1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 березня 2019 р. № 234
Київ
Про затвердження Порядку формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 171 від 26.02.2020 )
Відповідно до частини одинадцятої статті 16 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі, що додається.
2. До запровадження Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі реєстрація заяв і повідомлень про насильство, внесення інформації про заходи, вжиті суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству, визначеними статтею 6 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству", до постраждалих осіб та кривдників, проводиться шляхом внесення відповідних відомостей до журналів реєстрації заяв (повідомлень) про вчинення насильства та узагальнення (зведення) даних журналів згідно з Порядком взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 658 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 69, ст. 2332).
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 березня 2019 р. № 234
ПОРЯДОК
формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі
1. Цей Порядок визначає процедуру формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі (далі - Реєстр).
2. Реєстр - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, адаптування, зміни, поновлення, використання, поширення (розповсюдження, реалізації, передання), знеособлення і знищення визначених Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" даних про випадки домашнього насильства та насильства за ознакою статі (далі - насильство).
Метою формування та ведення Реєстру є:
захист життєво важливих інтересів постраждалих осіб, зокрема дітей;
запобігання повторним випадкам насильства;
забезпечення здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству;
облік випадків насильства, узагальнення та аналіз інформації про насильство;
надання комплексної та своєчасної допомоги постраждалим особам суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству, визначеними статтею 6 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" та статтею 7-1 Закону України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" (далі - суб’єкти);
координація діяльності суб’єктів шляхом оптимізації інформаційної взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству.
3. Держателем Реєстру є Мінсоцполітики, яке здійснює:
розроблення нормативно-правової бази для функціонування Реєстру та його методичне забезпечення;
організацію взаємодії між інформаційними системами Мінсоцполітики, МВС, Офісу Генерального прокурора, ДСА, уповноважених органів з питань пробації та інформаційними системами інших центральних органів виконавчої влади з питань запобігання та протидії насильству.
( Абзац третій пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 171 від 26.02.2020 )
Держатель Реєстру має право отримувати від міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, громадських формувань, інших органів та установ, на які покладаються функції із здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству, інформацію та документи, необхідні для забезпечення належного формування та ведення Реєстру. Документи та інформація, що містять персональні дані, надаються на підставах та в порядку, які визначені Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" та цим Порядком.
4. Адміністратором Реєстру є державне підприємство, визначене Мінсоцполітики, що належить до сфери його управління, яке:
здійснює заходи із створення, впровадження, супроводження програмного забезпечення Реєстру;
відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних Реєстру;
здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру, ведення обліку користувачів;
забезпечує проведення перевірки дотримання дисципліни та системи безпеки, навчання щодо внесення даних і користування Реєстром.
5. Реєстраторами Реєстру є працівники суб’єктів, зазначених у абзаці другому частини шостої статті 16 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству", зокрема:
працівники уповноважених структурних підрозділів Мінсоцполітики;
уповноважені особи (координатори) з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі місцевих держадміністрацій та сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад;
уповноважені особи районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх утворення) рад, до функціональних обов’язків яких належить приймання та реєстрація заяв і повідомлень про вчинення насильства;
працівники уповноважених підрозділів органів Національної поліції;
працівники служб у справах дітей (у частині випадків насильства, в яких кривдниками або постраждалими особами є діти);
керівники та уповноважені працівники центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
6. Суб’єкти інформування - суб’єкти, які інформують реєстраторів про факти надходження заяв (повідомлень) про насильство, ухвалення судових рішень щодо насильства, згідно з Порядком взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 658 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 69, ст. 2332), для внесення відповідних даних до Реєстру.
Суб’єктами інформування є керівники та уповноважені працівники:
центрів соціально-психологічної допомоги, притулків для постраждалих осіб, центрів медико-соціальної реабілітації постраждалих осіб, центрів надання соціальних послуг у громадах, притулків для дітей, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, інших закладів, установ та організацій, які надають соціальні послуги постраждалим особам;
центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги;
закладів освіти;
установ (закладів) охорони здоров’я;
уповноважених органів з питань пробації;
органів прокуратури;
судів.
7. Користувачами Реєстру є особи, які мають право ознайомлюватися з даними, що містяться в Реєстрі:
працівники уповноважених структурних підрозділів Мінсоцполітики;
працівники уповноважених структурних підрозділів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій;
заступники голів (координатори) з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі місцевих держадміністрацій та сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад;
уповноважені особи районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх утворення) рад, до функціональних обов’язків яких належать приймання та реєстрація заяв і повідомлень про вчинення насильства;
працівники уповноважених підрозділів органів Національної поліції;
працівники служб у справах дітей (у частині випадків насильства, в яких кривдниками або постраждалими особами є діти);
уповноважені працівники центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
судді.
