- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 квітня 2018 р. № 237 Київ |
Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа"
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа", що додається.
2. Відповідно до частини шостої
статті 108 Бюджетного кодексу України здійснити розподіл обсягу субвенції здержавного бюджетумісцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" у 2018 році згідно з додатком.
3. Обласним державним адміністраціям здійснити розподіл субвенції між обласним бюджетом, бюджетами районів, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад.
4. Установити, що закупівля засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи (або структурних підрозділів закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти) та їх доставка здійснюються на засадах співфінансування:
для обласних бюджетів, бюджетів міських територіальних громад та м. Києва, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 р. становила понад 40000 осіб, не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів міських територіальних громад, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 р. становила менш як 40000 осіб, селищних територіальних громад, сільських територіальних громад не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для закладів, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення, не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 5 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам, включаючи залишки коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
5. Установити, що в разі необхідності закупівлі засобів навчання та обладнання, навчально-методичної та навчальної літератури, зошитів з друкованою основою, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом, для навчальних кабінетів початкової школи (або структурних підрозділів закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти) та закладів загальної середньої освіти, що є учасниками всеукраїнського інноваційного освітнього проекту за темою "Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти", що відповідно до законодавства є малоцінними необоротними матеріальними активами, кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку, можуть спрямовуватися на видатки споживання для такої закупівлі.
6. Забезпечити:
Міністерству освіти і науки - погодження розподілу обсягу субвенції, передбаченого пунктом 2 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
Міністерству фінансів - внесення після зазначеного погодження відповідних змін до розпису державного бюджету.
7. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 січня 2018 року.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 квітня 2018 р. № 237
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа"
1. Ці Порядок та умови визначають механізм розподілу та використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" (далі - субвенція).
2. Терміни, що вживаються у цих Порядку та умовах, мають таке значення:
засоби навчання - матеріальні та інформаційні об’єкти, що використовуються для організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу (дидактичні матеріали, електронні освітні ресурси тощо);
пілотні класи - класи закладів - учасників всеукраїнського інноваційного освітнього проекту, у яких здійснюється апробація навчально-методичного забезпечення, створені відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти;
тренер - особа, яка пройшла навчання для підготовки тренерів-педагогів;
3. Головним розпорядником субвенції є МОН.
Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
4. Субвенція спрямовується на:
1) закупівлю:
засобів навчання та обладнання, комп’ютерного та мультимедійного обладнання для навчальних кабінетів природничої галузі освіти (кабінети фізики, хімії, біології, географії, природничих наук) закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності, які здійснюють освітній процес відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі середньої освіти (базове предметне навчання) за очною, поєднанням очної та дистанційної форми здобуття освіти;
засобів навчання та обладнання, мультимедійного та комп’ютерного обладнання, меблів для навчальних кабінетів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності, які є учасниками всеукраїнського інноваційного освітнього проекту за темою "Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти" (далі - пілотні заклади освіти);
навчальної та навчально-методичної літератури, у тому числі її електронних версій та з аудіосупроводом, для учнів та педагогічних працівників пілотних закладів освіти;
2) підвищення кваліфікації педагогічних працівників: керівників, заступників керівників і вчителів закладів освіти, які забезпечуватимуть реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання) у 2024/25 навчальному році, пілотних (8-х) класів, підготовку тренерів-педагогів, надавачів послуг з професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам та оплату їх послуг.
5. Розподіл коштів субвенції відповідно до критеріїв, визначених цими Порядком та умовами, здійснюється між обласними бюджетами, бюджетом м. Києва комісією з питань розподілу коштів субвенції, яка утворюється МОН (далі - комісія).
Наказ про утворення комісії повинен містити інформацію про її персональний склад, порядок проведення та протоколювання засідань, прийняття рішень, оприлюднення інформації за результатами роботи, а також її повноваження та іншу інформацію, необхідну для організації прозорого відбору проектів.
6. Кошти субвенції розподіляються між обласними бюджетами та бюджетом м. Києва відповідно до рішення Кабінету Міністрів України за поданням МОН.
МОН готує подання до Кабінету Міністрів України та проект рішення щодо розподілу коштів субвенції між обласними бюджетами, бюджетом м. Києва на основі пропозицій, підготовлених комісією за напрямами використання:
1) у забезпеченні необхідним обладнанням навчальних кабінетів закладів освіти, визначених в абзаці другому підпункту 1 пункту 4 цих Порядку та умов;
2) у забезпеченні необхідним обладнанням та меблями навчальних кабінетів закладів освіти, визначених в абзаці третьому підпункту 1 пункту 4 цих Порядку та умов;
3) у забезпеченні навчальної та навчально-методичної літератури, у тому числі її електронних версій та з аудіосупроводом, для учнів та педагогічних працівників закладів освіти, визначених в абзаці четвертому підпункту 1 пункту 4 цих Порядку та умов;
4) у забезпеченні підвищення кваліфікації осіб, визначених у підпункті 2 пункту 4 цих Порядку та умов, і підготовки тренерів-педагогів, надавачів послуг з професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам.
7. Комісія утворюється відповідно до наказу МОН, у якому визначається її персональний склад та умови роботи.
Головою комісії є заступник Міністра освіти і науки.
Формою роботи комісії є засідання в режимі оф-лайн або в режимі реального часу (он-лайн).
Кількість членів комісії не може бути менш як п’ять осіб та більш як 13 осіб.
