- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 14 квітня 2004 р. N 234-р Київ |
Про затвердження Концепції розвитку системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден
Затвердити Концепцію розвитку системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден (далі - Концепція), що додається.
Мінтрансу розробити і затвердити план заходів щодо реалізації Концепції, затвердженої цим розпорядженням.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 14 квітня 2004 р. N 234-р
КОНЦЕПЦІЯ
розвитку системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден
1. Загальні положення
Існуюча система державного регулювання діяльності цивільної авіації орієнтована на створення (розроблення і виробництво) та використання великих повітряних суден із злітною масою понад 5700 кілограмів.
Однак сьогодні дедалі гострішими стають проблеми створення та використання малих повітряних суден із злітною масою, що не перевищує 5700 кілограмів.
Раніше, коли малі повітряні судна використовувалися лише в спортивних цілях, цими питаннями займалися організації громадського Добровільного товариства сприяння авіації, армії та флоту (ДТСААФ). Державні органи цивільної авіації не брали участі у регулюванні цієї діяльності.
Безпека польотів малих повітряних суден залежить від ряду факторів, зокрема:
судна, що використовувалися лише за спортивним призначенням під керівництвом ДТСААФ, яке діяло під наглядом Міноборони, нині вважаються цивільними повітряними суднами;
існуюча система державного регулювання діяльності цивільної авіації не враховує особливостей їх створення та використання;
відсутність достатнього контролю призводить до їх створення та використання без наявності офіційних дозволів, якими б встановлювалися вимоги до безпеки польотів цих повітряних суден;
значно розширилося коло юридичних і фізичних осіб, які беруть участь у їх створенні та використанні;
розширилася сфера використання цих суден - як у комерційних цілях, так і для задоволення індивідуальних потреб населення;
з'явилися нові класи та категорії суден;
розширився діапазон можливих місць базування суден за межами цивільних аеродромів;
у розробників, виробників та користувачів суден немає достатнього досвіду для забезпечення безпеки польотів.
Тим часом в Україні є організації і фахівці, які мають достатній досвід у створенні та використанні малих повітряних суден, у тому числі за межами України.
Міжнародний досвід свідчить, що в країнах, де використання малих повітряних суден набуло значного поширення, регулювання авіаційної діяльності здійснюється дещо відокремлено від державної системи з широким залученням громадських організацій.
Органи виконавчої влади в галузі авіаційного транспорту здійснюють контроль за функціонуванням системи регулювання у сфері некомерційного використання цих повітряних суден, який полягає у розробленні відповідних нормативно-правових актів, наданні певних повноважень недержавним організаціям та окремим особам.
Усі польоти повітряних суден цивільної авіації, крім регулярних повітряних сполучень та нерегулярних авіатранспортних перевезень (у тому числі за наймом), що виконуються за плату, кваліфікуються як польоти повітряних суден авіації загального призначення.
Малі повітряні судна в Україні використовуються крім усього ще й з комерційною метою - для авіаційних прогулянок та екскурсій, виконання авіаційних робіт насамперед для потреб сільського господарства та інших галузей.
Усе це зумовлює необхідність розвитку системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден.
2. Мета Концепції
Метою Концепції є:
розвиток нормативно-правової бази у сфері створення та використання малих повітряних суден, а також забезпечення державного регулювання авіаційної діяльності та нагляду за дотриманням вимог безпеки польотів та авіаційної безпеки;
прискорення адаптації національного законодавства до міжнародного права, наближення до міжнародних стандартів, технічних, техніко-експлуатаційних вимог у сфері авіаційної діяльності.
3. Основні завдання та принципи реалізації Концепції
Основними завданнями розвитку системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден є:
забезпечення безпеки польотів;
створення умов для надання офіційних дозволів на їх використання;
забезпечення їх використання для задоволення потреб економіки та населення.
Розвиток системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден повинен здійснюватися за такими принципами:
віднесення польотів повітряних суден з некомерційною метою до польотів повітряних суден авіації загального призначення;
залучення до процесу регулювання діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден авіації загального призначення недержавних та громадських організацій, а також окремих осіб;
розподіл відповідальності та функцій з нагляду за безпекою польотів малих повітряних суден, які виконуються з комерційною метою, та за безпекою польотів повітряних суден авіації загального призначення;
визначення спеціальних вимог до цивільних повітряних суден, що раніше використовувалися як бойові;
забезпечення можливості їх індивідуальної експлуатації;
залучення до контролю за їх використанням місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
4. Забезпечення розвитку системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден
Для забезпечення розвитку системи регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден необхідно здійснити комплекс організаційних та інших заходів.
Організаційні заходи спрямовуються на залучення до системи регулювання авіаційної діяльності громадських організацій, товариств та асоціацій, які займаються наданням широкому колу громадян послуг з некомерційного використання малих повітряних суден (крім повітряних суден, що раніше використовувалися як бойові), зокрема до участі у спортивних та спортивно-масових заходах, використання виготовленими аматорами повітряних суден, серійно виготовлених малих повітряних суден для індивідуальних польотів.
З боку держави здійснюється контроль за діяльністю цих організацій.
У частині регулювання порядку використання повітряних суден авіації загального призначення контроль полягає в наданні таким організаціям урядовим органом державного управління у галузі авіаційного транспорту певних повноважень та покладанні обов'язків щодо нагляду за безпекою польотів у цій сфері, схваленні нормативно-правових актів, які регулюють діяльність авіації загального призначення та підготовку персоналу, який займається цією діяльністю і виконує функції з контролю за нею.
Організаціям, які залучаються до регулювання порядку використання безмоторних надлегких повітряних суден, порожня маса яких не перевищує 120 кілограмів, а зліт і посадка виконуються пілотом за допомогою ніг, необхідні повноваження надаються Федерацією авіаційного спорту.
Регулювання авіаційної діяльності у сфері створення та використання малих повітряних суден з комерційною метою - авіаційних прогулянок та екскурсій, виконання авіаційних робіт, зокрема для потреб сільського господарства, а також повітряних суден, що раніше використовувалися як бойові, та деякі інші функції залишаються у сфері державного регулювання і здійснюються урядовим органом державного управління у галузі авіаційного транспорту.
................Перейти до повного тексту