8. Відомості про реєстраторів Реєстру, користувачів Реєстру та суб’єктів інформування вносяться до довідника організаційної структури Реєстру. Довідники користувачів Реєстру та реєстраторів Реєстру загальнодержавного та регіонального рівня ведуться адміністратором Реєстру, місцевого рівня - уповноваженими структурними підрозділами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.
9. Кадрові підрозділи (за наявності) або керівники (уповноважені працівники) суб’єктів у день підписання наказу про призначення або звільнення реєстраторів Реєстру, користувачів Реєстру або суб’єктів інформування письмово (електронною поштою) повідомляють про це адміністратору Реєстру або структурному підрозділу Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, відповідальному за ведення довідників зазначених відомств, для внесення до них змін про реєстраторів Реєстру та користувачів Реєстру.
Порядок надання та припинення доступу до даних Реєстру працівниками суб’єкта визначається внутрішнім наказом суб’єкта відповідно до Регламенту технічного доступу та взаємодії, затвердженого адміністратором Реєстру.
10. Обробка персональних даних, що вносяться до Реєстру, здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних", статті 16 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" та порядку обробки персональних даних, визначеного Мінсоцполітики.
Обробка персональних даних про особу, яка повідомила про вчинення насильства, або про постраждалу особу проводиться за згодою такої особи або її законного представника уповноваженими особами суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству, з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних". Під час надання такої згоди особа повинна бути поінформована про мету збору інформації, обсяг даних та осіб, що матимуть доступ до її персональних даних.
У разі коли постраждалою особою є дитина, така згода надається її батьками або іншими законними представниками, а якщо батьки (інші законні представники дитини) є кривдниками або ухиляються від захисту прав та інтересів дитини, - органом опіки та піклування.
Якщо постраждалою особою є недієздатна особа, така згода надається її законним представником, а якщо її законний представник є кривдником або ухиляється від захисту прав та інтересів недієздатної особи, - органом опіки та піклування.
Відмова особи, яка постраждала від насильства, щодо внесення даних про неї до Реєстру не є підставою для ненадання такій особі будь-якого виду допомоги, передбаченого законодавством.
11. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про запобігання та протидію домашньому насильству", "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" і "Про соціальні послуги".
Формування та ведення Реєстру
12. Реєстр формується окремо за кожним випадком насильства шляхом внесення до нього відповідної інформації суб’єктами з урахуванням особливостей, передбачених частиною шостою статті 16 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству".
13. До Реєстру вносяться відомості (окремо за кожним випадком) про:
1) випадок насильства:
дата та час вчинення, місце вчинення, форма насильства, вид шкоди чи страждань, завданих внаслідок насильства, обставини вчинення насильства, первинне чи повторне вчинення насильства кривдником;
прізвище, ім’я та по батькові особи, яка повідомила про вчинення насильства щодо іншої особи, серія та номер паспорта або реквізити іншого документа, що посвідчує особу (за наявності), номер контактного телефону;
наявність дітей у постраждалої особи та кривдника, належність сім’ї постраждалої особи до тих, що перебувають у складних життєвих обставинах;
повідомлення уповноваженого підрозділу органів Національної поліції (дата, час, найменування підрозділу, прізвище, ім’я та по батькові посадової особи, яка прийняла повідомлення), у разі коли заяву (повідомлення) про вчинення насильства зареєстровано уповноваженою особою районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради;
повідомлення службі у справах дітей (дата, час, прізвище, ім’я та по батькові посадової особи, яка прийняла повідомлення), у разі коли постраждалою особою або кривдником є дитина;
інформація про вжиття уповноваженим підрозділом органу Національної поліції заходів реагування;
інформація про органи (установи, заклади), залучені до реагування на випадок насильства;
інформація про внесення відомостей про випадок насильства до Єдиного реєстру досудових розслідувань та результати його розслідування (у тому числі за інформацією органів прокуратури);
інші відомості, передбачені первинними обліковими документами суб’єктів, внесення до Реєстру яких відповідає меті обробки таких даних, визначеній Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству";
2) постраждалу особу та вжиті заходи з надання їй допомоги:
час і дата надходження заяви, повідомлення про вчинення насильства, прізвище, ім’я та по батькові, посада, номер контактного телефону уповноваженої особи, що прийняла заяву (повідомлення), найменування та адреса відповідного суб’єкта;
прізвище, ім’я та по батькові постраждалої особи (законного представника), серія та номер паспорта або реквізити іншого документа, що посвідчує особу (за наявності), дата народження постраждалої особи, стать, адреса фактичного місця проживання (перебування), місце роботи, навчання (за наявності), номер контактного телефону;
