1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


Указ
Президента України
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента № 53/2019 від 05.03.2019 )
Про Концепцію боротьби з тероризмом
1. Схвалити Концепцію боротьби з тероризмом (додається).
2. Кабінету Міністрів України розробити та затвердити у тримісячний строк план заходів щодо реалізації зазначеної Концепції.
3. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України В.ЯНУКОВИЧ
м. Київ
25 квітня 2013 року
№ 230/2013
СХВАЛЕНО
Указом Президента України
від 25 квітня 2013 року № 230/2013
КОНЦЕПЦІЯ
боротьби з тероризмом
І. Проблема, що потребує розв'язання
Організація Об'єднаних Націй визнає тероризм однією з найбільш серйозних загроз міжнародному миру і безпеці людства. Дальше поширення терористичної загрози обумовлюється процесами світової глобалізації, інтернаціоналізації, що тривають, а також підвищенням рівня міжнародної злочинності.
Україна поділяє стурбованість світової спільноти щодо таких глобальних загроз людству, як поширення тероризму, у тому числі пропаганда терористичної ідеології, застосування терористичних методів для досягнення злочинної мети. У зв'язку з цим у Стратегії національної безпеки України "Україна у світі, що змінюється" поширення тероризму визначається як один з чинників, що загрожує глобальній міжнародній стабільності та негативно позначається на безпековому середовищі держави.
Процес поглиблення інтеграції України у глобальний безпековий простір потребує адекватного коригування системи державного управління у сфері забезпечення безпеки з урахуванням необхідності її синхронізації із загальносвітовими підходами до проблеми запобігання терористичній загрозі. З цією метою держава активізує національні зусилля, двостороннє, регіональне і міжнародне співробітництво у сфері боротьби з тероризмом.
Одним із пріоритетних міжнародних зобов'язань України перед ООН, іншими міжнародними організаціями, що здійснюють боротьбу з тероризмом, є імплементація світових стандартів безпеки, а також комплексне та збалансоване впровадження всіх компонентів Глобальної контртерористичної стратегії ООН, насамперед у частині здійснення заходів з усунення причин і умов, що сприяють поширенню тероризму, а також забезпечення при цьому захисту прав і свобод людини.
На даний час завдяки ефективній реалізації внутрішньої та зовнішньої політики Україна не належить до держав із високою ймовірністю вчинення на їх територіях міжнародними терористичними організаціями терористичних актів або терористичних посягань проти їх представництв за кордоном.
В Україні відсутні внутрішні передумови для виникнення організацій, які б використовували терористичні методи як спосіб досягнення політичної мети або привернення уваги громадськості до своїх ідеологічних чи інших поглядів.
Водночас низка переважно зовнішніх, а також окремих внутрішніх чинників можуть стати підґрунтям для підвищення в Україні рівня терористичної загрози, зокрема:
підвищена заінтересованість до території України як транзитної зони з боку міжнародних злочинних угруповань, які діють, зокрема, у сферах легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, нелегального переміщення зброї, небезпечних матеріалів та наркотичних засобів;
активна участь України в урегулюванні тривалих збройних конфліктів, міжнародних антитерористичних операціях;
поширення ідей тероризму через мережу Інтернет, розповсюдження інструктивних матеріалів щодо технології виготовлення саморобних засобів ураження і тактики вчинення терористичних актів;
наявність на території України потенційно небезпечних та уразливих у терористичному плані об'єктів, які з огляду на світовий досвід можуть розглядатися як потенційні цілі терористів;
тенденція до збільшення в Україні кількості осіб - вихідців із держав, в яких нестабільні економіка і політична ситуація та на територіях яких активно діють терористичні організації.
