- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 березня 2006 р. N 228 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 676 від 23.07.2008 )
Про затвердження Державної програми розвитку еталонної бази на 2006-2010 роки
На виконання Указу Президента України від 13 липня 2005 р.
N 1105 "Про заходи щодо вдосконалення діяльності у сфері технічного регулювання та споживчої політики" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму розвитку еталонної бази на 2006-2010 роки, що додається.
2. Державному комітетові з питань технічного регулювання та споживчої політики інформувати до 1 березня починаючи з 2007 року Кабінет Міністрів України про стан виконання Програми, затвердженої цією постановою.
Прем'єр-міністр України | Ю.ЄХАНУРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2006 р. N 228
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
розвитку еталонної бази на 2006-2010 роки
Загальна частина
Еталонна база є науково-технічною основою забезпечення єдності вимірювання у державі, що сприяє розвитку наукової та виробничої сфер економіки, міжнародної торгівлі, захисту інтересів споживачів.
Еталонна база включає державні первинні та вторинні еталони одиниць вимірювання, стандартні зразки складу та властивостей речовин і матеріалів (далі - стандартні зразки), стандартні довідкові дані про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів (далі - довідкові дані).
Результати аналізу свідчать, що для забезпечення єдності вимірювання у машинобудівній та приладобудівній промисловості, у витратометрії, підвищення точності обліку енергоресурсів, посилення контролю безпеки атомних електростанцій необхідно створити додаткові і удосконалити існуючі державні первинні та вторинні еталони.
Широке використання засобів вимірювальної техніки зумовлює потребу у відповідній кількості конкретних еталонів одиниць вимірювання (далі - еталони) та визначення вимог до їх технічних характеристик.
Близько 40 відсотків державних еталонів функціонує понад 10 років, ступінь їх зносу становить 70-80 відсотків. Це зумовлено наявністю в їх складі електронних та електромеханічних високоточних приладів з обмеженим строком експлуатації.
Здійснення технічного та метрологічного контролю за інформацією, пов'язаною з відліком часу, потребує постійного вдосконалення технічної бази державного еталона одиниць часу і частоти, подальшого розвитку Державної служби єдиного часу і еталонних частот, її організаційних структур, що забезпечують єдність (простежуваність) вимірювання часу і частоти, підвищення точності національної шкали часу.
До Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, що застосовуються в Україні, занесено 1029 типів державних стандартних зразків.
Результати аналізу потреби у застосуванні стандартних зразків, проведеного Головним центром Державної служби стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів разом з Національною академією наук, науково-дослідними інститутами та організаціями Мінагрополітики, МОЗ, Мінпромполітики, Мінфіну, іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади і Державною пробірною службою, свідчать про необхідність збільшення кількості типів додаткових стандартних зразків.
Для задоволення потреби національної економіки в стандартних довідкових даних відповідно до Закону України
"Про метрологію та метрологічну діяльність" утворено Державну службу стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів, яка здійснює міжрегіональну і міжгалузеву координацію робіт, пов'язаних з визначенням і впровадженням у практику стандартних та рекомендованих довідкових даних.
Фонд стандартних та рекомендованих довідкових даних в Україні включає у кілька десятків разів менше нормативних документів, ніж відповідні фонди розвинутих країн. Істотним недоліком системи забезпечення єдності вимірювання є відсутність достатньої кількості стандартних довідкових даних. Це призводить, зокрема, до фінансових втрат під час здійснення торгово-комерційних операцій, помилок під час розроблення нових матеріалів, конструювання та проектування технологічних процесів і систем, неточностей вимірювання під час проведення моніторингу навколишнього природного середовища.
Мета і основні завдання
Мета Програми полягає у забезпеченні задоволення потреб споживачів метрологічних послуг, а також захисту споживачів і національної економіки від наслідків недостовірних результатів вимірювання.