у разі коли постраждалою особою є дитина, відомості про її законних представників: прізвище, ім’я та по батькові, дата народження, адреса фактичного місця проживання (перебування), номер контактного телефону; ким вони є дитині (батьки, опікуни або піклувальники, прийомні батьки, батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу); якщо функції законного представника виконує дитячий заклад, в якому вона проживає, його реквізити; відомості про те, чи є законні представники (один з них) кривдниками, чи ухиляються від виконання батьківських обов’язків, чи ухиляються від захисту прав та інтересів дитини (у разі наявності); результати оцінки рівня безпеки; відомості про тимчасове влаштування дитини (у разі такого влаштування) до сім’ї родичів, знайомих, патронатного вихователя, закладу соціального захисту дітей;
категорія постраждалої особи (недієздатна, обмежено дієздатна, дитина-сирота, дитина, позбавлена батьківського піклування, особа з інвалідністю, одинока мати (батько) тощо);
відомості про потребу постраждалої особи в невідкладній медичній допомозі (так/ні, вжиті заходи, дата і номер виданого направлення, найменування закладу, установи);
відомості про потребу в невідкладній психологічній допомозі на безоплатній основі (так/ні, вжиті заходи, дата і номер виданого направлення, найменування закладу, установи);
реквізити (дата і номер) направлень до інших організацій, установ, закладів та їх найменування;
інформація про інші потреби постраждалої особи;
у разі коли постраждалою особою є дитина, інформація про її взяття службою у справах дітей на облік дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, або первинний облік дітей, які залишилися без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
відомості про проведені оцінки потреб постраждалої особи, оцінку ризиків вчинення домашнього насильства (дата, органи, установи, що проводили);
відомості про затверджену програму для постраждалої особи (дата і номер), результати виконання;
інформація про надані постраждалій особі послуги: види (соціальні послуги, послуги медичної, соціальної, психологічної допомоги на безоплатній основі), строк надання, орган, установа, заклад, що надав послуги або допомогу, інформація про надання тимчасового притулку (строк, установа, заклад, що надали притулок);
відомості про відшкодування кривдником завданих матеріальних збитків і шкоди, заподіяної фізичному та психічному здоров’ю постраждалої особи (дата подання позовної заяви, найменування суду, дата і номер рішення суду про стягнення збитків або відмову в їх стягненні, сума завданих збитків згідно з рішенням суду);
інформація про надання безоплатної правової допомоги постраждалій особі (найменування центру, опис наданої допомоги і дата її надання);
інші відомості, передбачені первинними обліковими документами суб’єктів, внесення до Реєстру яких відповідає меті обробки таких даних, визначеній Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству";
3) кривдника:
прізвище, ім’я та по батькові кривдника, стать, дата народження, інформація про характер відносин між кривдником і постраждалою особою, мова спілкування з постраждалою особою, у тому числі відповідно до статті 3 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству";
адреса, місце роботи, навчання (за наявності), номер контактного телефону;
винесений уповноваженим підрозділом органу Національної поліції терміновий заборонний припис кривднику (дата, номер) і застосування передбачених приписом заходів;
взяття кривдника на профілактичний облік (дата і підстави взяття на облік) і зняття його з обліку;
направлення кривдника судом на проходження програми для кривдника (дата і номер рішення суду, строк реалізації програми);
результати проходження кривдником програми для кривдника;
кримінальне провадження, у якому кривднику оголошено підозру про вчинення факту насильства (дата і номер провадження, орган досудового розслідування) та результати досудового розслідування;
прийнята щодо кривдника судом постанова у справі про адміністративне правопорушення за фактом насильства (дата і номер, суб’єкт, що виніс постанову, вид постанови та адміністративного стягнення (у разі його призначення);
рішення суду у кримінальній справі щодо кривдника за фактом насильства (дата і номер, суд, що виніс рішення, вид запобіжного заходу, обмежувального заходу, кримінального покарання);
судові рішення про застосування (видачу або продовження) обмежувального припису (дата і номер судового рішення, найменування суду, що ухвалив рішення, строк застосування заходів);
строк закінчення відбування кримінального покарання кривдником (за даними уповноважених підрозділів органів Національної поліції - щодо кримінальних покарань у виді обмеження або позбавлення волі, за даними уповноважених органів з питань пробації - щодо кримінальних покарань, не пов’язаних з обмеженням або позбавленням волі, та щодо кривдників, звільнених від відбування покарання з випробуванням);
затверджена судом пробаційна програма для кривдника (за даними уповноважених органів з питань пробації);
інші відомості, передбачені первинними обліковими документами суб’єктів, внесення до Реєстру яких відповідає меті обробки таких даних, визначеній Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству".
14. Відомості до Реєстру вносяться шляхом фіксації (введення) реєстратором Реєстру інформації за формами первинного обліку (обліковими картками), затвердженими Мінсоцполітики, та шляхом інформаційної взаємодії згідно з Регламентом технічного доступу та взаємодії, затвердженим адміністратором Реєстру.

................
Перейти до повного тексту