- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 25 березня 2016 р. № 246 Київ |
Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби
1. Затвердити Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, що додається.
3. Ця постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 10 грудня 2015 р.
№ 889-VIII "Про державну службу", крім підпункту 5 пункту 18 Порядку, затвердженого цією постановою, який набирає чинності з 1 травня 2017 року.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2016 р. № 246
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 серпня 2017 р. № 648)
ПОРЯДОК
проведення конкурсу на зайняття посад державної служби
( У тексті Порядку слова і цифри "абзацом п’ятим пункту 17" замінено словами і цифрами "абзацом восьмим пункту 17" згідно з Постановою КМ
№ 903 від 03.11.2019 )
( У тексті Порядку слова "Єдиний портал вакансій державної служби НАДС" у всіх відмінках замінено словами "Єдиний портал вакансій державної служби" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 98 від 12.02.2020 )
( У тексті Порядку слова і цифри "абзацом восьмим пункту 17" замінено словами і цифрами "абзацом одинадцятим пункту 17"; слова "шести місяців" замінено словами "одного року" згідно з Постановою КМ
№ 1139 від 18.11.2020 )
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс), метою якого є добір осіб, здатних професійно виконувати посадові обов’язки.
Конкурс на зайняття посад фахівців з питань реформ
категорій "Б" і
"В" проводиться за загальною процедурою з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.
Конкурс на зайняття посад дипломатичної служби
категорій "Б" і
"В" проводиться за загальною процедурою з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком, крім випадків, коли призначення на дипломатичні посади здійснюється Президентом України відповідно до
Конституції України, та з урахуванням того, що відповідно до Закону України "Про дипломатичну службу" в органах дипломатичної служби здійснюється ротація посадових осіб дипломатичної служби.
У Центрі оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби (далі - Центр оцінювання) проводиться тестування на зайняття:
посад
категорій "Б" і
"В" у міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади (крім посад у їх територіальних органах, які утворені як структурні підрозділи апарату, що не мають статусу юридичних осіб) за виключенням тестування, передбаченого абзацом третім пункту 6-1 цього Порядку.
Інші органи можуть проводити конкурс або його окремі етапи у Центрі оцінювання.
2. Проведення конкурсу здійснюється відповідно до визначених в установленому законом порядку вимог до професійної компетентності кандидата на зайняття вакантної посади державної служби (далі - посада) за результатами оцінювання його особистих досягнень, знань, умінь і навичок, моральних і ділових якостей для належного виконання посадових обов’язків.
Вимоги до професійної компетентності кандидата на зайняття посади включають кваліфікаційні вимоги, вимоги до компетентності та вимоги до професійних знань.
Перевірка володіння іноземною мовою кандидатів на зайняття посад
категорії "А" проводиться після проведення тестування кандидатів.
Про дату і час, передбачені для проведення перевірки володіння іноземною мовою всіх кандидатів, спеціальний структурний підрозділ НАДС, який утворюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи Комісії (далі - спеціальний структурний підрозділ НАДС), повідомляє кандидатам у порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж за один робочий день до початку проведення такої перевірки.
Перевірка володіння іноземною мовою кандидатів на зайняття посад
категорії "А" проводиться у Центрі оцінювання на основі завдань, які затверджуються на засіданні Комісії з питань вищого корпусу державної служби (далі - Комісія) та включають лексико-граматичний тест, перевірку розуміння письмового тексту, умінь і навичок сприйняття усного мовлення (аудіювання), умінь і навичок висловлювання своєї думки іноземною мовою. Така перевірка проводиться у присутності не менш як двох адміністраторів Центру оцінювання.
Завдання для перевірки володіння іноземною мовою кандидатів на зайняття посад
категорії "А" не оприлюднюються.
Про результати перевірки володіння іноземною мовою спеціальний структурний підрозділ НАДС повідомляє кандидатам у порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після визначення результатів. Кандидати, які не пройшли перевірку володіння іноземною мовою, вважаються такими, що не пройшли конкурс.
Результат такої перевірки використовується протягом одного року з дня її проходження у разі участі кандидата на зайняття посад
категорії "А" в інших конкурсах.
Конкурс проводиться державною мовою.
Методичні рекомендації щодо оцінювання професійної компетентності кандидата на зайняття посади під час проходження конкурсу затверджуються НАДС.
3. Конкурс проводиться з дотриманням принципів:
1) забезпечення рівного доступу;
2) політичної неупередженості;
3) законності;
4) довіри суспільства;
5) недискримінації;
6) прозорості;
7) доброчесності;
8) надійності та відповідності методів тестування;
9) узгодженості застосування методів тестування;
10) ефективного і справедливого процесу відбору.
4. Дотримання принципів недискримінації та забезпечення рівного доступу під час проведення конкурсу включає можливість застосування в ході його проведення розумного пристосування для особи з інвалідністю, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, а також можливості застосування позитивних дій відповідно до Закону України
"Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні".
4-1. До строків використання результатів перевірки володіння іноземною мовою, передбачених абзацомвосьмим пункту 2 цього Порядку, не застосовується строк зупинення відповідно до Закону України від 13 квітня 2020 р.
№ 553-IX "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" дії положень Законів України
"Про державну службу",
"Про центральні органи виконавчої влади" в частині проведення конкурсів на посади державної служби та призначення на посади державної служби за результатами конкурсу.
