1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 5 квітня 2017 р. № 226
Київ
Про утворення Національної ради України з питань розвитку науки і технологій
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1219 від 09.12.2020 )
Відповідно до частини третьої статті 20 та пункту 2 частини першої статті 41 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Утворити Національну раду України з питань розвитку науки і технологій.
2. Затвердити Положення про Національну раду України з питань розвитку науки і технологій, що додається.
3. Господарсько-фінансовому департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України разом з Міністерством фінансів передбачати під час підготовки проекту Державного бюджету України на 2018 і наступні роки видатки для забезпечення організації роботи Національної ради України з питань розвитку науки і технологій.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 квітня 2017 р. № 226
ПОЛОЖЕННЯ
про Національну раду України з питань розвитку науки і технологій
Загальна частина
1. Національна рада України з питань розвитку науки і технологій (далі - Національна рада) є постійно діючим консультативно-дорадчим органом, що утворюється при Кабінетові Міністрів України з метою забезпечення ефективної взаємодії представників наукової громадськості, органів виконавчої влади та реального сектору економіки у формуванні та реалізації єдиної державної політики у сфері наукової і науково-технічної діяльності.
2. Національна рада у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
3. Основними функціями Національної ради є:
1) підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо формування засад державної політики у сфері наукової та науково-технічної діяльності;
2) підготовка пропозицій щодо визначення пріоритетів розвитку науки і техніки та заходів з їх реалізації;
3) підготовка пропозицій щодо інтеграції вітчизняної науки у світовий науковий простір та Європейський дослідницький простір з урахуванням національних інтересів;
4) підготовка пропозицій щодо засад функціонування в Україні системи незалежної експертизи державних цільових наукових та науково-технічних програм, наукових проектів, державної атестації наукових установ, присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань;
5) розгляд та надання висновків щодо проектів концепцій державних цільових наукових та науково-технічних програм і проектів таких програм;
6) надання Кабінетові Міністрів України рекомендацій щодо формування державного бюджету в частині визначення загальних обсягів фінансування наукової і науково-технічної діяльності та його розподілу між базовим та конкурсним фінансуванням наукових досліджень, а також у частині визначення структури розподілу між напрямами грантової підтримки Національного фонду досліджень;
7) заслуховування та оцінювання звітів центральних органів виконавчої влади, Національного фонду досліджень, Національної академії наук, національних галузевих академій наук та інших головних розпорядників бюджетних коштів, що провадять наукову та науково-технічну діяльність
або є замовниками наукових досліджень і розробок, про стан використання коштів на наукову та науково-технічну діяльність та отримані результати і внесення пропозицій за результатами їх розгляду;
8) підготовка та оприлюднення щорічної доповіді про стан і перспективи розвитку сфери наукової та науково-технічної діяльності, а також про стан виконання Україною пріоритетів Європейського дослідницького простору та надання пропозицій щодо плану їх реалізації на наступний рік;
9) підготовка пропозицій щодо принципів створення та стратегії розвитку державної дослідницької інфраструктури, системи державних ключових лабораторій;
10) взаємодія в установленому порядку з відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій;
11) ініціювання і замовлення прогнозних та форсайтних досліджень у галузі науки, технологій, інновацій, організації та проведення наукової експертизи рішень центральних органів виконавчої влади, що стосуються наукової сфери, а також проектів концепцій державних цільових наукових та науково-технічних програм і проектів таких програм;
12) подання пропозицій щодо принципів наукової етики та механізмів контролю за їх дотриманням;
13) розроблення разом з представниками реального та фінансового секторів економіки та іншими заінтересованими сторонами пропозицій щодо створення механізмів комерціалізації результатів наукових досліджень;
14) надання рекомендацій щодо оптимальних шляхів реалізації проектів і програм міжнародної технічної допомоги у сфері наукової і науково-технічної діяльності;
15) подання пропозицій щодо розвитку наукової та науково-технічної сфери в Україні;
16) розроблення пропозицій щодо стратегії розвитку системи залучення та підготовки учнівської молоді до наукової і науково-технічної діяльності.
Стратегія розвитку системи спеціалізованих загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, зокрема наукових ліцеїв і наукових ліцеїв-інтернатів, Малої академії наук, еколого-натуралістичних центрів учнівської молоді, центрів науково-технічної творчості школярів або інших подібних позашкільних навчальних закладів, критерії створення таких закладів та моніторингу ефективності їх діяльності розробляються МОН та Національною радою.
4. Національна рада виконує свої функції, керуючись принципами субсидіарності та пропорційності міри впливу, діє на засадах відкритості та гласності. Інформація про діяльність Національної ради, проекти її рішень та прийняті рішення систематично розміщуються на її офіційному веб-сайті. Інформація про прийняті Національною радою рішення розміщується на її офіційному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня їх підписання.
5. Національна рада складається з Наукового та Адміністративного комітетів, що мають однаковий кількісний склад.
6. Національну раду очолює Голова, яким за посадою є Прем’єр-міністр України. Голова Національної ради має двох заступників, якими є голова Наукового комітету та голова Адміністративного комітету.
( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1219 від 09.12.2020 )
Члени Національної ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.
Відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням обов’язків членів Національної ради, забезпечує Секретаріат Кабінету Міністрів України.
7. Секретаря Національної ради призначає Голова Національної ради з числа працівників Секретаріату Кабінету Міністрів України.