До складу комісії включаються представники МОН. Можуть включатися за згодою представники інших державних установ, якщо у їх статуті передбачено діяльність із сприяння реалізації антикорупційних практик.
До роботи комісії під час прийняття рішень не допускаються особи, які відповідно до
Закону України"Про запобігання корупції" є особами, що можуть мати реальний чи потенційний конфлікт інтересів.
Голова (заступник голови) може прийняти рішення про проведення засідання комісії в режимі реального часу (он-лайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь у засіданні комісії в такому режимі окремого її члена.
Засідання комісії є правоможним, якщо в його роботі бере участь більш як половина членів від її затвердженого складу. Рішення комісії приймається більшістю від її затвердженого складу голосів, оформляється протоколом, який підписується головою (головуючим) та оприлюднюється на веб-сайті МОН не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після підписання.
8. Пропозиції щодо розподілу обсягу субвенції надаються комісією за результатами таких етапів:
збір інформації з використанням програмно-апаратного комплексу "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту" та проведення її аналізу щодо потреб, визначених у пункті 6 цих Порядку та умов, - протягом п’яти робочих днів від дати реєстрації наказу МОН про утворення комісії;
опрацювання комісією, формування та подання МОН пропозицій щодо розподілу коштів - протягом п’яти робочих днів від моменту завершення попереднього етапу.
9. Визначення обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам комісія здійснює відповідно до критеріїв та за результатами аналізу інформації щодо:
1) потреб, визначених у підпункті 1 пункту 6 цих Порядку та умов, пропорційно кількості 6-х класів в 2023/24 навчальному році за такою формулою:
О1 = С1/загальна кількість 6-х класів у цілому по країні x загальну кількість 6-х класів в області, м. Києві;
2) потреб, визначених у підпункті 2 пункту 6 цих Порядку та умов, пропорційно кількості пілотних шкіл за такою формулою:
О2 = С2/загальна кількість пілотних шкіл, які здійснюють освітній процес за очною, поєднанням очної та дистанційної форми здобуття освіти, у цілому по країні x загальну кількість пілотних шкіл, які здійснюють освітній процес за очною, поєднанням очної та дистанційної форми здобуття освіти, в області, м. Києві;
3) потреб, визначених у підпункті 3 пункту 6 цих Порядку та умов, пропорційно кількості учнів та вчителів пілотних класів за такою формулою:
О3 = С3/загальна кількість учнів та вчителів пілотних класів у цілому по країні x загальну кількість учнів та вчителів пілотних класів в області, м. Києві;
4) потреб, визначених у підпункті 4 пункту 6 цих Порядку та умов, пропорційно кількості осіб, які потребують підвищення кваліфікації, за такою формулою:
О4 = С4/загальна кількість осіб, які потребують підвищення кваліфікації, визначених у підпункті 2 пункту 4 цих Порядку та умов, в цілому по країні x загальну кількість осіб, які потребують підвищення кваліфікації, визначених у підпункті 2 пункту 4 цих Порядку та умов, в цілому по області, м. Києві;
де О1, О2, О3, О4 - обсяг субвенції, що передається обласному бюджету, бюджету м. Києва;
С1, С2, С3, С4 - обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" за напрямами у 2024 році.
За результатами роботи комісія формує пропозиції щодо розподілу коштів субвенції між обласними бюджетами та бюджетом м. Києва і подає їх МОН.
10. Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) здійснюють розподіл субвенції між обласним бюджетом та бюджетами територіальних громад з урахуванням критеріїв, визначених у пункті 9 цих Порядку та умов.
11. Використання субвенції, яка спрямовується на закупівлі, передбачені в абзацах другому і третьому підпункту 1 пункту 4 цих Порядку та умов, здійснюється на засадах співфінансування:
для бюджетів міських територіальних громад з індексом податкоспроможності більш як 1,1: не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для обласних бюджетів та бюджету м. Києва - не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів сільських та селищних територіальних громад з індексом податкоспроможності більш як 1,1: не більш як 80 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 20 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування з індексом податкоспроможності 1,1 та менше: не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування, з яких здійснюється фінансування закладів, що розташовані в селах (селищах), які мають статус гірських населених пунктів: не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 5 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.
12. Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам.
Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням.
Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є наявність в закладі освіти або на відстані не більш як 500 метрів від нього об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, придатних для укриття учасників освітнього процесу.
Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.
13. Місцевими органами виконавчої влади кошти субвенції використовуються на закупівлі, передбачені підпунктом 1 пункту 4 цих Порядку та умов, таким чином, щоб досягти укомплектування навчальних кабінетів природничої освітньої галузі обладнанням відповідно до потреб закладів освіти.
14. Закупівля товарів, передбачених підпунктом 1 пункту 4 цих Порядку та умов, здійснюється в установленому законодавством порядку.
Закупівля товару, передбаченого підпунктом 1 пункту 4 цих Порядку та умов, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року. У разі закупівлі комп’ютерного та мультимедійного обладнання, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу запит пропозицій постачальників здійснюється замовником відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.
У разі коли закупівля товару, передбаченого підпунктом 1 пункту 4 цих Порядку та умов, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю в установленому законодавством порядку.
15. У разі необхідності закупівлі засобів навчання, меблів, навчальної та навчально-методичної літератури, у тому числі її електронних версій та з аудіосупроводом, комп’ютерного та мультимедійного обладнання для закладів освіти, що відповідно до законодавства є малоцінними необоротними матеріальними активами, кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку, можуть спрямовуватися на видатки споживання для такої закупівлі.
................Перейти до повного тексту