До строків використання результатів тестування, передбачених абзацом першим пункту 37, абзацом восьмим пункту 74 і абзацом сьомим пункту 93 цього Порядку, не застосовується строк зупинення відповідно до Закону України від 13 квітня 2020 р.
№ 553-IX "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" дії положень Законів України
"Про державну службу" та
"Про центральні органи виконавчої влади" в частині проведення конкурсів на посади державної служби та призначення на посади державної служби за результатами конкурсу.
Умови проведення конкурсу
5. Рішення про оголошення конкурсу на зайняття посади
категорії "А" приймає суб’єкт призначення.
Рішення про оголошення конкурсу на зайняття посади
категорій "Б" і
"В" приймає керівник державної служби в державному органі (далі - керівник державної служби).
5-1. У разі неможливості проведення окремих етапів оцінювання у зв’язку із тимчасовою непрацездатністю, перебуванням на самоізоляції під медичним наглядом з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, членів Комісії, конкурсної комісії або адміністраторів Центру оцінювання, зупиненням перевезень пасажирів у міському та міжміському транспорті, іншими встановленими Кабінетом Міністрів України обмеженнями у зв’язку із карантином, які унеможливлюють проведення окремих етапів оцінювання, та запровадженням посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, суб’єкт призначення або керівник державної служби має право зупинити проведення конкурсу.
Рішення суб’єкта призначення або керівника державної служби про зупинення та про відновлення проведення конкурсу оформлюється шляхом видання відповідного наказу (розпорядження).
Спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття рішення, передбаченого абзацом третім цього пункту, повідомляє про це кандидатам.
6. Конкурс проводиться такими етапами:
1) прийняття рішення про оголошення конкурсу;
2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;
3) прийняття та розгляд інформації від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі;
4) проведення тестування та визначення його результатів;
5) розв’язання ситуаційних завдань та визначення їх результатів (у разі визначення Комісією або конкурсною комісією необхідності розв’язання ситуаційних завдань);
6) проведення співбесіди та визначення її результатів;
7) складення загального рейтингу кандидатів;
8) визначення суб’єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу;
9) оприлюднення результатів конкурсу.
6-1. Проведення тестування, розв’язання ситуаційних завдань та проведення співбесід, у тому числі з метою визначення суб’єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу, здійснюються за фізичної присутності кандидата у Центрі оцінювання (у випадках, передбачених цим Порядком), державному органі, в якому проводиться конкурс, чи іншому відповідно обладнаному приміщенні, визначеному суб’єктом призначення або керівником державної служби.
За рішенням суб’єкта призначення або керівника державної служби може проводитися дистанційно (без фізичної присутності кандидата у зазначених приміщеннях):
тестування на знання законодавства кандидатів на зайняття посад
категорій "Б" і
"В", які не належать до посад фахівців з питань реформ (шляхом використання кандидатом комп’ютерної техніки та підключення через особистий кабінет на Єдиному порталі вакансій державної служби);
співбесіда на зайняття посад
категорій "А",
"Б" і
"В" (шляхом застосування технічних засобів в режимі відеоконференції);
співбесіда з метою визначення суб’єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу на зайняття посад
категорій "А",
"Б" і
"В" (шляхом застосування технічних засобів у режимі відеоконференції).
7. Особи, які відповідно до частини другої
статті 19 Закону України
"Про державну службу" не можуть вступити на державну службу, не допускаються до участі у конкурсі.
8. Особи, які подали необхідну інформацію для участі у конкурсі, є кандидатами на зайняття посади (далі - кандидати).
Вимоги щодо оприлюднення інформації про посаду та оголошення про проведення конкурсу
10. Оголошення про проведення конкурсів на зайняття посад державної служби, які оприлюднені на Єдиному порталі вакансій державної служби, нумеруються з метою ідентифікації відповідної вакансії.
11. Умови проведення конкурсу затверджуються наказом (розпорядженням) суб’єкта призначення або керівника державної служби.
У разі проведення тестування у Центрі оцінювання місце, час і дата початку проведення тестування узгоджується спеціальним структурним підрозділом НАДС або службою управління персоналом державного органу з Центром оцінювання перед затвердженням умов проведення конкурсу.
Про проведення дистанційно етапів конкурсу, передбачених підпунктами 4, 6 і 8 пункту 6 цього Порядку, зазначається в умовах проведення конкурсу.
Наказ (розпорядження) про оголошення конкурсу та умови його проведення не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження) розміщуються через особистий кабінет на Єдиному порталі вакансій державної служби:
спеціальним структурним підрозділом НАДС у разі оголошення конкурсу на зайняття посади
категорії "А";
службою управління персоналом державного органу, в якому оголошено конкурс, у разі оголошення конкурсу на зайняття посад
категорій "Б" і
"В".
У разі виявлення розбіжності між інформацією, зазначеною в наказі (розпорядженні) про оголошення конкурсу та умовах його проведення, та інформацією, розміщеною на Єдиному порталі вакансій державної служби, спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу протягом 24 годин після її розміщення може виправити таку розбіжність. У такому разі оновлена інформація доводиться до відома осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі, в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку.
12. Після оприлюднення інформації про оголошення конкурсу на Єдиному порталі вакансій державної служби така інформація може бути оприлюднена на офіційному веб-сайті відповідного державного органу, інших веб-сайтах та в засобах масової інформації.
Склад, порядок формування і роботи та повноваження конкурсної комісії
Конкурс на зайняття посад
категорій "Б" і
"В" проводить конкурсна комісія, утворена суб’єктом призначення у державному органі, у складі голови і членів комісії. Суб’єкт призначення може прийняти рішення про утворення кількох конкурсних комісій у державному органі.