Основними завданнями Програми є:
створення і вдосконалення державних первинних та вторинних еталонів;
забезпечення функціонування державних еталонів та проведення їх звіряння на міжнародному рівні;
удосконалення технічної бази та забезпечення функціонування Державної служби єдиного часу і еталонних частот, Державної служби стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів, Державної служби стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів;
створення державних стандартних зразків і визначення стандартних довідкових даних.
Для виконання завдань Програми здійснюються заходи, наведені у додатку.
Фінансове забезпечення
Загальний обсяг фінансування Програми, який становить 76042 тис. гривень, визначено на підставі відповідних розрахунків (у цінах на 1 серпня 2005 р.).
Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів здійснюється в порядку, встановленому законодавством.
Організаційне забезпечення
Державним замовником Програми є Держспоживстандарт, який в установленому порядку визначає виконавців заходів, укладає з ними договори та здійснює контроль.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
створити 29 і вдосконалити 24 державних первинних еталони, створити 21 і вдосконалити 5 вторинних еталонів для забезпечення єдності вимірювання у державі;
підвищити точність відтворення одиниць часу і частоти, розробити сучасні ефективні системи передачі шкали часу і еталонних частот споживачам і порівняння шкали часу України та інших держав, передачі еталонних сигналів споживачам каналами телебачення;
створити 154 типи державних стандартних зразків;
розробити 45 нормативних документів, що визначають стандартні довідкові дані;
забезпечити функціонування Державної служби єдиного часу і еталонних частот, Державної служби стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів, Державної служби стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів;
підвищити рівень національної безпеки;
удосконалити систему технічного регулювання;
створити метрологічну інфраструктуру, що відповідає потребам ринкової економіки;
створити умови для інноваційного розвитку національної економіки;
зменшити витрати матеріальних ресурсів, у тому числі енергетичних;
проводити наукові дослідження із створення новітніх технологій;
створити умови для вступу до СОТ та доступу вітчизняної продукції на міжнародний ринок;
підвищити рівень метрологічного забезпечення виробництва продукції, наукових досліджень з дотриманням вимог нормативно-правових актів з метрології;
використовувати сучасні методи вимірювання і засоби вимірювальної техніки у процесі розроблення перспективних технологій;
привести можливості еталонної бази і системи передачі розмірів одиниць вимірювання у відповідність з потребами економіки;
посилити контроль за станом охорони здоров'я, безпеки умов праці, якості та безпеки харчових продуктів і лікарських засобів, станом навколишнього природного середовища, обліку енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів);
створити умови для проведення звіряння державних еталонів на міжнародному рівні;
розвивати взаємовигідну міжнародну торгівлю.
Додаток
до Програми
ЗАХОДИ
щодо розвитку еталонної бази на 2006-2010 роки
(тис. гривень)
Найменування заходу |
Орієн- товний обсяг фінан- суван- ня |
У тому числі за роками |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
1. Створення і вдосконалення державних первинних і вторинних еталонів одиниць вимірювання: |
1) геометричних величин |
3665 |
115 |
957 |
971 |
921 |
701 |
2) механічних величин |
4540 |
145 |
1187 |
1204 |
1137 |
867 |
3) параметрів потоку, витрати, рівня, об'єму речовини |
1860 |
59,5 |
486,5 |
492 |
468 |
354 |
4) тиску |
