- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 грудня 1999 р. N 2303 Київ |
( Позначку "Не для друку"
знято Розпорядженням КМ
N 490-р
від 19.03.2008 )
Про створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1646 від 03.11.2000
N 430 від 29.03.2002 )
З метою інформаційно-аналітичного забезпечення процесів підготовки, прийняття та контролю виконання рішень з питань надзвичайних ситуацій Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 2000-2002 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, визначеним Програмою, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям у пропозиціях до проектів Державного бюджету України, Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік передбачати кошти для виконання заходів, визначених Програмою.
3. Покласти на Управління експертизи та аналізу розвитку техногенної, екологічної, ядерної безпеки та природокористування Секретаріату Кабінету Міністрів України організаційне забезпечення роботи, пов'язаної із створенням Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1646 від 03.11.2000 )
4. Утворити у складі Управління експертизи та аналізу розвитку техногенної, екологічної, ядерної безпеки та природокористування Секретаріату Кабінету Міністрів України службу забезпечення функціонування Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на правах сектору, збільшивши граничну чисельність працівників Секретаріату на 5 штатних одиниць.
( Абзац перший пункту 4 в редакції Постанови КМ
N 1646 від 03.11.2000 )
Утримання зазначених працівників здійснювати в межах асигнувань, передбачених в державному бюджеті на функціонування Секретаріату Кабінету Міністрів України.
Перший віце-прем'єр-міністр України | А.КІНАХ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 1999 р. N 2303
ПРОГРАМА
створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 2000-2002 роки
Україна є найбільш критичним регіоном Європи за техногенним навантаженням та потенційною небезпекою шкідливих виробництв для населення і навколишнього природного середовища. Екологічна небезпека поглиблює соціально-політичну напругу. Це стає об'єктивними причинами збільшення кількості аварій і катастроф природного та техногенного характеру.
Успішне запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідація їх наслідків неможливі без урахування екологічних, соціально-економічних та інших передумов. Ця Програма спрямована на створення в Україні єдиної Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - УІАС НС).
1. Основні цілі та завдання Програми
Основними цілями Програми є:
забезпечення керівництва Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Верховної Ради України, Ради національної безпеки і оборони України, центральних органів виконавчої влади, обласних, міських, районних держадміністрацій достовірною інформацією, пов'язаною з екологічною безпекою, в тому числі ядерною, та надзвичайними ситуаціями (далі - НС);
забезпечення сумісності інформації щодо запобігання виникненню НС чи ліквідації їх наслідків на основі використання єдиних принципів побудови баз даних, єдиної сертифікованої картографічної інформації, єдиних класифікаторів стандартів;
забезпечення оперативного доступу до інформаційних ресурсів УІАС НС;
науково обґрунтоване прогнозування можливого виникнення НС та їх наслідків;
забезпечення інформаційної взаємодії та координації роботи органів виконавчої влади щодо запобігання виникненню НС чи ліквідації їх наслідків.
Для реалізації зазначених цілей слід виконати такі завдання:
провести аналіз технології інформаційної взаємодії органів виконавчої влади щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків:
визначити вимоги до створення УІАС НС;
визначити джерела надходження інформації до УІАС НС;
опрацювати механізми інформаційної взаємодії у рамках УІАС НС;
розробити специфікації на програмно-апаратне забезпечення УІАС та провести інсталяцію загальносистемних програмних засобів, налагодити зв'язок між її структурними елементами тощо;
визначити основні функції УІАС НС;
розробити комплекс функціональних завдань, розв'язання яких буде здійснюватися на різних рівнях УІАС НС;
створити службу для забезпечення функціонування УІАС НС;
розробити нормативно-правове забезпечення тощо.
2. Етапи реалізації Програми
Передбачається три етапи реалізації Програми.
Перший етап (2000 рік) - проведення робіт із створення типового комплексу УІАС НС, який включає мінімально необхідну сукупність комп'ютерних, телекомунікаційних, системних і прикладних програмних засобів та основних баз даних, які забезпечують ефективне впровадження інформаційних технологій та вирішення визначених завдань у обмеженій кількості.
Другий етап (2001 рік) - проведення робіт із створення спеціалізованого комплексу УІАС НС шляхом доповнення типового комплексу необхідними для конкретної організаційної структури додатковими апаратно-програмними компонентами та базами даних, а також шляхом впровадження додаткових інформаційних технологій.
Третій етап (2002 рік) - проведення робіт із створення пускового комплексу УІАС НС шляхом функціонального та географічного розширення спеціалізованого комплексу. Пусковий комплекс включатиме всі структурні елементи базового комплексу УІАС НС та визначену множину додаткових.
Впровадження окремих структурних елементів УІАС НС планується після завершення розробок необхідних технологій та засобів, а також у міру готовності кадрового, технічного і нормативно-правового забезпечення відповідних органів виконавчої влади.