15. Конкурсна комісія утворюється суб’єктом призначення у складі не менше п’яти осіб.
До складу конкурсної комісії можуть входити представники служби управління персоналом, юридичної служби, окремих структурних підрозділів та інші працівники державного органу, в якому проводиться конкурс.
У разі неможливості утворення або функціонування конкурсної комісії в державному органі, фактична чисельність якого становить менше 10 осіб, суб’єкт призначення може включити до складу конкурсної комісії працівників іншого державного органу за згодою керівника державної служби такого державного органу.
До складу конкурсної комісії можуть залучатися представники громадських об’єднань, що діють відповідно до Закону України
"Про громадські об’єднання", в установленому НАДС порядку.
15-1. У разі подання членом Комісії або конкурсної комісії письмової заяви про участь у конкурсі на зайняття посади, який проводиться такою Комісією або конкурсною комісією, його повноваження призупиняються з дня подання такої заяви до дня оприлюднення результатів конкурсу на офіційному веб-сайті НАДС, про що зазначається у відповідному протоколі.
16. Комісія або конкурсна комісія може прийняти рішення про залучення до роботи державних службовців, зокрема з інших державних органів, науковців та експертів у відповідній сфері для проведення оцінки за результатами розв’язання ситуаційних завдань (у разі їх розв’язання) та проведення співбесіди щодо відповідності професійної компетентності кандидата встановленим вимогам.
Залучені до роботи Комісії або конкурсної комісії особи запрошуються адміністратором не пізніше ніж за 48 годин до початку проведення засідання відповідної комісії.
Перед засіданням Комісії або конкурсної комісії залучена до роботи відповідної комісії особа пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу.
Залученою до роботи Комісії або конкурсної комісії особою проводиться оцінка шляхом виставлення балів (0 - 1 - 2) відповідно до критеріїв, передбачених пунктами 46 та 52 цього Порядку, які відображаються у відповідних відомостях та протоколі засідання. Залучена до роботи Комісії або конкурсної комісії особа оцінює лише ті вимоги до кандидатів, щодо оцінки яких її залучено.
Перед обговоренням членами Комісії або конкурсної комісії відповідності професійної компетентності кандидата за кожною окремою вимогою заслуховується позиція залучених до роботи відповідної комісії осіб з обґрунтуванням виставлених ними балів.
За рішенням Комісії або конкурсної комісії залучена до її роботи особа може брати участь у засіданні відповідної комісії в режимі відеоконференції під час підготовки ситуаційних завдань та оцінювання кандидатів на посади
категорії "А" і кандидатів на посади
категорії "Б", які не належать до посад фахівців з питань реформ, за результатами розв’язання ситуаційних завдань. Для оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційних завдань залученою до роботи відповідної комісії особою адміністратор надсилає на адресу електронної пошти такої особи матеріали для проведення оцінювання: скан-копію конверта разом з розв’язаним ситуаційним завданням кожного кандидата (крім випадку, передбаченого абзацом п’ятнадцятим пункту 45 цього Порядку), затверджене ситуаційне завдання, інформацію про вимоги до професійної компетентності кандидата та їх компоненти, які оцінюються за результатами їх розв’язання, відомість про результати розв’язання ситуаційних завдань.
За рішенням Комісії або конкурсної комісії залучена до її роботи особа може брати участь у засіданні відповідної комісії в режимі відеоконференції під час проведення співбесіди з кандидатами на зайняття посад
категорій "А",
"Б" і
"В". Для оцінювання професійної компетентності кандидатів залученою до роботи відповідної комісії особою адміністратор надсилає на адресу електронної пошти залученої до роботи відповідної комісії особи відомість про результати співбесіди.
Після оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційних завдань та/або співбесіди залучена до роботи Комісії або конкурсної комісії особа, яка бере участь у її засіданні в режимі відеоконференції, повертає відповідну заповнену відомість з накладеним кваліфікованим електронним підписом шляхом надіслання її на адресу електронної пошти адміністратора до кінця поточного робочого дня.
17. Засідання Комісії або конкурсної комісії є правоможним, якщо в ньому бере участь не менше половини її загального складу.
Члени Комісії або конкурсної комісії можуть брати участь у її засіданні в режимі відеоконференції, про що зазначається у відповідному протоколі засідання.
Перед початком засідання Комісії або конкурсної комісії її члени, які беруть участь у засіданні в режимі відеоконференції, пред’являють паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу.
У разі участі члена Комісії або конкурсної комісії у її засіданні в режимі відеоконференції для оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційних завдань адміністратор надсилає на адресу електронної пошти відповідного члена Комісії або конкурсної комісії такі матеріали: скан-копію конверта разом з розв’язаним ситуаційним завданням кожного кандидата (крім випадку, передбаченого абзацом п’ятнадцятим пункту 45 цього Порядку), затверджене ситуаційне завдання, інформацію про вимоги до професійної компетентності кандидата та їх компоненти, які оцінюються за результатами їх розв’язання, відомість про результати розв’язання ситуаційних завдань.
У разі участі члена Комісії або конкурсної комісії у її засіданні в режимі відеоконференції для оцінювання професійної компетентності кандидатів адміністратор надсилає на адресу електронної пошти відповідного члена Комісії або конкурсної комісії відомість про результати співбесіди.