2980 |
92 |
778 |
790 |
750 |
570 |
5) фізико-хімічного складу і властивостей речовин |
930 |
28 |
243 |
247 |
233 |
179 |
6) температурних і теплофізичних величин |
2121 |
69 |
552 |
560 |
532 |
408 |
7) одиниць часу і частоти |
2128 |
67 |
556 |
562 |
536 |
407 |
8) електричних і магнітних величин |
3667 |
115 |
958 |
971 |
922 |
701 |
9) радіотехнічних і радіоелектронних величин |
2195 |
69 |
575 |
584 |
553 |
414 |
10) акустичних величин |
918 |
27 |
240 |
245 |
230 |
176 |
11) оптико-фізичних величин |
3413 |
108 |
892 |
903 |
856 |
654 |
12) характеристик іонізувальних випромінювань і ядерних констант |
4045 |
131,1 |
1056,9 |
1069 |
1014 |
774 |
Разом |
32462 |
1025,6 |
8481,4 |
8598 |
8152 |
6205 |
2. Забезпечення функціонування державних еталонів |
11669 |
749 |
2610 |
2696 |
2784 |
2830 |
3. Проведення звірянь державних еталонів на міжнародному рівні |
1744 |
111 |
390 |
404 |
416 |
423 |
Разом |
13413 |
860 |
3000 |
3100 |
3200 |
3253 |
4. Створення і вдосконалення технічної бази Державної служби єдиного часу і еталонних частот |
7505 |
|
2100 |
2000 |
1800 |
1605 |
5. Створення державних стандартних зразків: |
1) властивостей матеріалів |
610 |
50 |
50 |
400 |
60 |
50 |
2) складу речовин і матеріалів: |
|
|
|
|
|
|
хімічних речовин, реактивів та продуктів, розчинів іонів металів і неметалів та органічних речовин |
1695 |
20 |
445 |
380 |
480 |
370 |
пестицидів і агрохімікатів |
390 |
10 |
70 |
100 |
90 |
120 |
продукції сільськогосподарського виробництва, харчової продукції, тари і пакування |
525 |
10 |
150 |
170 |
100 |
95 |
матеріалів чорної металургії |
1067 |
|
200 |
200 |
300 |
367 |
кольорових металів і сплавів |
1085 |
10 |
220 |
235 |
380 |
240 |
руд і концентратів |
525 |
15 |
100 |
150 |
170 |
90 |
палива і нафтопродуктів |
130 |
30 |
100 |
|
|
|
6. Створення державних стандартних зразків складу речовин і матеріалів для: |
1) здійснення контролю забруднення повітря |
320 |
20 |
100 |
80 |
80 |
40 |
2) проведення мікробіологічних досліджень рідини і тканини людини |
50 |
10 |
|
20 |
10 |
10 |
Разом |
6397 |
175 |
1435 |
1735 |
1670 |
1382 |
7. Визначення стандартних довідкових даних про фізичні сталі, що використовуються для: |
1) забезпечення точності вимірювання характеристик іонізувальних випромінювань |
200 |
|
60 |
90 |
30 |
20 |
2) витратометрії та обліку газів і розрахунку показників якості |
245 |
|
80 |
95 |
40 |
30 |
3) проведення дослідження ступеня розчинності у воді компонентів повітря, природногогазу та нафти |
140 |
|
50 |
30 |
30 |
30 |
4) виробництва пластмас |
175 |
|
25 |
70 |
70 |
10 |
8. Визначення стандартних довідкових даних стосовно: |
1) властивостей конструкційних матеріалів |
140 |
|
70 |
35 |
35 |
|
2) термодинамічних властивостей технічно важливих газів і рідин |
315 |
|
105 |
100 |
60 |
50 |
3) властивостей матеріалів для сцинтиляційної техніки |
140 |
|
25 |
20 |
|
95 |
4) властивостей розчинів для екологічних досліджень, фармацевтики і хімічних технологій |
280 |
|
70 |
70 |
100 |
40 |
Разом |
1635 |
|
485 |
510 |
365 |
275 |
9. Забезпечення функціонування: |
Державної служби єдиного часу і еталонних частот |
11500 |
|
2300 |
2670 |
3100 |
3430 |
Державної служби стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів |
2000 |
50 |
400 |
450 |
530 |
570 |
Державної служби стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів |
250 |
|
50 |
60 |
65 |
75 |
Разом |
13750 |
50 |
2750 |
3180 |
3695 |
4075 |
10. Проведення підготовки і перепідготовки кадрів у сфері метрології та метрологічної діяльності |
880 |
|
220 |
220 |
220 |
220 |
Усього |
76042 |
2110,6 |
18471,4 |
19343 |
19102 |
17015 |
................Перейти до повного тексту