3. Заходи з реалізації Програми
На створення УІАС НС спрямовано заходи, що додаються до цієї Програми, і визначають такі напрями робіт:
нормативно-правове забезпечення;
створення центральної підсистеми;
створення функціональних та територіальних підсистем;
створення підсистеми забезпечення.
4. Прогнозні результати реалізації Програми
Виконання цієї Програми дасть змогу:
автоматизувати процеси одержання та накопичення інформації щодо запобігання виникненню НС чи ліквідації їх наслідків на території України;
оперативно інформувати керівництво центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо запобігання виникненню НС, виникнення чи ліквідації їх наслідків;
давати експертну оцінку, визначати сили та засоби, необхідні для ліквідації наслідків НС;
аналізувати передумови виникнення НС та прогнозувати їх виникнення;
аналізувати та моделювати розвиток НС;
готувати проекти рішень Кабінету Міністрів України щодо планування заходів із запобігання та ліквідації наслідків НС;
здійснювати контроль за ходом виконання заходів щодо запобігання виникненню НС, ліквідацією їх наслідків та виконанням рішень органів виконавчої влади з питань НС.
Додаток
до Програми
ЗАХОДИ
щодо створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 2000-2002 роки
|
Найменування заходу |
Обсяг фінансування, тис. гривень |
Джерело фінансування |
Замо- вник |
2000 рік |
2001 рік |
2002 рік |
1. |
Нормативно- правове забезпечення |
|
|
|
|
|
1) |
розроблення Положення про використання засобів зв'язку УІАС НС |
20 |
|
|
державний бюджет |
МНС* |
2) |
розроблення Державного класифікатора надзвичайних ситуацій |
20 |
|
|
-"- |
-"- |
3) |
розроблення Положення про використання інформаційних ресурсів УІАС НС засобами масової інформації та недержавними структурами |
15 |
|
|
-"- |
-"- |
2. |
Створення центральної підсистеми |
|
|
|
|
|
1) |
продовження робіт із створення центрального вузла інформаційно- аналітичної оброблення інформації в Кабінеті Міністрів України |
420 |
250 |
137,7 |
-"- |
-"- |
2) |
створення центрального мережного центру УІАС НС в Кабінеті Міністрів України |
260 |
150 |
300 |
-"- |
-"- |
3) |
створення резервного вузла інформаційно- аналітичного оброблення інформації в МНС |
100 |
150 |
250 |
-"- |
-"- |
4) |
створення резервного мережного центру УІАС НС в МНС |
100 |
150 |
258,4 |
-"- |
-"- |
5) |
створення комплексу програмно- технічних засобів відображення інформації для Прем'єр-міністра України |
300 |
40 |
|
-"- |
-"- |
6) |
створення структури розподіленого банку даних УІАС НС та механізмів доступу до даних |
60 |
50 |
50 |
-"- |
-"- |
7) |
продовження робіт із створення загальнодержав- ного реєстру потенційно- небезпечних об'єктів техногенного та природного характеру, розроблення механізмів їх моніторингу |
200 |
340 |
247,1 |
державний бюджет |
МНС |
8) |
створення та забезпечення функціонування WEB-сторінки УІАС НС |
50 |
120 |
90 |
-"- |
-"- |
9) |
створення автоматизованої інформаційної системи накопиченого досвіду роботи із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій |
60 |
70 |
90 |
-"- |
-"- |
10) |
створення бази даних оперативної реєстрації інформації про надзвичайні ситуації |
50 |
60 |
65 |
-"- |
-"- |
11) |
розроблення прогнозно- моделюючих комплексів запобігання, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, впровадження їх у складових підсистемах УІАС НС |
90 |
200 |
200 |
-"- |
-"- |
12) |
створення Кризового центру у складі Центру інформаційних ресурсів в Кабінеті Міністрів України |
|
|
180 |
державний бюджет |
МНС |
13) |
створення бази даних сил та засобів, які використовуються в надзвичайних ситуаціях". |
|
|
80 |
-"- |
-"- |
3. |
Створення типових комплексів функціональних підсистем у: |
|
|
|
|
|
|
Міністерстві палива та енергетики |
20 |
|
|
-"- |
Міні- терс- ство пали- ва та енер- гети- ки |