Після оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційних завдань та/або співбесіди член Комісії або конкурсної комісії, який бере участь у такому засіданні в режимі відеоконференції, повертає відповідну заповнену відомість з накладеним кваліфікованим електронним підписом шляхом надіслання її на адресу електронної пошти адміністратора до кінця поточного робочого дня.
У разі тимчасової відсутності членів Комісії або конкурсної комісії з поважних причин (відпустка, відрядження, тимчасова непрацездатність, участь у невідкладних заходах, на яких зобов’язаний бути присутнім член Комісії або конкурсної комісії у зв’язку з виконанням посадових обов’язків), наслідком якої є відсутність кворуму, дата проведення конкурсу може бути перенесена на інший день з урахуванням строків, визначених законом.
Рішення про перенесення дати конкурсу на зайняття посади
категорії "А" приймає Комісія, а на зайняття посади
категорії "Б" або
"В" - конкурсна комісія або суб’єкт призначення шляхом видання відповідного наказу (розпорядження).
Про зміну дати проведення конкурсу спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидатам не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення.
Зазначене повідомлення може здійснюватися одним із доступних способів, який обраний кандидатом, зокрема засобами телекомунікаційного зв’язку.
Інформація для кандидатів може бути додатково розміщена на офіційному веб-сайті державного органу, в якому проводиться конкурс.
18. Голова НАДС за поданням керівника спеціального структурного підрозділу НАДС визначає з числа працівників такого підрозділу особу, яка виконуватиме функції адміністратора під час проведення конкурсу на зайняття посад
категорії "А".
Керівник державної служби органу, в якому проводиться конкурс, визначає з числа працівників служби управління персоналом особу, яка виконуватиме функції адміністратора під час проведення конкурсу на зайняття посад
категорій "Б" і
"В".
За рішенням Голови НАДС або керівника державної служби органу, в якому проводиться конкурс, функції адміністратора можуть виконувати дві особи.
У разі коли в державному органі неможливо визначити адміністратора з числа працівників служби управління персоналом, функції адміністратора виконує особа з числа інших працівників такого органу, яка визначається керівником державної служби.
Адміністратор не є членом Комісії або конкурсної комісії.
Адміністратор веде протокол засідання Комісії або конкурсної комісії, оформляє відомості про результати конкурсу, роздруковує звіти про результати проходження тестування, перевіряє особу кандидата тощо.
18-1. Члени Комісії, конкурсної комісії, адміністратори, залучені до роботи Комісії або конкурсної комісії особи несуть персональну відповідальність за розголошення інформації, що стала їм відома під час проведення конкурсу, зокрема щодо змісту ситуаційних завдань, а також завдань для перевірки володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи (для кандидатів на посади державної служби
категорії "А"), до завершення відповідного конкурсу.
Прийняття та розгляд інформації для участі в конкурсі
19. Особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, подає Комісії або конкурсній комісії через Єдиний портал вакансій державної служби таку інформацію:
1) заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади за формою згідно з додатком 2;
2) резюме за формою згідно з додатком 2- 1, в якому обов’язково зазначається така інформація:
прізвище, ім’я, по батькові кандидата;
реквізити документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
підтвердження наявності відповідного ступеня вищої освіти;
відомості про стаж роботи, стаж державної служби (за наявності), досвід роботи на відповідних посадах у відповідній сфері, визначеній в умовах конкурсу, та на керівних посадах (за наявності відповідних вимог);
( Абзац шостий підпункту 2 пункту 19 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 98 від 12.02.2020 )
3) заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою
статті 1 Закону України
"Про очищення влади", та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону.
Подача додатків до заяви не є обов’язковою;
3-1) копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови;
4) у разі проведення закритого конкурсу - іншу інформацію для підтвердження відповідності умовам конкурсу;
5) у разі проведення конкурсу на посаду державної служби
категорії "А" - підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Від особи, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, не вимагається підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, крім випадку, передбаченого підпунктом 5 цього пункту.
Якщо особою, яка бажає взяти участь у конкурсі, незалежно від обставин подано декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, її повторне подання не вимагається.
Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткову інформацію, яка підтверджує відповідність встановленим вимогам, зокрема стосовно попередніх результатів тестування, досвіду роботи, професійних компетентностей, репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації тощо).
На електронні документи, що подаються для участі у конкурсі, накладається кваліфікований електронний підпис кандидата.
Державні службовці державного органу, в якому проводиться конкурс, які бажають взяти участь у конкурсі, подають лише заяву про участь у конкурсі.
19-1. У разі неможливості подання кандидатом інформації в останній день встановленого строку для її подання через Єдиний портал вакансій державної служби у зв’язку із технічними збоями у роботі порталу такий строк продовжується на один робочий день.
Такий технічний збій протягом доби з моменту його виявлення фіксується комісією, що утворюється з працівників НАДС, відповідальних за роботу порталу, та працівників спеціального структурного підрозділу НАДС.
Інформацію про відповідний технічний збій НАДС повідомляє на власному офіційному веб-сайті та/або доводить до відома відповідних державних органів.
20. Особа з інвалідністю, яка бажає взяти участь у конкурсі та за наявності підстав потребує розумного пристосування, подає заяву за формою згідно з додатком 3.
Види розумного пристосування та способи їх застосування визначаються в методиці забезпечення осіб з інвалідністю, які бажають взяти участь у конкурсі на зайняття посад державної служби, розумним пристосуванням, яка затверджується НАДС.