II. Мета, принципи, строки і напрями реалізації Концепції
Метою цієї Концепції є забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом шляхом розроблення і впровадження комплексу заходів, спрямованих на виявлення та усунення причин і умов, що можуть призвести до проявів тероризму, захист людини і громадянина, суспільства і держави від тероризму, зосередження основних зусиль на протидії терористичній діяльності, мінімізації її наслідків, а також налагодження дієвої взаємодії між уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування і громадськістю та розширення міжнародного співробітництва у цій сфері.
Боротьба з тероризмом на території України має грунтуватися насамперед на законодавчо визначених на національному рівні принципах з урахуванням основних положень Глобальної контртерористичної стратегії ООН та Контртерористичної стратегії Європейського Союзу.
Реалізовувати заходи з виконання Концепції передбачається протягом 2013-2020 років за такими напрямами:
визначення та аналіз причин і умов, що сприяють поширенню тероризму;
удосконалення правових та організаційних основ боротьби з тероризмом;
удосконалення існуючих, розроблення та імплементація нових методів боротьби з тероризмом;
оптимізація шляхів та способів захисту прав і свобод людини і громадянина, захисту суспільства та держави від терористичних посягань;
інформаційне, наукове, кадрове та матеріально-технічне забезпечення реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом;
підвищення рівня інформованості суспільства про небезпеку та масштаби тероризму;
формування громадської думки з метою сприяння ефективній реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом;
розвиток міжнародного співробітництва у сфері боротьби з тероризмом.
III. Шляхи і засоби розв'язання проблеми
Реалізація державної політики у сфері боротьби з тероризмом потребує здійснення системних узгоджених заходів, зокрема, спеціального, зовнішньополітичного, організаційно-правового, соціально-економічного, інформаційного, гуманітарного, морально-культурного та освітнього характеру.
З метою дотримання основних принципів, визначених національним законодавством, проблему боротьби з тероризмом на території України передбачається розв'язувати шляхом зосередження зусиль на:
запобіганні терористичній діяльності;
виявленні і припиненні терористичної діяльності;
усуненні та мінімізації наслідків терористичної діяльності;
інформаційному, науковому та іншому забезпеченні боротьби з тероризмом;
міжнародному співробітництві з питань боротьби з тероризмом.
Забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом потребує чіткої координації дій суб'єктів боротьби з тероризмом, контролю за реалізацією цієї Концепції.
1. Запобігання терористичній діяльності
Запобігання терористичній діяльності має здійснюватися шляхом:
ужиття заходів організаційного, правового, адміністративного, режимного та технічного характеру, спрямованих на усунення чинників, що сприяють виникненню тероризму, та його проявів;
посилення контролю за додержанням законодавства у сфері боротьби з тероризмом;
поліпшення стану інформаційного забезпечення боротьби з тероризмом, впровадження сучасних інформаційних систем і технологій у зазначену діяльність;
проведення серед населення інформаційно-роз'яснювальної та профілактичної роботи, спрямованої на неприйнятність тероризму та відмову від ідей використання терористичних методів для досягнення мети.
Запобігання терористичній діяльності передбачає вирішення таких завдань:
усунення або мінімізація дії чинників, що сприяють виникненню та поширенню тероризму;
прогнозування, виявлення та усунення терористичних загроз;
протидія пропаганді та поширенню ідеології тероризму в єдиному інформаційному просторі України;
удосконалення та оптимізація системи інформаційної боротьби з тероризмом;
проведення профілактичної роботи з особами, поведінка яких свідчить про їх наміри здійснювати терористичну діяльність;
розроблення та затвердження критеріїв віднесення об'єктів (незалежно від форми власності) до переліку об'єктів можливих терористичних посягань;
розроблення та впровадження стандартів, правил, технічних умов антитерористичної захищеності об'єктів можливих терористичних посягань, зокрема особливих правил антитерористичної безпеки;
удосконалення систем та режимів охорони об'єктів можливих терористичних посягань, у тому числі техногенно небезпечних об'єктів та спеціальних транспортних засобів, задіяних у перевезенні радіоактивних та інших небезпечних речовин;

................
Перейти до повного тексту