатів відповідної районної ради, міської ради міста районного значення, що входить до складу цього району згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм;
по одному кандидату в депутати у кожному одномандатному виборчому окрузі по виборах депутатів відповідних сільських, селищних рад та по одному кандидату на посаду відповідних сільських, селищних, міських голів міст районного значення, що входять до складу цього району згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм (крім сіл, селищ, що входять до складу міста згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм).
Міська організація партії міста районного значення, що входить до складу району згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, не може висувати кандидатів у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, виборчий список кандидатів у депутати відповідної міської ради міста районного значення, кандидата на посаду міського голови міста районного значення, якщо відповідна районна організація цієї політичної партії не надала згоду на це або ухвалила рішення про висунення кандидатів у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, виборчого списку кандидатів у депутати відповідної міської ради міста районного значення, кандидата на посаду міського голови міста районного значення";

................
Перейти до повного тексту