20-1. Спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, розглядає інформацію, подану кандидатами для участі у конкурсі.
У разі неподання кандидатом необхідної інформації, передбаченої пунктом 19 цього Порядку, виявлення невідповідності поданої кандидатом інформації щодо кваліфікаційних вимог до освіти та/або досвіду роботи, неправильності заповнення заяви або резюме такий кандидат не допускається до проходження конкурсу.
Про результати розгляду інформації, поданої кандидатами для участі у конкурсі, спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидатам у порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня надходження такої інформації.
Кандидат після усунення недоліків може подати інформацію для участі у конкурсі повторно у передбаченому порядку в межах встановленого строку її подання.
Проведення оцінювання кандидатів
23. Для забезпечення максимальної прозорості проведення конкурсу на зайняття посад
категорії "А" здійснюється відеофіксація процедури проведення конкурсу (тестування, розв’язання кандидатами ситуаційних завдань (у разі їх розв’язання) та їх презентація у передбачених випадках, проведення співбесіди). Відеозаписи публікуються на офіційному веб-сайті НАДС не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після завершення відповідного етапу.
Під час проведення конкурсу на зайняття посад
категорій "Б"і
"В" за рішенням конкурсної комісії може здійснюватися відео- або аудіофіксація, якщо інше не передбачено законом.
24. Про здійснення фіксації процедури проведення конкурсу за допомогою технічних засобів адміністратор оголошує перед початком відповідного етапу конкурсу.
25. У разі здійснення аудіо- або відеофіксації аудіо- та відеозаписи зберігаються у державному органі, в якому проводився конкурс, протягом п’яти років.
26. Кандидати проходять такі види тестування:
для посад
категорії "А" - на знання законодавства та на абстрактне мислення;
Усі кандидати, які претендують на одну посаду, проходять однакові види тестування.
Про дату і час, передбачений для тестування всіх кандидатів, їм повідомляється в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження такого тестування.
Порядок проведення тестування на знання законодавства визначається пунктами 27-34, 36-39 цього Порядку.
Порядок проведення тестування на абстрактне мислення визначається пунктами 27, 30, 31, 34, 38, 74-76 цього Порядку.
Між проходженням різних видів тестувань Комісія може надавати перерви з визначенням їх тривалості.
27. Тестування у Центрі оцінювання проводиться у присутності не менш як двох адміністраторів Центру оцінювання.
Тестування на зайняття посад державної служби в інших державних органах проводиться у присутності не менш як двох членів конкурсної комісії.
28. Тестування на знання законодавства проводиться з метою визначення рівня знань
Конституції України, законодавства про державну службу, антикорупційного та іншого законодавства.
29. Перелік тестових питань на знання законодавства та варіанти відповідей (із зазначенням правильної відповіді) затверджуються НАДС та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті.
30. Проведення тестування та визначення його результатів здійснюється за допомогою програмного забезпечення, адміністрування якого здійснюється НАДС.
31. Для проходження тестування у Центрі оцінювання, державному органі, в якому проводиться конкурс чи іншому відповідно обладнаному приміщенні, визначеному суб’єктом призначення або керівником державної служби, кандидат пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу.
Для проходження тестування на знання законодавства дистанційно кандидат застосовує власний кваліфікований електронний підпис.
Під час проведення тестування та розв’язання ситуаційних завдань кандидатам забороняється користуватися додатковими електронними приладами (крім випадків, коли використання додаткових електронних приладів становить розумне пристосування), підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватися один з одним.
У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається акт, який підписується членами Комісії, які здійснювали нагляд, або присутніми членами конкурсної комісії, або присутніми адміністраторами Центру оцінювання.
Відсторонений кандидат вважається таким, що не пройшов конкурс.
32. Під час проведення тестування питання для кожного кандидата обираються автоматично з переліку тестових питань. Одне тестове завдання включає 40 тестових питань. Кожне питання передбачає чотири варіанти відповіді, один з яких є правильним.
33. Загальний час для проведення тестування повинен становити не більше 40 хвилин.
34. Після закінчення кандидатом проходження тестування або після закінчення часу, відведеного для його проведення, здійснюється автоматичне визначення результатів тестування за допомогою програмного забезпечення.
За результатами тестування формується звіт, який роздруковується та підписується кандидатом, після чого передається адміністратору.
Адміністратор підписує такий звіт у членів Комісії, які здійснюють нагляд, або присутніх членів конкурсної комісії, фіксує зазначені результати у відомості про результати тестування за формою згідно з додатком 4 та заповнює зведену відомість середніх балів.
У разі проведення тестування у Центрі оцінювання такий звіт роздруковується та підписується кандидатом, після чого передається адміністратору Центру оцінювання.
Адміністратор Центру оцінювання підписує зазначений звіт та передає адміністратору.
Звіт за результатами тестування додається до відомості про результати тестування.
У випадку, передбаченому абзацом другим пункту 37 цього Порядку, адміністратор звертається до НАДС для отримання звіту про результати попереднього тестування. Після отримання звіту адміністратор роздруковує такий звіт та додає його до відомості про результати тестування.
У разі проведення тестування на знання законодавства дистанційно зазначений звіт після формування засвідчується кандидатом шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису.
Адміністратор через особистий кабінет на Єдиному порталі вакансій державної служби роздруковує відповідний звіт та додає його до відомості про результати тестування.
У разі проведення тестування на знання законодавства дистанційно звіт про результати такого тестування не підписується членами конкурсної комісії.
