1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 7 березня 2022 р. № 215
Київ
Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 258 від 11.03.2022 № 602 від 17.05.2022 № 1041 від 16.09.2022 № 340 від 18.04.2023 № 601 від 13.06.2023 № 1404 від 29.12.2023 № 521 від 08.05.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що нарахування та виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення)/органи Пенсійного фонду України не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, здійснюється з урахуванням таких особливостей:
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1041 від 16.09.2022 )
1) виплату грошових допомог, пільг та житлових субсидій здійснює акціонерне товариство "Державний ощадний банк України" (далі - АТ "Ощадбанк") шляхом перерахування коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача, або здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему "MY TRANSFER" та акціонерне товариство комерційний банк "ПриватБанк" (далі - АТ КБ "ПриватБанк");
( Підпункт 1 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 602 від 17.05.2022 )
2) фінансування виплат грошових допомог, пільг та житлових субсидій проводиться Міністерством соціальної політики на підставі наявних в базах даних державного підприємства "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики"/Пенсійного фонду України даних щодо одержувачів грошових допомог, пільг та житлових субсидій.
( Абзац перший підпункту 2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1041 від 16.09.2022 )
Державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики"/Пенсійний фонд України формують інформацію (реєстри) щодо одержувачів грошової допомоги, пільг та житлових субсидій, які перебувають на обліку в органах соціального захисту населення/органах Пенсійного фонду України, які не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та фінансування виплат:
( Абзац другий підпункту 2 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 1041 від 16.09.2022 )
щодо одержувачів, які отримували виплати через уповноважені банки, - для перерахування АТ "Ощадбанк" коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача;
щодо одержувачів, які отримували виплати через відділення організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання, - для здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему "MY TRANSFER".
Виплата грошових переказів через міжнародну платіжну систему "MY TRANSFER" регулюється нормативно-правовими актами Національного банку та правилами АТ "Ощадбанк".
АТ "Ощадбанк" на кожне 1 число місяця інформує Міністерство соціальної політики про здійснені виплати грошових переказів одержувачам.
У разі коли протягом 30 календарних днів з дати зарахування грошових переказів АТ "Ощадбанк" одержувачам грошової допомоги, пільг та житлової субсидії одержувачі не звернулися за отриманням грошових переказів, відповідні кошти повертаються до АТ "Ощадбанк" для їх повернення Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України не пізніше ніж протягом трьох робочих днів після закінчення такого періоду разом з реєстрами осіб, яким не здійснено виплату грошового переказу. Плата за оброблення електронних реєстрів через міжнародну платіжну систему "MY TRANSFER" банку не справляється.
( Абзац сьомий підпункту 2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 602 від 17.05.2022, № 1041 від 16.09.2022 )
Кошти, які повернулися від АТ "Ощадбанк" Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України у зв’язку з неотриманням грошових переказів одержувачами, спрямовуються АТ КБ "ПриватБанк" разом з відповідними електронними реєстрами для зарахування їх на банківські рахунки одержувачів, відкриті в цьому банку. Якщо в одержувача немає відкритого рахунка в АТ КБ "ПриватБанк", кошти виплачуються одержувачам після укладення ними договору про відкриття банківського рахунка з банком шляхом їх зарахування на такий рахунок. Плата за оброблення електронних реєстрів та зарахування коштів на банківські рахунки одержувачів не справляється.
( Підпункт 2 пункту 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 602 від 17.05.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1041 від 16.09.2022 )
Не зараховані одержувачам протягом 30 календарних днів з дати надходження на рахунок АТ КБ "ПриватБанк" кошти повертаються АТ КБ "ПриватБанк" Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України не пізніше ніж через три робочих дні після закінчення такого періоду разом з реєстрами осіб, яким не проведено виплату. Виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій припиняється та поновлюється з місяця, що настає за місяцем звернення одержувача про поновлення/призначення йому на наступний період виплати у порядку, встановленому законодавством про надання відповідних виплат;
( Підпункт 2 пункту 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 602 від 17.05.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1041 від 16.09.2022; в редакції Постанови КМ № 601 від 13.06.2023 )
3) зарахування грошових допомог, пільг та житлових субсидій на банківські рахунки (за стандартом IBAN) банкам, в яких відкриті рахунки одержувачів, здійснюється за умови збігу інформації про банківський рахунок, відкритий на ім’я особи, прізвища, імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) та відсутності у банку даних про смерть особи, набрання законної сили рішенням суду про визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим.
Незараховані суми коштів не пізніше ніж протягом наступного операційного дня після їх надходження повертаються банками до акціонерного товариства "Ощадбанк" для їх повернення Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України протягом трьох операційних днів після надходження коштів від банків. Водночас акціонерне товариство "Ощадбанк" подає Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України в електронній формі з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, інформацію про прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) одержувача, банківський рахунок (за стандартом IBAN), причини незарахування коштів, суму і дату повернення коштів на рахунок Міністерства соціальної політики/Пенсійного фонду України.
( Абзац другий підпункту 3 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 1041 від 16.09.2022 )
Плата за розрахунково-інформаційне обслуговування під час оброблення електронних розрахункових документів в системі електронних платежів Національного банку не справляється;
4) інформація (реєстри) про одержувачів соціальної допомоги, пільг та житлових субсидій подається Міністерству соціальної політики з накладеною кваліфікованою електронною печаткою за допомогою програмно-технічних засобів Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України для подальшої передачі АТ "Ощадбанк".
Інформаційна взаємодія Пенсійного фонду України і АТ "Ощадбанк" здійснюється за форматами та механізмом, визначеними договорами про інформаційну взаємодію для Програми "єПідтримка".
Інформаційний обмін між Пенсійним фондом України, державним підприємством "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики" та Міністерством соціальної політики здійснюється внутрішніми захищеними каналами зв’язку.

................
Перейти до повного тексту