|
Міністерстві освіти і науки |
10 |
|
|
-"- |
Міні- терс- ство осві- ти і науки |
|
Міністерстві екології та природних ресурсів |
40 |
|
|
Фонд охорони навколишнього природного середовища |
Міні- терс- ство еко- логії та при- род- них ресу- рсів |
|
МОЗ |
10 |
|
|
державний бюджет |
МОЗ |
|
Міноборони |
15 |
|
|
-"- |
Мін- обо- рони |
|
Мінекономіки |
20 |
|
|
-"- |
Мін- еко- номі- ки |
|
МВС |
15 |
|
|
-"- |
МВС |
|
Мінтрансі |
10 |
|
|
-"- |
Мін- транс |
|
Держкомземі |
10 |
|
|
-"- |
Держ- ком- зем |
|
Держводгоспі |
10 |
|
|
Фонд охорони навколишнього природного середовища |
Держ- вод- госп |
|
Держбуді |
10 |
|
|
державний бюджет |
Держ- буд |
|
Міністерстві праці та соціальної політики |
10 |
|
|
-"- |
Міні- терс- ство праці та соці- аль- ної полі- тики |
|
Держкомкордоні |
10 |
|
|
-"- |
Держ- ком- кор- дон |
|
СБУ |
20 |
|
|
-"- |
СБУ |
|
Держмитслужбі |
10 |
|
|
-"- |
Держ- мит- служ- ба |
|
Міністерстві аграрної політики |
20 |
|
|
-"- |
Міні- стер- ство агра- рної полі- тики |
|
Державному комітеті промислової політики |
10 |
|
|
-"- |
Дер- жав- ний комі- тет про- мис- лової полі- тики |
|
НКАУ |
10 |
|
|
-"- |
НКАУ |
|
Державному комітеті інформаційної політики, телебачення і радіомовлення |
10 |
|
|
-"- |
Дер- жав- ний комі- тет ін- фор- ма- цій- ної полі- тики, теле- баче- ння і ра- діо- мов- лення |
|
Держкомзв'язку |
10 |
|
|
-"- |
Держ- ком- зв'я- зку |
|
Держкомстаті |
10 |
|
|
-"- |
Держ- ком- стат |
|
Держкомлісгоспі |
10 |
|
|
-"- |
Держ- ком- ліс- госп |
|
Верховній Раді України |
50 |
|
|
-"- |
Вер- ховна Рада Укра- їни |
|
Адміністрації Президента України |
50 |
|
|
-"- |
Адмі- ніст- рація Пре- зиде- нта Укра- їни |
|
Раді національної безпеки та оборони України |
50 |
|
|
-"- |
Рада наці- она- льної без- пеки та обо- рони Укра- їни |
4. |
Створення пускових комплексів функціональних підсистем УІАС НС у: |
|
|
|
|
|
|
Міністерстві палива та енергетики |
|
35 |
40 |
державний бюджет |
Міні- стер- ство пали- ва та енер- гети- ки |
|
Міністерстві освіти і науки |
|
|
40 |
-"- |
Міні- стер- ство осві- ти і науки |
|
Міністерстві екології та природних ресурсів |
|
70 (з них 35 - дер- жав- ний бюд- жет) |
80 (з них 40 - дер- жав- ний бюд- жет) |
Фонд охорони навколишнього природного середовища, державний бюджет |
Міні- стер- ство еко- логії та при- род- них ресу- рсів |
|
МОЗ |
|
35 |
|
державний бюджет |
МОЗ |
|
Міноборони |
|
35 |
20 |
-"- |
Мін- обо- рони |
|
Мінекономіки |
|
|
80 |
-"- |
Мін- еко- номі- ки |
|
МВС |
|
35 |
20 |
-"- |
МВС |
|
Мінтрансі |
|
35 |
|
-"- |
Мін- транс |
|
Держкомземі |
|
|
40 |
-"- |
Держ- ком зем |
|
Держводгоспі |
|
|
40 |
Фонд охорони навколишнього природного середовища |
Держ- вод- госп |
|
Держбуді |
|
|
40 |
державний бюджет |
Держ- буд |
|
Міністерстві праці та соціальної політики |
|
35 |
|
-"- |
Міні- стер- ство праці та соці- аль- ної полі- тики |
|
Держкомкордоні |
|
35 |
|
-"- |
Держ- ком- кор- дон |
|
СБУ |
|
70 |
|
-"- |
СБУ |
|
Держмитслужбі |
|
35 |
|
-"- |
Держ- мит- служ- ба |
|
Міністерстві аграрної політики |
|
|
80 |
-"- |
Міні- стер- ство агра- рної полі- тики |
|
Державному комітеті промислової політики |
|
|
40 |
-"- |
Дер- жав- ний комі- тет про- мис- лової полі- тики |
|
Державному комітеті інформаційної політики, телебачення і радіомовлення |
|
|
40 |
державний бюджет |
Дер- жав- ний комі- тет ін- фор- ма- цій- ної полі- тики, теле- баче- ння і ра- діо- мов- лення |
|
Держкомзв'язку |
|
|
40 |
-"- |
Держ- ком- зв'я- зку |
|
Держкомстаті |
|
|
40 |
-"- |
Держ- ком- стат |
|
Держкомлісгоспі |
|
|
40 |
-"- |
Держ- ком- ліс- госп |
|
Верховній Раді України |
|
70 |
130 |
-"- |
Вер- ховна Рада Укра- їни |
|
Адміністрації Президента України |
|
70 |
130 |
-"- |
Адмі- ніст- рація Пре- зиде- нта Укра- їни |
|
Раді національної безпеки та оборони України |