36. За результатами тестування виставляються такі бали:
2 бали - кандидатам, які відповіли правильно на 36 питань тестового завдання і більше;
1 бал - кандидатам, які відповіли правильно на 28-35 питань тестового завдання;
0 балів - кандидатам, які відповіли правильно на 27 і менше питань тестового завдання;
2 бали - кандидатам, які відповіли правильно на 34 питання тестового завдання і більше;
1 бал - кандидатам, які відповіли правильно на 26-33 питання тестового завдання;
0 балів - кандидатам, які відповіли правильно на 25 і менше питань тестового завдання;
2 бали - кандидатам, які відповіли правильно на 32 питання тестового завдання і більше;
1 бал - кандидатам, які відповіли правильно на 24-31 питання тестового завдання;
0 балів - кандидатам, які відповіли правильно на 23 і менше питань тестового завдання.
37. Результати тестування можуть використовуватися протягом одного року з дня його проходження у разі участі кандидата в інших конкурсах, у тому числі в день отримання таких результатів.
З метою використання результатів тестування, проведеного у Центрі оцінювання, кандидат може використати такі результати шляхом зазначення у заяві про участь у конкурсі відповідних видів тестування та дат їх проходження.
В іншому разі з метою використання результатів тестування кандидат зобов’язаний з’явитися під час проходження етапу тестування для надання доступу адміністратору до результатів останнього тестування, визначених за допомогою програмного забезпечення, шляхом надання можливості оформити відповідний звіт у порядку, передбаченому абзацами другим і третім пункту 34 цього Порядку.
У такому разі кількість балів за результатами тестування визначається відповідно до пункту 36 цього Порядку з урахуванням кількості наданих кандидатом правильних відповідей, зазначених у звіті про результати тестування.
38. Проведення повторного тестування не допускається, крім випадків, коли тестування було перервано або не відбулося з технічних причин, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії або адміністраторами Центру оцінювання.
У такому разі за рішенням Комісії або конкурсної комісії призначається нова дата проведення тестування та/або час, про що повідомляються кандидати в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення.
39. Кандидати, які за результатами відповідного виду тестування набрали 0 балів, а також кандидати, які не розпочали тестування протягом часу, передбаченого для тестування всіх кандидатів, або не засвідчили звіт про результати тестування на знання законодавства, проведеного дистанційно, шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису, вважаються такими, що не пройшли конкурс. Такі кандидати не допускаються до чергового етапу конкурсу.
Кандидати, які набрали 1 або 2 бали, вважаються такими, що пройшли тестування.
З інформацією про результати тестування та кількість отриманих балів кандидати ознайомлюються під час підписання відповідного звіту.
Результати тестування відображаються у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії.
40. Про дату і час проведення розв’язання ситуаційних завдань (у разі їх розв’язання) та/або співбесіди кандидатів інформують на попередньому етапі конкурсу або не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження відповідного етапу конкурсу одним із доступних способів, обраним кандидатом, зокрема засобами телекомунікаційного зв’язку.
41. Розв’язання ситуаційних завдань може здійснюватися кандидатами на зайняття посад державної служби
категорій "А" і
"Б" за рішенням Комісії або конкурсної комісії.
Розв’язання ситуаційних завдань проводиться з метою з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання та досвід під час виконання посадових обов’язків шляхом оцінки відповідності компетентностей та професійних знань кандидата встановленим вимогам, зокрема на знання спеціального законодавства, що пов’язані із завданнями та змістом роботи державного службовця відповідно до посадової інструкції.
42. Ситуаційні завдання для кандидатів на зайняття посад
категорії "А" затверджуються Комісією.
43. Ситуаційні завдання для кандидатів на зайняття посад
категорії "Б" розробляються у державному органі, в якому проводиться конкурс, з урахуванням специфіки та вимог до професійної компетентності кандидата, визначених в умовах проведення конкурсу, та затверджуються рішенням конкурсної комісії.
44. Під час затвердження ситуаційних завдань визначаються вимоги до професійної компетентності кандидата, які будуть оцінюватись за результатами їх розв’язання.
45. Ситуаційні завдання розв’язуються кандидатами на зайняття посад
категорії "А" у Центрі оцінювання письмово з використанням комп’ютерної техніки у присутності не менш як двох адміністраторів Центру оцінювання.
Ситуаційні завдання розв’язуються кандидатами на зайняття інших посад (у випадках, передбачених цим Порядком) письмово (власноруч або з використанням комп’ютерної техніки) у присутності не менше третини членів конкурсної комісії. Рішення про можливість використання кандидатами комп’ютерної техніки для розв’язання ситуаційних завдань приймає конкурсна комісія.
Під час розв’язання ситуаційних завдань з використанням комп’ютерної техніки забезпечується блокування доступу до Інтернету та інших джерел інформації, за винятком доступу до довідкових правових систем.
Кожен кандидат розв’язує від одного до трьох ситуаційних завдань залежно від встановлених вимог до професійної компетентності.
Кількість ситуаційних завдань для кандидатів визначається Комісією або конкурсною комісією.
Усі кандидати, які претендують на одну посаду, розв’язують однакові ситуаційні завдання.
Адміністратор оголошує ситуаційне завдання, яке розв’язують кандидати, після чого надає кожному кандидату у паперовому або електронному вигляді ситуаційне завдання разом з визначеними вимогами до професійної компетентності кандидата, які будуть оцінюватися за результатами його розв’язання.