Секретар Національної ради:
забезпечує ведення протоколів спільних засідань Наукового та Адміністративного комітетів;
підписує протоколи спільних засідань Наукового та Адміністративного комітетів;
забезпечує взаємодію Наукового та Адміністративного комітетів;
забезпечує формування персонального складу робочих груп, що утворюються Національною радою для підготовки рішень з питань, що належать до її компетенції;
забезпечує взаємодію Національної ради з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, з вітчизняними та іноземними науковими установами, науковими організаціями, громадськими науковими організаціями, науковими фондами, а також міжнародними та національними радами з питань науки;
забезпечує збереження протоколів спільних засідань Наукового та Адміністративного комітетів, рішень та інших документів Національної ради, протоколів засідань Адміністративного комітету.
8. Основною формою роботи Національної ради є спільне засідання Наукового та Адміністративного комітетів (далі - спільне засідання), на якому Національна рада ухвалює рекомендації для Кабінету Міністрів України з питань, що належать до її компетенції. Національна рада проводить спільні засідання у разі потреби, але не менше чотирьох разів на рік.
Рішення про проведення спільного засідання та порядок денний такого засідання приймається Головою Національної ради на підставі узгоджених пропозицій голів Наукового та Адміністративного комітетів.
Спільному засіданню обов’язково передує засідання Наукового комітету, який розглядає та готує проекти рішень з питань порядку денного спільного засідання.
8-1. Голова Національної ради може прийняти рішення про проведення спільного засідання Національної ради в режимі реального часу (он-лайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет.
Результати такого засідання оформляються згідно з пунктом 11 цього Положення.
( Положення доповнено пунктом 8-1 згідно з Постановою КМ № 1219 від 09.12.2020 )
9. Головує на спільних засіданнях Голова Національної ради або за його дорученням один із заступників Голови.
Спільне засідання є правоможним, якщо на ньому присутні більш як дві третини складу Національної ради.
10. Спільні засідання проводяться відкрито, на них можуть бути присутні суб’єкти наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, представники засобів масової інформації та бізнесу, крім випадків, коли розглядаються питання, що містять інформацію з обмеженим доступом.
Оголошення про проведення спільного засідання, проекти порядку денного та рішень Національної ради оприлюднюються на її офіційному веб-сайті, як правило, не менш як за два тижні до їх розгляду на спільному засіданні.
11. За результатами спільного засідання оформляється протокол, який підписують головуючий та секретар Національної ради.
Рішення Національної ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більш як дві третини присутніх на засіданні її членів.
У разі потреби для забезпечення виконання рішення Національної ради може надаватися доручення Прем’єр-міністра України або прийматися рішення Кабінету Міністрів України, проект якого вносить центральний орган виконавчої влади, до компетенції якого належить питання, порушене у рішенні Національної ради.
Рішення Національної ради, прийняті в межах її повноважень, що стосуються окремих центральних органів виконавчої влади, є обов’язковими для розгляду такими органами.
Протоколи спільних засідань та прийняті рішення оприлюднюються на офіційному веб-сайті Національної ради протягом п’яти робочих днів з дня їх підписання.
12. Члени Національної ради мають право:
1) ознайомлюватися з матеріалами, що належать до сфери повноважень Національної ради;
2) висловлювати свою позицію під час спільних засідань та брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування;
3) отримувати в установленому порядку від органів державної влади, наукових установ, наукових організацій, громадських наукових організацій, наукових фондів інформацію, необхідну для виконання її функцій;
4) здійснювати інші повноваження, які пов’язані із забезпеченням діяльності Національної ради.
13. Члени Національної ради зобов’язані:
1) брати участь у спільних засіданнях та засіданнях відповідних комітетів;
2) дотримуватися вимог цього Положення та забезпечувати виконання рішень Національної ради;
3) бути неупередженими та об’єктивними;
4) не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх функцій;
5) не допускати конфлікту інтересів;
6) сумлінно виконувати свої обов’язки;
7) дотримуватися високої культури спілкування.
14. Національна рада для підготовки рішень з питань, що належать до її компетенції, утворює постійні або тимчасові робочі групи. Персональний склад робочих груп формується з числа членів Національної ради з обов’язковим представництвом членів Наукового та Адміністративного комітетів, а також осіб, рекомендованих для участі в робочій групі Головою Національної ради або його заступниками. До складу робочих груп можуть включатися вчені, викладачі вищих навчальних закладів, представники державного та приватного секторів економіки, вітчизняні та іноземні експерти.
Рішення про утворення робочої групи приймається на спільному засіданні.
Персональний склад робочої групи затверджується Головою Національної ради.
Члени робочих груп працюють на громадських засадах.
15. Робочі групи Національної ради діють на принципах відкритості та прозорості. Розроблені робочими групами проекти документів подаються на розгляд Наукового комітету.
16. Національна рада під час виконання своїх функцій взаємодіє з органами державної влади, з вітчизняними та іноземними науковими установами, науковими організаціями, громадськими науковими організаціями, науковими фондами, а також міжнародними та національними радами з питань науки іноземних держав.
17. Організаційне, матеріально-технічне, інформаційне та інше забезпечення діяльності Національної ради здійснює Секретаріат Кабінету Міністрів України.
З метою належного забезпечення діяльності Національної ради Секретаріат Кабінету Міністрів України, зокрема:
організовує підготовку матеріалів до спільних засідань та засідань комітетів;
здійснює технічну підтримку спільних засідань та засідань комітетів;
забезпечує в установленому порядку координацію роботи центральних органів виконавчої влади, спрямованої на виконання доручень Прем’єр-міністра України та рішень Кабінету Міністрів України, прийнятих для забезпечення виконання рішення Національної ради;
проводить моніторинг стану виконання центральними органами виконавчої влади рішень Національної ради, прийнятих в межах її повноважень.
18. Національна рада у роботі використовує бланк із своїм найменуванням.

................
Перейти до повного тексту