|
70 |
130 |
-"- |
Рада наці- она- льної без- пеки та обо- рони Укра- їни |
5. |
Створення територіальних підсистем УІАС НС |
|
|
|
|
|
1) |
розроблення другої черги базової типової територіальної підсистеми УІАС НС |
50 |
|
|
-"- |
МНС |
2) |
розроблення пускового комплексу типової територіальної підсистеми УІАС НС |
|
270 |
260 |
-"- |
-"- |
3) |
розвиток територіальних підсистем у Автономній Республіці Крим |
260 |
300 |
340 |
місцевий бюджет |
Рада міні- стрів Авто- ном- ної Рес- пуб- ліки Крим |
|
областях: |
|
|
|
|
|
|
Вінницькій |
210 |
280 |
300 |
-"- |
обл- держ- адмі- ніст- рація |
|
Волинській |
300 |
320 |
370 |
-"- |
-"- |
|
Донецькій |
500 |
600 |
650 |
-"- |
-"- |
|
Дніпропетровській |
200 |
350 |
450 |
-"- |
-"- |
|
Житомирській |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Закарпатській |
100 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Запорізькій |
500 |
600 |
650 |
-"- |
-"- |
|
Івано-Франківській |
50 |
100 |
250 |
-"- |
обл- держ- адмі- ніст- рація |
|
Київській |
200 |
300 |
450 |
-"- |
-"- |
|
Кіровоградській |
150 |
250 |
350 |
-"- |
-"- |
|
Луганській |
200 |
350 |
500 |
місцевий бюджет |
-"- |
|
Львівській |
100 |
180 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Миколаївській |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Одеській |
150 |
250 |
400 |
-"- |
-"- |
|
Полтавській |
200 |
350 |
450 |
-"- |
-"- |
|
Рівненській |
200 |
450 |
500 |
-"- |
-"- |
|
Сумській |
200 |
250 |
300 |
-"- |
-"- |
|
Тернопільській |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Харківській |
850 |
850 |
900 |
-"- |
-"- |
|
Херсонській |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Хмельницькій |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Черкаській |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Чернівецькій |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
Чернігівській |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
|
містах: |
|
|
|
|
|
|
Києві |
150 |
100 |
250 |
-"- |
місь- кдер- жад- міні- стра- ція |
|
Севастополі |
50 |
100 |
250 |
-"- |
-"- |
4) |
створення територіальної підсистеми зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення |
- |
65 |
80 |
Фонд для здійснен- ня заходів щодо ліквідації наслід- ків Чорнобильської катастрофи та соціального захис- ту населення |
МНС |
6. |
Створення підсистеми забезпечення УІАС НС |
|
|
|
|
|
1) |
Створення системи адміністрування та управління УІАС НС |
60 |
90 |
183 |
державний бюджет |
МНС |
2) |
Забезпечення доступу до вітчизняних і зарубіжних інформаційних мереж для отримання інформації про надзвичайні ситуації та зв'язку з організаціями і урядовими структурами зарубіжних країн з питань надзвичайних ситуацій |
65 |
150 |
100 |
-"- |
-"- |
3) |
розроблення програмних комплексів геоінформаційних систем, фонду електронних тематичних карт для прийняття рішень в умовах кризових та надзвичайних ситуацій та впровадження їх у складових підсистемах УІАС НС |
240 |
430 |
220,8 |
-"- |
МНС |
4) |
створення програмно- апаратних комплексів технічного захисту інформації в УІАС НС |
210 |
370 |
370 |
-"- |
-"- |
5) |
створення підсистеми автоматизації документообігу |
50 |
50 |
|
державний бюджет |
-"- |
6) |
створення пересувних комплексів зв'язку та управління |
160 |
150 |
80 |
-"- |
-"- |
7) |
організаційно- методичне та навчальне забезпечення УІАС НС |
120 |
150 |
178 |
-"- |
-"- |
8) |
експлуатація та технічне забезпечення функціонування УІАС НС |
400 |
450 |
500 |
-"- |
-"- |
|
Усього |
8660 |
11235 |
14520 |
|
|
|
у тому числі: |
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
3500 |
4320 |
4580 |
|
|
|
Фонд охорони навколишнього природного середовища |
40 |
35 |
80 |
|
|
|
місцеві бюджети |
4970 |
6880 |
9860 |
|
|
................Перейти до повного тексту