Адміністратор також надає кандидату два конверти та бланк для заповнення кандидатом персональних даних за формою згідно з додатком 5.
На розв’язання одного ситуаційного завдання кандидатові надається не більше однієї години. До визначеного часу для розв’язання ситуаційного завдання не враховується час перерви, наданої особам з інвалідністю як розумне пристосування, про що зазначається у протоколі засідання відповідної комісії.
Після завершення розв’язання ситуаційних завдань або після закінчення часу, відведеного на їх розв’язання, кандидати вкладають бланк з розв’язаним ситуаційним завданням та заповнений бланк персональних даних у конверти і подають їх адміністратору.
Адміністратор проставляє однаковий номер на конверті з розв’язаними ситуаційними завданнями та на конверті із заповненим бланком персональних даних кандидата.
Після отримання від усіх кандидатів конвертів адміністратор передає членам конкурсної комісії тільки конверти з розв’язаними ситуаційними завданнями для визначення результатів, а конверти із заповненими бланками персональних даних залишає у себе.
Неправильно зазначені персональні дані можуть бути закреслені (виправлені) лише кандидатом.
Не допускається зазначення на бланку з відповіддю на ситуаційне завдання та на конверті з розв’язаними ситуаційними завданнями інформації, яка може ідентифікувати кандидата, зокрема прізвища, імені, по батькові, підпису. У разі порушення зазначеної вимоги кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, що підписується членами Комісії або конкурсної комісії, які проводять перевірку ситуаційних завдань, та відображається у протоколі засідання відповідної комісії.
За рішенням Комісії кандидати на посаду
категорії "А" презентують результати розв’язання ситуаційних завдань на її засіданні. У такому разі абзаци восьмий, десятий - чотирнадцятий цього пункту не застосовуються.
Комісія або конкурсна комісія визначає результати розв’язання ситуаційного завдання згідно з установленими вимогами до професійної компетентності кандидата.
46. Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційного завдання за кожною окремою вимогою виставляються такі бали:
2 бали - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;
1 бал - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов’язків;
0 балів - кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі.
47. Оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційних завдань здійснюється за кожною окремою вимогою членами Комісії або конкурсної комісії та залученими до роботи відповідної комісії особами. Оцінювання здійснюється індивідуально після обговорення питання щодо відповідності професійної компетентності кандидата за кожною окремою вимогою на засіданні Комісії або конкурсної комісії шляхом виставлення балів, які вносяться до відомості про результати розв’язання ситуаційних завдань за формою згідно з додатком 6. Таке оцінювання проводиться не пізніше ніж протягом трьох робочих днів після розв’язання кандидатами ситуаційного завдання.
Остаточною оцінкою у балах за кожною вимогою під час розв’язання ситуаційного завдання є середнє арифметичне значення індивідуальних балів, виставлених членами Комісії або конкурсної комісії та залученими до роботи відповідної комісії особами.
48. Після оцінювання члени Комісії або конкурсної комісії надають відомості про результати розв’язання кандидатами ситуаційних завдань адміністратору, який відкриває конверти із заповненими бланками персональних даних кандидатів та заповнює зведену відомість середніх балів.
49. Кандидати, які під час розв’язання ситуаційного завдання отримали середній бал менш як 0,5 за однією з вимог, а також кандидати, які не з’явилися для розв’язання ситуаційних завдань, вважаються такими, що не пройшли конкурс. Такі кандидати не допускаються до розв’язання наступного ситуаційного завдання та чергового етапу конкурсу.
Результати розв’язання ситуаційного завдання відображаються у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії та повідомляються кандидатам.
Про результати розв’язання ситуаційних завдань та допущення/недопущення до наступного етапу конкурсу спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидатам в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку.
50. Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності професійної компетентності кандидата встановленим вимогам, які не були оцінені на попередніх етапах конкурсу, а також вимозі "Доброчесність та дотримання правил етичної поведінки" для кандидатів на посади державної служби
категорії "А".
Час для проведення співбесіди з кандидатом визначає Комісія або конкурсна комісія. До визначеного часу для проходження співбесіди не враховується час перерви, наданої особам з інвалідністю як розумне пристосування, про що зазначається у протоколі засідання відповідної комісії.
51. Співбесіду проводить Комісія або конкурсна комісія, а також особи, які залучені до її роботи.
Перед проходженням співбесіди кандидат пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу.
51-1. Під час проведення співбесіди дистанційно необхідно забезпечити належну якість зображення та звуку.
Кандидати, які не вийшли на зв’язок для проходження співбесіди дистанційно та не повідомили адміністратору про технічний збій не пізніше ніж протягом однієї години після визначеного часу початку проведення співбесіди, вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір та не можуть бути включеними до загального рейтингу.
У разі коли кандидат повідомив адміністратору про технічний збій, у зв’язку з яким не відбулася співбесіда з таким кандидатом, дата її проведення переноситься на інший день за рішенням Комісії або конкурсної комісії з урахуванням строків, визначених законом. Перенесення дати проведення співбесіди здійснюється один раз.
Про перенесення дати проведення співбесіди дистанційно спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидату в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення.
Кандидат, який не пройшов співбесіду, вважається таким, що не пройшов конкурсний відбір та не може бути включеним до загального рейтингу.
Інформація про проведення співбесіди з кандидатом дистанційно, технічні збої, перенесення дати співбесіди зазначається в протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії.
52. Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за кожною окремою вимогою на співбесіді виставляються такі бали:
2 бали - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;
1 бал - кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов’язків;
0 балів - кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі.
Оцінювання професійної компетентності кандидатів за кожною окремою вимогою під час проведення співбесіди здійснюється кожним членом Комісії або конкурсної комісії індивідуально після обговорення відповідності професійної компетентності кандидата за кожною окремою вимогою на засіданні Комісії або конкурсної комісії за участю залучених до її роботи осіб шляхом виставлення балів, які вносяться до відомості про результати співбесіди за формою згідно з додатком 7.
53. Після оцінювання члени Комісії або конкурсної комісії надають відомості про результати співбесіди адміністратору, який заповнює зведену відомість середніх балів.
Остаточною оцінкою у балах за кожною вимогою під час проведення співбесіди є середнє арифметичне значення індивідуальних балів, виставлених членами Комісії або конкурсної комісії та залученими до роботи відповідної комісії особами.
Кандидати, які під час проведення співбесіди отримали середній бал менш як 0,5 за однією з вимог, а також кандидати, які не з’явилися для проведення співбесіди, вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір та не можуть бути включеними до загального рейтингу.
Результати проведення співбесіди відображаються у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії та повідомляються кандидатам.
Про результати проведення співбесіди спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидатам в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку.
54. Протоколи засідань Комісії або конкурсної комісії, результати проходження тестування, розв’язання ситуаційних завдань та проведеної з кандидатом співбесіди зберігаються у службі управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, а щодо кандидатів на зайняття посад
категорії "А" - у спеціальному структурному підрозділі НАДС.
55. Усі етапи конкурсу повинні проводитись у приміщенні, доступному також для кандидатів з числа маломобільних груп населення та осіб з інвалідністю.
Складення рейтингового списку кандидатів
56. Загальна кількість балів кандидата визначається шляхом додавання середніх балів, виставлених у зведеній відомості середніх балів за формою згідно з додатком 8 за кожною окремою вимогою до професійної компетентності, та балів за результатами тестування.
Рейтинг кандидата, який успішно пройшов конкурс, залежить від загальної кількості набраних ним балів.
Загальний рейтинг кандидатів визначається за формою згідно з додатком 9.
Результати визначення загального рейтингу кандидатів відображаються у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії.
57. З метою допущення до наступного етапу конкурсу Комісія або конкурсна комісія визначає три кандидатури, які набрали найбільшу загальну кількість балів відповідно до загального рейтингу кандидатів.
Якщо за загальним рейтингом кандидатів їх кількість становить менше трьох осіб, до наступного етапу конкурсу допускаються усі наявні кандидати.
У разі коли третій та наступні за ним кандидати у загальному рейтингу кандидатів мають однакову загальну кількість балів, третя кандидатура для визначення переможця конкурсу обирається шляхом відкритого голосування на засіданні Комісії або конкурсної комісії після обговорення відповідності професійної компетентності таких кандидатів.
Комісія або конкурсна комісія державного органу, в якому проводиться конкурс, вносить суб’єктові призначення або керівникові державної служби пропозиції щодо визначених кандидатур або інформацію про відсутність таких кандидатур не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати підписання відповідного протоколу.
58. Кандидат може ознайомитися із своїми результатами оцінювання за письмовим зверненням до Комісії або конкурсної комісії.
У такому разі спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводився конкурс, надає кандидатові витяг із зведеної відомості середніх балів.
Визначення переможця та оприлюднення результатів конкурсу
59. З метою визначення переможця (переможців) конкурсу проводиться співбесіда з кожним кандидатом, визначеним Комісією або конкурсною комісією:
на зайняття посад
категорії "А" та посад
категорії "Б", які здійснюють повноваження керівників державної служби в державних органах, - суб’єктом призначення;
Така співбесіда за рішенням суб’єкта призначення або керівника державної служби може проводитися уповноваженою ним особою.
Про дату і час проведення такої співбесіди та особу, яка буде її проводити, служба управління персоналом державного органу, в якому оголошено конкурс, повідомляє кандидатам, визначеним Комісією або конкурсною комісією, в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження такої співбесіди.
Перед проходженням такої співбесіди кандидат пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу та підтверджує громадянство України, що дає змогу ідентифікувати цього кандидата.
Під час проведення такої співбесіди дистанційно необхідно забезпечити належну якість зображення та звуку.
У разі технічного збою проведення такої співбесіди переноситься на інший день.
Про нову дату і час проведення співбесіди дистанційно служба управління персоналом державного органу, в якому оголошено конкурс, повідомляє кандидату в порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження такої співбесіди.
Для забезпечення максимальної прозорості проведення співбесіди з кандидатами на посаду державної служби
категорії "А"здійснюється її відеофіксація.
Відеозапис такої співбесіди передається протягом двох робочих днів до НАДС.
Не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після отримання відеозапису НАДС розміщує його на власному офіційному веб-сайті.
Для забезпечення формування об’єктивної характеристики щодо доброчесності кандидатів на посади
категорії "А", визначених Комісією, та з метою виявлення наявності корупційних ризиків суб’єкт призначення або уповноважена ним особа перед проведенням співбесіди організовує отримання відповідної інформації від Національного антикорупційного бюро України.
Інформацію щодо кандидатур, визначених Комісією для вибору суб’єктом призначення переможця конкурсу, надсилає до Національного антикорупційного бюро спеціальний структурний підрозділ НАДС.
................Перейти до повного тексту